Loading...
nl

loslaten kan je dat leren of moet je dat doen

amethist
amethist mrt 4 '11
LOSATEN kan je dat leren.
Ik heb nu 2 keer een reconective healing gehad en voel dat ik weer net als na de therapieen de blokkades voel in mn borst en buik, weer vasthoud.
Als ik de ervaringen lees van deze healing, lees ik zulke mooie verhalen. 3 keer deze healing is wat het meest voorkomt, ik heb volgende week de 3-de.
Ik begrijp mezelf niet meer soms.
Tijdens de healing voel ik wel iets, mn armen voelden grooter, tintelingen in voeten. De blokkades in mn borst en buik zijn soms even weg en dan weer terug en houden me tegen in mn dagelijkse dingen, minder opgewekt en om naar buiten te gaan, alles kost me meer moeite om te doen te ondernemen, weinig zin in. Waarschijnlijk, althans dat denk ik, is het ook in oude patronen hangen blijven(omdat het nog niet goed gaat, ik het anders ook niet weet en toch mn best doe)

Ik heb het gevoel dat ik moeilijk kan loslaten waardoor de blokkades ook lastig is om los te laten.
Soms voelt het of er achter de borst blokkade een groot verdriet of emotie zit, die ik nog niet durf los te laten, nog niet pfffff ben al zolang aan het sleutelen en verwerken, heb al veel verdriet los gelaten naar mijn gevoel.

Loslaten is een overwinning volgens mij.Die overwinning wil ik zoooo graag! Liefs en fijn weekend allemaal. Amethist
Delen:
Lena
Lena mrt 4 '11
Soms voelt het of er achter de borst blokkade een groot verdriet of emotie zit, die ik nog niet durf los te laten, nog niet pfffff ben al zolang aan het sleutelen en verwerken, heb al veel verdriet los gelaten naar mijn gevoel.

Loslaten is een overwinning volgens mij.Die overwinning wil ik zoooo graag!

natuurlijk is het fijn als je het los kunt laten... wink
maar het kan een heel lang proces zijn....en iets is pas geleerd als je het ook begrijpt...
door je gedachten anders te gaan gebruiken of er juist afstand van te nemen, en de emotie er uit te halen, kom je misschien wat verder..
of ga je er anders mee om...
op dit moment zit het nog bij jou.soms is iets gewoon niet te verklaren en als je het wel weet waar het vandaan komt betkent nog niet dat je het ook allemaal verwerkt hebt, je lichaam of geest reageert er toch op...maar vertrouw erop dat je hier mee afrekent, wannneer of hoe dan ook.
vertrouwen hebben in alles wat je doet en...dat je sterk genoeg bent
heb je een mindere dag, dat is ook goed, en betekent niet 3 stappen terug... wink
Tinne
Tinne mrt 4 '11
Paramahamsa Nithyananda

Let me tell you a small story:

Three men were sitting abandoned on an island. They did not know for how many years they had been there.
Suddenly, they found a bottle and they picked it up.
They rubbed their hands over it, and suddenly a genie appeared before them. They were shocked.
The genie told them, “Thank you for freeing me from this bottle. Each of you may ask for a wish and I will grant it for you.”
They were very excited and they thought for a while.
The first man said, “I want to marry my girlfriend and live happily.”
The genie said, “Alright, your wish will come true.”
The first man disappeared from the island and the genie looked at the second man.
The second man said, “I want to become a wealthy businessman.”
The genie said, “Alright, your wish will be granted.”
The second man disappeared and the genie asked the third man what he wanted.
The third man said, “I am going to miss my two friends who have been with me all these years. I want to be with them.”
The genie said, “Alright,” and it disappeared, leaving the three men just as they were on the abandoned island.

Even after many years of misery on the island, the man was not ready for a new life! He had become so attached to the life on the island! This is what I mean when I say we are so fond of our worries! We claim that they give us misery but we are so attached to them. You will not be ready to believe if I tell you that you love your worries, but it is a fact.

People come to me and say, “My business is going from bad to worse, Swamiji! Last month I suffered heavy losses, and next month I know it’s going to be even worse.”
I ask them, “If you already know that, why don’t you close down your business right away? Why should you suffer?”
But they are shocked.
They ask in disbelief, “What are you saying, Swamiji? What will I do then?”
(Loud laughter!)

Without a reason to worry, your ego loses its reason for existence! That’s why you choose to remain in the dimension of misery. When you are in worry, you feel you are someone. You feel you are a solid entity because you are solving worries and thinking about them all the time.

Whereas, when you are free from this constant worrying, you are in bliss, but in this dimension you are nobody! There is no material to keep you occupied. There is nothing to solve. You feel insecure, like a non-entity. To enjoy a worry-less state, you need to first drop your ego about wanting to be a solid entity.

Tinne
Tinne mrt 4 '11
Vertaling via Bing en wat door mezelf bewerkt.

Drie mannen zaten verlaten op een eiland. Ze wist niet hoeveel jaar ze daar al waren.
Plotseling, vonden ze een fles en ze pakte het op.
Met hun handen wreven ze over de fles, en plotseling een genie verscheen vóór hen. Ze waren geschokt.
De genie vertelde hen, "dank u voor mij te bevrijden van deze fles. Ieder van u kan vragen om een wens en ik zal het u geven."
Ze waren erg enthousiast en ze dachten na voor een tijdje.
De eerste man zei, "Ik wil mijn vriendin trouwen en gelukkig leven."
De genie zei, "Alright, uw wens zal uitkomen."
De eerste man is verdwenen uit het eiland en de genie gekeken naar de tweede man.
De tweede man zei, "Ik wil een rijke zakenman worden."
De genie zei, "Alright, uw wens zal worden verleend."
De tweede man verdwenen en de genie vroeg de derde man wat hij wilde.
De derde man zei, "Ik ga missen mijn twee vrienden die al met mij al deze jaren. Ik wil bij hen zijn."
De genie zei, "Alright", en verdween, waardoor de drie mannen,opnieuw zoals al die jaren op het verlaten eiland waren en bleven.


Zelfs na vele jaren van ellende op het eiland was de man niet klaar voor een nieuw leven! Hij was gehecht geworden aan het leven op het eiland! Dit is wat ik bedoel als ik zeg dat we onze zorgen zo dol op zijn! Wij beweren dat zij ons ellende geven, maar we zijn zo aan hen gehecht. U zult niet klaar om te geloven als ik u vertellen dat je uw zorgen houdt, maar het is een feit.


Er zijn mensen bij mij komen en zeggen, "mijn bedrijf gaat van kwaad tot erger, Swamiji! Vorige maand ik leed zware verliezen, en volgende maand ik weet dat het zal nog erger worden."
Ik vraag hen, "als u dat weet, waarom deed u uw bedrijf niet meteen al dicht? Waarom moet u lijden?"
Maar ze zijn geschokt.
Ze vragen in ongeloof, "wat ben je aan het zeggen, Swamiji? Wat zal ik doen dan?"
(Luid gelach!)


Zonder een reden zich zorgen te maken, verliest je ego zijn reden van bestaan! Dat is waarom u ervoor kiezen te blijven in de dimensie van ellende. Wanneer u in zorgen bent, voelt u dat u iemand bent. Je voelt dat je een solide entiteit bent omdat u zorgen oplossen en denken over hen de hele tijd.


Overwegende dat, wanneer je vrij bent van deze constante zorgwekkendheid, u bent in bliss, maar voor deze dimensie u niemand! Er is geen onderwerp om u bezig te houden. Er is niets op te lossen.
U voelen zich onzeker, als een niet-entiteit. Om te genieten van een zorgloze zijn, moet u eerst dàt deel van uw ego loslaten die vind dat hij een solide entiteit moet zijn!

(sorry voor m'n late verandering in de vertalingen)
amethist
amethist mrt 4 '11
Dankjewel voor je reactie Lena. Ik eerder over een soort gelijk onderwerp al vaker gesschreven hier, soms denk ik ook, wil ik nou weer een antwoord van anderen, moet het toch ook zelf nu wel es kunnen. Ik vind het eng dat ik te horen kan krijgen dat ik me aanstel of aandacht vraag hiermee. natuurlijk vind ik het fijn om hiervoor aandacht te krijgen maar niet als om aandacht vragen, het is meer dat ik besestiging zoek denk ik.
Quote:
door je gedachten anders te gaan gebruiken of er juist afstand van te nemen, en de emotie er uit te halen, kom je misschien wat verder..
of ga je er anders mee om...
ja denk ik ook, dat mag ik me ook vaker herrineren te doen ipv me te foccuseen op de blokkades
En vertrouwen leren te hebben in mezelf is een leertaak voor mij.
Liefs Amethist
amethist
amethist mrt 4 '11
dankje Tinne,ik vind het wel onduidelijk te begrijpen uit de vertaling.
Het gaat over lijden en ook dat je eruit kan komen door hulp te vragen.

Zou je het wat kunnen uitleggen wat de context is.

Bvd Liefs Amethist
Tinne
Tinne mrt 4 '11
heb de vertaling aangepast!
Lena
Lena mrt 4 '11
Origineel bericht van: amethist
Dankjewel voor je reactie Lena. Ik eerder over een soort gelijk onderwerp al vaker gesschreven hier, soms denk ik ook, wil ik nou weer een antwoord van anderen, moet het toch ook zelf nu wel es kunnen. Ik vind het eng dat ik te horen kan krijgen dat ik me aanstel of aandacht vraag hiermee. natuurlijk vind ik het fijn om hiervoor aandacht te krijgen maar niet als om aandacht vragen, het is meer dat ik besestiging zoek denk ik.
Quote:
door je gedachten anders te gaan gebruiken of er juist afstand van te nemen, en de emotie er uit te halen, kom je misschien wat verder..
of ga je er anders mee om...
ja denk ik ook, dat mag ik me ook vaker herrineren te doen ipv me te foccuseen op de blokkades
En vertrouwen leren te hebben in mezelf is een leertaak voor mij.
Liefs Amethist


hetzelf kunnen is ook een blokkade winken ik herken het,soms is een uitgestoken hand of een verhelderend woord van iemand gewoon heel fijn en natuurlijk is het goed om op beide benen te staan...maar soms red je het niet alleen...
ik kan je bevestigen dat ik dit heel goed herken, weliswaar door andere oorzaken...maar herkenbaar heel zeker, en het is voor sommigen gewoon wat lastiger dan voor een ander...want hoe doe je dat dan....?
en volgens mij kun je nooit genoeg vragen... wink
amethist
amethist mrt 4 '11
Zo is het iets beter te begrijpen Tinne. Als ik het goed begrijp uit de tekst is dat ik me teveel zorgen maak en ook geloof dat het zin heeft om me zorge nte maken. Plus dat ik mijn ego teveel waarde aan hecht. Dus het heeft bijna alles te maken met het denken. Mijn denken veranderen naar ik kan het, en ik vertrouw op mezelf. Lastig onderwerp.
amethist
amethist mrt 4 '11
Klopt Lena, ik merk dat ik het af en toe nodig heb om verder te kunnen en hoop en ga ervan uit dat de tijd komt, dat ik over dit onderwerp niks meer hoef te vragen,het voelt soms bezwaard en dat is dan verledentijd.
Fijn te merken dat er ook anderen zijn die het herkennen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki