Loading...
nl

steeds dezelfde nachtmerrie

Ayasha
Ayasha aug 4 '06
Sinds een paar weken heb ik elke nacht opnieuw dezelfde nachtmerrie. Ik kan ze in principe heel kort vertellen:
In elke nachtmerrie word ik opgejaagd. Opgejaagd door een monster. Ik kan hem niet beschrijven, ik zie hem nooit goed, omdat ik aan het weg rennen ben voor hem.
Ik kom dan vast te zitten ergens (modder ofzo denk ik) en ben dan doods en doodsbang. Op dat moment zie ik het monster niet meer maar voel ik dat hij elk moment kan opduiken.

Alleen net voordat hij gaat opduiken word ik altijd wakker. Dan schrik ik ook echt wakker en ben lig ik te baden in het zweet. Dit is neit van mijn gewoonte want normaal; ik droom wel eens slecht, maar nooit zo erg.

Ik maak in mijn droen ook heel bewuste keuzes. Soms lijkt het zelfs alsof ik zelf bepaal van 'nu word ik wakker, want nu vind ik het te eng!'
en dan word ik wakker.

Ik weet helemaal niet wat ze kunnen betekenen. Ik heb nog eens zon periode gehad dat ik telkens deze droom had. daarna is deze vervangen door een andere (een positievere droom, minder eng maar toch iets of wat onrustwekkend voor me :=)Tot een paar weken terug...
Delen:
Thomas A
Thomas A aug 5 '06
zelfrealisatie Kath

Thomas
Zonne
Zonne aug 5 '06
 Quote:
Origineel van Thomas A:
zelfrealisatie Kath

Thomas
Hallo Thomas...

Ik herken deze droom ik heb hem zelf ook al vaker gehad alleen was het in plaats van een monster een hele enge heks,die me achterna zat in een watermolen...haha :o
Tot op heden weet ik nog niet wat deze droom betekend...ik denk wel dat je een bepaalde angst hebt, en dat je dit daarom droomt...
Wel heb ik een andere verklaring waar ik je op kan antwoorden, je zegt het lijkt dat je zelf bewust keuzes maakt in je droom...Ik ben dan ook van mening dat je lucide kan dromen,je eigen droom kan veranderen omdat je bewust keuzes maakt in je droom...
Ook heb je kans dat je wordt klaar gestoomd om voorspellende dromen te krijgen en dat je die in je droom kan veranderen zodat ze een andere wending krijgen...
Groetjes Zonne :)
Ayasha
Ayasha aug 6 '06
ThomasA: wat bedoel je dan precies als ik vragen mag?

Zonne: ik heb wel al een aantal dromen gehad die inderdaad uit kwamen... :=
Thomas A
Thomas A aug 7 '06
dag Kath

het je zelf neer zetten in dit leven. Leren je eigen kracht te gebruiken en deze olledig te leren ontwikkelen. het aangaan met je angsten en ook deze in liefde toelaten. En hoe gek dat misschien ook klinkt het is de enige manier om deze totaal te kunnen zien en daardoor hanteerbaar te maken. Angstdromen weerspiegelen meestal de onbekende onbewuste angst voor (stukken van) het dagelijks bestaan en de twijfel of het leven wel vanuit de eigen kracht leefbaar is.
Is de eigen kracht bekend - hoe deze ook is - kan het leven vanuit een veel evenwichtiger gevoel en weten geleeft worden en komen angstdromen niet meer voor.

Thomas
Ayasha
Ayasha aug 11 '06
Thomas A kan je dit nu ook nog in gewoon nederlands zetten? :o
Thomas A
Thomas A aug 11 '06
bedoel je dat het te afstandelijk en daardoor te onpersoonlijk is geworden? Als dat zo is, dan komt dat doordat ik veel in afstemming schrijf en daardoor ook afstandelijker verwoord.

Hoor het wel

Thomas
Ayasha
Ayasha aug 11 '06
Thomas A: dat ook maar voor mij redelijk onbegrijpelijk, ik raak neit aan je zinnen uit :$

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki