Loading...
nl

mensen helpen

jo
jo aug 25 '06
Als ik geen rare dingen droom over ongelukken en mensen die dood gaan droom ik heel vaak dat ik mensen moet helpen die bijv. met de auto in het water zijn geraakt of in een heel diep gat zijn gevallen met water. maar in die droom durf ik dat dan niet omdat ik bang ben voor water ja niet voor water meer eigenlijk voor de zee en om te verdrinken. maar in mijn droom moet ik ze echt helpen en probeer dat ook maar lukt niet omdat ik te bang ben. Waarom altijd over water en de zee?? Waarom ben ik bang voor de zee? en waarom droom ik altijd dat ik mensen moet helpen uit het water??

Groetjes Jo
Delen:
LPChip
LPChip aug 25 '06
"Het diepe in" Een metafoor voor risico's nemen.

Ik denk dat dit een boodschap is voor jezelf dat je wat meer risico's moet leren nemen omdat je zo op een weg kunt komen waar je al een tijdje op wilt komen.

Je moet ze helpen wat een soort van verantwoordelijkheids probleem is. Combinerend lijkt het me: Je hebt het gevoel dat je dingen moet doen, maar je kunt het niet omdat je bepaalde risico's vermijdt.

Dit is in grote lijnen wat ik uit jouw droom haal.
jo
jo aug 26 '06
he LPchip
Bedankt voor je reactie ik hou idd niet van risico's zeker niet als mensen mij dan op een of andere manier pijn zouden kunnen doen terwijl ik weet dat dat toch niet gebeurd.ik wil ook wel van alles gaan doen maar op een of andere manier lukt het niet. maar als ik niet droom ben ik ook bang voor de zee en dat vind ik zo raar.
LPChip
LPChip aug 27 '06
Ik denk dat deze droom ook een teken is dat je moet leren om je angst voor de zee te overwinnen.

Er zijn een aantal technieken waarmee je je op zee kan overleven. Misschien dat dit uitzoeken je helpt om je angst te overwinnen?
jo
jo aug 28 '06
Ja dat zou idd kunnen maar ik heb het er even met mijn moeder over gehad en die is ooit bij een vrouwtje geweest die in vorige levens kon kijken en wat blijkt nu dat mijn moeder en mijn twee broers en ik in een vorig leven matrozen op een schip zijn geweest en we waren 4 broers en zijn alle 4 verdronken. ik denk dat het daar mee te maken zou kunnen hebben.. het zou me niet verbazen iig.
LPChip
LPChip aug 28 '06
Dat denk ik ook inderdaad. Doodsoorzaken uit een verleden vormen vaak een angst in een volgend leven.
jo
jo aug 30 '06
raar dat ik daar nu pas achter kom ik ben altijd al bang geweest voor de zee! maar heb het nooit echt verteld aan iemand omdat ik er geen rede voor had..
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 30 '06
Misschien in een vorig leven ooit in zee verdronken? Misschien tijd voor een dagje naar het strand?
jo
jo aug 30 '06
ja ik ben idd verdronken in een ander leven maar het strand daar hou ik ook niet van!ik zou niet weten wat ik daar zou moeten doen! ik vind het wel helemaal geweldig als ze op discovery of national geographic onderzoek doen naar een gezonken schip enzo..
LPChip
LPChip aug 30 '06
Op zich is dat wel te verklaren. Een strand is immers gelinkt aan die gevaarlijke enge zee.

Ik bedoel: Als je bang bent voor mechanische deuren, durf je ook niet in een lift, terwijl je voor die lift zelf niet bang bent. Sterker nog, als je niet eens door die deuren heen hoeft, ga je liever toch die lift niet in, maar neem je liever de trap. Angst is gewoon iets aparts.

Mijn advies is dan ook: probeer over je angst heen te komen, en leer wat gevaarlijk is en wat niet, en kijk ook naar de mooie eigenschappen van een strand en zee. Neem desnoods hawaii als voorbeeld van een mooi strand.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 30 '06
Ik zou inderdaad niet Nederland nemen op dit moment. Met die regen, daar wordt niemand vrolijk van.
jo
jo sep 7 '06
ja laat ik eens lekker naar hawaii gaan! hahaha ik zit wel al een tijdje te denken om maar eens op vakantie te gaan gewoon ergens heen weg van alles en iedereen maar helaas ik moet eerst sparen en het huis is nog steeds niet af. mijn vriend zit in het gips dus het schiet ook niet echt op. en ik kan de honden niet alleen laten.
dus blijf ik voorlopig nog maar ff hier...
LPChip
LPChip sep 8 '06
Je hoeft niet ver weg om de essentie van vakantie te ervaren. Als je een tuin hebt, met gras erin, werkt het opzetten van een tent vrij goed. Het gaat om het loslaten van je dagelijkse bezigheden, en dat lukt het best als je naar een andere omgeving kan gaan waar andere regels gelden.

Op vakantie is dit het geval want je hebt je dagelijkse spullen niet bij de hand. Dit kun je door een tent in de tuin nabootsen, mits je sterk genoeg bent om niet toe te geven aan de verleiding van de luxe in het huis wat er pal naast staat :)

Maar goed, daar is geen strand en geen water...
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 8 '06
Oh daar is een hoop water hoor. Komt met bakken uit de lucht vallen :p
jo
jo sep 8 '06
hahaha ja het komt er goed uit de laatste tijd! en ik hoef volgende week gelukkig maar twee dagen te werken dus kan toch lekker rustig aan doen.. en veel in bad gaan liggen hihi misschien helpt dat ook wel..

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki