Loading...
nl

de sleutel en depressie....

amethist
amethist feb 2 '11
Dag allemaal,

Gister was ik bij de therapeut van de ademtherapie. De therapie slaat niet helemaal aan. Mijn adem is goed en diep. We constateerden, met name de therapeut en uitendelijk ik ook dat, iedere keer na een therapie, de sleutel in het slot zit. maar ik krijg hem niet van het slot af. Ik vertelde dat ik sinds ik met verwerking bezig ben vanaf november vorig jaar, het steeds minder goed met mij ging en soms gedachte had, om uit het leven te willen stappen, en was met voorbereidingen bezig. maar nooit had ik de moed om het ook te gaan doen. Ook vond ik dat ik het niet kon doen voor onze dochter. In april 2010 is haar vriend plotseling overleden.
Ongev 15 jaar geleden, nadat ik een slaapstoornis had elk jaar van maart tot en met november, en onzekerheid e nangsten had op advies van de huisarts, Assertiviteits cursus gedaan.
2 en half jaar hypnotherapie. In 2000 kwam ik via een beurs in contact met een medium. Bij haar gesprekken gehad over onzekerheid en angsten vooral naar mn ouders angst. Een jaar geen contact met mn ouders en zussen. Tussen door een paar keer anti depressiva geslikt op advies, kort erna weer gestop. Ik wilde geen medicijnen. Ik wilde en moest van mezelf op eigen kracht mezelf genezen.
De afgelopen jaren heb ik wel vaker het gevoel gehad, ik wil niet meer leven. Zo sterk als afgelopen jaar 2010 nog nooit, het gevoel van ik kan niet meer, ik zie geen uitweg.

2010 was een therapiejaar voor mij, nog nooit eerder heb ik z o hard aan mezelf gewerkt. Januari 2010 10 dagen Speyertherapie gedaan. Paar maanden later een aantal Nei sessies, omdat ik klachten bleef houden, dwz blokkades in de borst en buik en s ochtends uit bed ,weinig levenslust. met nei sessies kwamen herinneringen naar boven die ik met de hypnotherapie had beleefd.
April overlijden dochter haar vriend. Ik was erg bezorgd over mn dochter, overbezorgd zelfs. Ik raakte vermoeid en de gevoelens van zelfdoding kwamen sterker terug dan ik ooit heb gevoeld.Ik kon het niet doen, toch was het gevoel zo sterk, vooral als ik s avonds in bed lag kwam dit gevoel.
Veel op internet en in boeken zoeken, wat kon het nou zijn waardoor ik steeds terug val, na een therapie.
November begonnen met Ademtherapie, kwam in contact met een man op de beurs. Ik vertelde dat ik blokkade s had en soms erg transpireerde. Hij constateerde dat ik afgelopen tijd, weinig tot er aandacht aan mijn IK was besteed in therapie. Het transpiren komt tot uiting van onzekerheid.
Met de ademtherapie kreeg ik opdrachten mee om de gebeurtenissen van vroeger, die ik nog niet had verwerkt, via tekenen te verwerken. De eerste gebeurtenis van mij als 4 jarig meisje, deze gebeurtenis, herhalingen die ik heb gehad in andere vormen tijdens mijn leven, wat to uiting kwam in mijn man. Ik was bang voor mijn man, angst voor sex. Ik kon het soms niet aan als mn man in zijn badjas in de huiskamer was.
Mijn man sliep al, vanaf dat we getrouwd zijn naakt in bed ikkvond dat eng.
De éérste waar ik mee begon was ik als 4 jarig meisje. Ik mocht tussen mn ouders liggen, ik was bang op mn kamertje. Ik lag met mn rug naar mn vader, en voelde een bobbel in mn onderrug. Mn oudesr praten niet samen. Mn moeder was zwanger 3 maanden, en was erg bang dat de zwangerschap weer mis zou gaan. Zij uite dit niet en sprak nooit over haar gevoelens. Ook was mijn moeder bang dat mn vader sex wlde op dat moment. Nadt ik de tekening had gemaakt en er contact mee maakte, gebeurde er zoveel met mij. Ik kreeg bijna geen adem meer, hield mn adem in, veel verdriet en angst gevoelens. Ik ging me steeds vermoeider voelen en somberder na dat ik getekend had, dit was na 17 Januari. Na de volgende tekeningen voelde ik me er nog steeds niet beter op worden. Elke dag minimaal 3 keer 10 minuten diep buik ademhalen,deed ik steeds nog.
Sinds 24 Januari woont onze jongste dochter tijdelijk bij ons in huis en vertelde haar van mijn ervaringen van het afgelopen jaar. Ik wilde dat omdat zij nu hier woont en ik niet wil dat zij schrikt als zij mij met gevoelens ziet, die zij niet mvan mij kent. Ook moet ik erbij vertellen dat mensen aan de buitenkant niet aan mij zien, als het niet goed gaat. MIjn dochter schrok toch wel toen ik het haar maandag vertelde. Ik werd erg emotioneel en uite mij over dat ik het soms niet meer zie zitten. Erg emotioneel zeker voor mn dochter. Mn hoord voelde na de huilbui boven in zwaar en moe, ik was ook moe. Dus nu heb ik op advies van de ademtherapeut een afspraak met de huisarts gemaakt. Het lijkt hem goed om in gesprek te gaan bij een psycholoog...althans wat de huisarts mij adviseerd. Het stofje in mijn hoofd is even op door dat ik waarschijnlijk te veel en te intensief aan mn gevoel heb gewerkt...
Hij zei, we moeten de sleutel zien om te draaien in het slot, erachter komen waardoor dat nog niet gelukt is.
Donderdagmiddag heb ik de afspraak bij de huisarts.
Ben benieuwd wat die adviseerd.

Liefs Amethist
Delen:
Tinne
Tinne feb 2 '11
Ik heb intuitief, zonder m'n denken.. een video gezocht van " Paramahamsa Nithyananda, en kwam op deze uit, omdat het met je probleem te maken heeft!

amethist
amethist feb 2 '11
bedankt voor je reactie, Tinne. Ik heb net even geluisterd, om het het helemaal te luisteren is me teveel. Kun je in het kort dan zeggen, wat jij denkt wat het probleem van mij is.

Liefs Amethist
Tinne
Tinne feb 2 '11
Heel kort?
Re-living : angst en geloof in herhaling van onverwerkte emotionele situatie's vanuit het verleden.
Re-leaving : Liefde en loslaten, en LEVEN( adem = prana) in het nu door je open te stellen voor LIEFDE.
sleutel is LIEFDE, de sleutel is er.. de angst om wat er achter de deur zit, is hetzelfde als het verleden in het heden brengen door angst te laten herleven!
Tinne
Tinne feb 2 '11
Nithyananda geeft als oplossing " Sacred sentiment "..
Via Poezie..
Vb van Rumi, Kabir, en andere grote poezieschrijvers.
Kabir zegt " My love is alive "!
Dat is vb een Sacred sentiment!
amethist
amethist feb 2 '11
Quote:
de angst om wat er achter de deur zit, is hetzelfde als het verleden in het heden brengen door angst te laten herleven!

mischien begrijp ik je niet zoals jij bedoelt, maar...de angst herbeleven?

Liefs Amethist
amethist
amethist feb 2 '11
Vandaag voel ik dat ik meer in ontspanning kom, en dat ik niet meer mijn best hoef te doen, te strijden om me beter te voelen. Het voelt dat ik even vrij mag zijn en los mag laten dat ik niet streng meer hoef te zijn voor mezelf. Ik denk en dacht altijd dat ik mijn best moet doen, de afgelopen 15 jaar. Perfectionistisch in alles. Angst of iets wel op zijn pootjes terecht zou komen. Bijvoorbeeld me zorgen maken of we wel een ander huis op tijd vinden, als dit huis verkocht word.
Ik hoop en ga ervan uit de oorzaak te vinden, waarom het een paar dagen goed gaat, ik me goed en sterk voel na therapieen, en na een poosje, ik terug val.

Liefs Amethist
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 2 '11
Mooie stap heb je gezet amethist! Het hoeft inderdaad niet hard werken te zijn, maar sommige dingen mogen ook gewoon op een mooie en fijne manier gaan.

Kijk uit wat je in de energie zet. Als je er al vanuit gaat dat je na een poosje terugvalt, dan zal dit ook gebeuren. Ga ervanuit dat je het nu blijft volhouden! Dan komt het helemaal goed. Het is een kwestie van vertrouwen in jezelf.
amethist
amethist feb 3 '11
Dankjewel voor je begrip Nims. Ik was me er totaal niet van bewust, dat ik ervanuit ging dat ik een terugval kreeg. Als na een paar dagen of langer de blokkades terug kwamen, had ik het gevoel en dacht, er is nog iets watik nog niet verwerkt heb, onbewust.

Je schrijft; ga ervan uit dat je het nu blijft volhouden.
Ik wilde en hield het altijd vol.

Liefs Amethist
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 3 '11
Origineel bericht van: amethist

Je schrijft; ga ervan uit dat je het nu blijft volhouden.
Ik wilde en hield het altijd vol.

Waarom schrijf je dit in de verleden tijd? Is er iets veranderd waarom het nu niet meer zo is, maar vroeger wel zo was?
amethist
amethist feb 3 '11
Het word verwarrend merk ik aan mezelf. Wel goed vind ik, Nims dat je deze vraag stelt. Ik kan niet eens helder denken over deze vraag. Ik probeer het wel. Het volhouden is dat ik moest en wilde, het zou me lukken. Ik denk het perfectionisctische naar mezelf wat me in de weg stond..als ik maar iets voelde wat ik voor de therapie voelde, wat op het gevoel leek werd ik alert erop, ging nadenken, had ik verkeerd gereageerd regens op die week of dag, iets betrokken op mezelf. Ik was er teveel mee bezig.

Verder weet ik het even niet.

Vanmiddag ben ik naar de huisarts geweest. Hij adviseerd gesprek met pschichiater, en dan afwachten wat hij/zij voorsteld. Ik ben hiermee akoord gegaan en krijg binnenkort een oproep.
Ik wil grondig tewerk gaan om de oorzaak/kern te ontdekken waardoor ik nu weer op dit punt nu ben.

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 3 '11
Misschien heb je nog niet een therapie gevonden die goed voor jou is en werkt aan de kern van jouw probleem?

Het komt op mij over alsof er iets in jouw systeem zit, dat je jezelf saboteert en dat je dit in mijn ogen nu buiten jezelf plaatst.

Ik lees hierboven dat je het antwoord naar je hoofd probeert te halen en te begrijpen hoe het zit. Maar misschien is het beter om alleen te voelen en erop vertrouwen dat je gevoel gewoon waar is?
amethist
amethist feb 3 '11
Dat zou heel goed kunnen zoals jij het omschrijft, dat ik mezelf saboteer en nog geen therapie heb gevonden voor de kern.
Tot nu toe dacht ik dat de kern was, ik als 4 jarige tussen enorme spanning van mn ouders in bed en angst van mn moeder voelde voor sex en angst dat de zwangersschap door de sex mis zou gaan.
Toch vreemd dat ik me daar dan niet bewust van ben. Aan de andere kant als ik me er wel bewust van was, saboteerde ik mezelf niet. Ik wil niets liever dan mijn innerlijke vrijheid en voelen.

Dan komt dat ook zeker aan bod bij de psycholoog of psychiater!
Tinne
Tinne feb 3 '11
Origineel bericht van: amethist
Quote:
de angst om wat er achter de deur zit, is hetzelfde als het verleden in het heden brengen door angst te laten herleven!

mischien begrijp ik je niet zoals jij bedoelt, maar...de angst herbeleven?

Liefs Amethist

Wat ik ermee zei is dat je in het verleden( vorige levens misschien) "iets naars" hebt beleefd,
en dit is onverwerkt, en zelfs weet je niet meer wat het is, maar..
heb je wel de angsten meegenomen naar dit leven.! en die komt naar buiten in al die omstandigheden, die met het onderwerp van het verleden te maken hebben.
amethist
amethist feb 3 '11
bedankt voor je reactie Tinne.

Ik vind dat je het nu duidelijker omschrijft, zo had ik het niet van je begrepen over vorig levens.

Dit onderwerp, had ik nog niet aan gedacht, vorig levens is voor mij wel gevoelig onderwerp. de Adem teherapeut(de behandelingen zijn overigens wel gestop ivm stagnatie) vind dat je het in dit leven moet zoeken, de oorzaak. Ik zelf weet het niet, wat het beste is...
Wat ik er wel over kan zeggen is dat ik de afgelopen jaren een paar keer in huis een gevoel van angst. De gedachte zei ik dan vrijwel gelijk tegen mn man en dat was; ik ben bang dat ze me komen ophalen! Een keer of 4 heb ik dit ervaren.
Een jaar of 4 geleden was ik met mn man een weekend weg. We sliepen in een tentje. S ochtends, werd ik wakker en zag ineens een beeld voor mij, met heel veel schoenen die op elkaar lagen. Een benauwd gevoel was het. Precies de gevoelens weet ik niet meer. Wel weet ik, toen ik het aan mn man vertelde erg emotioneel werd en voelde me o.a erg in de war. Het was een weekend van de motorclub van mn man. Ik had erg behoefte om even alleen te zijn en moest even weg, voor afleiding geloof ik.
Eind 2008, we waren net verhuisd en aan het klussen. Mijn man en ik zaten in de garage te koffie drinken s ochtends. De deur van de garage stond open. Mijn man zag dat het bij de pijpafvoer buiten iets lekte. Hij pakte de trap en moest boven de deur van de garage zijn. Ik zag de trap staan. Op dat moment begon ik me heel vreemd te voelen. Het gevoel dat ik ergens andere was en erg in de war. Ik vroeg mn man of hij even bij mij wilde komen. Hij kwam bij mij en omhelsden elkaar, waarop ik behoorlijk emotioneel werd en ik ook weer zei, dat ik bang was dat ik opgehaald zou worden. Die dag herinner ik me nu pas weer.
Ik kwam toen via een medium in contact met een vrouw in duitsland,en heb toen celzouten en bachdruppels via een consult van haar gehad.
Daarna heb ik er geen last meer van gehad.

Ik weet niet of dit de oorzaak van het nu is.

Ik vind het wel een beetje eng worden zo langzamerhand, wat de oorzaak is. Omdat ik me niet bewust van de oorzaak of kern ervan ben.

Nims haalde aan dat het kan zijn dat ik mezelf saboteer. Wat zou de reden kunnen zijn dat ik dat doe, en het in mn systeem zit.
Tinne
Tinne feb 3 '11
Ik zou het geen sabotage noemen, maar een onbewuste zelfverdedigng en bescherming voor je eigen leven! Die zelfbescherming kan zo sterk zijn dat het gevolg is dat je jezelf kwijt raakt in wie je bent! Allemaal uit angst dat "iets" ooit weer terug komt.

Ik ben op een punt gekomen dat ik niet meer over m'n verleden wens te spreken, om een voorbeeld aan te halen, toch weet ik dat door vb folteringen in vorige levens, met de dood tot gevolg,je zere nare trauma's in dit leven kan hebben!

amethist
amethist feb 3 '11
Bedankt Tinne,

Ik kan me nog van die tijd herinneren dat de vrouw zei, die de bachbloesen druppels vooorsschreef, dat mijn ouders en andere familie waren meegenomen en vergast.En ik alleen achter bleef. Het voelde op dat moment ook dat het zo was.

Ik herinner me nu ineens, dat ik een paar maanden, ik meende september vorig jaar... geleden op een zondag ochtend, een emotioneel gevoel had, en beeld zag dat een meisje bij een hek stond en wachte op familie, maar die kwamen niet. Dar was i kerg van in de war weet ik nog. Ik zal nakijken of ik dat in mn dagboek terug kan vinden.

Tijdens het tekenen voor de verwerking over de periode dt ik 4 jaar was, werd de druk op mn borst steeds erger en de ademnood ook, als ik contact met de tekening maakte. De blokkade op mn borst(de hartchakra) en onder in de buik, waarschijnlijk de basischakra zitten nu en sinds 17 Januarie vast. Waardoor ik me nauwelijks voel leven en soms zelfs duizelig, dat ik moet uitkijken waar ik loop.

In November ben ik met de ademtherapie begonnen. De eerste sessie was op de stoel t.o de therapeut de ademhaling vanuit de buik oefenen. In die week waren de borst en buik blokkade zo goed als weg, waardoor ik goed in mn vel zat. Ik was zo blij.
Na 3 weken kreeg ik de opdracht mee om uit te zoeken met de jaartallen die uit de levenslijn kwamen, wat er rond die tijd gebeurd was, positief en/of negatief.
Ik haalde mn foto boek van mij als baby en ouder tevoorschijn, ook mn dagboeken. De blokkades werden steeds sterker.

Ik hoop dat jullie me willen helpen. Zoals het nu lijkt, stelt waarschijnlijk de psychiater of psygoloog medicijnen voor, ivm met de depressie en zelfmoord gedachten, en uitspitten waar de oorzaak ligt.

Wat moet ik nu?
amethist
amethist feb 3 '11
Quote:
Ik herinner me nu ineens, dat ik een paar maanden geleden, ik meende september vorig jaar... geleden op een zondag ochtend, een emotioneel gevoel had, en beeld zag dat een meisje bij een hek stond en wachte op familie, maar die kwamen niet. Daar was ik erg van in de war weet ik nog. Ik zal nakijken of ik dat in mn dagboek terug kan vinden.
Ik heb in mn dagboek gevonden, ik hoefde niet te zoeken, ik had de pagina met 17 Juli gelijk. Het was vorig jaar 17 Juli. S ochtends aan de koffie met mn man. Er lag op tafel een krantje van mn man zn werk. Ik keek erin. Ik zag een lijst met namen van nieuwe werknemers. Ik voelde me niet goed worden, draaierig, zweverig en moe.Op dat moment hoor ik in mn hoofd:Ze zijn er niet, ik weet niet waar ze zijn, ze zijn opgehaald. Ik was erg emotioneel ervan, las ik en herinner ik ik me nu ook. Ik vertelde het net mn man en hij kon het zich ook nog herinneren.

En nu. Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken, hoe ik hiermee verder kan.

Liefs Amethist
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '11
Origineel bericht van: amethist

Nims haalde aan dat het kan zijn dat ik mezelf saboteer. Wat zou de reden kunnen zijn dat ik dat doe, en het in mn systeem zit.


De saboteur komt vaak naar boven als er iets is wat heel pijnlijk voor je is, en je het liefst die pijn wilt vermijden. Het kan zelfs je andere pijn laten voelen, alleen maar zodat je je aandacht op iets anders richt. Het valt vaak terug op oude en bekende patronen, omdat die je het makkelijkste weer herhaalt.

De reden dat er dus gesaboteerd wordt, is uit pure zelfbescherming. (Tenminste, dat is wat je wordt voorgehouden, maar in werkelijkheid niet zo is.)
Tinne
Tinne feb 4 '11
Al deze reactie's op angsten om herhaling, of pijn niet te moeten voelen hebben inderdaad een zelfdestructie (vernietiging van jezelf = tot zelfmoordgevoelens toe)
Wat opvalt, bij de meeste mensen is dat ze meestal " ofwel niet meer weten waarom, of wat er is gebeurd. Ofwel een niet realistisch (= zoals het écht is gebeurd) beeld hebben over een gebeuren. Waarbij situatie's van verschillende gebeurtenissen door elkaar verweven worden. Ofwel een latere gebeurtenis als oorzaak onthouden.
Hoe dan ook, lieve Amethist, LIEFDE voor jezelf IS het sleutelwoord.
Ik vind het knap van je dat je zo op zoek gaat, nu. Weet ook, dat je - door je gidsen vanuit de cosmos - in deze situatie kunt geplaatst zijn, omwille van het feit dat hier de grootste groeikans in zit,met de meeste mogelijkheid tot het ontmoeten van je Ware Zelf!
Dus het is goed mogelijk, dat het een bewuste keuze is geweest, om zaken in vorige levens NIET te verwerken, en ze mee te nemen naar DIT LEVEN, omdat cosmisch gezien, NU de ideale omstandigheden zijn voor jou om te ontwikkelen en te transformeren.
Dus.. zie de situatie als een springplank, naar nieuwe, bijzondere mogelijkheden op spiritueel vlak!
Daar hoort bij mijn gevoel geen medicatie bij, maar puur inzet, doch dat is puur persoonlijke instelling van mijzelf.

Naar mijn gevoel was je met ademtherapie toch de goede richting ingeslagen. Ademen op de juiste manier, is LEVENsenergie opnemen. Ademen bestaat uit vier tellen. Inadmen, rust, uitademen, rust.. deze vier momenten zijn zeer belangrijk om PRANA( levensenergie die je lichaam, emotie, geest, mentale zuiver houdt) op te nemen. Hoe zuiver je ademhaling, hoe meer dat je het verleden loslaat, en dus ook de vervelende energie die ermee gepaard gaat. Het is efficient,om een ademtherapie te doen. Elke dag doe ik dat onder de vorm van EN-Kriya yoga!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki