Loading...
nl

laten gebeuren of bewust aan gevoel werken?

amethist
amethist feb 23 '11
Mischien heeeft iemand mijn verhaal gelezen. Ik zal het proberen kort te houden, is wel moeilijk voor mij zoals jullie mischien gemerkt hebben.
Na een aantal therapieen, heb ik de zelfde klachten als ervooor,druk op de borst en buik geen gevoel in buiki, voel me s ochtends alsof ik een berg moet beklimmen die geen einde heeft. Na de ademtherapie werd de druk op borst erger, tijdens verwerking van ik als 4 jarige. Ademtherapie stagneert hierdoor. Het gevoel tijdens de verwerkings tekening is te sterk en mn keel kneep soms dicht.
Besloten regressie therapie te doen.
Vorige week vrijdag geweest.
Voel me niet goed de afgelopen dagen!
Ik mocht de therapeute bellen, maar is afwezig.
Kreeg als opdracht mee. verwerking van mijn broertje die doodgeboren is met de navelstrren om, 3 jaar voor mij.
Ook vanmijzelf, dat ik geincarneerd ben bij mijn ouders en er voor gekozen heb zoveel spanningen en verdriet te kiezen.
S avonds ga ik in gedachte hiermee aan de gang, wat veel emoties losmaakt, die ik als ik het laat komen , nauwelijks aan kan.
Tijdens afgelopen weekend had ik een ervaring;het voelde zo groot en sterk in mn borst, net of ik opgesloten zat. Mn man hield me even vast, nadat ik erg huilde; zei ik een aantal keren achter elkaar;Ik wil er uit! ik wil eruit! het gevoel hierbij was dat ik in gevoel heel hard wilde schreeuwen;Ik wil erui!!
Nu is het zo dat ik emoties het beste kan laten komen zondeer dat ik er bewust mee bezig ben.

Gister dacht ik ik geef mezelf een reiki behandeling kadoo.
Op de website van de mevrouw die reiki geeft, las ik dat zij ook reconective healing geeft. Terwijl ik dit las op de website, raakte het mij en en werd er beetje emotioneen van;"Als je geluk hebt, komt jouw healing in de vorm waar je niet eens van durft te dromen
of je krijgt een healing die het Universum speciaal voor jou in gedachten''


Hoe denken jullie over het feit, als je te veel in je hoofd zit en je moeilijk bewust kunt overgeven aan emoties. Is het dan beter het vanzelf te laten gebeuren,dwz de natuur zn gang laten gaan ipv het te sturen. Pfff weet bijna niet meer hoe ik hiermee verder moet en het te omschrijven. Daarom dacht ik gister mischien wel goed om behandelingen met Reconective te gaan doen, zodat de blokkades ''vanzelf'' oplossen en ik me er aanover geef zonder het bewust te sturen.

Ik mag er niet vanuitgaan dat ik reactie krijg, maar ik hoop het stiekum wel blush
Lieve groet Amethist
Delen:
Tinne
Tinne feb 23 '11
Origineel bericht van: amethist
Gister dacht ik ik geef mezelf een reiki behandeling kadoo. Super!
Op de website van de mevrouw die reiki geeft, las ik dat zij ook reconective healing geeft. Terwijl ik dit las op de website, raakte het mij en en werd er beetje emotioneen van;"Als je geluk hebt, komt jouw healing in de vorm waar je niet eens van durft te dromen
of je krijgt een healing die het Universum speciaal voor jou in gedachten''


Hoe denken jullie over het feit, als je te veel in je hoofd zit en je moeilijk bewust kunt overgeven aan emoties.
Je vraagt eigenlijk aan ons, aan de mind( het hoofd) hoe hij zich kan overgeven aan emotie! Dan is het antwoord "stop Mind, stop hoofd.. Emotie' kom maar, de weg is vrij".. wink

Is het dan beter het vanzelf te laten gebeuren,dwz de natuur zn gang laten gaan ipv het te sturen.
Het lijkt wel of je mind, het denken (je hoofd) eerst moet begrijpen waarom hij opzij moet voor het emotionele! Hij heeft zoveel plaats ingenomen dat ie op alles kontrole wenst. En hij wil nu ook kontrole op het gebeuren van het 'even loslaten van het hoofd om naar de emotie te gaan.. vanwaar al die controle Lieve Ametist? Controle en mind is Mannelijk... emotie is vrouwelijk!

Pfff weet bijna niet meer hoe ik hiermee verder moet en het te omschrijven. Daarom dacht ik gister mischien wel goed om behandelingen met Reconective te gaan doen, zodat de blokkades ''vanzelf'' oplossen en ik me er aanover geef zonder het bewust te sturen.
Hier laat je weten dat je al begrijpt dat jij (als mind) niet meer moet sturen.. maar dat de oplossing in het 'natuurlijke en vanzelfsprekende" ligt. Maar je haalt deze oplossing nog uit de buitenwereld. Waarom zou jij niet zelf de oplossing kunnen zijn? waarom houdt de mind dat/je emotie tegen?

Ik mag er niet vanuitgaan dat ik reactie krijg, maar ik hoop het stiekum wel blush
Lieve groet Amethist



admin
admin feb 23 '11
Hoi Amethist,

Ik vind het nogal een heel verhaal als ik het zo lees. Mag ik vragen waarom het verleden op deze manier opgerakeld moet worden? Ik weet zelf niet of het wel goed is om het allemaal te weten wat je nu weet. Helpt het jou verder? Ikzelf zou dat "onnodige" ballast vinden. En als je al teveel in je hoofd zit, komt dit er nog eens bij, want het zijn alleen maar dingen waar je over na moet denken, omdat je emoties - kan ik me voorstellen, bij deze gebeurtenissen geen connectie hebben met je bewuste gedachten van nu. Die bewuste gedachten waar de emoties aan gekoppeld zijn, zitten in het nu. Nu heb je hier last van. En voor mij lijkt het geen zin te hebben om dat terug te koppelen aan gebeurtenissen van misschien wel 40 of 50 jaar terug, want dat wekt alleen maar boosheid en frustratie op. De gedachten en conclusies van nu zijn heel anders, dan toen je kind was, daarom staat de verhouding van het toen en nu gewoon scheef.

Ik zou zelf het verleden "los laten" in die zin van, we zien wat er vandaag komt, en als je je niet goed voelt, laat het komen zoals het is. Kan me heel goed voorstellen dat het een impact heeft gehad, de stukken uit het verleden, maar het is met vallen en opstaan langzaamaan "accepteren".

Ben je wel naar de huisarts geweest met je klachten, dat het duidelijk is dat het niet lichamelijk gerelateerd is?

Ik vind de gedachte: ik heb voor zoveel verdriet gekozen, omdat ik hier geincarneerd ben niet goed. Dit denk je ten eerste alleen als het je teveel wordt, dan blaas je namelijk alles op. In ieder mensenleven is er verdriet, het is net hoe je ermee om gaat, en dat is soms zeker makkelijker gezegd dan gedaan, want het kan iedereen wel eens teveel worden. Het leven bestaat niet alleen maar uit gebeurtenissen die vervelend zijn, er staat zoveel tegenover !!!

Denk dat je door het denken alles oppot, waardoor je momenteel te weinig voelt. Ben je ook bezig met lichamelijke activiteiten? Wandelen of schrijven, bezig in de tuin, lekker op een kussen stompen, leuke dingen doen?! Alles wat eruit moet komen, komt er toch wel uit, daar kun je beter niet naar zoeken, maar het laten gebeuren. Neem het moment zoals het komt, en als het voorbij is, leer eruit wat je moet leren en laat het dan weer gaan, net zolang dat het voor jou comfortabel voelt. Probeer eerst uit die cirkel van gedachten te komen.

Wat ik hierboven schrijf is hoe ik er tegenaan kijk, en ik weet niet hoe dit voor jou werkt! Maar het alles herhalen in je hoofd, ben je denk ik niet mee geholpen !!

Sterkte en lieve groet terug,
Bart
Serenity
Serenity feb 23 '11
moeilijk hoor, ik lees ook veel verschillende issues die aan de orden zijn.

Heb je er haast bij om allllllll die issues te beantwoorden of te bevredigen, leg jij de lat hoog, door van jezelf te verwachten om het issue snel op te lossen zo van..'beter nu dan later'?

Wat gebeurt er met je waneer je vastloopt, in je hoofd of omgeving?
Kan je dan wel je emoties relatieveren?

Wat gebeurt er als je pas later het issue oplost?
Of word dat een ramp?

Kan je dingen even laten rusten zodat het kan zaken en de energieën hun werk kunnen doen, heb je de mindfulness trucjes al uitgeprobeerd of toegepast?

Veel vragen, ik weet het maar helaas geen antwoord voor je....sterkte in deze 'soms wat frustrerende' tijd.
amethist
amethist feb 23 '11
dankjewel Tinne en Bart, voor het lezen en reageren!

Om uit de cirkel van gedachten te komen heb ik gister een afspraak gemaakt voor een behandeling van reiki of conective healing, sorry dat had ik geloof ik niet geschreven.

Ik sanp jou ractie wel Tinne, het denken is de obstakel.

Bart, ik snap jou ook, ookal is het in woorden soms bijna niet uit te leggen wat ik voel.

Het rare vind ik tot nu toe, en is ook de reden dat ik door blijf werken aan mezelf en met behulp van eventueel therapie. Omdat ik na de therapieen, terug val in oude patroon.Dat is wat men zegt. Omdat ik me erna een paar dagen of week goed voel en dan gaat het terug naar angst, dt de blokkades niet weg zijn.
Volgens mij is er ook angst, dat ik het na de therapie alleen moett doen(raar he, dat kan ik toch ook, maar vertrouw dan niet genoeg mischien)


De blokkades komen terug en dat heeft toch een reden.
En ook heeft het een reden dat ik me dan weer langzaam
s ochtends, het gevoel heb;tegen het leven op te zien- heel weinig levenslust na opstaan.
Het is toch raar dat ik het afgelopen jaar aantal keren zelfmoordgedachten had, depressief was.(is nu gelukkig op de achtergrond,voel wel dat het op de loer ligt soms)

Terwijl ik dit allemaal schrijf, heb ik angstzweet.

Bart ik ben nadat de stagnatie ademtherapie op advies van de adem therapeut naar de huisarts gegaan. Lichamelijk ben ik gezond!
Mischien stofje uitgeput in hersenen, dat is wat ik er op zei, tegen de ademtherapeut. De huisarts zou dan waarschijnlijk volgens de ademtherapeut, gesprekken met psygoloog of psychiater voorschrijven met eventueelmedicijnen, nou ik weet al dat dat dan anti-depressiva ou zijn. Heb in verleden paar keer gebruikt, voelde me er beter door. maar dat is toch niet de oplossing.

Liefs Amethist
amethist
amethist feb 23 '11
lieve lily, ik rageer morgen op jou bericht. moet zo weg. we gaan straks een woning bezichtigen. liefs amethist
admin
admin feb 23 '11
Hoi Amethist,

Dank voor je reactie. De gevoelens zijn voor jou meer dan levendig, dus ik begrijp dat het niet makkelijk is om het zomaar om te draaien.

Helpt praten over je gevoelens?

Controle is inderdaad een issue, net zoals een verwachtingspatroon: dat het allemaal beter en mooier kan.

Dat kan het altijd natuurlijk, maar we moeten het doen met wat we hebben. Verwachtingen loslaten maakt dat de zaken al minder groot lijken dan dat ze eigenlijk zijn. Dit helpt inderdaad tijdelijk, want dan komt het weer naar boven, en dat is ook niet raar, want het is natuurlijk niet zomaar weg. Angsten en vervelende ervaringen hebben tijd nodig. Op een punt komt er zeker acceptatie, nadat je door het "verdriet" heen bent. En daar hoort een golvende lijn bij, met goede en minder goede dagen.

Daarom is de grote stap denk ik om de controle los te laten. Laat het gebeuren, ook al is de weg niet altijd glad waar je doorheen gaat, maar echt, uiteindelijk komt dat zeker !

Als medicijnen je (tijdelijk) helpen met een goede begeleiding en met wilskracht van jezelf!! Je bent de weg ingeslagen, dus dat is mooi Amethist!

You can do it !!!!!

Gr.,
Bart

amethist
amethist feb 23 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
moeilijk hoor, ik lees ook veel verschillende issues die aan de orden zijn.

Heb je er haast bij haast.. ik weet niet met wat je haast bedoelt. voor mij is het de innerlijke pijn die ik voel, wat maakt dat ik er mee bezig ben en oplossing er voor wil, heel graag om allllllll die issues te beantwoorden of te bevredigen, leg jij de lat hoog, door van jezelf te verwachten om het issue snel op te lossen zo van..'beter nu dan later'? Ik vind het niet fijn om mezelf in d eweg te zitten, mischien is het moeilijk voor te stellen , hoe het voelt en uit te leggen ook.
best hoog denk ik, het perfectionische is daarbij lastig, al ben ik wel bezig om hierin te veranderen, omdat ik het mezelf dan makkelijker maak
Wat gebeurt er met je waneer je vastloopt, in je hoofd of omgeving?dan voel ik een soort van paniek in mn borst, die heel eng en groot voelt.
Kan je dan wel je emoties relatieveren?

Wat gebeurt er als je pas later het issue oplost? dan heb ik het gevoel dood te zijn ,zo voelt het nu vaak.
Of word dat een ramp?

Kan je dingen even laten rusten zodat het kan zaken en de energieën hun werk kunnen doen, heb je de mindfulness trucjes al uitgeprobeerd of toegepast? nee ken ik niet

Veel vragen, ik weet het maar helaas geen antwoord voor je....sterkte in deze 'soms wat frustrerende' tijd. dankje



amethist
amethist feb 23 '11
Origineel bericht van: Bart
Hoi Amethist,

Dank voor je reactie. De gevoelens zijn voor jou meer dan levendig, dus ik begrijp dat het niet makkelijk is om het zomaar om te draaien. nee klopt. ik wil het zo graag.

Helpt praten over je gevoelens? soms wel, vaak weet ik niet eens wat ik voel. maar zoals de afgelopen dagen, is het net of ik vast zit in mezelf. Zaterdag, werd ik erg emotioneel en riep; ik wil eruit, ik wil eruit. Het voelde of ik in een hele kleine ruimte zat opgesloten Dat gevoel en wat ik erbij zei, moest eruit, en heb het ook gedaan .

Controle is inderdaad een issue, net zoals een verwachtingspatroon: dat het allemaal beter en mooier kan. ik ben er bewust mee bezig om meer te laten ipv te beheersen

Dat kan het altijd natuurlijk, maar we moeten het doen met wat we hebben. Verwachtingen loslaten maakt dat de zaken al minder groot lijken dan dat ze eigenlijk zijn. Dit helpt inderdaad tijdelijk, want dan komt het weer naar boven, en dat is ook niet raar, want het is natuurlijk niet zomaar weg. Angsten en vervelende ervaringen hebben tijd nodig. Op een punt komt er zeker acceptatie, nadat je door het "verdriet" heen bent. En daar hoort een golvende lijn bij, met goede en minder goede dagen. ik hoop het zo, en bid ook soms om kracht daarvoor, dan word ik daar weer emotioneel om, als ik het vraag crazy

Daarom is de grote stap denk ik om de controle los te laten. oh heerlijk lijkt me dat. kan een voorbeeld aan mn man nemen. en dat is mijn doel! smile Laat het gebeuren, ook al is de weg niet altijd glad waar je doorheen gaat, maar echt, uiteindelijk komt dat zeker ! Bart heb jij een idee waardoor het komt , dat je/ik in mijn geval dan depressief word en zelfs, zelmoord gedachten hebt?

Als medicijnen je (tijdelijk) helpen met een goede begeleiding en met wilskracht van jezelf!! Begrijp ik het goed, dat jij denkt dat ik nu medeicijnen gebruik. Je bent de weg ingeslagen, dus dat is mooi Amethist!

You can do it !!!!! Een vechter ben ik wel, mischien vecht ik te hard tegen mezelf

Gr.,
BartLieve groet Amethist

amethist
amethist feb 23 '11
ik wil jullie zeggen Tinne,Bart en Lily beau dat ik het heel fijn vind om mijn verhaal te kunnen delen hier samen. Ik voel me door jullie gesteund en dat geeft mij kracht en vertrouwen om in mezelf te blijven geloven. Waardoor ik me beter ga voelen, het doet mij zo goed en ontroerend dat er naar mij geluisterd word en mijn verhaal geloofd en serieus genomen word.(dit te schrijven raakt mij nu)
Zelfs dat mijn buik zostraks open ging en ontspannender en ik spontaan naar het toilet moest(net of ik ineens loslaten kan op dat moment), was vanaf zaterdag niet meer geweest. Mijn buik, en borst ook, voelen openener nu.

Liefs Amethist
Tinne
Tinne feb 23 '11
Graag gedaan, ik vind het zo mooi om zien hoe je zachtjes - stapje per stapje en bladje per bladje -aan het openbloeien bent, lieve Amethist!
admin
admin feb 24 '11
Heel mooi om te horen Amethist! laugh
Serenity
Serenity feb 24 '11
-Ahhh wat lief om te horen maar ik denk dat we het allemaal graag met liefde willen doen.

- [video:yahoo]http://www.youtube.com/watch?v=KrEo6AwND0g&feature=related[/video]

- http://solaas.jouwweb.nl/hoe-doe-je-het <----hier staan goeie tips in.
amethist
amethist feb 26 '11
Gistermiddag een reconective healing gehad. Vooraf kwartiertje gepraat en verteld mijn situatie nu, en mijn wens is, denken los te laten, meer in gevoel komen.
Ik kon me goed ontspannen, ik voelde dat mn heel armen groot waren en bij mn voeten ook een vreemd gevoel(kan het nu niet eens meer terug halen) Bij mn hoofd voelde ik ook iets, af en toe een meditatief gevoel, net of er kleuren in mn hoofd zijn en het beweegt van binnen in hoofd.
Heb heerlijk een half uur gelegen.
De vrouw hoorde mn buik borrelen en haar eigen buik ook.
Boeken naar de bieb gebracht. Thuis thee gezet, wierook aan, serene muziek aan, plaid over me heen. Boek wat in gesnuffeld. Voelde dat ik erg moe werd, en heb me er aan over gegeven door te gaan liggen en naar muziek geluisterd.
Vanacht redelijk geslapen, paar dromen, vroeg wakker, nog wel even geslapen. Na opstaan aan, beneden aan tafel voelde ik al snel dat ik aandrang kreeg, dit gevoel, heb ik sinds anderhalve maand niet gehad.
Na een poosje viel me op dat ik levenslustiger gevoel heb vandaag, dan anders.
Binnenkort maak ik afspraak voor twede healing. Het boek aangevraagd op biebwebsite, terwijl ik dat deed en zien van de affice voelde ik dat ik licht emotioneel werd, wat ik ook ervaarde bij deze tekst, over de info van deze healing:
"Als je geluk hebt, zal jouw genezing komen in de vorm waar je op had gehoopt. Als je echt geluk hebt, zal jouw genezing in een vorm komen waarvan je niet eens had gedroomd - een vorm die het Universum speciaal voor jou in gedachte had."

Liefs Amethist
Tinne
Tinne feb 26 '11
heel goed Amethist... en blijf in dit heerlijk ritme doorgaan.
Toi toi toi!!
amethist
amethist mrt 23 '11
Volgend weekend ga ik reiki 1 doen. Spannend, wat het met me zal doen!! Groetjes Amethist

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki