Loading...
nl

Gevallen Engelen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 13 '11
Ik vroeg me af of er gevallen engelen bestaan en of er ook gevallen engelen zijn die incarneren op de aarde?

Openbaring 12:3-4

“En er werd een ander teken gezien in de hemel; en zie, een grote, vuurrode draak met zeven koppen en tien horens en op zijn koppen zeven diademen. En zijn staart sleepte het derde deel van de sterren van de hemel mee en wierp ze op de aarde”.

Bij de val van de satan is een deel van de engelen hem gevolgd. Wij noemen hen demonen of boze geesten. Kan de satan nog steeds engelen ten val brengen? Nee. Hoewel Satan machtig is, is hij een schepsel en zijn macht is beperkt. Hij kan niet
zomaar doen wat hij wil.

De eerste hoofdstukken van het boek Job laten ons zien dat God grenzen stelt aan de boze plannen van de satan, en dat Hij het uiteindelijk voor het zeggen heeft. Wij mogen dankbaar zijn dat de tegenstander niets kan doen dat verborgen is voor
de ogen van onze alwetende en almachtige God.

De Bijbel laat ons zien dat er twee soorten gevallen engelen zijn. Er is een groep engelen die hun oorspronkelijke en verheven staat niet hebben bewaard, maar hun eigen woonplaats verlaten hebben. Deze engelen worden ‘tot het oordeel van
de grote dag met eeuwige boeien onder duisternis bewaard’ (Jud.: 6; 2 Petr. 2:4). Zij bevinden zich in de Tartarus, de afgrond (een ander Gr. woord dan abyssus, dat zevenmaal in Openbaring wordt genoemd). Dit zijn naar alle waarschijnlijkheid ‘de zonen Gods’, die in Genesis 6:1-4 worden
genoemd.

Verder is er een groep gevallen engelen, die nog niet gebonden zijn en die door Satan als zijn dienstknechten worden gebruikt voor de uitvoering van zijn plannen. Hoewel de Bijbel dat
niet met zoveel woorden zegt, is het aannemelijk dat dit de engelen zijn die samen met Lucifer (d.i. ‘lichtdrager’, vgl. Jes. 14:12-15) in opstand tegen God zijn gekomen en toen door Hem zijn vernederd. Zij hebben nu nog een zekere bewegingsvrijheid in de hemelse gewesten, maar zullen in de laatste jaarweek van Daniël met hun overste uit de hemel worden geworpen (Openb. 12:3-18). Deze passage suggereert dat het om het derde deel van de engelen gaat, dat aan de kant
van Satan staat (Openb. 12:4,9).

In 1 Timoteüs 5:21 lezen wij echter over ‘de uitverkoren engelen’, en elders over ‘heilige engelen’ (Luc. 9:26). Zij staan aan Gods kant en kunnen niet worden verleid door de boze. Iemand die uitverkoren is, wordt door God gekend.
Iemand die heilig is, is voor God apart gesteld. Heiligheid is onverenigbaar met zonde. Satan kan deze uitverkoren engelen niet ten val brengen en hen in demonen veranderen. De Schrift laat ons juist zien dat zij actief betrokken zijn bij de strijd
tegen de satan en zijn boze machten.
Delen:
admin
admin feb 13 '11
dit is juist Nims
admin
admin feb 13 '11
http://www.media.harmonic-society.com/Me...n%20Engelen.pdf

Dit is het verboden boek van de het heilige boek der gevallen engelen
Marenubium
Marenubium feb 13 '11
interessante link, Whiteknight... deze is geschreven door een ingewijde van de Metatron (Melchedek/Melchizedek) orde. Even de keerzijde van de medaille wink
*lezen doen gaat*

en ja Nims, gevallen engelen bestaan en kunnen incarneren. Want waar licht is, moet immers ook duisternis zijn. Het is de Universele wet van Balans.
Het zijn op Aarde over het algemeen de machtsbehouders, de angstigen, of zij, die angst aanwakkeren. Het zijn diegenen die ons proberen te onderdrukken, of naar beneden schoppen. Hoe sterker onze ziel wordt en hoe meer bewust wij worden, hoe meer we te maken krijgen met de 'gevallen engelen', zowel in fysieke belichaming als in etherische belichaming.

Maar we moeten ons hierbij ook realiseren dat ALLE engelen, dus ook de zogenaamde 'gevallen engelen', uit 1 bron komen. Daarom bestaat er geen goed en geen kwaad, want wij zijn en blijven allen 1.
karda
karda feb 13 '11
Ik vind het mooi verwoord Marenubium, zo denk ik er ook over.
Marenubium
Marenubium feb 13 '11
W00T! echt heel erg mega veel dank voor de link White(K)night!!!!!!!!
Bevestigt enorm veel zaken laugh
die Kerk heeft echt enorm veel 'schade' aangericht. Leesvoeah en wat voor leesvoer wink
admin
admin feb 13 '11
Graag gedaan Marenubium ik deel al mijn kennis en mogelijkheden met liefde vanuit mijn hart.

Wordt vervolgd
Ariel
Ariel feb 13 '11
Origineel bericht van: Marenubium
W00T! echt heel erg mega veel dank voor de link White(K)night!!!!!!!!
Bevestigt enorm veel zaken laugh
die Kerk heeft echt enorm veel 'schade' aangericht. Leesvoeah en wat voor leesvoer wink

Ik heb het boek nog niet gelezen ,maar ga het zeker doen.
Wat ik wel kan vertellen is dat ik het eens ben met de mededeling dat de kerk veel schade heeft aangericht.
Ik ben christelijk gereformeed opgegroeid (op de veluwe)
Dus ik ben vrij strak op gegroeid laten we zeggen dat ik nog net niet verplcht in rok liep.
Ik heb nog gesprekken met mijn man erover dat ik vind dat de kerk ons teveel in een lijn duwt die ons verplkchy 1 kant uit tekijken.
Want waarom kunnen bijvoorbeeld "hetgeen wat je nu hoort over de katholieke kerk" alleen de mannen hoge functie uitoefenen?
Zo is het ook bij de ch.ger.kerk.
Wat weten mannen meer dan vrouwen?
Ik heb een hapinezz kalender hangen en wat voor een reactie krijg ik van mijn moeder: een goed christen doet dit niet. eek
En mijn broer struikeld nog steeds over het boedha beeldje bij mijn zus thuis etc....
Door al die regels vergeten we spiritueel te zijn.
Erg jammer.

Op een ander forum heb ik dit onderschrift :Onze patronen, onze ideeën over wie we zijn en hoe de wereld in elkaar zit, scheppen een kooi.Elk vooropgezet idee wordt tot een tralie die het zien van de waarheid tegenhoudt.
Marenubium
Marenubium feb 13 '11
Hmzz. Ik kan me vinden in je uitspraken, Kalinka.
Welbeschouwd, en in de zin van Hemel en Hel, en goed en kwaad (het dualisme), kun je stellen dat de Kerk in deze het kwaad is, en de Hel op aarde heeft gecreëerd. Want zijn wij niet immers volgens de Kerk als zuigeling al in zonde op Aarde geboren? Wij zijn in zonde geboren, en doen boete ons gehele leven. Humpf?
Nooit en te nimmer mochten wij mensen een verbinding of relatie hebben met God, want dit is voorbehouden aan het orgaan (!!) de Kerk en haar leiders. Alleen diegenen met geld en macht hadden het voorrecht om een verbinding met God aan te gaan, om zo hun macht uit te kunnen breiden.

Een symbolisch voorbeeld hiervan: de puntmuts. Met de punt naar boven, naar de Hemel gericht. Want daarmee staan we dichter bij God en de Hemelse energie.
Wie dragen dit soort hoofddeksels nog steeds? En in de Middeleeuwen droegen alleen de rijken en de kerkelijke leiders dit soort hoofddeksels.
Erg grappig wel smile

Nog een ander voorbeeld: het kruis. Van oorsprong is het slaan van een kruis:
van navel tot voorhoofd: vanuit mijn ziel sta ik in verbinding met het hogere
van schouder tot schouder: en het is volbracht

De kerk heeft dit kruis omgekeerd:
van voorhoofd tot navel: laat de energie dalen
van schouder tot schouder: en het is volbracht
Wel apart dat het oorspronkelijke kruis nu als satansymbool wordt beschouwd.

En ja Kalinka, uiteraard zijn vrouwen eng, want deze hebben namelijk een sterk ontwikkelde intuïtie winkEen sterk ontwikkeld gevoel, en dus staan vrouwen in de opinie van de kerk dichtbij God. En ja, dat kan natuurlijk niet, want dit voorrecht is alleen voorbehouden aan de kerkelijke en mannelijke leiders. Vandaar de beruchte heksenjachten. Wij worden kennis en waarheid onthouden, al eeuwen lang. Gelukkig begint daar nu wat in te veranderen.

Ik vind je andere onderschrift heel erg mooi, en hoe waar ook!
karda
karda feb 13 '11
Hoi Kaslinka,

Ik herken ook heel veel in wat je beschrijfd, ze kunnen het niet begrijpen, dat je anders als hun denkt.
Ik vind het ook jammer dat doen ze bij mij denken dat ik op het verkeerde pad ben en wat zij geloven het enige ware geloof is.
Ik ben de enigste van de familie die anders denkend is, en ik heb het mijn kinderen volgens hun aangepraat, mijn dochter wist al vanaf jongsaf aan in haar zelf dat wat de kerk verteld niet haar waarheid is. Nu worden we anders bekeken door de familie, mijn zusje is zelfs zo ver gegaan, toen ze hoorde dat ik naar een paranormaal genezer was geweest, dat ik de duivel in huis had gehaald, dat vond ik wel heel erg toen dat tegen mij werd verteld, want daar houd ik me niet mee bezig. mnaar ik heb het haar vergeven maar zelf zou ik nooit zoiets zeggen.
Er zijn heel veel regels die de mensen allemaal zelf verzonnen hebben en zo is het nooit de bedoeling geweest, de bedoeling van de boodschap is heb je naaste lief heb alles lief, zoek de liefde
injezelf en in de ander , wees liefde want alles is 1 van uit 1 bron, debron die liefde is.
admin
admin feb 13 '11
Precies, dat is het: de regels, en zoals het "hoort". Daarmee zetten diegenen die hierin "geloven" zichzelf klem en verliezen ze de realiteit en hun eigen ontwikkeling/spontaniteit uit het oog. Het is puur een machtsspel. Maar zo is het met elke waarheid/wijsheid, deze wordt gebruikt en/of misbruikt. In de gebieden waar nog steeds vanuit de "oude" traditie gewerkt wordt, mist men dus veel en doet men "onbewust" een ander kwaad. Hoe dit te veranderen? Moeilijk, maar onmogelijk natuurlijk niet. Als je vanuit liefde leeft, en jezelf bent en blijft, dan geef je een ander voorbeeld. De andere die vanuit "regels" leeft verkneukelt zich om vanalles, terwijl jij je leven leeft.
Natalie1986
Natalie1986 feb 14 '11
Ik Persoonlijk geloof dat engel mensen gevallen engelen zijn. Juist nu mag je je bewijzen dat je een goed persoon bent en voor god kiest.
Maar dit is mijn mening er wordt nogal een ophef gemaakt haha
Serenity
Serenity feb 14 '11
Origineel bericht van: Natalie1986
Ik Persoonlijk geloof dat engel mensen gevallen engelen zijn. Juist nu mag je je bewijzen dat je een goed persoon bent en voor god kiest.
Maar dit is mijn mening er wordt nogal een ophef gemaakt haha
Poeh hé, ook goedemorgen iedereen!!
Wat een zwaar onderwerp is dit en erg uhm....bijbels doet dit mij aan.

Maar iedereen moet begrijpen dat er na de bijbel allerlei zij takken kwamen van het Christendom komt door de vele interpreteringen want ieder mens is uniek en heeft zijn of haar eigen visie over een situatie en daarmee een eigen mening.

Iedere profeet of 'wijze' die op aarden was om de mensen te leiden naar een harmonieus pad heeft zijn best gedaan maar wil niet zeggen dat dat de gehele waarheid was.
Wat op geschreven is is een bepaalde visie en interpretatie.

Zelf vind ik namelijk dat 'gevallen Engelen' een behoorlijk negatief en kwaadachtige reputatie heeft, maar ik zie mezelf niet als negatief en kwaadachtig.
Ik doe juist mijn best om zoveel mogelijk dingen in goede banen te laten lopen.
En vind het maar een teleurstelling als dat mijn achtergrond blijkt te zijn.

Wel een mooie gedachten dat zelfs Engelen die dwalend zijn nog een kans van God krijgen, goh zeg wat liefdevol en warm komt dat bij mij over. smile

Er is/was een oorlog in de hemel en/of andere dimensies althans zo voelt het aan bij mij , een strijd en een hele brute ook nog alhoewel elke strijd in woord en daad erg brut kan zijn was/is deze 1 die verder gaat dan woorden en handgemeen hier word vuile manipulatie spelletjes gespeeld en men weet niet meer wat recht of krom is.
Zelfs de aanstichters van dit kwaad weten niet meer goed en fout te onderscheiden...eng hoor.
Verwarring is het meest machteloze gevoel die er is, nou zie daar dan maar weer je weg in te vinden.
Tinne
Tinne feb 14 '11
Mooi Lily!!
admin
admin feb 14 '11
Blijf altijd vertrouwen op de goede afloop van dit spel alles komt goed vertrouw op je hoger zelf en weet dat het licht altijd wint.
De liefde overwint alles dus geen paniek, kijk niet naar onze beperkte kennis en menselijke gedachten maar bouw je vertrouwen op Gods pure liefde...
En laat je verwarring los.
Laat je angsten los.
Geef je over aan deze liefdeskrachten.
En vertrouw creer zo een nieuwe mens en een nieuwe aarde.

Nu kunnen we nog niet alles zien en zijn we blind over een tijdje niet meer dan zal alles duidelijk worden voor sommiggen is het al duidelijk.
En zijn de sluiers al weg genomen.
Nu zitten we nog een beetje in het lucht ledige maar dit zal spoedig veranderen.

Wij zullen de waarheid zien en alle illusies zullen verdwijnen
Blijf staan op je eigen voeten en sta rechtop en fier met de ogen open en doorzie en transformeer je eigen beperkingen en patronen.

Dit wilde ik even met jullie delen en jullie allemaal oproepen om sterk te zijn en te blijven in Gods liefde en kracht die in jezelf zit.


In kracht en liefde

Ajada
Ariel
Ariel feb 14 '11
Lily en AJADA: hele mooie antwoorden.

Wat engelmensen ook zijn :gevallen engelen of geïncarneerde goede engelen die de mensen willen helpen de aarde een betere plek te maken het is en blijft zo dat we als mens niet de goedheid van God kunnen inschatten.

Het is heel aards om meteen met het vingertje te wijzen en zeggen :bewijs je maar.
Gelukkig word er in het hiernamaals anders gedacht.
En krijgt iedereen een kans.

Veel liefde toegewenst
Serenity
Serenity feb 14 '11
Ik heb het idee hoe wij allen op Nathalie's visie nu reageren en ook de visie van Nathalie dat dat hemelse energie is wat wij tot uiting brachten...er is wat op hoger niveau aan de hand en het reikt ons de mogelijkheden om ermee om te gaan.

Lieve mensen ik spoor u aan om extra goed op de ingevingen en signalen van helpers te letten wellicht brengt dit meer verlichting..
Meer helderheid in de aankomende zaak , ik weet niet wat het is maar het voelt aan alsof wel heel erg dichtbij nu gaat komen!

Beetje eng dat onbekende maar ik vertrouw erop dat het in goede banen zal gaan lopen in heb tenslotte vertrouwen in God en al het goddelijke in en om ons heen!!

Liefs
admin
admin feb 14 '11
smilevandaag vond ik deze link met prachtige informatie over de engelenenergie in ons.

merudi
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 14 '11
Origineel bericht van: WhiteNight
http:///...vallen%20Engelen.pdf

Dit is het verboden boek van de het heilige boek der gevallen engelen


Mooie link! Nu nog even op zoek naar de samenvatting wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 14 '11
Overigens een interessante site waarop veel documenten staan:

http://www.media.harmonic-society.com/Media%20Library/Bibliotheek/

Ik heb ze maar even gedownload wink.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki