Loading...
nl

blauwe tong

linkie
linkie mrt 21 '11
Deze droom had ik vorige week:

Ik vluchte samen met een vriendin (meisje) naar een huis. de vlucht kwam voort uit het feit dat we een fles moesten beschermen, deze mocht niet in verkeerde handen vallen. Er waren 4 flessen. Onze achtervolger (jongen) had een fles, wij beide ook 1 en er was nog een 4e fles. Onderweg bedacht ik dat we deze beter konden verstoppen en onze achtervolger misleiden met een fles van ons. We verstopte de fles samen met mijn fles onderweg in de struiken, redelijk dicht bij ons vluchtdoel in dezelfde straat.

Ook gooi ik een bos witte bloemen die ik bij me had ergens anders weg in een soort vierkante bak die aan een schutting hangt, waar je ze wel kunt zien. Dus de bloemen waren hoger dan de bak.
Daarna renden we naar het huis en mengde ons in het feest wat daar gaande was. Onze achtervolger vond ons, mengde zich ook in het feest en bij het begroeten van nieuwe gasten merk ik dat ik eerst een doek voor mijn gezicht en daarna alleen nog een doek voor mijn mond hou.
Nadat me verteld is dat ik me niet meer hoef te verstoppen omdat ik toch al gezien was kwamen we elkaar tegen (alle drie) onderaan de trap in de gang. Daar praten we even over waar de te beschermen fles was en ik zeg dat ik dat niet weet.
Ondertussen is de fles van het meisje door een ander gevonden en als drinken uitgeserveerd onder de gasten.
Wij zijn in de keuken en krijgen ook een glaasje. Bij ons allemaal wordt onze tong blauw.
Ik schik hiervan en besluit de vierde fles op een betere plaats te verstoppen. Eerst zeg ik dat ik naar huis ga en ga weg voordat de andere het huis verlaten.

Als ik terugkom op de plek waar ik de flessen samen met het meisje heb verstopt, pak ik ze op en zet ze rechtop in een hoek van een soort carpoort dat los op een terrein staat.
Als ik besef dat ik op een schoolplein sta en de inhoud wellicht voor kinderen gevaarlijk kan zijn, haal ik de flessen weer op en begraaf ze ergens achter een huis in rulle aarde waar niet aan te zien is dat er net in gegraven is.

Als ik klaar ben en wegloop komen de andere feestgangers naar buiten en wordt ik wakker.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '11
Dit is wat mij triggert in de droom: "Bij ons allemaal wordt onze tong blauw. Ik schik hiervan en besluit de vierde fles op een betere plaats te verstoppen. "

Blauw is je keel-chakra en staat voor het uiten. Zeker als je het hebt over je tong, waarmee je praat.

Je hebt het over het verstoppen van een fles, lijkt bij mij op iets wat je liever niet wilt zeggen, en dat je dat wegstopt. Zeker als je de flessen begraaft, is het iets wat je heel diep wilt wegstoppen.

Dus denk bij jezelf na, wat stop jij zo diep weg, maar het is tijd dat het gezegd wordt?
Core
Core mrt 21 '11
Hoi Linkie,

Bij je verhaal krijg ik het idee dat het gaat over een droom van geheimen en/of wensen. De flessen bevatten dit van jullie en de vierde fles bevat deze van een niet genoemd persoon wat jou haar/zijn geheim en/of wens heeft verteld. Maar zodra iemand deze wil weten ren je daarvan weg en verstop je dit zelfs.

Je beschermt dan dus iemand anders geheim en/of wens.
linkie
linkie mrt 22 '11
Dank voor jullie reacties, het geeft me deels een andere kijk op de droom. Ik vind het zelf een moeilijke droom om uit te leggen en daarom had ik hem ook hier geplaatst.

Ik denk inderdaad dat het voor een deel om geheimen gaat. Ik ben er alleen nog niet achter om welke...
Het klopt wel dat ik een geheim van een ander bewaar. Ook heb ik hier kort geleden nog met deze persoon over gepraat.

Ik heb het gevoel dat deze droom alleen verder gaat dan dat, en ook iets te maken heeft met het uiten van mijzelf naar andere toe, maar ik kan dit nog niet terugvertalen naar een actie in het dagelijks leven.
Core
Core mrt 22 '11
Origineel bericht van: linkie
Dank voor jullie reacties, het geeft me deels een andere kijk op de droom.


Geen dank smile

Laten we hopen dat je je antwoord vind. Misschien zal je zelfs een nieuwe droom krijgen waarvan je voelt dat dit aansluit op deze? Je kan dan de dromen die je goed onthoud opschrijven?

Liefs Robbert.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki