Loading...
nl

Wie wil de foto van mijn teckel proberen te lezen

PrinsesOpDe Erwt
PrinsesOpDe Erwt mrt 16 '11
Hoi lieve mensen,

ik heb een teckel van 2 jaar oud, waarvan ik al van jongs af aan het idee heb dat er iets niet ok is. Ik vroeg me af of iemand haar foto zou willen lezen om zo meer te weten te komen wat er eventueel aan de hand is...

Groeten, Emilie

Delen:
Groene_heks
Groene_heks mrt 16 '11
Hoi Emilie<

Is het alleen een gevoel of heeft jouw tekkel ook klachten?
Als je hem twee jaar hebt neem ik aan dat je een reden hebt, of is het alleen een gevoel?
Ben je bij de da geweest?

Groetjes
karda
karda mrt 16 '11
Wat een schat!!!
Kijkt je echt zo vragend aan
het lijkt inderdaad zo alsof hij veel te vertellen heeft
ik hoop dat je gauw antwoord mag ontvangen.

liefs karda
admin
admin mrt 16 '11
Hoi Emilie,

Karin stelt de juiste vragen en voordat de foto eventueel gelezen kan worden is het belangrijk om de achterliggende redenen wat duidelijker te krijgen.

Gr.,
Bart
PrinsesOpDe Erwt
PrinsesOpDe Erwt mrt 16 '11
Ja ze heeft inderdaad klachten, we hebben vaak het idee dat ze pijn heeft en ze is heel tuttig voor haar leeftijd. Ook wil ze nooit lang wandelen, op een gegeven moment weigert ze verder te gaan. Soms kan ze ineens bij de minste aanraking gillen van de pijn. En terwijl ze heel graag met andere hondjes speelt, heeft ze ook momenten dat ze echt duidelijk wil dat ze bij haar uit de buurt blijven. Ook hangt ze heel erg aan mij, ze lijkt vaak troost of bescherming te zoeken. Ik ben inderdaad bij de da geweest en die heeft wel wat dingen vastgesteld, maar die kan eigenlijk niet veel doen als ik het goed begrepen heb, behalve pijnstillers..
admin
admin mrt 16 '11
Hoi Emmertje,

Dank je wel voor je antwoord. Het antwoord vind ik nog wat vaag, er is "wel wat" vastgesteld, maar hij kan niets doen behalve pijstillers geven. Heeft ze iets aan haar gewrichten of botten misschien, wat genetisch bepaald is misschien?

Wat ik wel voelde bij de foto is dat ik het idee heb dat jij haar een beetje als "kindje" ziet. Je wil haar liefde geven, en slaat hier misschien te ver in door. Een hond hoort ook een hond te zijn die weet waar zijn of haar plaats is. Als je hierin alleen maar toegeeft, kan de hond hier misbruik van gaan maken, omdat zij heel goed weten hoe hun baasje hierop gaan reageren. Dit is ook buiten zo. Een teckel kan een felle hond zijn wat anderen betreft, maar als je haar niet onder controle hebt, dan reageert de hond "emotioneel". Dit is niet fout of goed, alleen kun je het als baasje meer in de hand krijgen, net zoals het niet lang willen wandelen. Geef je hier altijd aan toe? Altijd toegeven kan een hondje "tuttig" maken. Of kan het zijn dat je zelf liefde of een schouder nodig hebt, en dit in de hond terug ziet?

Bovenstaande zijn wat vragen die mijn gedachten zijn gepasseerd, en dit moet je dan ook niet zien als kritiek. Ken je "the Dog Whisperer"? Is leuk en leerzaam om naar te kijken. Misschien dat er wel eens wat voorbij komt, waar je ook iets in herkent?!

Wat ik er ook bij moet zeggen is dat het een heel lief en gevoelig hondje is, en dat dit hondje daarom ook goed bij jou past smile

Groetjes,
Bart
Groene_heks
Groene_heks mrt 16 '11
Dank voor je antwoord Emmertje,

Ik heb hetzelfde idee als Bart, een hond moet hond blijven en is geen kindje, hij *vergeet* hond te zijn.
Ik kijk vaak naar Cesar en vind hem geweldig, heb erg veel aan zijn tips gehad.
Als een hond pijn heeft geeft hij dat aan door mank lopen of de plek steeds besnuffelen, bijt ze zichzelf misschien?

Ik zou niet zomaar pijnstillers geven als je niet weet of ze echt pijn heeft en wat de oorzaak is.
Ik schrijf wel vanuit de ervaring met mijn eigen hele grote hond, ik heb geen ervaring met kleine hondjes.
Wat ik wel bemerk is dat kleine hondjes sneller piepen als grote honden, ik vermoed zelf dat kleine hondjes meer worden betutteld als grote, waarmee ik niet wil zeggen dat je dat doet hoor!

En als ze dan met wandelen niet verder wil, loopt ze dan thuis wel? of is er dan ineens niks meer aan de hand...dan weet je wel of het aanstellerij is wink

Sterkte met je zoektocht smile
admin
admin mrt 16 '11
Ik zie in teckel een hond die al iets verder is dan de gemiddelde hond in haar onwikkeling, ze is gevoelig en idd een beetje een nufje, ze vind de gewone hond maar niks en wil dan ook met rust gelaten worden ze is een dametje first class.
Beetje helder int koppie..
Ik krijg verder niets door en het lijkt me prima op dit moment.
Ze is erg gevoelig en pikt veel op haar omgeving op.
Ze kan niet tegen disharmonie en is net een spons zonder bescherming.
Ik denk dat ze jou staat van zijn afspiegelt.
Kijk eens naar wanneer de problemen er zijn kijk eens wat er zich in de omgeving voor doet, kleine kinderen mogen absoluut niet op haar gaan zitten.
Vanwege haar ruggetje, ik heb het idee dat er soms een beetje teveel word omgesold met haar.
Niet optillen en haar zelf laten lopen.
En kijken hoe je eigen emotie is op het moment van de problemen.
Ben je dan zelf niet lekker in je vel lichamelijk of geestelijk.
Slikt ze een anti conceptie pil, of is ze soms loops en heeft ze daarlast van.
En even het gebit naar laten kijken.
De oren is ook een zwakke plek hoewel ik nu geen probleem zie
PrinsesOpDe Erwt
PrinsesOpDe Erwt mrt 16 '11
Bedankt voor de vele reacties. Ik zie haar wel een beetje als mijn kindje, maar ik geloof niet dat ik haar teveel als kind zie. Misschien betuttel ik haar nu wel te veel, maar dat is pas sinds vorige week ofzo. Mijn vorige teckel was niet zo'n tutje (eerder het tegenovergestelde) en daar was ik ook nooit bezorgd over.

Iemand zei dat mijn reactie vaag was wat de da betreft, dat klopt. Vorige week is bij haar heupdysplasie (HD), artrose en spondylosis aan haar ruggegraat vastgesteld.

Dat ze ineens niet wil lopen en dergelijke doet ze niet alleen bij mij, ook als we op vakantie zijn en ze is bij de oppas. En het is dan lastig om er dan niet aan toe te geven, want in het begin had ik juist zoiets van 'kom op zeg, loop even door', maar dat weigert ze echt en dat blijft ze dan ook volhouden. Of soms gaat ze dan wel door, maar dan echt met trillend achterlichaam en haar staart tussen haar benen. En thuis na zo'n wandeling wil ze alleen maar liggen.

In het begin dacht ik ook dat ik misschien overbezorgd was, maar het viel me op dat andere mensen die haar kennen soms dezelfde zorgen uitspraken. Dat kleine hondjes sneller piepen dan grote weet ik niet, ik heb in elk geval bij teckels juist de ervaring dat die juist vaak niks laten merken als ze pijn hebben. Onze vorige teckel had kanker en toen we erachter kwamen was ze twee dagen laten overleden. Om even aan te geven dat ze juist niks laten merken vaak als ze pijn hebben. De dierenarts zei dat ook, dat juist bij teckels je er vaak laat achter komt, omdat het zulke bikkels zijn wat dat betreft.

Iemand zei dat ze niet tegen disharmonie kan, dat herken ik inderdaad, als ik slecht in mn vel zit reageert ze daar altijd erg op door vervelend gedrag en slecht luisteren enz.
Sundance
Sundance mrt 16 '11
ai dat is enorm pijnlijk, HD.
we hadden een hond , ook met HD. en hij piepte nooit(ja toen hij ouder werd bij het opstaan). als je hond aangeeft; tot hier en niet verder, met wandelen, dan is dat alleen maar top van je hond.ze luisterd dan goed naar wat ze kan en niet kan.
sterkte ermee!
Groene_heks
Groene_heks mrt 16 '11
Oei hd is heftig, dan heeft ze veel pijn, ik snap dat ze dan soms onverwachts een gil geeft.
Ik heb wel eens gehoord dat het operabel is maar dat het erg duur is en ook geen zekerheid geeft dat de klachten echt weg zijn.

Tuurlijk reageert je hond op je stemming, dat doet iedereen toch? Kinderen, huisdieren, lijkt me logisch.
Kijk eens naar Cesar zoals Bart aangeeft, hij heeft echt goeie tips smile

Sterkt met je lieverd smile
PrinsesOpDe Erwt
PrinsesOpDe Erwt mrt 16 '11
dank jullie, en Cesar zie ik inderdaad wel eens!

p.s. zelf kan ik er vaak ook niet goed tegen als mensen te kinderachtig doen met hun hond... mijn eigen zus doet dat ook heel erg met 1 van haar honden en daar word ik soms echt helemaal niet goed van ;-)

Interessante website trouwens, ik zal de komende tijd eens wat beter rondkijken/lezen hier...
Groene_heks
Groene_heks mrt 16 '11
Misschien een stomme vraag en ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt, maar....
Je weet eigenlijk heel goed wat er met je hondje is, mag ik weten waarom je dan de foto wilt laten lezen?
Of was je nieuwsgierig naar wat er *gelezen* kan worden buiten de da om?
PrinsesOpDe Erwt
PrinsesOpDe Erwt mrt 16 '11
ja hoe zal ik het zeggen, misschien een soort van dubbelcheck ofzo, in combinatie met nieuwsgierigheid... Eigenlijk wilde ik al een tijd haar foto laten lezen, nog voordat ik bij de dierenarts geweest was, omdat ik dus het gevoel was dat er iets mis was met haar. Maar de da is natuurlijk toch een logischere eerste stap bij zo'n beestje... tja ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik ben er zelf gewoon nu heel veel mee bezig...
Sundance
Sundance mrt 16 '11
tuurlijk ben je daar veel mee bezig op het moment. heel normaal!
je hoeft dit verder echt niet uit te leggen. volgens mijn inziens absoluut begrijpelijk dat je een soort van verdere bevestiging zoekt/zocht. wel top dat je ook naar de dierenarts bent geweest. heeft de arts jullie nog iets voor 'opbouw' aan medicijnen of tips meegegeven? wij gingen zwemmen met de hond, zodat zijn spieren sterk bleven.
ik zet hier even een link bij, kijk maar of je er wat mee wilt?
http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/download_file.asp?id=14


groetjes Sundance
admin
admin mrt 16 '11
Is inderdaad normaal dat je er mee bezig en extra bezorgd bent als je dier ziek is! Ik begrijp nu ook je "vage" reactie, wat voorkomt uit een mengeling van nieuwsgierigheid.

Kan je teckel uiteindelijk wel geholpen worden, of moet ze met haar klachten "leren" leven, met de hulp van medicijnen?

Sterkte en groetjes!
Bart
Groene_heks
Groene_heks mrt 17 '11
Goeie tip Sundance!
PrinsesOpDe Erwt
PrinsesOpDe Erwt mrt 17 '11
Dankje Sundance, en ik zal even naar de link kijken
PrinsesOpDe Erwt
PrinsesOpDe Erwt mrt 17 '11
Bart om even op jou reactie in te gaan, ze moet inderdaad met haar klachten leren leven met hulp van medicijnen.

Zwemmen is misschien inderdaad ook wel een goeie tip Sundance. Wat een duidelijke uitleg van HD in dat linkje dat je stuurde!

Ach ja ik moet er ook niet te dramatisch over doen, ze heeft geen terminale ziekte tenslotte. Maar ik vind het zo sneu dat ze op zo'n jonge leeftijd al zulke kwalen heeft, waardoor ze nu al zo belemmerd wordt. Het is pijnlijk om te zien om een hondje dat zo lief en vrolijk is, én nog zo jong, soms zo zichtbaar last te zien hebben van pijn en heupen die het niet zo goed doen. En onze vorige teckel had ook al zo'n pech, die is ook niet oud geworden.

Het is ook niet zo dat ik hier nu 24 uur per dag mee bezig ben hoor, maar het is nog geen week geleden dat ik eindelijk weet wat er aan de hand is en het heeft best veel indruk op me gemaakt. Vandaar dat het af en toe toch opspeelt.
Tinne
Tinne mrt 17 '11
er bestaat ook acupuntuur voor dieren!
en Bachbloesemremedie...
aura Soma healing heb ik aan m'n hond gegeven om artritis te voorkomen.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki