Loading...
nl

Indigo Cirkel

Richie Richard
Richie Richard mrt 9 '11
Onlangs ben ik gevraagd door de Druide in Gorinchem (Spiritueel winkel.) om te assisteren en eigenlijk 1 van de "medewerkers" te zijn die vrijwillig kinderen assisteren omtrent hun spirituele groei. Ook voor de ouders, zodat ze informatie kunnen vergaren over hun kind, zodat ook zij weten, wat er gaande is. Ik ben gevraagd door Paul (Eigenaar van de Druide, en tegenwoordig een goede bekende van mij) om dus mee te doen. Gezien ik al meerdere keren de cursus ruimte boven de winkel heb gereinigd. Natuurlijk vrijwillig.

Ik heb er enthousiast ja op gereageerd. Natuurlijk vroeg ik direct waarom er een paar vrienden van mij, die bij de witte magiers groep van Gorinchem horen en 1 bij de zwarte magiers, niet gevraagd zijn. Zijn reden was, dat hun nog niet goed genoeg ontwikkeld zijn, en nog niet met beide benen op de grond staan. Volgens hem zou ik (wederom) ouder zijn dan de rest, en hem zelf.

De Indigo Cirkel gaat binnen kort zijn bewegingen maken, voorbereidingen, ook ik ga cursussen even bij wonen, en langzamer hand is het de bedoeling dat we rond zomer, kinderen goed kunnen begeleiden.

Nu heb ik ervaring met les geven, ik heb dit al periodes gedaan op mijn huidige school voor HTML/CSS (Webdeveloping), maar natuurlijk is dit een totaal andere en waarschijnlijk grotere doel groep.

Hebben jullie enige tips, ervaringen of eventueel vragen te delen met mij? Het zal mij, maar met name alle kinderen heel veel helpen.
Delen:
admin
admin mrt 9 '11
Een mooie start Richie op deze manier, dat je dit mag doen, is wel een voorrecht zou ik zo zeggen !

Op welke manier ga je werken met deze kinderen, sluit het aan op je gevoel?

Zit je voor je gevoel op hetzelfde level, en de dingen die je gaat zeggen, zeg je deze op de juiste manier? Stel je de juiste vragen, kun je je inleven in hun verhalen? Zou je hieruit stukken van jezelf herkennen? Wat verwacht je voor (invullende) informatie van de cursussen die je gaat volgen, waar je mee verder kunt?

Al mijn vragen omdat ik nieuwsgierig ben naar je visie en je manier van benaderen !
Richie Richard
Richie Richard mrt 9 '11
Ik werk met de kinderen vanuit mijn eigen ervaring de afgelopen jaren. Ik breng mijn ervaring in de strijd waarmee ik denk dat ik hun kennis kan bij brengen, op hun eigen niveau dus. Eventueel in jip en janneke taal. Mijn nichtje van 8 is ook spiritueel aangelegd en die help ik al een kleine jaar.

Mijn gevoel zegt dat ik het moet doen, ik vind het ook leuk om met kinderen te werken. Naar mijn idee, zullen de kinderen zelf vragen hebben. Ik herken mijzelf er zeker in, aangezien ik 80% zelf heb moeten doen. Met de cursussen hoop ik te leren hoe ik het beste de kennis kan over brengen naar een grotere groep. De cursussen zijn niet voor mij eigenlijk en ik krijg ze gratis.
Mimosa
Mimosa mrt 10 '11
Hoi Richie,

Wat ontzettend leuk zeg! Ik heb geen tips voor je. Blijf bij je gevoel zou ik zeggen en op de een of andere manier weet ik dat je het heel goed zult doen.
admin
admin mrt 10 '11
Ik denk ook dat het echt iets voor jou zal zijn! Leuk, en succes laugh
Serenity
Serenity mrt 10 '11
Leuk leuk leuk zeg!!
Uhm advies..
Goed observeren wat de kids nodig hebben en duidelijk de regels hanteren, grenzen zijn belangrijk voor kids dan weten ze waar ze aan toe zijn namelijk.
Ga niet kinderachtig praten gebruik gewoon je ABN op de juiste manier AUB! ^^
Kennis delen kan erg leuk zijn en als je veel wil bereiken handhaaf dan een systeem waarbij de kids zelf kunnen aan geven wat ze leuk vinden die dag voor stof te krijgen.

En de rest: volg je hart!

Heel veel plezier lieve schattebout!
Richie Richard
Richie Richard mrt 10 '11
Ik denk zelf ook dat het wel gaat lukken. Ik heb er in ieder geval veel zin in. Het komt, moet ik zeggen, steeds vaker voor dat men mij vraagt voor dit soort dingen. Reinigingen, cursussen. Vaak nee gezegd, maar met kinderen kan ik geen nee zeggen.

Ik vind vrijheid voor de kinderen in deze maatschappij erg belangrijk, vooral vrijheid van hun zelf.

En leuk dat je het zegt over ABN Lily, Ik weet van vroeger dat ik er altijd een bloed hekel aan had als mensen naar mij zo kinderachtig gingen praten. Ik voelde mij dan gekleineerd en niet serieus genomen.

Ik wil dat de kinderen zich met name op hun gemak kunnen voelen. Dan zal het leren en het ontwikkelen vrijwel vanzelf gaan. En dan hier en daar ondersteuning, waar de kinderen zelf meestal al naar vragen.

Kinderen kunnen een hoop zelf met een beetje ondersteuning, alleen worden ze vaak tegen gehouden door hun omgeving.

Maar ik denk dat het de belangrijkste is, dat we met de eerste sessies laten zien dat we hun vriend zijn, geen vijand, geen leider, maar een vriend. Een persoon waar ze dus terecht kunnen.
Als het een grote groep word, wat ik overigens wel verwacht, dan lijkt het mij beter dat men van elkaar weten. Dus "speel-pauzes" er tussen door, zodat ze even hun gang kunnen gaan met de andere kinderen. Natuurlijk nog steeds toezicht houden. Niet iedere kind reageert het zelfde namelijk.
Serenity
Serenity mrt 10 '11
Rich ik had spirituele spelletjes gegoogled en ik moet zeggen er is behoorlijk veel inspiratie als je even hebt geneusd!

Oehhh ik kon het niet laten om er ééntje te quote. ^^
Quote:
Paranormale waarnemingen zijn iets wat iedereen kan leren en is niet iets bovennatuurlijks. Met wat oefening in de vorm van leuke spelletjes leer je telepathie en andere vormen van paranormaal waarnemen.

Training van onze zintuigen
Hoe meer je zintuigen ontwikkeld zijn, hoe beter je in staat bent om dingen op te vangen, die je normaal niet ziet of hoort.
Ik zal hier een aantal eenvoudige oefeningen om onze zintuigen te trainen laten zien.
ZIEN
Kijk eens goed rond in je omgeving. Zijn er dingen en details die u nooit eerder zijn opgevallen?
Laat een huisgenoot nu eens iets verplaatsen zonder dat je weet wat. Kijk de volgende dag eens goed of je opvalt wat het is wat verplaatst is.

Overal waar je bent, moet je eens proberen te leren schatten hoeveel voorwerpen van een gelijke soort bijeen zijn. Hoeveel bloemen zitten er in een vaas? Hoeveel chocolaatjes liggen er in het schaaltje? Controleer zoveel mogelijk of u goed geschat hebt. Ook dit moet een 2e natuur worden.

Een andere oefening is het potlood lezen. Geef iemand een blocnote en een lang potlood. Hij moet de blocnote zodanig vasthouden, dat jij niet kan zien wat hij opschrijft.(hij zit dus tegenover je) Nu moet hij een letter opschrijven, zo dat jij net alleen de top van het potlood kan zien bewegen. Let op de bewegingen van het potlood, gaat hij van rechts naar links of maakt hij een cirkel? Laat in het begin hardop zeggen welke letter het is die opgeschreven wordt, zodat je goed de bewegingen kan observeren. Naarmate je deze oefening vakerf doet, leer je zelfs hele zinnen te lezen.

HOREN
Neem het geluid van een drukke straat op, geluiden in een bos of aan een veld, wat dan ook. Luister ze dan goed af. Kan je ze herkennen? Kan je dat ene detail in die drukke straat nog herkennen?
Hoe vaak zal je opvallen dat dat ene geluidje dat toen zo opviel, eigenlijk een heel zacht geluidje op de achtergrond is geweest, dan je op dat moment meende. Samen met anderen kan je hier een leuk spel van maken. Iedereen neemt allerlei geluiden uit het allerdaagse leven en de ander moet proberen die geluiden te herkennen.

Een andere oefening is om een geluid tussen andere geluiden te blijven herkennen. Dit kan je het beste doen door naar een opname van een groot orkest te luisteren en te concentreren op slechts één instrument. Probeer het hele stuk door dat ene instrument te volgen.

VOELEN
Doe een blinddoek om en laat een ander allerlei voorwerpen verzamelen die jij moet zien te herkennen. Je mag niets zien, slechts voelen.

De volgende proef moet ook geblindoekt gedaan worden. Nu gaan we allerlei oppervlaktesproberen te herkennen.
Een ander persoon geeft bv een stuk hout, metaal of watten.

Probeer iedere ochtend buiten de temperatuur te voelen-schatten. Doe dit e.v.t. ook in de middag en de avond. Controleer aan de hand van de thermometer of je gevoel goed is geweest.

PROEVEN
Probeer eens de smaak vast basisvoedsel vast te stellen. Proef bv een aardappel en niet wat daar nog allemaal bij zit. Of probeer allerlei kruiden te leren kennen.

RUIKEN
Leer alle geuren van vruchten en verschillende bloemen eens te herkennen. Wacht wel steeds voordat je een nieuwe geur test, want ons reukzintuig kan niet zo snel van de ene geur overschakelen op de andere.

Probeer mensen te leren herkennen aan hun lichaamsgeur. Doe dit natuurlijk wel zo onopvallend mogelijk!
M.n. mensen waar je een nauwe band mee hebt is makkelijk om mee te oefenen in het begin.
Soms kan je zelfs ruiken of iemand ziek is, bij ziekte verandert nl de lichaamsgeur.

Telepathie
We gaan nu een telepathisch spelletje doen:
Ga samen met je partner ontspannen tegenover elkaar zitten. De een heeft een blocnote en potlood bij de hand en tekent daar een symbool op. Je kan het beste met iets eenvoudigs beginnen, zoals een stuk fruit.
Terwijl hij dat doet haalt hij dit stuk fruit voor de geest en schrijft het bewust op het papier. De ander, die de ontvanger is concentreerd zich nu op de zender en probeert er zo achter te komen wat er op het papier staat.
Wissel elkaar af en doe dit niet vaker dan 5 keer achter elkaar.
Dit kan men ook met een spel kaarten doen, men concentreerd zich dan uitsluitend op bv de kleuren en cijfers of alleen op harten, schoppen, ruiten en klaveren.

Een ander spel is dat beide personen een woord kiezen dat uit evenveel letters bestaan. Men spreekt dus vooraf de hoeveelheid letters af.
Teken beide onder elkaar 2 horizontale kolommen, met het aantal vakjes als het woord letters telt.
In de bovenste kolom vult ieder dan zijn woord in. Men nummert de vakjes van de woorden. In de onderste kolom wordt nog niets geschreven.
De 1e speler noemt dan hardop een letter, hierna denkt hij aan het vakje waarin de letter zich kan bevinden.
de 2e speler moet nu zien uit te vissen in welk vakje de letter thuis hoort. Geeft de 2e speler het juiste vakje op, dan antwoordt de 1e met "goed" en vult de 2e speler in de onderste kolom die letter in het desbetreffende vakje in.
Noemt hij een verkeerde letter, dan noteert hij een foutpunt.
De ander mag net zzo lang doorgaan tot de juiste letter in het juiste vakje is geplaatst en de ander noteert steeds de foutpunten. Indien de een denkt het woord gevonden te hebben, dan moet de tegenspeler sterk aan zijn woord denken. Per gevonden vakje mag men slechts een gok naar het hele woord doen.

Een ander leuk en eenvoudig telepathieproefje is de volgende: probeer eens als u op een terras zit je gedachten te richten op iemand die met zijn rug naar u toe zit. Blijft sterk eraan denken dat deze persoon omkijkt naar u en in de meeste gevallen gebeurt dat ook!

Zo zijn er tallozen spelletjes die u kunt doen, zelfs met katten, honden of planten. Zendt maar eens positieve gedachten iedere dag naar een plant uit en slechte kwade naar een andere, welke doet het het beste?

Bron: Paranormale proefjes en ontwikkelen van je zintuigen | Mens en gezondheid | Spiritueel

Ik zou het leuk vinden als je wekelijks verteld wat voor activiteiten je hebt gedaan en welke onderwerpen je hebt besproken met de kids, ja dat lijkt me leuk om te lezen!
Richie Richard
Richie Richard mrt 10 '11
Ik ga het zeker ook bij houden. Welliswaar is het nog niet van start gegaan en is er nog veel voorbereiding te doen zoals ik al eerder zei, maar ik probeer nu al wat informatie te vergaren zodat ik er zo goed mogelijk voor de kinderen er kan zijn.
Mimosa
Mimosa mrt 11 '11
Ja, ik vind het ook heel leuk om hierover te lezen. Wie weet kan ik het gebruiken bij mijn kinderen.
Richie Richard
Richie Richard mrt 11 '11
Dat wordt geen probleem, ik zal dan per sessie die ik dan doe, een verslag schrijven.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki