Loading...
nl

wie herkent dit...

jannie
jannie mrt 7 '11
Lieve mensen...hulp bij lichamelijke klachten...een breed forum..maar ik wil vragen wie het volgende herkent:
Ik heb al een behoorlijke periode ( meer dan een jaar ) last van mijn hoofd....echt in mijn hoofd...Neurologisch is er niets aan de hand...maar ik ga proberen uit te leggen wat ik voel..en hoop dat er mensen zijn op dit forum voor wie dit ook herkenbaar is ..
Ik voel me soms zo afwezig...net of ik er niet ben...mijn hoofd voelt zwaar..en ook rond mijn ogen voelt het zwaar aan..!
Als ik met mijn dagenlijkse aktiviteiten bezig bent ..moet ik me soms echt concentreren..Vaak heb ik het idee...jeetje het lijkt wel of ik in een andere werled zit....
Iedereen doet zijn ding..maar het is net of ik er buiten sta..
Dit is zo vreemd...en soms maakt het me onzeker...ik denk dan jeetje is dit wel normaal...??
Ik kan ook stil gaan zitten..en wat naar buiten gaan zitten kijken..iets waar ik nooit geen tijd/zin in had..Ik voel soms echt mijn hoofd...kruin..en voorhoofd...!
Graag hoor ik van je ..als jij dit ook herken of weet wat dit zou kunnen zijn...Liefs van mij Jannie
Delen:
admin
admin mrt 7 '11
Hier vindt je wat info over bewustwoording
Richie Richard
Richie Richard mrt 9 '11
Naar mijn weten, is dit een deel van je groei. Ik zal geneigd zijn dat je kruin chakra meer actief is dan dat jij gewend bent. Daarbij denk ik dat je 3e oog actief is, en nu informatie/energieen binnen laat stromen die jij nog niet "verwerkt" of kan verwerken. Dit komt later, rustig zijn gang laten gaan, zorgen dat je jezelf niet laat stressen, houd jezelf in balans en mediteer zo nu en dan. Voor het slapen gaan mediteren kan erg helpen bij het vooruitgang van het verwerken van de energieen die je binnen krijgt.
Mimosa
Mimosa mrt 10 '11
Hoi Jannie,

Dank je voor dit onderwerp. Ik ben al een kwartier bezig om te reageren, maar het lukt maar niet. Er komt plotseling heel veel naar boven bij me, gevoelens die ik allang verwerkt dacht te hebben of waarvan ik dacht ze niet te hebben.
Ik herken je klachten, heb er zelf last van maar dan wat explosiever. Ik zal hier verder niet op in gaan, want dat kan ik niet kort houden. Bij mij is ook niets gevonden. Wel merk ik dat meditatie, naar mijn lichaam luisteren, mijn gevoel/hart volgen en mijn eigen weg volgen nog het beste helpen.
Voor mezelf weet ik dat het te maken heeft met het accentieproces waarin we zitten, alle energieën die deze kant op komen.
karda
karda mrt 10 '11
Er is een lijst van symptomen ik dacht dat het al eens hier te lezen was geweest.
Emuca
Emuca mrt 10 '11
Wauw Jannie, je zit hier echt mee hea? Ik moet bijna huilen bij dit bericht...

Het lijkt mij alsof je het veel te druk hebt in je hoofd en of je bewustzijn verplaats is naar een ander niveau... goed aarden zodat je weer lekker terugkomt op aard! Ga lekker wandelen en zoek de natuur op. Laat de energie die zich ophoopt in je hoofd naar beneden stromen, naar de aarde. smile

Loop je wel eens op blote voeten of vind je dat fijn? Doen! Is goed voor je.
Serenity
Serenity mrt 10 '11
Origineel bericht van: WhiteNight
Hier vindt je wat info over bewustwoording
Leuke site zeg!
Maaruhhhhh de weg naar bewustwoording kan je hier vinden. ^^

Ik denk namelijk dat het ook een kwestie van erg veel kennis te vergaderen en bewust erover na te gaan denken.
Maar dan wel natuurlijk stapje voor stapje anders sla je door en ben je gefixeerd bezig en da's nie goe hé! ^^
En daarna laat je alles los (lekker makkelijk verteld maar doen is wel wat anders ^^) zodat het kan gaan bezinken en je zelf weer lekker aards bezig bent met je leven, althans voor mij werkten dat heel erg goed.
Ik vertrouwden op God en al het Goddelijk in en om ons heen dat alles op zijn plaats zal vallen en meer dan mijn best kon ik ook niet doen!
En tadaaaa het leek alsof de hemel open ging (beetje overdreven maar je vat het wel toch?) door mijn nieuwe denkwijze kon ik meer inzicht creëren vanuit mezelf.
En met inzicht komt begrip en compassie vanzelf en dat gaf mij een heleboel rust in mijn hoofd.
De frustraties namen af doordat ik begrip had voor situaties.
De 'boze gedachtes' namen af doordat ik meer en meer compassie had voor mezelf en voor anderen ik werd nog meer optimistischer dan ik al was.^^
Liefde jegens anderen en mezelf kwam in de plaats en dankbaarheid naar God toe nam toe.
Ik kan nu overtuigt zeggen "ik ben gelukkig en ik doe het goed, het is goed zoals het is, want ik doe mijn best en God doet de rest."
Maarrrrrrr daarvoor moest ik eerst iets ondernemen en vervolgens moest ik dat weer oefenen eerdat ik het echt kon, oefening baart kunst!
jannie
jannie mrt 10 '11
Dank je wel voor deze info..bijzonder om te lezen..
Puf is soms heel zwaar...kost bergen energie..
ja .ik laat het maar gebeuren..en ik mediteer elke dag voor het slapen gaan..geeft inderdaad veel rust...! lieve groet Jannie
jannie
jannie mrt 10 '11
Hallo Mimosa...danj je wel voor je reactie...fijn te lezen dat dit herkenbaar voor je is..dit geeft steun en kracht..Ik begrijp wat je bedoeld dat het zo heftig kan zijn...!!
Je mag me altijd schrijven..vindt ik fijn hoor..gedeelde smart he......
Meditatie is heerlijk..en ja luisteren naar je lichaam..en hart..herken ik zo..!!
Bijzonder wat je als mens..als ziel..te weten kan komen...dikke knuffel van mij !!
jannie
jannie mrt 10 '11
Dag witte maan...lief dat je reageert...en nee niet huilen..!
Maar het is zo intens naar....!!
Het klopt dat ik er erg mee zit...weet soms niet hoe uiy mijn hoofd te komen..
Wandelen klopt...mediteren..etc..
Mijn bewustzijn naar een ander niveau..??
Kun je misschien daar wat meer over vertellen..?
Het aarden vindt ik erg moeilijk...
Ik hou vol... fijn dat ik hier op dit forum mijn ei kwijt kan en mag...liev groet Jannie
jannie
jannie mrt 10 '11
haaaa Lily Beau...mooi te lezen..!
Fijn dat je zo gegroeid bent...en je hebt gelijk als je schrijft stapje voor stapje..
Vertrouwen houden is goed..in jezelf het de liefde die god heet..!
Fijn dat frustaties bij jou afnamen.!
Zo volgt ieder zijn of haar weg.Fijn ook dat boze gedcahten afnamen...boos zijn..mag op zijn tijd en soms ook goed deze er te laten zijn..maar niet in blijven hangen.
Liefde mogen en kunnen voelen naar anderen is een gave..vele mensen zijn zo in zich zelf gekeerd.en kunnen geen plaats meer vinden voor echte liefde.
We blijven oefenen...en we hoeven het niet alleen te doen..dat is mooi en liefde..knuffel !
Emuca
Emuca mrt 10 '11
Origineel bericht van: jannie
Dag witte maan...lief dat je reageert...en nee niet huilen..!
Maar het is zo intens naar....!!
Het klopt dat ik er erg mee zit...weet soms niet hoe uiy mijn hoofd te komen..
Wandelen klopt...mediteren..etc..
Mijn bewustzijn naar een ander niveau..??
Kun je misschien daar wat meer over vertellen..?
Het aarden vindt ik erg moeilijk...
Ik hou vol... fijn dat ik hier op dit forum mijn ei kwijt kan en mag...liev groet Jannie


Ik geloof dat wij met onze ziel tegelijkertijd in verschillende dimensies vertoeven, omdat een ziel in het geheel niet op 1 plek tegelijk kan zijn. Bij jou had ik meteen het gevoel dat je bewustzijn misschien iets teveel verschoven is naar het stukje in een andere dimensie.. Dat kan een heel afwezig gevoel opleven. Met aarden kan je dit oplossen.. en ook aarden kan op allerlei manieren.. gewoon degene zoeken die het best bij jou past!
Mimosa
Mimosa mrt 10 '11
Hoi Jannie,
Hoewel ik het heel naar vind dat je hier last van hebt, is het inderdaad ook fijn om deze herkenning te voelen en te weten dat ik niet de enige ben die dit soort dingen meemaakt. Ik wist dat wel, maar om het nu zo te lezen doet veel met me.
Het is inderdaad heftig. Momenteel zijn de klachten weer erg groot bij mij, al merk ik aan de andere kant dat dit me ook de mogelijkheid geeft om diep in mezelf bezig te zijn.
Dank je voor de knuffel. Die had ik nu even hard nodig. Voor jou ook een dikke knuffel.
Serenity
Serenity mrt 10 '11
Origineel bericht van: jannie
haaaa Lily Beau...mooi te lezen..!
Fijn dat je zo gegroeid bent...en je hebt gelijk als je schrijft stapje voor stapje..
Vertrouwen houden is goed..in jezelf het de liefde die god heet..!
Fijn dat frustaties bij jou afnamen.!
Zo volgt ieder zijn of haar weg.Fijn ook dat boze gedcahten afnamen...boos zijn..mag op zijn tijd en soms ook goed deze er te laten zijn..maar niet in blijven hangen.
Liefde mogen en kunnen voelen naar anderen is een gave..vele mensen zijn zo in zich zelf gekeerd.en kunnen geen plaats meer vinden voor echte liefde.
We blijven oefenen...en we hoeven het niet alleen te doen..dat is mooi en liefde..knuffel !
je bent een liefdevolle warme vrouw ik ben onder de indruk Jannie.
Blij dat je gezellig op dit forum zit de boel word er lekker warm van.^^
admin
admin mrt 10 '11
Heel herkenbaar Jannie,

Dit is het precies het proces waar iedereen min of meer door heen gaat, alleen werkt het bij iedereen anders uit.
Het heeft te maken met veranderingen in je DNA structuur en je frequentie verhoging...
Laat het maar gewoon gebeuren maak je vooral geen zorgen het gaat vanzelf voorbij.
Ik ben ook in dit zelfde proces en nu ik even geen werk heb krijg ik lucht om gewoon dit te laten voor wat het is.
In mijn vorige werk was het lastig, ik dacht eerst dat ik dement werd, of iets anders had.
Tot ik me besefte dat het met mijn veranderingen en aanpassingen had te maken.
Je lichaam ondergaat deze veranderingen en heeft tijd nodig om zich aan te passen.

liefs Ajada
jannie
jannie mrt 10 '11
Hallo lieve allemaal...
Jullie zijn schatten...!!
En jaaaaaaaaaaa...slik...ik heb ook vaak gedacht..er gaat iets niet goed boven in dat brein...slik dement...??
Waar je mee om gaat he...nee heel flauw...maar zo voelde het af en toe wel !!
Maar ik dacht ook er zit vast een tumor of zo.!
Weer bloed laten prikken naar de HA..maar ( gelukkig)..alles oke!!
Hoe moet je het dan verder uitleggen..??????????
Ik ben raar in mijn hoofd..vergeet van alles...ik draai letters om ( haha Lily Beau )...ik heb zo weinig concentratie...ik zie wazig..dus bril/lenzen..ik heb hoofdpijn...duizelig is niet het juiste woord..maar ik ben er niet en toch wel...
Joepie het is fijn te weten dat er meer mensen zijn die hier last van hebben..en nog veel fijner te lezen dat het van voorbijgaande aard is...maar ik hebhet al best wel lang..!
Ik begrijp wat je zegt Ajada...even lucht..en te laten voor wat het is...we komen er wel...liefs en blijf wie je bent..Jannie
Richie Richard
Richie Richard mrt 10 '11
Ik moet ook zeggen dat de maan stand nu vrij dicht bij aarde is. Dit kan ook leiden naar klachten richting het brein en met name hoofdpijn.
Serenity
Serenity mrt 10 '11
ja ikke ook, migraine, moeheid.
Te veel op mijn vork genomen en nu ben ik opperdepop.
Zelfs mijn bekkenbodem die zitten tegen elkaar te wrijven en dat doet ZEER!!!
Mijn ogen doen pijn en mijn tolerantie is erg laag.
Ik heb te veel gedaan in een korte tijd maar aan de andere kant heb ik wel gedaan wat ik wilden maar goed ik had even geen rekening gehouden met mijn beperkingen.
Hebben jullie dat ook dat je wil sterker is dan je lichaam of geest, of is dit een typisch iets voor engelmensen. L.O.L.
Richie Richard
Richie Richard mrt 10 '11
Het is een typisch engelmens trekje. Maar vaak is het geest sterker dan het lichaam, veel sterker.
Serenity
Serenity mrt 10 '11
Ja ik combo met 'de wil' …of toch niet?!
Misschien inderdaad alleen de geest aangezien de wil van het ego is…hummmm
Even opgezocht!!! (gne gne gne kom ik weer met leesvoer aan gne gne gne.)
Quote:
Verreweg het grootste obstakel voor de mens in de ontwikkeling van bewustzijn via de vier stappen in het leerproces van het leven is het Ego.


Voor iedereen is het gezegde ‘dat is goed voor het Ego’ of ‘die persoon heeft een groot Ego’ bekend. Dat is ook precies wat het is, het Ego, een deel van ons waardoor we onszelf kunnen afzetten tegen anderen. Middels het Ego vergelijken we onszelf met anderen op alle facetten van het leven: uiterlijk, baan, geld, opleiding, sport, relaties, zelfontwikkeling etcetera.


Naast het Ego is er ook een ander deel van onszelf wat niet iedereen goed kent. Dit deel noemen we het Zelf. Het Zelf is de stem die altijd bereid is het goede in anderen en in situaties te zien, ook al lijkt daar geen enkele reden voor. Het Zelf zal er altijd voor je zijn om je positieve intenties om te zetten in je eigen werkelijkheid. Je Zelf is je wijze raadgever, je liefdevolle ondersteuner en je Hoogste waarheid. Je Zelf brengt je altijd dichter bij een ander of adviseert je wijselijk om even afstand te nemen, zodat jullie beiden verder kunnen groeien.


De strijd die continu gaande is in ieder mens is de strijd van het Ego versus het Zelf. In de eerdere stappen van het bewustwordingsproces is het Ego totaal dominant. Het Zelf kan er niet doorheen komen. Maar hoe meer iemand kiest om zich verder te ontwikkelen, hoe meer kans het Zelf krijgt om zich in deze ontwikkeling te mengen.


Je Ego kan je geweldig goed laten voelen. Als je net een fantastische presentatie op je werk hebt gegeven en je van al je collega’s complimenten krijgt, voel je je super. Je Ego laat je naar grote hoogten stijgen. Niemand is beter dan jij, jij bent de allerbeste. Jij kunt de hele wereld aan. Als je echter bij een volgende presentatie het verwachtingsniveau niet haalt, zal je Ego jou gaan ondermijnen. Je krijgt niet de complimentjes zoals na de vorige presentatie en je Ego maakt hier handig gebruik van om je een kopje kleiner te maken. Het zal je vertellen dat je het niet meer hebt, dat het vorige succes maar een toevalstreffer was. Zo zal je Ego je continu maken en breken met maar één doel: het eigen voortbestaan. Het Ego maakt je als het ware afhankelijk van diens mening. Het is het stemmetje in je hoofd dat je groter of kleiner maakt versus anderen op welk vlak dan ook.


We kunnen ons laten beperken op ons levenspad door de angstige gedachten die het Ego graag gebruikt om haar positie in ons leven vast te houden. Het Ego wil geen ‘zendtijd’ aan het Zelf geven, laat staan het roer overgeven aan het Zelf. Maar het Ego is sterk en listig. Het gebruikt alle mogelijke middelen om haar zin door te drijven. Onze afhankelijkheid ten opzichte van ons Ego is dus ook zeer lastig te doorgronden. Een volgende stap is door de angsten van het Ego heen zien om onze echte weg te vervolgen. Het leven gaat niet alleen maar gepaard met keuzes die veilig voelen. We hebben elke dag keuzes om een ander pad in te slaan. Maar het Ego houdt van vastigheid en houdt absoluut niet van verandering. ‘Het is toch goed zoals het is? Ja, er is altijd wel wat, dus waarom zou ik veranderen? Waarom zou ik risico’s moeten nemen, terwijl het zo allemaal toch eigenlijk best wel redelijk gaat?.’


Om op ons echte levenspad te belanden is lef nodig. Lef om het Ego te doorzien en er niet naar te luisteren. Ontsnappen aan het web dat het Ego zo handig voor ons gesponnen heeft. We hebben allemaal een droom in ons hart. Een droom van hoe we graag door het leven zouden gaan. Niet ploeterend en angstig, maar vrij, open en genietend. De weg daarnaar toe is voor je uitgezet, maar je moet zelf wel die route in slaan. Niemand anders gaat dat voor jou doen. Als jij niet het heft in handen neemt in je eigen leven, zal er helemaal niets veranderen. Sterker nog, je Zelf zal dan langzaam zich steeds kenbaarder gaan maken. Je zult je ongelukkiger gaan voelen in je huidige levenssituatie en je angsten zullen toenemen. De drempel om veranderingen in te zetten zal niet kleiner worden, maar de druk om over de drempel te stappen zal toenemen. Deze druk zal zich uiten in innerlijke onrust. Onrust die je voelt gedurende de hele dag. Als deze onrust zich omzet in spanning en stress, kunnen daar uiteindelijk fysieke klachten en zelfs ziektebeelden uit ontstaan. Als je dag in dag uit werk doet waar je niet gelukkig van wordt, is het tijd voor verandering. Als je dag in dag uit ruzie met je partner hebt, is het wellicht ook tijd voor verandering. Als je steeds dichter tegen een burnout of midlife crisis aanzit, is het tijd voor verandering. Dit zijn allemaal signalen van je Zelf om je eens goed over je leven te laten nadenken. Om je alsnog de kans te geven, elke dag weer, om voor je eigen unieke levenspad te kiezen.


Links:
Authenticiteits Coach[
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki