Loading...
nl

Illusie

Groene_heks
Groene_heks mrt 30 '11
Gisteren zat ik een beetje te brainstormen.
Ik realiseerde me dat (vooral in het topic ruimtewezens te lezen) iedereen in zijn eigen waarheid, illusie leeft.
Voor iedereen anders dus, welke is nu waar?
Bestaat de ultieme waarheid wel of zou dat ook een illusie zijn?
Kan het ook zijn dat door je eigen illusie te leven dat je hem daardoor waar maakt?
Dus dat er meerdere waarheden zijn?
De LOA zegt dat je creeert wat je bedenkt, voelt, is dit een illusie of een waarheid?


Doordenkertje smile

Ik raak ervan in de knoop haha
Delen:
Beschermengel
Beschermengel mrt 30 '11

Ja daar zeg je zowat, ook ik heb dit gedacht...iedereen heeft zijn eigen waarheid en streeft daarnaar. Daarom zijn er ook zoveel oorlogen omdat ieder zijn eigendenkwijze daar over heeft...zijn geloof.

Tja... smirkdit is een hele goeie doordenker ...en ik kom daar ook niet uit. laugh
gast
gast mrt 30 '11
Ja mooi onderwerp Karin maar ook zo groot eigenlijk dat het moeilijk is om te overzien. Want wat is illusie?
Onze hersenen vangen signalen/trillingen op met de zintuigen en maken daar een beeld van. Is dit beeld dan ook een illusie of is dit werkelijkheid? En hoe komt het dat (bijna) ieder mens het zelfde beeld vormt van die signalen/trillingen?
Als je een goed werkend lichaam hebt hoef je er niets voor te doen om die signalen/trillingen om te zetten want dat gebeurd automatisch. Zodra je je ogen opend kun je zien. Is dat dat een illusie die je ziet? Is alles wat op aarde is, de natuur, de elementen, de atmosfeer, alles wat er dus was voor dat de mens op aarde kwam...is dat een illusie? Maar als dit een illusie is....van wie is die illusie dan? Wie heeft die gemaakt? Welk lichaam heeft ervoor gezorgt dat de signalen/trillingen werden omgezet in beelden?
Of zou het besef van deze werkelijkheid alleen maar door de mens tot stand komen? De mens is immers het enige levende wezen op aarde die dit soort dingen kan verwoorden/overbrengen/bedenken. De rest van het leven op aarde heeft die mogelijkheid niet zover we kunnen zien/weten. Is dat aardse leven dan niet de werkelijkheid en geen illusie? Is dat wat wij er mensenlijkerwijs met ons denken van maken niet alleen maar de illusie? En komen daar dan niet ook de verschillen om de hoek kijken die zoals BE aangeeft zorgt voor oorlogen en verdeeldheid onder mensen? Want een boom blijft een boom wie er ook naar kijkt. Maar of die boom heilig/geneeskrachtig/in de weg staat, is wat de mens er van maakt met zijn denken. Is dat niet de grootste illusie?
gast
gast mrt 30 '11
Schiet me net te binnen; alles waar over valt te twisten is een illusie.
Klopt deze stelling?
Lena
Lena mrt 30 '11
Origineel bericht van: gast
Schiet me net te binnen; alles waar over valt te twisten is een illusie.
Klopt deze stelling?



vind het mooi bedacht,maar dat is tevens ook de illusie...
want twisten over iets is,betekent dat de ander een andere waarheid heeft... wink
Lena
Lena mrt 30 '11
er kunnen meerdere waarheden zijn...denk ik..

voor mijn gevoel is er 1 waarheid, 1 liefde en 1 licht....
dat is tevens de ultieme waarheid voor mij...

maar bedenk ook dat ik wel veel in alles, een illusie zie...
vooral het voor de gek houden van mensen...dom willen houden, ontwetend willen houden...

want wie weet nou echt hoe alles in elkaar steekt...en dus de waarheid kent...?
gast
gast mrt 30 '11
Al weet je de waarheid Lena, dan is het voor een ander die het niet weet illusie winkDus al zou degene die de waarheid weten het delen met de mensheid dan zal het niet als waarheid gezien worden.

Ja ik denk ook dat er maar 1 waarheid , 1 liefde en 1 licht is, en ook maar 1 bewustzijn, 1 lichaam alleen zijn er meer dan 6 miljard interpretaties van.
Serenity
Serenity mrt 30 '11
hoi hoi iedereen ik kom nu net voor het eerst op dit onderwerp en uhmm ik had bij toeval een antwoord blijkbaar gegeven op een ander topic nlforum.merudi.net--> Wat_je_allemaal_kan_met_gedachtenkracht. … zo grappig weer!

ik denk dat er voor mij als individu ook dat er maar 1 waarheid , 1 liefde en 1 licht is, en ook maar 1 bewustzijn, 1 lichaam alleen zijn er inderdaad meer dan 6 miljard interpretaties ervan!!! ^^
Dus voor ieder wat wils, meerdere waarheden maar toch 1, meerdere soorten liefde maar toch 1/1bij naam"liefde!", meerdere soorten verlichtingen maar toch ook weer 1in zijn soort(lampje aan lampje uit het geeft een verhelderend zicht! ^^), meerdere bewustzijn in verbinding met 1golflengte of frequentie van het bewust zijn, meerdere soorten lichamen van 1lichtwezen……Leuk onderwerp hoor!
Quote:

Kan het ook zijn dat door je eigen illusie te leven dat je hem daardoor waar maakt?
Jaaaaa!!! uhm ik bedoel goh hier ben ik het wel mee eens,denk ik.
Groene_heks
Groene_heks mrt 30 '11
Origineel bericht van: gast
Al weet je de waarheid Lena, dan is het voor een ander die het niet weet illusie winkDus al zou degene die de waarheid weten het delen met de mensheid dan zal het niet als waarheid gezien worden.

Ja ik denk ook dat er maar 1 waarheid , 1 liefde en 1 licht is, en ook maar 1 bewustzijn, 1 lichaam alleen zijn er meer dan 6 miljard interpretaties van.



Maar hoe weet je dan of je in de *ware* illusie leeft?
Als je aan mensen vraagt wat liefde is krijg je honder antwoorden, zelfde met de vraag betreffende licht en waarheid.
Groene_heks
Groene_heks mrt 30 '11
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: gast
Schiet me net te binnen; alles waar over valt te twisten is een illusie.
Klopt deze stelling?



vind het mooi bedacht,maar dat is tevens ook de illusie...
want twisten over iets is,betekent dat de ander een andere waarheid heeft... wink




Knoop in hersens...
Groene_heks
Groene_heks mrt 30 '11
Ja heel groot Gast, ik denk dat het eigenlijk hetzelfde is als proberen te *zien* hoe groot het heelal is, daar kun je met je hersens ook niet bij.
Groene_heks
Groene_heks mrt 30 '11
Dus dan kun je eigenlijk concluderen dat niemand de waarheid weet, want bij iedereen is de illusie en dus de waarheid anders gekleurd smile
gast
gast mrt 30 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Origineel bericht van: gast
Al weet je de waarheid Lena, dan is het voor een ander die het niet weet illusie winkDus al zou degene die de waarheid weten het delen met de mensheid dan zal het niet als waarheid gezien worden.

Ja ik denk ook dat er maar 1 waarheid , 1 liefde en 1 licht is, en ook maar 1 bewustzijn, 1 lichaam alleen zijn er meer dan 6 miljard interpretaties van.



Maar hoe weet je dan of je in de *ware* illusie leeft?
Als je aan mensen vraagt wat liefde is krijg je honder antwoorden, zelfde met de vraag betreffende licht en waarheid.



Is dat erg als je weet dat iedereen zijn/haar eigen interpretatie heeft? Vraag is alleen wel of de interpretatie van iemand echt van die persoon is of iets dat ze hebben overgenomen van iemand anders winkMaar ik denk (illusie) dat iedereen wel die waarheid, of zoals jij het zegt "de ware illusie" diep van binnen kent. En dat kleine stukjes van die "ware illusie" je (een gevoel van) herkenning geven zonder dat je het met je denken/ego kunt verklaren.
Vraag is voor mij meer; hoe komen we van onze eigen kleine wereld van illusie in de grote alles omvattende *ware* illusie.
Misschien zou je kunnen zeggen dat die *ware* illusie het paradijs was waar Adam en Eva uitgezet zijn toen ze hun eigen illusie wereld gingen scheppen. En nu zijn ze weer aan het zoeken naar dat paradijs. Maar dit is wederom ook mijn illusie laugh
Groene_heks
Groene_heks mrt 30 '11
Nee Syl, is niet erg, eigenlijk is het juist leuk dat iedereen een eigen interpretatie heeft.
Wat jammer is is dat je dan altijd de discussie over de echte *waarheid* krijgt (wat ikzelf ook doe hoor), maar nu voelt het anders voor mij als ik dit zo overdenk en vraag ik me dus af of de echte waarheid ook een illusie is.

Beetje rode/blauwe pil verhaal (matrix) snap je wat ik bedoel?

Ik heb niet zoveel met Adam en Eva, dat verhaal kan gewoon niet, maar ik snap wat je bedoelt smile
gast
gast mrt 30 '11
Hihi, waarom zou dat niet kunnen? In illusies kan toch alles wink
gast
gast mrt 30 '11
De ene illusie is denk ik wel wat hardnekkiger dan de ander. Hangt er ook van af hoe groot de groep is die in een bepaalde illusie geloofd.

Andere vraag; zou je illusie kunnen overstijgen? En hoe zit het met 2012 indeze. Maya kun je ook vertalen in illusie. Dus is het maya verhaal door het gelijknamige volk overgebracht of betekend het hele verhaal dat er een eind komt aan illusie in z'n algemeenheid? En wat blijft er over als er geen illusie meer is?
Groene_heks
Groene_heks mrt 31 '11
Origineel bericht van: gast
Hihi, waarom zou dat niet kunnen? In illusies kan toch alles wink


Lol Ja
Groene_heks
Groene_heks mrt 31 '11
Origineel bericht van: gast
De ene illusie is denk ik wel wat hardnekkiger dan de ander. Hangt er ook van af hoe groot de groep is die in een bepaalde illusie geloofd.

Andere vraag; zou je illusie kunnen overstijgen? En hoe zit het met 2012 indeze. Maya kun je ook vertalen in illusie. Dus is het maya verhaal door het gelijknamige volk overgebracht of betekend het hele verhaal dat er een eind komt aan illusie in z'n algemeenheid? En wat blijft er over als er geen illusie meer is?


Wat is overstijgen? Bedoel je het geheel overzien?
Einde van de illusie...das ook een goeie
Lena
Lena mrt 31 '11
Origineel bericht van: gast

Andere vraag; zou je illusie kunnen overstijgen?
En wat blijft er over als er geen illusie meer is?


een illusie overstijgen doe je nu ook in dit leven...toch?
soms verandert het ook in een desillusie tongue

wat overblijft is jouw waarheid...
en uiteindelijk misschien wel de ene waarheid...
gast
gast mrt 31 '11
Is illusie een vorm van droom en kunnen we er uit wakker worden? Is dat het misschien, Lena?
En dan kan die illusie (of jouw waarheid) zeker een desillusie zijn want het is misschien helemaal anders dan je had gedacht (als je dan nog kan denken)...
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki