Het is alweer bijna 1 jaar geleden dat ik droomde dat 1 van mijn 2 katertjes ( Shanky) zijn pootje had gebroken...
nu wist ik wel dat er iets zou kunnen gebeuren...
die avond was ik nog met "Shanky" op het veldje achter mijn huis met de metaaldetector, een beetje aan het zoeken...
Shanky lag bij mijn tas, ...en, ja ik praat altijd met mijn beestjes (hele gesprekken), dus vertelde hem dat ik gedroomt had dat zijn pootje was gebroken!
hij kneep zijn oogjes dicht, alsof hij wou zeggen: tis wel goed...
de volgende dag kwam Shanky niet thuis... ik maakte me al een beetje zorgen! het is niets voor Shanky om niet dichtbij huis te zijn. als ik met de brokken rammel, staat ie als een speer uit een boog naast me!
s'avonds samen met Minky (de andere kater) nog lopen zoeken en roepen. maar geen spoor te bekennen. ik voelde me rot, ook door die droom...
misschien was er iets gebeurd? en is hij bij een dierenarts,of dierenambulance? s'middags, mijn vriend kwam thuis, toen ik hem ongelukkig aankeek en zei dat shanky nog niet thuis was geweest, zei hij: anders moet je ff op internet kijken, misschien dat ze hem naar een asiel gebracht hebben, ofzo?
naja de dierenambulance heeft op hun site een rubriekje : gevonden dieren, ik kijken.... niets
ineens zag ik een rubriekje: overleden dieren.
als in een roes klikte ik het aan, en er werd gewaarschuwd dat de fotos soms schokkend kunnen zijn,... maar ik keek toch!
de eerste foto meteen, daar lag hij, met een tekstje erbij waaraan hij te herkennen is!
zwart, geholpen kater, rood halsbandje, witte laarsjes...
ik moest huilen... en riep gauw mijn vriend terug, minky kwam ook binnen, we hebben met zijn drieen zitten huilen, echt zielig voor minky, hij begreep het, op de een of andere manier!
de volgende dag hebben we hem opgehaald en begraven achter in de tuin!
achteraf was de boodschap heel duidelijk, ineens!
Pootje = contact , of tast
breken= verbreken
het contact met shanky zou breken!
ik denk niet dat ik het had kunnen voorkomen, door beter naar mijn droom te luisteren... ze hebben een luikje en kunnen naar buiten wanneer ze maar willen...
toch zit het me nog steeds niet lekker, waarom droomde ik het 2 dagen ervoor, om vervolgens machteloos te mogen toekijken?
heeft iemand hier ervaring mee?
snapt iemand de boodschap wel?
alvast bedankt ...
groetjes Cindy