Dat zal zeker allemaal mee spelen. Ik kan de PB conversatie nog naar je toesturen als je dat wil, dan kun je de exacte woorden teruglezen.
Toch wil ik graag teruggeven dat ik me niet geroepen voel om "kleuterjuf / scheidsrechter" te gaan spelen op Merudi. Want ik krijg nu het gevoel dat je me een beetje in die positie aan het duwen bent. Daar voel ik me helemaal niet goed bij en tenslotte hebben we ook nog moderators hier, die ook prima in staat zijn om in te grijpen. Wel merk ik, dat deze zich ook hier buiten hebben gehouden in het openbaar. Dingen persoonlijk uitspreken (bijvoorbeeld via PB) hebben altijd al geholpen, omdat er hiermee begrip naar elkaar toekomt. Daarom heb ik de bewuste personen om wie het ging bij elkaar in een PB gezet om het op een volwassen manier te laten uitpraten. Dat dit niet gelukt is, is wel duidelijk gezien de reacties die daaruit voort vloeiden.
Die openbare moddergooi wedstrijden hebben in het verleden altijd al tot problemen gezorgd en het meest wijze was altijd om er gewoon uit te blijven. Dus waarom kon dat deze keer dan niet? De waarschuwing voor een ban voor een bepaalde tijd, was enkel en alleen bedoeld als afkoel periode voor degenen die erin ging hakken bij de ander. En dat heeft wel gewerkt, want het gehak naar elkaar is voorbij.
Er is één zin van je die me wel opvalt en dat is deze: "want wie vangt me als er weer zo'n figuur langs wandelt?"
Waarom zou ik jou moeten opvangen en me verantwoordelijk voor je voelen alsof ik je moeder ben? De enige die je kan opvangen, ben je volgens mij echt zelf. Ik wil je daar met alle liefde bij helpen, maar toen ik dat niet zo lang geleden probeerde te doen, liet je me toch heel duidelijk weten dat je niet wenste geanalyseerd te worden. Die wens heb ik daarom ook gerespecteerd en ben ik verder niet meer het gesprek met je aangegaan. Ik weet dus echt niet meer wat ik nu voor je kan betekenen.
Ik hoop echt dat je eruit komt en je grenzen leert te bewaken op een manier die voor iedereen werkt. Want als een pitbull op je grenzen gaan zitten, zorgt in mijn ogen niet voor het gewenste resultaat omdat je nu veel te gefocussed bent op je grenzen en je dat meer energie kost, dan dat je iets opleverd.
Nee Nims, ik probeer je niet in een bepaalde positie te duwen, dan ga jij weer op je strepen staan en terecht.
Ik begrijp niet waarom er niet (als er weer zo'n herrie is op het forum) mensen ingrijpen.
Een aantal mensen baalden van de woorden die werden geschreven maar niemand reageerde.
Waarom per pb? Gooi het open en bloot dan is voor nieuwe mensen duidelijk dat je hier met niemands voeten kunt komen spelen.
Ik heb geen oppas nodig, maar ik vind dat je als *hoofd* wel een bepaalde verantwoording hebt, als hier mensen worden afgebekt dan ligt er wel een stuk verantwoordelijkheid bij jou Nims.
Jij beslist voor een open forum en geen screening, dan denk ik dat je ook moet ingrijpen als het fout gaat.
Consequenties van keuzes aanvaarden lijkt mij, maar misschien zie ik dat wel verkeerd.
De pb zou ik graag eens zien, ik kan dan teruglezen of ik echt heb zitten mutsen en het verkeerd heb begrepen of dat jij het afzwakt.