Er komen zinnen in me op,wat mensen altijd zeggen :
Wrok koesteren. Wraak Nemen.
Wrok wordt dus gekoesterd! Binnengehouden..ingehouden, en opgestapeld, een verweving van frustratie.
Dat het in het oor zit, zegt misschien dat het om een communicatie-kwestie gaat.
als je lichaam ziek wordt , dan heeft de wrok die je opstapelde al lichamelijk tegen jezelf gekeert!
De westerse wereld zegt dan, dat het lichaam je iets te zeggen heeft!
Maar wat heb ik begrepen heb, door de leerzame Upanishads te volgen, is dat elke orgaan afzonderlijk in het lichaam een "bewustzijn" is!
En dat energie opstapelen(zoals Wrok) een gevolg draagt (door de wet van oorzaak en gevolg) waardoor het lichaam die wrok richt naar zichzelf toe!
Niet verwonderlijk dan, dat een gehoorkanaaltje "ontstoken" wordt.
Het is nieuw - ook voor mij - om op deze manier te gaan kijken naar wat we met ons lichaam doen!
In plaats van wat er altijd wordt gezegd "wat zegt ons lichaam met het ziekzijn?" is het vele beter om te luisteren naar het lichaam " wat zegt het lichaam me, dat het gezond blijft".
En dan zegt het, koester geen wrok, wees niet boos, probeer te achterhalen waarom die energie er is! Misschien denk je iets te moeten, dat helemaal niet hoeft! Dat je denkt iets te moeten zijn/worden... dat je eigenlijk niet Wil! conflict met de wilversusMoet! (kindertijd? kan..)
(zomaar met de losse hand geschreven, zelf boeiend vindend om stil te staan hoe denken/handelen/wil werkt op het lichaam).
Liefs
Tinne