Loading...
nl

Verzoek om informatie-draadjes

Marenubium
Marenubium jan 22 '11
Is het mogelijk om van veelvoorkomende zaken een aparte forumdraad te maken?
Algemene informatie bijv, zoals:
- symboliek die we tegenkomen
- de energieën die we tegenkomen
- de voorwerpen die we overhandigd krijgen
- steden/planeten/rassen

Directory structuur zal dan worden zoals:
/Informatie en kennis/Symboliek (voorwerpen, symbolen en teksten etc)
/I&K/Hierarchie (uitleg van diverse energieën die zich met ons bezighouden en wat hun onderlinge verhoudingen zijn)
/I&K/Dimensies
En misschien kunnen we ergens een draad maken voor Channelings?

of zoiets...om structuur te geven aan bepaalde zaken en voor het makkelijk terugvinden enzo.
Zomaar een idee smile
Ik persoonlijk zou hier wel behoefte aan hebben, hoef ik o.a. Jorine niet te spammen tongue
Misschien hebben anderen hier ook wel behoefte aan?
Delen:
Emuca
Emuca jan 22 '11
Ik zou zeggen: maak wat draadjes. smile
Marenubium
Marenubium jan 23 '11
Yuh maar ik kan toch geen forum aanmaken?
Emuca
Emuca jan 24 '11
Maar wel topics.. die dingen die je beschrijft zijn gewoon informatietopics toch? Die we kunnen vullen. En die topics mag je gewoon openen wink
Marenubium
Marenubium jan 24 '11
Hmzz...een topic wat eindeloos doorgaat...? Tuurlijk heb ik daaraan gedacht, en had ik ook gewoon zelf kunnen aanmaken. Maar dat vergemakkelijkt niet de informatie-toegankelijkheid aangezien er binnen een topic off-topic reacties kunnen worden geplaatst, of discussies (positief gezien!) aangegaan kunnen worden. Ik zou het dan in ieder geval lastig vinden om van pagina 1 naar pagina 5 te moeten skippen voor de volgende informatie smile(en de daarbij behorende offtopic reacties en discussies...)

Ik zit er meer aan te denken om aparte hoofdstukken aan te maken voor de bovengenoemde onderwerpen, waarbinnen topics geplaatst kunnen worden. Bijv. in 'hoofdstuk' Hierarchie een apart topic over de Aartsengel Michael en de ervaringen daarmee. Een apart topic voor Aartsengel Gabriel en de ervaringen daarmee. Een apart topic over de gidsen. Etc. Dan blijft het wat overzichtelijker lijkt me. Dan hoeft iemand niet een heel topic te doorzoeken naar een specifieke engel/hoger wezen die dan uiteindelijk op pagina 10 blijkt te staan.
Emuca
Emuca jan 24 '11
Maar dat mag toch ook gewoon? Je mag voor alles een topic openen...
Marenubium
Marenubium jan 24 '11
Ja dat weet ik wel laugh
Ja god, hoe noem je zo'n 'hoofdstuk'? Dat is toch gewoon een forum of sub-forum?
Net als hier op het regenboogforum:
Inleiding
Zielenreizen/topicdraadjes
Boodschappen
Informatie en Kennis

En dan onder bijv. Informatie en kennis:
Hierarchie/topicdraadjes
Symboliek/topicdraadjes
Dimensies/topicdraadjes

Ik weet niet hoe ikzelf zo'n forum moet aanmaken, dus waarschijnlijk kan alleen een modje of admin dat?
Emuca
Emuca jan 24 '11
Nee, wat ik bedoel is gewoon in het informatie en kennis forum, een forumdraadje over bijv. het symbool pentagram, en ook een topic over dimensies... e.d. smileWant daarom hebben we juist maar 1 informatieforum gemaakt.. zodat alle informatie op 1 plek komt.
Marenubium
Marenubium jan 25 '11
Ja Witte Maan...ik weet wat je bedoelt. Blijkbaar nog steeds niet andersom tongue
Maar wat nou als je meerdere topics over bijv. symbolen hebt? Cirkels, pentagrammen, bekers, de dingen die we overhandigd krijgen, etc. Die zou je dus onder een forum 'symboliek' kunnen plaatsen, in plaats van zomaar als losse topics in het forum Informatie en kennis. Juist heb je alle informatie op 1 plek als je dat soort losse topics die bij elkaar horen, onder een apart forum onderbrengt...
Dat scheelt zoeken, en heb je alles op 1 plek onder het juiste hoofdstuk...
Onder Informatie en Kennis valt namelijk heel veel, dus zou je I&K beter kunnen opsplitsen in dus o.a. de onderwerpen die ik al aangaf...

Snap je het nu? Tuurlijk kun je dan onder de categorieën weer topics aanmaken, maar dan wel juist onderverdeeld ipv her en der verspreid...Het wordt anders een warboel.

[edit]Zie svp weer mijn eerste post in dit topic...en mijn opmerkingen over hoe lastig het is informatie te vinden in een topic waarin verschillende informatie inclusief discussies en reacties in worden benoemd...dan zit je je rot te zoeken in 1 topic, terwijl het zoeken binnen een sub-forum op onderwerpen veel makkelijker gaat. Ik vraag me echt af waar ik niet duidelijk in ben frown
Marenubium
Marenubium jan 25 '11
Weer een voorbeeld dan maar:

In het Regenboogforum zijn 4 sub-forums:
Inleiding
Zielenreizen
Boodschappen
Informatie en Kennis

Mijn suggestie is om BINNEN het sub-forum Informatie en Kennis (I&K) dus andere forums onder te brengen op onderwerp. Dan wordt het als volgt:

Regenboogforum -> I&K:
Symboliek
Dimensies
Engelen etc.

Dan behou je toch gewoon alle informatie onder I&k, door middel van sub-forums, met IN die sub-forums dan inderdaad gewoon de topics die mensen zelf kunnen aanmaken.

Anders heb je straks alles door elkaar onder I&K staan, dus topics over engelen, over symbolen, boodschappen, en nog alle andere topics die mensen kunnen aanmaken.
Als je dan specifiek iets over bijvoorbeeld 1 engel probeert te vinden, dan wordt dat erg lastig zoeken door al die verschillende topics...die zoektocht wordt al wat makkelijker als je op het sub-forum over engelen kunt klikken, en daar op topic kunt zoeken.

Nog een iets gedetailleerder voorbeeld:
Neem eens Michael. Ieder van ons heeft ervaringen met deze energie.
Dan is het toch beter als we allemaal onze ervaringen over Michael in 1 sub-forum (bijv. Engelen) en in 1 topic (AA Michael) kunnen plaatsen? Zelfde geldt voor Ra: sub-forum Engelen, en in topic RA.
Dan is alle informatie over hen op 1 plek, in plaats van tussen andere topics over symbolen en boodschappen enzovoort. Want dan ga je je uiteindelijk echt suf lopen zoeken.
Emuca
Emuca jan 25 '11
Ja, ik snap het wel hoor.. helemaal. smileMaar dan krijg je subforum in subforum en blijf je klikken. Daarnaast, zullen dingen overlappen. Engelen hebben bijv. ook een symbolische waarde en te maken met engelen en dimensies.. Zo kan je meerdere topics op meerdere plaatsen openen en dit wekt alleen maar verwarring en meer zoekwerk op. Want ja, waar stond dat nou? Het wordt denk ik alleen maar onoverzichtelijker als je meerdere subfora gaat toevoegen die allemaal onder hetzelfde iets van: informatie en kennis.
Geloof me, als je het verspreid, zoek je langer wink
Desnoods vul je in de titel in wat het onderwerp is van je topic.. en dan is het zoeken ook makkelijker.
Marenubium
Marenubium jan 25 '11
Dezelfde argumenten voor tegenstrijdige standpunten, that's new, haha.
Geloof me, als het onderverdeeld wordt in hapklare brokken, zoek je minder lang tongue
Maar goed, hier spreekt 'alleen maar' een informatietechnicus enzo die bekend is met informatiesystemen dus ach. LOL.
Ik zal het maar moeten doen met wat er is, of gewoon niet wink
Jullie speeltje en niet mijn speeltuin, snap 'm helemaal, grinn.
Emuca
Emuca jan 25 '11
Ik wil het niet beter weten hoor.. maar het lijkt mij irritanter en juist meer werk om het allemaal op te gaan splitsen en dan te moeten zoeken... Ik vind het niet erg om veel topics te zien. Maar dat is wat ik vind... Geen jullie, want ik ben tot nu toe de enige die gereageerd heeft hierop.
Marenubium
Marenubium jan 26 '11
Yeah is al goed, vroeg alleen of het mogelijk was. Hou zelf gewoon van een goede basis met het oog op de toekomst. Veel fora zijn namelijk erg onoverzichtelijk of worden erg onoverzichtelijk als er sprake is van groei (yeah, ook Merudi).
Maar wat je zelf al zegt: "geen jullie want ik ben de enige die hier op gereageerd heeft" .
Hmzz. Volgens mij heb je hier zelf het kernpunt al te pakken smile(maw: er wordt blijkbaar geen groei verwacht of er is toch weinig interesse in dit forum).
Het zal wel los lopen, lol.
Raida
Raida jan 26 '11
ik zou het op dit moment ook even zo laten en afwachten in hoeverre dit regenboogforum groeit, en als in de toekomst nood hebben aan draadjes dan houdt niemand jou tegen lieve Mare...
Mimosa
Mimosa jan 27 '11
Ik dat het inderdaad wijs is om even af te wachten. Momenteel heb ik vrij weinig te delen, lees wel vol intresse mee overigens.
Ik denk dat dit forum wel gaat groeien en zeker heel veel waarde heeft voor iedereen. Maar ook dat heeft tijd nodig.
Zelf ben ik momenteel wat minder bezig met zielenreizen, er is voor mij op dit moment op ander vlak veel te doen. Blijkbaar gaat dat niet goed samen. smile
Marenubium
Marenubium jan 27 '11
Origineel bericht van: Raida
ik zou het op dit moment ook even zo laten en afwachten in hoeverre dit regenboogforum groeit, en als in de toekomst nood hebben aan draadjes dan houdt niemand jou tegen lieve Mare...


Hihi die draadjes kan iedereen maken winkGaat om de onderwerpen, die niet iedereen aan kan maken. But we shall see indeed!
Groene_heks
Groene_heks apr 30 '11
Het is inderdaad wel errug stil hier...
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 13 '11
Origineel bericht van: Marenubium
Is het mogelijk om van veelvoorkomende zaken een aparte forumdraad te maken?
Algemene informatie bijv, zoals:
- symboliek die we tegenkomen
- de energieën die we tegenkomen
- de voorwerpen die we overhandigd krijgen
- steden/planeten/rassen

Directory structuur zal dan worden zoals:
/Informatie en kennis/Symboliek (voorwerpen, symbolen en teksten etc)
/I&K/Hierarchie (uitleg van diverse energieën die zich met ons bezighouden en wat hun onderlinge verhoudingen zijn)
/I&K/Dimensies
En misschien kunnen we ergens een draad maken voor Channelings?

of zoiets...om structuur te geven aan bepaalde zaken en voor het makkelijk terugvinden enzo.
Zomaar een idee smile
Ik persoonlijk zou hier wel behoefte aan hebben, hoef ik o.a. Jorine niet te spammen tongue
Misschien hebben anderen hier ook wel behoefte aan?


zoiets als bijv. paranormale zaken: Aura's,beschermengelen, Bijnadoodervaring, Chakra's, channelen, Contact met overledenen, dimenties, droomsymbolen, energieën, Geesten, Gidsen, Helder-zien-horen-voelen-weten-ruiken-schrift-dromen, homeopatie, Hypnose, Kaartleggen, Mediteren, Psychometrie, Reïncarnatie, Telekinese, Telepathie, Uittredingen
en wat er dan ook nog meer bij hoort...
want dat vind ik wel een goed idee eigenlijk (lees dit berichtje wel heel erg laat)
maar vast niet te laat wink
groetjes moonflowertje
Cialara
Cialara okt 13 '11
Ik denk dat het meeste van de door jou genoemde onderwerpen toch al op het gewone forum aan bod komen...? Of miss ik de point hier?

Ik denk overigens wel dat dit misschien nog een uitbreiding zou kunnen zijn op het gewone forum... er is nog geen aparte draad met channelings die wij als leden gedaan hebben bijvoorbeeld, terwijl ik vermoed dat er heel wat mensen wel eens channelen...
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki