Sinds een paar weken heb ik elke nacht opnieuw dezelfde nachtmerrie. Ik kan ze in principe heel kort vertellen:
In elke nachtmerrie word ik opgejaagd. Opgejaagd door een monster. Ik kan hem niet beschrijven, ik zie hem nooit goed, omdat ik aan het weg rennen ben voor hem.
Ik kom dan vast te zitten ergens (modder ofzo denk ik) en ben dan doods en doodsbang. Op dat moment zie ik het monster niet meer maar voel ik dat hij elk moment kan opduiken.
Alleen net voordat hij gaat opduiken word ik altijd wakker. Dan schrik ik ook echt wakker en ben lig ik te baden in het zweet. Dit is neit van mijn gewoonte want normaal; ik droom wel eens slecht, maar nooit zo erg.
Ik maak in mijn droen ook heel bewuste keuzes. Soms lijkt het zelfs alsof ik zelf bepaal van 'nu word ik wakker, want nu vind ik het te eng!'
en dan word ik wakker.
Ik weet helemaal niet wat ze kunnen betekenen. Ik heb nog eens zon periode gehad dat ik telkens deze droom had. daarna is deze vervangen door een andere (een positievere droom, minder eng maar toch iets of wat onrustwekkend voor me :=)Tot een paar weken terug...