Hoi John,
Anders dan anderen, kan natuurlijk ook zo zijn omdat het je eigen overtuiging is. Je scheidt je daardoor (onbewust) af van anderen. Ik heb het idee dat je teveel open staat (waardoor hoofdpijn ontstaat). Dit omdat je gevoeliger bent dan algemeen gangbaar is, de wereld kan je wel eens te hard overkomen, en je karakter en overtuiging hierin is anders.
Maar soms ga je daar net te ver in door, waardoor je door je gedachten niet volledig in contact bent met je gevoel. Hierdoor kun je te weinig afstand nemen en objectief naar acties/gebeurtenissen kijken, en krijgen je emoties wel eens de overhand.
En ja, je hebt veel meegemaakt, vluchtgedrag, misschien wel drug/drankgebruik, mensen om je heen (met soms een rechtlijnige en misschien negatieve gedachtengang) die jouw gevoel aanspraken over hoe zij over de dingen dachten en het daardoor even boven je hoofd groeide en hier aanspraak op hebt gemaakt. Ik denk dat het voor jou een mooi iets zou zijn om jezelf te gaan "doorvoelen". Dat betekent je echte gevoelens onderzoeken, wat voel ik, wat vindt ik belangrijk? Is het nu echt zo, of zijn het overtuigingen van een tijd wat eigenlijk voorbij is? Misschien is dat wel een proces naar volwassenwording. En ja, pijn voelen zit niet iedereen op te wachten, maar het zuivert je wel enorm, omdat waar je eerst mistig zag, je naderhand wel helder gaat zien, en dat maakt je levenskwaliteit echt zo een stuk groter.
Ik weet niet of je ooit antidepressiva hebt gebruikt, het zijn in ieder geval middelen geweest die deels ervoor zorgden dat de "werkelijkheid" wat meer op een afstand bleef. Vasthouden betekent eigenlijk stilstand, en dat is zo jammer, maar ik heb het idee dat je op een punt bent dat je je hiervan bewust bent geworden.
Ik zie wel enig verdriet in je, door het gevoel niet begrepen te zijn, misschien wat gemiste kansen te hebben gehad, en eenzaam te staan in sommige stukken van je leven.
Wil je een andere wending in het leven nemen? Ben je je ervaringen aan het optellen, en kijken wat je hiermee voor jezelf en een ander kan betekenen? Ga ervoor, want je hebt echt een hoop te vertellen, en ik zie hierin dat je ook goed met andere mensen zou kunnen werken/kwijt kan, misschien wel op het gebied van jongere mensen. Je zou hierin een hoop delen van jezelf kunnen zien, en iemand met jouw woorden/acties en gedachten een andere richting op kunnen sturen wat beter zou zijn voor deze persoon !
Laat je weten wat je van de lezing vind?
Groetjes,
Bart