Loading...
nl

Ben gebanned

admin
admin jan 3 '11
Omdat ik mijn mond niet houd.
Jammer dan, jongens succes met de dekentjes der liefde die veel bedekken wat beter open en bloot kan worden gezien.
Delen:
Lena
Lena jan 3 '11
wat nu weer!
tongue

jij gebanned? wat een onzin!
vrijheid van meningsuiting is hier weer eens ver te zoeken...
open en bloot inderdaad en dat gedoe met die pb-tjes sturen moet ook maar eens afgelopen zijn...hoe moeten anderen zich nu een beeld vormen?...hoewel het misschien niet altijd voor anderen bedoeld is zou het toch fijn zijn om gewoon te kunnen posten hier....mee eens of oneens,
wat voor zware bewegingen er zouden zijn om jou te bannen,zou ik ook graag hier neergeschreven zien....



jammer jammer dat dit weer voor de zoveelste keer zich moet herhalen hier....
Beschermengel
Beschermengel jan 3 '11

Daar weet ik niks van, ik wil het ook niet geloven...
Marenubium
Marenubium jan 3 '11
wtf? Hoe kan dit nou weer? Het moet ook niet gekker worden...
gast
gast jan 3 '11
Als het nu net 1 april zou zijn zou het een grap kunnen zijn.....
Karin, hoe kan jij nu gebanned worden!
En ja ik ben helemaal voor openheid, doe zelf ook zoveel mogelijk niet mee met het gedoe achter de schermen (via PB).
Maar dat geldt ook voor het "lief zijn voor elkaar om maar zelf ook lief gevonden te worden". Of wel de mantel der liefde overal overheen leggen. Neemt niet weg dat ik soms op een andere manier naar iets kijk en het anders interpreteer dan anderen. Maar ik vind bovenal dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn en zijn haar zegje ook moet kunnen doen. De reactie die dat soms losmaakt zegt iid meer over degene die reageerd dan over degene die zijn/haar mening heeft geventileerd.
Ben je het er niet mee eens en zie je die persoon liever gaan dan is niet reageren de enige oplossen. Zeker als je het idee hebt dat iemand provoceerd op welke manier dan ook.
Maar mensen bannen die hun mening uiten vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar dat geldt dan ook wel voor iedereen, ook voor degene die je liever ziet vertrekken.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 3 '11
Hoezo ben je gebanned Karin? Je kan nog steeds posten en reageren en dat heb je net ook gedaan. Aangezien ik de enige ben die iemand kan bannen, denk ik dat je ergens een misvatting hebt.

Als je refereert aan de PB die ik heb gestuurd aan degene die tegen elkaar openbaar met modder aan het gooien zijn geweest, dan heb je die denk ik verkeerd begrepen. Ik heb alleen maar gewaarschuwd dat het moet zijn afgelopen met het elkaar woordelijk aan te vallen. Je bent dus niet gebanned, maar ik heb je enkel gevraagd om niet langer mee te gaan in het negatieve gedrag van een ander.
Lotusje
Lotusje jan 3 '11
Jeetje joh, wat lees ik allemaal nu weer zeg!
Had idd al gezien dat er iemand terug was,
trend was ook snel weer zoals het toen was maar dit had ik echt niet verwacht!
Gelukkig te lezen dat je nog niet gebanned ben Karin,
erg zonde dat er zich een bepaalde trend aan het ontwikkelen is confused
admin
admin jan 4 '11
Origineel bericht van: NiMS
Hoezo ben je gebanned Karin? Je kan nog steeds posten en reageren en dat heb je net ook gedaan. Aangezien ik de enige ben die iemand kan bannen, denk ik dat je ergens een misvatting hebt.

Als je refereert aan de PB die ik heb gestuurd aan degene die tegen elkaar openbaar met modder aan het gooien zijn geweest, dan heb je die denk ik verkeerd begrepen. Ik heb alleen maar gewaarschuwd dat het moet zijn afgelopen met het elkaar woordelijk aan te vallen. Je bent dus niet gebanned, maar ik heb je enkel gevraagd om niet langer mee te gaan in het negatieve gedrag van een ander.


Ik heb je pb prima begrepen.
Er staat dat als ik of Vraagbaak mijn mond niet houd we voor een week gebanned worden.
Aangezien ik voor NIEMAND mijn mond houd zul je nu wel moeten Nims....

En weet je het intereseert me eigenlijk ook geen ene bal, zolang er niemand voor de mensen opkomt die worden afgebekt blijf ik mijn mond open trekken, dus je kunt me maar beter wel bannen....
Ik blijf voor de mensen hier opkomen.
Lotusje
Lotusje jan 4 '11
Nou lieve groene,
ik hoop dat je gewoon blijft en niet gebanned wordt,
maar vooral hoop ik dat je idd niet je mond zal houden.
Ongeacht welk onderwerp of waarom, ik lees je reacties heel erg graag en heb er vaak veel aan.

Liefs Lotusje
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 4 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Origineel bericht van: NiMS
Hoezo ben je gebanned Karin? Je kan nog steeds posten en reageren en dat heb je net ook gedaan. Aangezien ik de enige ben die iemand kan bannen, denk ik dat je ergens een misvatting hebt.

Als je refereert aan de PB die ik heb gestuurd aan degene die tegen elkaar openbaar met modder aan het gooien zijn geweest, dan heb je die denk ik verkeerd begrepen. Ik heb alleen maar gewaarschuwd dat het moet zijn afgelopen met het elkaar woordelijk aan te vallen. Je bent dus niet gebanned, maar ik heb je enkel gevraagd om niet langer mee te gaan in het negatieve gedrag van een ander.


Ik heb je pb prima begrepen.
Er staat dat als ik of Vraagbaak mijn mond niet houd we voor een week gebanned worden.
Aangezien ik voor NIEMAND mijn mond houd zul je nu wel moeten Nims....

En weet je het intereseert me eigenlijk ook geen ene bal, zolang er niemand voor de mensen opkomt die worden afgebekt blijf ik mijn mond open trekken, dus je kunt me maar beter wel bannen....
Ik blijf voor de mensen hier opkomen.



Dat stond er niet Karin, in de PB heb ik heel duidelijk neergezet: "Wie er ook maar nog een uithaal geeft naar de ander, zal direct voor een weekje worden gebanned. "

Dat heeft niets te maken met je mond houden, maar met het elkaar neersabelen, naar elkaar toe.

Maar goed, het lijkt erop dat het niet veel zin heeft om nog tekst en uitleg te geven verder, dus houdt het hier voor mij op. Want zover als ik het zie, zijn het juist topics als deze die de sfeer op Merudi verpesten.
Marenubium
Marenubium jan 5 '11
Ligt eraan wat er bedoeld wordt met 'sfeer verpesten':
1. overal en altijd maar je mond over houden;
2. gewoon eerlijk zeggen waar het op staat?

De vraagbaak in mijn ogen heeft het zelf uitgelokt, en zal het blijven uitlokken. Zie Internet Trol; een MUST-KNOW voor forumbeheerders en admins!.
Wordt dit lage gehalte getolereerd, of mag er in het openbaar iets van gezegd worden?
Vind het zelf nogal harsh om met bans te gaan dreigen, en dan ook via pb...
Er wordt wel eens vaker hier uitgehaald, en vanzelf komt het ook wel weer goed, toch?
Misschien is het wel nodig af en toe een uitlaatklep te hebben wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '11
Ik hoop het ook Karin. De trol heeft in ieder geval al een tijdje niets van zich laten horen wink.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '11
Wel een mooi Artikel Mare. Even wat knipsels eruit:

Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op forums, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare reacties (bijvoorbeeld flames) van andere mensen uit te lokken.

De trol zaait onrust door mensen waar mogelijk tegen de haren in te strijken. Zo zal een trol op een niet-rokers-forum zal telkens weer beginnen over hoe prettig roken is. Ook zal een trol een bepaalde beroemdheid afkraken op de fan-site van de betreffende persoon. Ook is een gevolgde methode het uitlokken van reacties of discussies over niet ter zake doende onderwerpen of schijnargumenten te geven, met als enkel doel om gebruikers binnen de gemeenschap opzettelijk en bewust te frustreren. Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken.

Een trol maakt bij voorkeur gebruik van argumenten die door anderen zijn gebruikt, en effectief zijn gebleken in het zaaien van onrust en onduidelijkheid, en zal daarbij niet vermelden dat in feite een ander (min of meer) geciteerd wordt. Een trol keert zich nooit tegen een hele groep, behalve in een poging zichzelf als slachtoffer van een deel daarvan te presenteren. Door zich namelijk tegen een beperkt aantal personen te richten, tracht een trol die te isoleren en daarmee de aandacht af te leiden. Door tevens controleerbaar juiste uitspraken te doen of handelingen te verrichten, geeft een trol de indruk serieus bezig te zijn, terwijl het werkelijke doel van zijn acties gelegen is in het stoken van onrust en het opzetten van mensen tegen elkaar, kortom: in het zaaien van tweedracht, door middel van leugens en halve waarheden. Trollen houden van discussiëren, ook over trollen zelf, zonder inhoudelijk doel noch einde: daarom is het niet uitzonderlijk wanneer een trol (met de truc van "al wat je zegt, ben je zelf!") anderen van trollen beschuldigt.
admin
admin jan 5 '11
Nee niet opgelucht, echt het interessert me geen ene moer.
Jammer dat ik mezelf heb uitgesloten van de pb die je hebt gestuurd, nu kan ik de exacte woorden niet meer terughalen.

Ik heb niemand neergesabelt, heb alleen gezegd dat ik het erg fijn vind als de bewuste persoon weg zou gaan.
Thats all, als dat een reden is om te gaan bannen (en ik heb deze persoon al eerder verzocht om weg te gaan op een nette manier) dan please do so!

Veeg het maar weer onder het kleed..

Ik vind dat jij Nims nu eens eindelijk op je punten moet gaan staan.
Je mag best opkomen voor de mensen die worden afgezeken, ik ben van mening dat jij dat te weinig of niet doet.
Daardoor voel ik me hier niet veilig en ik denk te weten dat dat voor anderen ook zo voelt.

Mijn berichten blijven oppervlakkig, ik zal echt de diepte niet meer induiken, want wie vangt me als er weer zo'n figuur langs wandelt?
Kijk als ik onbeschoft ben ga ik ervan uit dat je mij op de vingers tikt, en terecht!
Maar het gebeurd gewoon niet of wordt onder een kleedje geveegd.

Het komt op mij allemaal nogal soft over, soft kan fijn zijn, maar de harde bezem voelt soms ook heel lekker.
admin
admin jan 5 '11
Het gaat de laatste weken maanden echt kloten op mijn werk.
Misschien werkt dit wel mee.
Een collega en ik zijn op onze strepen gaan staan, grenzen aangeven en misschien werkt dat in alles wat ik doe wel door.
Ik ben het spuugzat als speelballetje te worden gebruikt.
En dan bedoel ik echt niet alleen hier.

Ik wil dolgraag helpen, werken en alles wat ik kan doen om anderen te helpen, misschien ben ik over mijn eigen grenzen gegaan en was de discussie die hier weer was wel de welbekende druppel.
Mijn emmertje is snel vol de laatste tijd.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 5 '11
Dat zal zeker allemaal mee spelen. Ik kan de PB conversatie nog naar je toesturen als je dat wil, dan kun je de exacte woorden teruglezen.

Toch wil ik graag teruggeven dat ik me niet geroepen voel om "kleuterjuf / scheidsrechter" te gaan spelen op Merudi. Want ik krijg nu het gevoel dat je me een beetje in die positie aan het duwen bent. Daar voel ik me helemaal niet goed bij en tenslotte hebben we ook nog moderators hier, die ook prima in staat zijn om in te grijpen. Wel merk ik, dat deze zich ook hier buiten hebben gehouden in het openbaar. Dingen persoonlijk uitspreken (bijvoorbeeld via PB) hebben altijd al geholpen, omdat er hiermee begrip naar elkaar toekomt. Daarom heb ik de bewuste personen om wie het ging bij elkaar in een PB gezet om het op een volwassen manier te laten uitpraten. Dat dit niet gelukt is, is wel duidelijk gezien de reacties die daaruit voort vloeiden.

Die openbare moddergooi wedstrijden hebben in het verleden altijd al tot problemen gezorgd en het meest wijze was altijd om er gewoon uit te blijven. Dus waarom kon dat deze keer dan niet? De waarschuwing voor een ban voor een bepaalde tijd, was enkel en alleen bedoeld als afkoel periode voor degenen die erin ging hakken bij de ander. En dat heeft wel gewerkt, want het gehak naar elkaar is voorbij.

Er is één zin van je die me wel opvalt en dat is deze: "want wie vangt me als er weer zo'n figuur langs wandelt?"

Waarom zou ik jou moeten opvangen en me verantwoordelijk voor je voelen alsof ik je moeder ben? De enige die je kan opvangen, ben je volgens mij echt zelf. Ik wil je daar met alle liefde bij helpen, maar toen ik dat niet zo lang geleden probeerde te doen, liet je me toch heel duidelijk weten dat je niet wenste geanalyseerd te worden. Die wens heb ik daarom ook gerespecteerd en ben ik verder niet meer het gesprek met je aangegaan. Ik weet dus echt niet meer wat ik nu voor je kan betekenen.

Ik hoop echt dat je eruit komt en je grenzen leert te bewaken op een manier die voor iedereen werkt. Want als een pitbull op je grenzen gaan zitten, zorgt in mijn ogen niet voor het gewenste resultaat omdat je nu veel te gefocussed bent op je grenzen en je dat meer energie kost, dan dat je iets opleverd.
Lena
Lena jan 5 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Het gaat de laatste weken maanden echt kloten op mijn werk.
Misschien werkt dit wel mee.
Een collega en ik zijn op onze strepen gaan staan, grenzen aangeven en misschien werkt dat in alles wat ik doe wel door.
Ik ben het spuugzat als speelballetje te worden gebruikt.
En dan bedoel ik echt niet alleen hier.

Ik wil dolgraag helpen, werken en alles wat ik kan doen om anderen te helpen, misschien ben ik over mijn eigen grenzen gegaan en was de discussie die hier weer was wel de welbekende druppel.
Mijn emmertje is snel vol de laatste tijd.



Karin zo menselijk toch,ook de verandering die je nu doormaakt...en wat ik voel is het een mooi proces...
grenzen herkennen aangeven en er wat mee doen...is een mooi proces...het maakt je innerlijk sterk...maar gaat meestal ook samen met pijn...

zo ook loslaten als het moet...
en blijf jezelf... niet afstompen door...
rust nemen en afstand...doet wonderen wink
Vari
Vari jan 5 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Het gaat de laatste weken maanden echt kloten op mijn werk.
Misschien werkt dit wel mee.
Een collega en ik zijn op onze strepen gaan staan, grenzen aangeven en misschien werkt dat in alles wat ik doe wel door.
Ik ben het spuugzat als speelballetje te worden gebruikt.
En dan bedoel ik echt niet alleen hier.

Ik wil dolgraag helpen, werken en alles wat ik kan doen om anderen te helpen, misschien ben ik over mijn eigen grenzen gegaan en was de discussie die hier weer was wel de welbekende druppel.
Mijn emmertje is snel vol de laatste tijd.



Ik voel met je mee en ik ken het gevoel. Je wil alles goed doen; je wil er voor iedereen zijn en als er iets verkeerds loopt dan voel je je schuldig. Je loopt op de toppen van je tenen. Neem een beetje afstand en laat alles bekoelen en ben je er binnen de kortste keren terug bovenop.
Veel sterkte
Marenubium
Marenubium jan 5 '11
Mooi gezegd, Lena...
Ik merk van mezelf ook vaak dat bepaalde innerlijke processen zich als het eerst uiten op oa. fora als dit. Grenzen aangeven en stellen moet immers ergens beginnen, en als daar begrip, ruimte en veiligheid voor is voor zowel bij jezelf als bij anderen, is ook dat weer heel erg mooi smile

Die veiligheid is daarbuiten vaak ver te zoeken, dus begint een proces meestal in een veilige omgeving. Helaas hebben veel mensen geen echt veilige omgeving, en kunnen ze zich minder goed of snel ontwikkelen.
Lang leve internet (en dit forum).
Dus... wink
admin
admin jan 5 '11
Origineel bericht van: NiMS
Dat zal zeker allemaal mee spelen. Ik kan de PB conversatie nog naar je toesturen als je dat wil, dan kun je de exacte woorden teruglezen.

Toch wil ik graag teruggeven dat ik me niet geroepen voel om "kleuterjuf / scheidsrechter" te gaan spelen op Merudi. Want ik krijg nu het gevoel dat je me een beetje in die positie aan het duwen bent. Daar voel ik me helemaal niet goed bij en tenslotte hebben we ook nog moderators hier, die ook prima in staat zijn om in te grijpen. Wel merk ik, dat deze zich ook hier buiten hebben gehouden in het openbaar. Dingen persoonlijk uitspreken (bijvoorbeeld via PB) hebben altijd al geholpen, omdat er hiermee begrip naar elkaar toekomt. Daarom heb ik de bewuste personen om wie het ging bij elkaar in een PB gezet om het op een volwassen manier te laten uitpraten. Dat dit niet gelukt is, is wel duidelijk gezien de reacties die daaruit voort vloeiden.

Die openbare moddergooi wedstrijden hebben in het verleden altijd al tot problemen gezorgd en het meest wijze was altijd om er gewoon uit te blijven. Dus waarom kon dat deze keer dan niet? De waarschuwing voor een ban voor een bepaalde tijd, was enkel en alleen bedoeld als afkoel periode voor degenen die erin ging hakken bij de ander. En dat heeft wel gewerkt, want het gehak naar elkaar is voorbij.

Er is één zin van je die me wel opvalt en dat is deze: "want wie vangt me als er weer zo'n figuur langs wandelt?"

Waarom zou ik jou moeten opvangen en me verantwoordelijk voor je voelen alsof ik je moeder ben? De enige die je kan opvangen, ben je volgens mij echt zelf. Ik wil je daar met alle liefde bij helpen, maar toen ik dat niet zo lang geleden probeerde te doen, liet je me toch heel duidelijk weten dat je niet wenste geanalyseerd te worden. Die wens heb ik daarom ook gerespecteerd en ben ik verder niet meer het gesprek met je aangegaan. Ik weet dus echt niet meer wat ik nu voor je kan betekenen.

Ik hoop echt dat je eruit komt en je grenzen leert te bewaken op een manier die voor iedereen werkt. Want als een pitbull op je grenzen gaan zitten, zorgt in mijn ogen niet voor het gewenste resultaat omdat je nu veel te gefocussed bent op je grenzen en je dat meer energie kost, dan dat je iets opleverd.


Nee Nims, ik probeer je niet in een bepaalde positie te duwen, dan ga jij weer op je strepen staan en terecht.
Ik begrijp niet waarom er niet (als er weer zo'n herrie is op het forum) mensen ingrijpen.
Een aantal mensen baalden van de woorden die werden geschreven maar niemand reageerde.

Waarom per pb? Gooi het open en bloot dan is voor nieuwe mensen duidelijk dat je hier met niemands voeten kunt komen spelen.

Ik heb geen oppas nodig, maar ik vind dat je als *hoofd* wel een bepaalde verantwoording hebt, als hier mensen worden afgebekt dan ligt er wel een stuk verantwoordelijkheid bij jou Nims.
Jij beslist voor een open forum en geen screening, dan denk ik dat je ook moet ingrijpen als het fout gaat.
Consequenties van keuzes aanvaarden lijkt mij, maar misschien zie ik dat wel verkeerd.

De pb zou ik graag eens zien, ik kan dan teruglezen of ik echt heb zitten mutsen en het verkeerd heb begrepen of dat jij het afzwakt.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki