Loading...
nl

Noorse Mythologie, de kinderen van Thor

admin
admin jan 25 '11
Ja, leuk ! Noorse mythologie, heb me daar eergisteren ook eens in verdiept smile

De kinderen van Thor

In de Noorse mythologie is er nogal wat verwarring over de kinderen van Thor. Hij heeft minimaal 3 kinderen, een of meerdere met “Sif”, die wordt gezien als zijn vrouw, en een of meerdere met “Yarnsaxa”, die meestal wordt gezien als zijn minnares.

Sif is de godin met de gouden haren. Zij heeft de gave van voorspelling. (zij is waarschijnlijk dezelfde als Sybil). Zij is een zwaan “maiden”, en kan ook de vorm aannemen van een zwaan. Ze is godin van het graan en de vruchtbaarheid en is verbonden met de aarde. Zij is valt onder een van de oudere rassen van de Goden.

Jarnsaxa is een “reuzin”, een van de 9 Aegirsdochters (de moeders van Heimdall); dochter van de zeegod “Ran”. Haar naam betekent “ijzeren mes”.

Magni is de zoon van Thor en Jarnsaxa. Hij heeft een broer, Modi / Mooi, maar de moeder van hem is onbekend. Sommige (internet) bronnen vermelden Yarnsaxa als zijn moeder en andere bronnen vermelden Sif als zijn moeder. Thor had ook een dochter; Thrud, zij wordt meestal gezien als dochter van Sif, maar sommige bronnen vermelden juist Yarnsaxa als de moeder.

Het is nogal onduidelijk dus, maar er is 1 bron die beweert dat Thrud en Modi een tweeling zijn. Door eigen ervaring van mijn zielenreizen sluit ik mij hier volledig aan. Thrud en Modi zijn een tweeling. Zij zijn zelfs onstaan door versmelting van Yanrsaxa en Sif, samen met Thor, waardoor zij beide de moeders zijn.

Het is verbazingwekkend te lezen dat hoewel de energieen van Yarnsaxa en Sif totaal verschillend zijn, ze vaak door mekaar gehaald worden. De IJslandse geleerde Snorri Sturluson neemt zelfs de mogelijkheid in overweging dat Jarnsaxa en Sif dezelfde zijn. Hij blijft wel alleen met deze opvatting en geeft geen verdere uitleg. Ik denk zelf dat deze twee verschillende energieen op een hoger nivo in de cosmos een eenheid vormen als een nog groter cosmisch wezen, wat ik zelf ervaar als de energie van “Lady Portia” die samen met “st Germain” dient op de zevende straal, waarvan Zadkiel en Lady Amethyst de aartsengelen zijn.

Thrud wordt gezien als de godin van de heide, de wilgen, de bomen, de bloemen, en het gras. Haar naam betekent “Kracht” en “Mighty”. Volgens de mythologie was zij uitgehuwelijkt aan een dwerg Alvis, toen Thor een tijd afwezig was. Thor heeft het huwelijk voorkomen, door de dwerg bij thuiskomst te veranderen in steen door een list. Volgens sommige bronnen is zij ook een van de Valkyrie (Pruor).

Modi is in de Noorse myhtologie een reus. Samen met zijn (half) broer Magni moet hij de nieuwe wereld bewonen, wanneer Ragnarok afgelopen is. Waarschijnlijk zullen zij dan de functies van beschermers van de wereld hebben. Magni en Modi zullen samen Thors hamer erven. Modi’s naam betekent “Moedig” en “Kracht”. Hij zegt “Alleen God kan Thors hamer gebruiken”.

Verbazingwekkend te lezen dat de myhtologie veel waarheid in zich draagt met betrekking tot de zielenwereld. Je zou kunnen denken dat de zielenwereld is ontstaan door mythologische verhalen die in ons zielengeheugen liggen opgeslagen. Maar zoals ik het zie is het juist andersom. Terwijl mensen steeds meer mythologie gingen zien als “enkel” verhalen, waren het juist de mythologieen die waarheden overeind probeerden te houden uit de zielenwereld, en van onze ware zielenafkomst.
“Goden” als individuele energiedelen van de de grote “schepper”, het “Al”, met bepaalde kenmerken en atributen, die zich verder deelden, vermenigvuldigden met andere goden en zielen, om weer verder zielen te creeren. Waar wij uiteindelijk allen vanaf stammen.

Omdat wij allen de energievonk van het Al in ons dragen, zijn wij op weg terug naar de bron, waarin wij alles zijn. En kunnen wij onszelf erkennen als goden en godinnen, die het Al, uitstralen en dragen.
“God schiep de mensen naar zijn evenbeeld.”
"God" schiep de dualilteit omdat er anders geen individuele zielen zouden kunnen zijn, met verschillende aspecten, kenmerken.Toch dragen wij allen precies dezelfde godsvonk, die van het “AL”, ongeacht van welke zielenouders wij afstammen, omdat zij in zichzelf ook deze godsvonk wederom hebben doorgegeven.

Afgezien van deze “godsvonk”, draagt de ziel een allesbepalende kern. Deze ontstaat op het moment van zielengeboorte door de zielenouders, waardoor wij bepaalde kenmerken standaard in ons dragen, die wezenlijk zijn voor wie zij zijn.
Delen:
Serenity
Serenity mei 31 '11
Quote:
Verbazingwekkend te lezen dat de myhtologie veel waarheid in zich draagt met betrekking tot de zielenwereld. Je zou kunnen denken dat de zielenwereld is ontstaan door mythologische verhalen die in ons zielengeheugen liggen opgeslagen. Maar zoals ik het zie is het juist andersom. Terwijl mensen steeds meer mythologie gingen zien als “enkel” verhalen, waren het juist de mythologieen die waarheden overeind probeerden te houden uit de zielenwereld, en van onze ware zielenafkomst.
“Goden” als individuele energiedelen van de de grote “schepper”, het “Al”, met bepaalde kenmerken en atributen, die zich verder deelden, vermenigvuldigden met andere goden en zielen, om weer verder zielen te creeren. Waar wij uiteindelijk allen vanaf stammen.

Omdat wij allen de energievonk van het Al in ons dragen, zijn wij op weg terug naar de bron, waarin wij alles zijn. En kunnen wij onszelf erkennen als goden en godinnen, die het Al, uitstralen en dragen.
“God schiep de mensen naar zijn evenbeeld.”
"God" schiep de dualilteit omdat er anders geen individuele zielen zouden kunnen zijn, met verschillende aspecten, kenmerken.Toch dragen wij allen precies dezelfde godsvonk, die van het “AL”, ongeacht van welke zielenouders wij afstammen, omdat zij in zichzelf ook deze godsvonk wederom hebben doorgegeven.

Afgezien van deze “godsvonk”, draagt de ziel een allesbepalende kern. Deze ontstaat op het moment van zielengeboorte door de zielenouders, waardoor wij bepaalde kenmerken standaard in ons dragen, die wezenlijk zijn voor wie zij zijn.


Wat mooooiii, vandaar dat ik al die verhalen, eeuwen oude verhalen, ook die van de bijbel zo prachtig vind, er berust een waarheid in hen… een symbolische zeker wel!

Ik heb trouwens wat maanden geleden een 24delige boeken serie gekocht het heet 'mens en mythes' en nee hij was zeker niet duur, 7,50!!!!!!!! L.O.L.
diebrabander
diebrabander mei 31 '11
Ik vind de Griekse mythologie ook reuze interessant smile

Ben jij wel eens op zielenreis geweest lily?
Serenity
Serenity mei 31 '11
Nuhhh niet dat ik weet, geen aliens gezien dat ik weet wel maak ik een boel mee alsof het een film is, ik woon het bij, ik voel die angst en 'go with the flow' zeg maar.
En doordat ik 's avonds van 100 naar 0 tel heb ik denk ik het 'terug denken' getraind dat heeft mij wel geholpen om de droom iets wat bewuster mee te maken.
Misschien is het zo dat mijn waarnemingen wel de prikkels doorkregen maar nog niet zo goed samen werkten en daardoor het verhaal en/of de linken met elkaar konden maken, maar goed, kennis hiervan heb ik eigenlijk niet. smile

En jij, Willem?
diebrabander
diebrabander jun 15 '11
Nee ik ben nog nooit op zielenreis geweest, dat komt voor mij nog wel in een later etappe. Ik zit nog op de middelbare, zoals je in het 'hoe oud ben je' topic kan lezen en heb nog niet heel veel ervaring met zielenreizen e.d. (tenminste niet in dit leven :D)
sorry voor het late antwoord, maar was waarschijnlijk vergeten dat ik nog aan dit topic 'deelnam' haha.

Ik hoop het nog wel mee te maken, maar ik weet nog niet precies wat het is, hoe je daar in die staat moet komen en hoe ik in contact kom met jullie als we bijv als groep zouden gaan.
niels
niels jun 15 '11
Ik hou in het algemeen heeeel veel van mythologie maar het meeste houd ik van de Keltische verhalen . Ik vind de verhalen over feeen en elfjes zo mooi en soms zelfs grappig laugh
Serenity
Serenity jun 15 '11
Ik heb een prachtig mooi boek over Elfjes en er staat zelfs een stukje in hoe je een elfen tuin kan aanmaken! ^^

Leuk hé, en idd zoo grappig ook..
niels
niels jun 15 '11
echt waar? laughDat moet een tof boek zijn laugh
Emuca
Emuca jun 15 '11
Origineel bericht van: diebrabander
Nee ik ben nog nooit op zielenreis geweest, dat komt voor mij nog wel in een later etappe. Ik zit nog op de middelbare, zoals je in het 'hoe oud ben je' topic kan lezen en heb nog niet heel veel ervaring met zielenreizen e.d. (tenminste niet in dit leven :D)
sorry voor het late antwoord, maar was waarschijnlijk vergeten dat ik nog aan dit topic 'deelnam' haha.

Ik hoop het nog wel mee te maken, maar ik weet nog niet precies wat het is, hoe je daar in die staat moet komen en hoe ik in contact kom met jullie als we bijv als groep zouden gaan.



Gewoon als je het een keer wil proberen wat 'ervaren' zielenreizigers aan de mouw trekken. smile
Serenity
Serenity jun 15 '11
Yep! het heet ook de elfentuin, ik heb hem 2de hands gekocht maar hij ziet er uit als nieuw! ^^
En dan die 24delige mens&mythe boekenreeks daar zal je van smullen, ook 2de hands in een kringloop winkel! ^^

Als je poes-lief aan Emuca vraagt om mee te reizen zal ze er vast overdenken om met je mee te reizen.. smile
niels
niels jun 15 '11
Wat ik me nu al een hele tijd afvraag toen ik voor het eerst over zielenreizen hoorde is :Hoe begin je aan zoiets en wat is het precies?
Reis je dan door andere dimensies?

Liefs Niels
Emuca
Emuca jun 15 '11
Oh ja, ik reis zo mee hoor smile

Er zijn verschillende topics over zielenreizen, maar kort gezegd reis je door de andere dimensies zonder dat je je eigen lichaam verlaat. Je kijkt zeg maar via de delen van jou die in de andere dimensies vertoeven.
niels
niels jun 15 '11
Dank je Emuca

Ik dacht dat zielenreizen zoiets waren als uittredingen blijkbaar had ik het dus mis laugh
Emuca
Emuca jun 15 '11
Nee uittredingen zijn weer wat anders. smileAls je echt geintresseerd bent in zielenreizen, kan je je aanmelden voor toegang tot het zielenreisforum hier op merudi.
niels
niels jun 15 '11
hoe moet je je eigenlijk aanmelden ik weet niet tot wie ik mij moet richten? frown
Emuca
Emuca jun 15 '11
Een berichtje naar NiMS sturen is voldoende. smile
niels
niels jun 15 '11
dankje Emuca laugh
Groene_heks
Groene_heks jun 15 '11
Leuk Niels!
Ik ben al zooo lang niet mee geweest smile
niels
niels jun 15 '11
Ik sta te popelen om zelf een zielenreis te maken laugh
Ik denk dat ik vanavond ga proberen.
Zoals ik het daar lees of hoe je eraan begint heb ik precies het gevoel alsof ik dat onbewust al eens gedaan heb laugh
Emuca
Emuca jun 15 '11
Gewoon proberen.. en anders vragen of er iemand mee wil smile
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki