Loading...
nl

Verlichting op mijn facebook

admin
admin mrt 17 '11
Ik heb een keus gemaakt uit respect voor mezelf om niet meer mee te schrijven, dit is aan deze keuze vooraf gegaan en heeft me doen besluiten om het te laten voor wat het is...

Ik zal het stuk wat ik op facebook vond geschreven door meerdere mensen erg stuitend en gaat tegen al mijn gevoel voor liefde en respect in naar mijzelf maar ook richting jou.
Ik zal hieronder het kopie van de tekst plakken zodat je weet hoe men werkelijk voelt en denkt.

Het spijt me maar ik leg en trek hier een grens naar wat ik toelaatbaar vind voor mijzelf.
Ik denk dat jij het wel snapt dat dit weinig met respect te maken heeft voor anderen en ook andersdenkenden, nu druk ik me nog voorzichtig uit.

Ik doe niet mee aan dit spel en houd me verder op grote afstand van de mensen die dit spel wensen te spelen.

liefs Ajada...hieronder staat hetgeen me tegenstaat.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 17 '11
Even verplaatst naar een ander forum want het had niet veel meer met het topic te maken.

Ik laat het staan omdat ik wel benieuwd ben wat er speelt tussen de verschillende forum-leden. Waar is het respect naar de mede-merudianen gebleven?
Maryssa
Maryssa mrt 18 '11
Precies wat er nu gebeurd en wat nu aan het licht komt maakt dat ik hier minder vaak ben. Niet echt veilig gevoel om van gedachten te wisselen en onbewust te voelen dat je wellicht wordt nabesproken op een minder leuke manier.

Het is zonde van Merudi.
karda
karda mrt 18 '11
ja dat is niet integer ik vind het eigenlijk best wel kinderachtig en ook wel kwetsend iedereen mag zijn mening hebben hoe hij of zij over verlichting denkt.
de aarde is een leerschool hopelijk leert men hiervan!!

ik heb het ook even hier naar geplaatst
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '11
Origineel bericht van: Maryssa
Precies wat er nu gebeurd en wat nu aan het licht komt maakt dat ik hier minder vaak ben. Niet echt veilig gevoel om van gedachten te wisselen en onbewust te voelen dat je wellicht wordt nabesproken op een minder leuke manier.

Het is zonde van Merudi.
Ik wil graag vermelden dat dit dus niet op Merudi gebeurd, maar op Facebook.

Ik vind het jammer dat Merudi hier nu de schuld van zou krijgen, terwijl ik er bewust voor kies om hier de discussie wel aan te gaan en niet het topic meteen te verwijderen.

Ik hoop dat jullie dit begrijpen.
Maryssa
Maryssa mrt 18 '11
Ajada, ik heb er begrip voor als je gaat maar vind het ook erg jammer. Het licht wijkt dus nu voor het duister. Knuf voor jou en ik heb je graag gelezen hier.

Liefs Maryssa
Tinne
Tinne mrt 18 '11
Zucht! Het gebeurt dus ook langs de andere kant!



ook ik heb enkele maanden geleden tegen iemand iets verteld wat in vertrouwen was gezegd, en ze weet dat nu en is razend.
Terecht.. want ik had dit niet mogen doen!
echter uit de grond van m'n hart, heb ik dit gezegd omdat ik dat toen zelf niet kon plaatsen, ik kon het niet verwerken omdat ik in mezelf dezelfde pijn draag!

ik hoop ergens dat het me vergeven wordt!

liefs
Maryssa
Maryssa mrt 18 '11
Nims, ik denk dat je me niet helemaal goed begrijpt. Wat ik bedoel is dat juist door FB napraat Merudi onzuiver wordt.Ik vind dat echt oprecht zonde.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '11
Dat ben ik niet met je eens, want mensen zijn nog steeds verantwoordelijk voor hun eigen daden. Dat heeft niets met Merudi te maken.

Stel dat je op youtube een filmpje zou zien hoe je heel makkelijk kan inbreken in een auto. Is nu youtube de onzuiver site? Of de gene die besluit om na het zien van het filmpje te gaan inbreken?

Ik ben toch echt overtuigd van het laatste.

Andere interessante vraag die mij nu te binnen schiet: "Wat is voor jou een zuivere site?" Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
Maryssa
Maryssa mrt 18 '11
Ik bedoel daarmee dat het onzuiver VOELT misschien had ik het op die manier moeten verwoorden. Voor mij VOELT Merudi onveilig als ik weet dat de teksten en berichten die hier te lezen zijn worden nabesproken op Facebook. Wat jouw voorbeeld betreft geef ik je gelijk Nims.

Wat ik bedoel met zuiver is dat mensen in hun waarde gelaten worden, het veilig is om je mening te geven en mensen oprecht en met respect betrokken zijn bij elkaar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '11
Bedankt voor je antwoord Maryssa, nu weet ik wat je hiermee bedoeld. Ik begrijp best dat het voor jou onveilig voelt en komt waarschijnlijk ook doordat de site uitnodigt om heel open te zijn. Echter is het wel het Internet, dus in jouzelf betekend dit waarschijnlijk dat er angst in je zit, dat anderen achter je rug om, over je praten. Op welke plek, en welke site dan ook. Dat is uiteraard heel verstandig natuurlijk.

Uit mijn eigen ervaring weet ik doordat ik zelf die angst in mezelf ben aangegaan, ik veel opener ben (Waar dan ook, en dus ook op Merudi) en ik me daardoor overal een stuk veiliger voel. Misschien heeft het zin om eens bij jezelf te onderzoeken of de angst dat iemand over je kletst, misschien een geestelijke wond in jezelf is?
gast
gast mrt 18 '11
Eén ding wil ik hier even kwijt; op facebook ging dit allemaal in het openbaar. Iedereen die het wilde lezen kon het lezen. Wat wordt er op MSN allemaal niet besproken wat hier gebeurd en over de mensen die hier komen, en vlak het PM verkeer niet uit......
Ik doe niet aan PM en niet aan MSN, alles wat ik kwijt wilde is in het openbaar geschreven.

Ieder die aanstoot geeft aan dit soort dingen zou eens goed in zichzelf moeten gaan kijken want er zou wel eens iets nog onbelicht zitten wat belicht wil worden en daar kun je niet voor blijven weglopen. Dus neem het ook als les aan als je hier niet tegen kunt. Het is juist een kado als je dit tegen komt.
Maryssa
Maryssa mrt 18 '11
Quote:
Nims:Bedankt voor je antwoord Maryssa, nu weet ik wat je hiermee bedoeld. Ik begrijp best dat het voor jou onveilig voelt en komt waarschijnlijk ook doordat de site uitnodigt om heel open te zijn. Echter is het wel het Internet, dus in jouzelf betekend dit waarschijnlijk dat er angst in je zit, dat anderen achter je rug om, over je praten. Op welke plek, en welke site dan ook. Dat is uiteraard heel verstandig natuurlijk. Het is geen angst het is in de eerdere berichten in dit topic bewezen dat het gewoon gebeurd. L*llen over elkaar (sorry voor het woord) is niet respectvol en heeft niets met een angst van mij te maken maar alles met fatsoen

Uit mijn eigen ervaring weet ik doordat ik zelf die angst in mezelf ben aangegaan, ik veel opener ben (Waar dan ook, en dus ook op Merudi) en ik me daardoor overal een stuk veiliger voel. Daar ben ik blij om Nims dat het zo heeft gewerkt voor jou Misschien heeft het zin om eens bij jezelf te onderzoeken of de angst dat iemand over je kletst, misschien een geestelijke wond in jezelf is? Dat vind ik in deze niet zinvol omdat het geen angst maar werkelijkheid is Nims, getuige wat hier aan het licht komt.
Tinne
Tinne mrt 18 '11
wat is dat allemaal...
Tinne
Tinne mrt 18 '11
als ik dit lees, is wat NiMs naar je toe schrijft ,
ook helemaal anders dan de pb's die ik en NiMs hebben gehad.
Tinne
Tinne mrt 18 '11
ok t'is ok, ajada, heb het opnieuw gelezen, en ik vind het heel goed van je!
Nims ook, t'is ok.. het is goed.
Tinne
Tinne mrt 18 '11
En nu? vind je dat ik moet laten lezen wat er is gezegd?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '11
Ik vind het erg jammer dat je ons prive gesprek hier neerzet. Ik heb het daarom ook verwijderd. Dit gaat niemand iets aan en heb ik jou in vertrouwen gezegd. Ik ga toch ook niet het gesprek dat ik met Tinne hier heb ook hier neerzetten?

Erg jammer dat je op deze manier reageert.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '11
Origineel bericht van: Tinne
als ik dit lees, is wat NiMs naar je toe schrijft ,
ook helemaal anders dan de pb's die ik en NiMs hebben gehad.


Klopt Tinne, ik heb ieder zijn eigen proces gegund en verantwoordelijkheid gegeven voor zijn eigen handeling. Ik hoop dat je dit begrijpt zeker als je het gesprek dat wij hierover hadden, erbij neemt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 18 '11
Origineel bericht van: Ajâda
waarom geen openheid Nims?
Dit heeft niets te maken met openheid of geslotenheid maar gaan om het principe dat je niet zomaar iets zonder toestemming van de ander openbaar mag maken.

Ik heb nergens gezien dat je me gevraagd hebt om toestemming.
Pagina's: 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki