Loading...
nl

Synchroniteit werkelijkheid of fantasie?

admin
admin feb 14 '11
Dit zijn drie termen die me op dit moment bezig houden.

Sinds kort ben ik begonnen met zielenreizen, ik vind het heel leuk om te doen, en geniet ervan om te laten gebeuren wat er komt.

Nu is me opgevallen dat in iedere reis veel informatie zit.
Maar ook verborgen informatie soms zelfs zo dat ik me af ga vragen wat hoe is het mogelijk bv dit.

Gisteren hadden we een reis gemaakt, en de plek waar we waren geweest kwam vanmorgen via de beelden van een filmpje op you tube weer terug naar mij...

De beelden en wat we mee maakten in de reis leken heel veel op datgene wat in het filmpje van Kryon werd gechanneld

Mijn Gids van een droom van dertig jaar geleden heet Marcus Aurelius, dit weet ik al meer dan dertig jaar.
Hij was er ook bij gisteravond.
Dus heb ik even gegoogled en kwam erachter dat hij nog een naam heeft Antoninus

Een vriend van mij heeft doorgekregen dat hij altijd mijn gids was en nog steeds is op dit moment.
Dit heb ik zelf ook gezien in een lezing, toen zijn gezicht veranderde in het gezicht van mijn gids vanuit de droom..
Ik heb hem dit niet verteld en gewacht op het moment dat hij het zelf zou zien.

3 maal raden hoe hij heet hij heeft dezelfde naam.

Maar nu komt het verhaal, mijn medereizigers in de droom beschreven mijn gids en de beelden die zij zagen komt overeen met de keizer van rome Marcus Aurelius Antoninus

Die leefde zo,n honderd jaar na christus...

Zo kan ik nog legio voorbeelden geven van toevalligheden synchroniteiten of is dit fantasie?

Wie durft het aan om hierop een reactie te geven.

liefs Ajada
Delen:
admin
admin feb 14 '11
tja, ik verbaas me bijna nergens meer over,
laat het maar gewoon komen zoals het gaat grin

en hoe minder je erbij stilstaat, die "toevalligheden"
hoe meer er komen smile
Soenarjo
Soenarjo feb 14 '11
Lieve Ajada,

Mocht je je willen inlezen op dit 'verschijnsel' is de site synchroniciteit.nl misschien iets voor jou. Carl Gustav Jung schreef een aantal decennia geleden al over dit fenomeen in zijn boek Synchroniciteit (ISBN:90-5637-100-2).

Lieve groet Soenarjo
Tinne
Tinne feb 14 '11
tijdens een zielereis, wordt een deel ervaren via "bewustzijn", via intuitie, via het derde oog..via zintuigen die vanuit een bepaalde dimensie ook anders werken dan hier op aarde,via je hogere Zelf, je ziel..enz, enz.
Een ander deel wordt via jij als mens, als persoon ervaren en die wenst het te begrijpen via het denken, via de logica.
Vanaf het moment dat het denken op de proppe komt, kunnen vele zaken door elkaar lopen, of opgeroepen worden,ingevuld worden, linken gelegd, of op een bepaalde manier geinterpreteerd worden.
Zoals in het dagdagelijkse dat kan gebeuren. vb je wil graag een nieuw wagetje, vb een Clio Renauld kopen, en na verloop van tijd zie je overal Clio's rijden. Je oog valt erop! het wordt een Item, en je focust je op die energie! Je gaat er over nadenken, en je vergaart informatie.
dat is een menselijke instelling, en dat wordt tijdens, of na zielereizen ook gedaan.


De vraag voor jouzelf is nu, wens je het puur in de ervaring te houden, of wens je het uit te diepen. Uitdiepen is leuk.. maar verwarrend. Want de resultaten daarvan kunnen weer meegenomen worden, tijdens een zielereis, en dan is zo'n zielereis niet meer zuiver. Maar gebaseerd op wat er achteraf is bijgezocht vanuit je mentale. En het denken wil dan meedoen.. (soms)
Maar dat is puur mijn persoonlijke noot hier hoor!
admin
admin feb 14 '11
Lieve Tinne
Bedankt voor het delen van jouw inzichten, die altijd zeer de moeite waard zijn dus ik laat het allemaal even inwerken...

Lieve zilveren spin,
Ik neem jou gedachten ook mee in mijn overdenkingen...en hoop snel weer op reis te gaan wel vermoeiend hahahah maar leuk vermoeiend

Lieve Soenarjo ik ga het boek lezen.

Voor jullie alle liefs Ajada
Tinne
Tinne feb 14 '11
have fun!!
gast
gast feb 15 '11
Ajada, ervaar je ook synchroniteit in het dagelijks leven (dus even afgezien van de zielenreizen)?
admin
admin feb 15 '11
Ja Gast juist ook daarin

mooi heh

De zielenreizen was maar een voorbeeld
gast
gast feb 15 '11
Ja zeker mooi! Het komt ook steeds meer voor in mijn leven.....de frequentie van synchroniteit is verhoogd. Teken van in balans zijn lijkt mij.
admin
admin feb 15 '11
Waar heb je dit gelezen gast ik vind het frappant het is nu al een tijdje aan de gang...een week of vier denk ik zal het even nakijken weet nog waar het mee begon...
Het is sinds 3 januarie aan de gang
gast
gast feb 15 '11
Waarom moet ik dat ergens gelezen hebben? Ik voel en merk het aan mijn eigen leven....
admin
admin feb 15 '11
ja dat kan ook natuurlijk...
Mimosa
Mimosa feb 16 '11
Oh, zeker geen fantasie hoor. Hier merk ik het zo duidelijk. Het is zo'n mooie beweging.
Sundance
Sundance feb 16 '11
synchroniteit vindt ik geweldig mooi, en soms zo bizar passend dat het voor of naar anderen toe niet eens uit te leggen is hahaha...
hoewel ik zelf dan haast sta te stuiteren van enthousiasme , zo passend laugh
gast
gast feb 16 '11
Hahaha, ja herkenbaar Sundance. Als je het anderen al uit probeerd te leggen kijken ze je aan alsof ze water zien branden wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki