Loading...
nl

Dromen over de dood

daffene
daffene mrt 17 '11
Ik heb sinds zo lang ik me kan herinneren vreselijke dromen over de dood in brede zin. Niet elke nacht meer, maar af en toe zijn ze zo heftig dat ik het gevoel krijg dat ik helemaal niet geslapen heb. Een aantal voorbeelden die ik me zo kan herinneren:

-Ik sta op een kermis/pretpark in de wachtrij voor een achtbaan. In mijn droom staat mijn grote liefde langs mij. Dan komen er een aantal mensen die ruzie beginnen te maken met mijn vriend en steken hem zelfs op een gegeven moment. Ook worden er daarna ledematen afgehaald en ik moet daar naar kijken. Het is een beetje raar om het zo op te schrijven, maar op dat moment was het heel echt voor mij en dus echt afschuwelijk.

-Ikzelf heb in mijn droom wel eens dat ik iemand neersteek met een bot mes of dat ik iemand bekogel met grote stenen. Bij dat laatste werd ik in eerste instantie toen mijn droom begon achterna gezeten door mijn ouders in een auto en zij wilden mij overrijden. Natuurlijk heel eng en vermoeiend als je moet vluchten in je droom met paniek. Daarna kwam ik opeens iemand tegen op straat en na een woordenwisseling begon ik diegene te bekogelen met stenen... Hierbij voel ik dan een heleboel agressie in mijn droom, terwijl ik zelf helemaal niet zo ben.

-Ik kreeg een nieuwe baan in een fabriek waar allemaal cavia's/muizen rondliepen. Mijn taak was om deze beestjes dood te maken. Dit wilde ik niet, maar moest ik toch doen. Ik heb dan zelfs tranen op mijn wangen als ik wakker wordt.

Zegt iemand dit iets en wat kan ik hier het beste mee doen?

Groetjes, Daphne
Delen:
calenzia
calenzia mrt 17 '11
Dromen over de dood betekend dat je een periode in je leven afsluit. Net zoals dromen over zwangerschap een aankondiging van een nieuwe periode is en dromen over geboorte het begin van een nieuwe periode is.

Bij de eerste droom heb ik het gevoel dat je de periode niet in 1 keer kan afsluiten maar dat dit in stukken zal gaan

Bij de tweede droom vlucht voor de afsluiting. Ik heb het gevoel dat de iemand die je tegenkomt symbool staat voor het geen wat je moet afsluiten. Je verzet je hier tegen

Bij de derde droom heb ik het gevoel dat je moeite hebt deze periode af te sluiten. Je moet hem afsluiten, maar je wilt het niet
Sundance
Sundance mrt 17 '11
of je kunt het (nog) niet? bij het laatste stukje droom. wat knaagt er nog? waarom durf je de laatste stappen richting jouw 'nieuwe jij', nog niet te nemen? je hoeft niet te antwoorden, ga het bij je zelf gewoon even na, als je wil.

groetjes Sundance

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki