Nee, ik beweer ook niet dat er geen 'heden' is. Alleen dat in jouw statement wel degelijk een kern van waarheid zit.
En dus, volgens het MENSELIJK opzicht en bewoording is een leven in het NU dan wel heden wel zeker mogelijk. Zoals wij dat kennen als human kind. Ik zeg daarmee ook, dat jij ook gelijk hebt, maar dat het niet ONMOGELIJK is. Want wat is mogelijk gezien ons beperkte verstand?
Ik zou het goede in iemand *weer eens* niet zien?!
GOD ZEG! Het moet povverdomme niet erger worden met de wereld hoor!
Waar haal je dat nu weer vandaan Tinne? Blijkbaar zit jij nog steeds in je eigen beperking en heb je anderen nodig om jezelf te ontdekken of te bevestigen. Ook niets mis mee, zo leren we allemaal namelijk. Maar heb het lef dan niet om anderen te veroordelen zeg, dat zie je mij ook niet doen.
Jouw persoonlijke opmerking naar mij toe slaat dus weer als een tang op een varken, want zoals gewoonlijk betrek je het weer teveel op jezelf. Blijf met je vingers van MIJ af, want dat heb je echt niet nodig! Hou het bij jezelf, en ga je niet verlagen door iemand persoonlijk aan te vallen. Heb je namelijk ook niet nodig.
Ik stel kritische vragen en "zoals gewoonlijk" worden deze vragen weer eens persoonlijk opgevat. Ghi, dat is wel een terugkerend patroon hier, heb je het zelf al door, Tinne?
Net als Gast zegt:
Jij haalt hier iets aan, wil het onderbouwd zien door anderen, maar vervolgens wil je een discussie vermijden.
Heb je zelf wel door hoe tegenstrijdig dit is?
Ik zou zeggen, lees eerst zelf maar weer eens alles rustig door, neem er afstand van en probeer het niet persoonlijk op te vatten. Ergens ben je daar heel goed in zoals je al eens bewezen hebt, dus doe dat nu dan ook ff zeg?
[edit]
Zelfs vroegere of toekomstige momenten bestaan alleen als je je ze herinnert of verwacht, en dat doe je door eraan te denken op het enige moment dat er is: dit moment
AMEN. En in dat opzicht bestaat 'leven in het heden' alleen maar in of binnen een menselijk verstand/beperking. Want het begrip vanuit een ziel beschouwd KUNNEN we als MENS niet bevatten. Wij als mens hebben immers ervaringen en herinneringen. Wij als ZIEL bestaan alleen maar, zonder ervaringen en herinneringen zoals wij die als mens kennen.
Als je dit onderwerp wilt aansnijden zul je meer dan mens moeten zijn en alleen maar vanuit de ziel kunnen spreken. En wie kan dat? Ergo: dit onderwerp gaat ons menselijke verstand te boven en is met geen woorden te beschrijven. Dat zul je op zielsniveau alleen kunnen ervaren.
Ergo: hierover vragen stellen of discussies starten geeft alleen maar aan dat jezelf als mens nog steeds op zoek bent naar antwoorden, en meningen/antwoorden/stellingen van anderen nog steeds nodig hebt. Zaken die bij/in jouw werkelijk IK al wel duidelijk zijn.
Heb JIJ dan werkelijk nog antwoorden en meningen en visies en stellingen van anderen nodig, ook van andere mensen of menselijke leermeesters die JIJ daarmee nog steeds boven jouzelf stelt? Daarmee haal je jezelf toch naar beneden?
En nu even persoonlijk: Heb JIJ dit werkelijk nodig, Tinne?
En dan moet jij me nog eens zeggen dat ik voor de zoveelste keer een goede intentie van iemand niet zie. Oordeel pas over een ander als jij jezelf volledig kent en daarmee de ander.