Loading...
nl

Stilte die langzaam aan de hectiek voorbij raast..

Soenarjo
Soenarjo jan 21 '11
Hallo beste mensen,

Ik heb besloten om even een kleine 'voorstelronde' in vogelvlucht te doen, omdat ik voel, ondanks dat ik nog maar een paar uurtjes op deze site ben, dat ik hier met of zonder woorden volledig kan zijn.

Ik ben een een 27 jarige jongen die al bijna zijn hele leven in Nederland woont. Ik ben in Indonesië geboren en ben door mijn moeder ter adoptie afgestaan aan een Nederlands gezin. Momenteel volg ik een opleiding tot leraar Engels en weet ik inmiddels dat het lesgeven en het omgaan met 'de kids' in het arbeidsleven een absolute passie is.

Toch heb ik ontzettend veel moeite om voor veel werkelijk zaken verantwoordelijkheid te nemen en dat zorgt ervoor dat ik soms moeite heb om de dagelijkse dingen te doen, terwijl ik ontzettend graag anders zou willen. Aan de ene kant heeft dat te maken dat ik een bodem in mijn fysieke leven mis, omdat ik in mijn leven nog niet heb kunnen ervaren wat bloedverwantschap inhoudt. Gelukkig is een weerzien met mijn familie in Indonesië aanstaande en is het iets waar ik erg naar uit kijk.

Dat ik hier op dit forumm terecht ben gekomen en besloten heb om te registeren komt voort uit het feit dat er een aantal dingen met me gebeuren die ik niet thuis kan brengen en ik het gevoel heb dat ik deze hier op zijn minst met mensen mag delen. Dat voelt nu al fijn.

Ik ben een intuïtief van aard en heb daar op belangrijke momenten in mijn leven op kunnen vertrouwen. Het afgelopen jaar heb ik gemerkt dat daarin iets veranderd is en dat maakte me zo nu en dan wel bang. De laatste tijd merk ik dat ik voortdurend last heb van hevige gevoelens in mijn onderbuik; in ieder geval veel sterker dan voorheen en ik raakte daar in het begin heel erg van in paniek. Yoga heeft ervoor gezorgd dat ik daarin enigszins in heb kunnen leren ontspannen en dat mijn ademhaling in ieder geval weer rustiger is zodat ik langzamerhand de dagelijkse dingen weer op kan pakken.

De reden dat ik hier ben is dat ik voel dat er diep van binnen en ook om me heen ontzettend veel verandering gaande is en ik dat niet thuis kan brengen. De afgelopen twee maanden voelden als een periode van intense rouw en verdriet zonder dat ik weet waar dat precies me te maken heeft. Het alsof ik het leven wezenlijk anders begin te ervaren dan voorheen. Ondanks dat weet ik dat ik de verandering in mezelf zal moeten omarmen en te accepteren van wat is en wat komt. Ik voel dat hier mensen zijn die me wellicht verder zouden kunnen helpen. Stap voor stap en gaandeweg....

Spontane groet,

Jelle

Als het waar is wat men zegt, dat de diepste drang ons leidt, dan zal ik komen
Delen:
Serenity
Serenity jan 21 '11
welkom Jelle,
Ik hoop je snel te lezen!!

gegroet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '11
Welkom Jelle! Bedankt voor je introductie. Ik kan me voorstellen dat je een gevoel van "Thuis" mist, als je op zo'n jonge leeftijd wordt weggehaald van je vertrouwde omgeving.

Ik hoop dat je hier kunt vinden wat je zoekt en voel je vrij om te vragen en te delen wat er maar speelt!
Mimosa
Mimosa jan 21 '11
Hallo Jelle,

Welkom hier. Wat een mooi voorstelbericht. Ik hoop dat je hier iets vind wat je verder helpt en meer duidelijkheid geeft. Ik denk van wel.
Soenarjo
Soenarjo jan 21 '11
Hé Lily Beau,

Dankjewel voor het aanbod.
Ik laat het je binnenkort wel weten.

Doeg.
Soenarjo
Soenarjo jan 21 '11
Beste NiMS,

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Er is altijd wel een bepaald gevoel van vervreemding geweest om dat zo maar te zeggen. Deze site bevat zoveel inspiratie dat ik het eerst even rustig in me om moet laten gaan.

Tot gauw en een fijne dag verder!
Soenarjo
Soenarjo jan 21 '11
Hé lieve Mimosa,

Fijn dat je het mooi vond om te lezen. Misschien vreemd om te zeggen: nu ik hier ben voelt net alsof ik van baan ben verwisseld of ben verhuisd; alsof ik echt in een nieuwe omgeving ben. Voorlopig blijf ik hier nog wel even ;-)

Liefs
Cialara
Cialara jan 21 '11
Hoi Jelle Soenarjo laughWelkom hier op Merudi.

Ik vond het een hele mooie voorstelronde van je, dank je wel. Ik hoop dat je je hier thuis gaat voelen en dat de inspiratie hier blijft komen.

Cialara smile
Soenarjo
Soenarjo jan 21 '11
Hallo Cialara,

Mooie naam trouwens. Fijn dat je de voorstelronde zo tot je hebt kunnen nemen. Er is zoveel hier te vinden op de site, weet haast niet eens waar ik moet beginnen. Tijd zat gelukkig.

Bedankt voor de glimlach

Groetjes Jelle
admin
admin jan 21 '11
Hallo Jelle,

Eveneens van mij een welkom toegewenst op Merudi smile

Groetjes, Bart
Soenarjo
Soenarjo jan 21 '11
Hoi Bart,

Thanks man. Ik kom je tegen!

Groetjes Jelle
Orakelkaarten
Orakelkaarten jan 21 '11
Hoi Jelle,

Welkom hier. Ben ook sinds vandaag lid geworden.
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 21 '11
Hey Jelle,

Welkom hier op het forum! Wat een mooie introductie heb je geschreven:D. Ik herken heel goed je veranderende gevoel over het leven en dat je het moeilijk vindt om daar mee om te gaan. 'de heftigere onderbuikgevoelens' die opspelen. Ik herken dat proces. Ook dat gevoel van 'afscheid nemen' en tegelijkertijd het leven anders ervaren als daarvoor, klinkt mij heel herkenbaar. Leuk dat je je op Merudi hebt aangemeld! Ik weet zeker dat je op de juiste plek bent beland voor vraag en antwoord;-)

Lfs, L'arbe de vie
Soenarjo
Soenarjo jan 22 '11
Hallo L'arbe de vie,

Het zo ontzettend waardevol om hier te zijn. Was erg blij met je reactie en met het besef dat ik in dit proces niet de enige ben. Dat geeft een bepaalde mate van berusting en daardoor moed en gelegenheid om verder deze ontdekkingstocht te ondernemen.

Doeg!

Liefs Jelle

PS: Hoe lang ben jij je al bewust van dergelijke gevoelens van verandering?
Serenity
Serenity jan 22 '11
Origineel bericht van: Soenarjo
Hé Lily Beau,

Dankjewel voor het aanbod.
Ik laat het je binnenkort wel weten.

Doeg.

Op een ander Topic bedoelden ik....^^
Soenarjo
Soenarjo jan 22 '11
Ja dat begreep ik later pas wink

C U around.
Sundance
Sundance feb 5 '11
Welkom Soenarjo smile
Soenarjo
Soenarjo feb 5 '11
Dankjewel Sundance

Fijn weekend verder! wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki