Loading...
nl

Pain or Love.

Tinne
Tinne jan 2 '11
Being in pain is believing your own lies.
Being in Love is living the truth!!!

Pijn ervaren ( emotioneel, mentaal en uiteindelijk ook lichamelijk) is het gevolg van het geloven in je eigen leugens.




Liefde ervaren ( bewust zijn) is waarheid ervaren, leven naar de waarheid,

Geen dicussie's meer wat is waar, wat is een leugen! Het is heel simpel " voel je pijn? In je borstkast, in je navel, in je hart, voel je trauma's of lichamelijke gevolgen daarvan? " Het komt doordat de leugens die je in jezelf aanmaakt, hebt geloofd als een absolute waarheid.
Creeeer geen leugens tot zogenaamde waarheden, om daarmee trachten te leven.
Elke pijn is daar het gevolg van. En dat kan je niet bij een ander neer leggen. Dat is volledig iemands eigen creatie, en gevolg!
Het zijn harde overtuigingen dat pijn er mag zijn en meestal ook van een ander komt.
Zolang die overtuiging er is, en in stand wordt gehouden, zal pijn blijven komen.
Omdat pijn gecreeerd wordt door het aanvaarden en geloven van je eigen leugens.
Zelfs nu, zullen er mensen zijn, die deze woorden niet zullen aanvaarden, en eerder willen blijven geloven dat de oorzaak van pijn bij een ander ligt.
Doch, dit is niet het geval. Pijn is het gevolg van het aanvaarden dat wat onecht is, echt is.
Pijn is het aanvaarden dat wat een leugen is, toch waar is. Pijn is het dragen van verschillende leugens die je allemaal als waarheden aanziet, en die ook nog eens bij een ander als oorzaak wordt gelegd. Hoe groter de pijn, hoe groter het conflict binnen in jezelf tussen jouw eigen beeld van waarheid en leugen.


Zo heb ik ervaren dat ik in een hele hoop van leugens geloofde, leugens die ik zelf als waarheid heb aanvaard en tevens vanuit het conflict binnen in mezelf met de werkelijke waarheid, en de strijd in mij.
Dit innerlijk proces, speelt zich tevens af in de buitenwereld, in conflict met derden.
Wanneer je een conflikt ervaart met iemand, gelijk welk conflikt..
dan is dat de weerspiegeling van het conflikt binnen in jezelf.
Zolang het conflikt met de buitenwereld blijft, en de rede wordt steeds bij de ander gelegd,tot zolang ontmoet je niet de leugenaar in jezelf!
Ik spreek over mij.. en over iedereen. Ik heb de leugenaar in mij gezien, en ik heb de leugenaar van de ander voor hem/haarzelf gezien.
Ik weet dat vele mensen die van henzelf nog niet zien, maar wel al die van de buitenwereld. En ik ben niet beschaamd, de mijne te zien.
Maar ik koppel me los van anderen hun eigen leugens, en ga daar niet in mee.
Een van de grootste leugens dat ik mezelf voorschotelde en voorspiegelde was : dat ik de overtuigde leugens van anderen, die zij omgekeerd hebben tot waarheden, moest dragen. En dat ik m'n eigen leugens als een pijn moest dragen omwille van het idee dat ze waar zouden zijn.


Het enige wat ik kon doen, is naar de stilte van mezelf gaan.. me loskoppelen van vele mensen. Tot ik de m'n eigen leugens tegekwam die de oorzaak waren van de pijnen die ik voelde.
ik schrijf dit, wetende dat iedereen in zich, leugens omzet tot zogenaamde waarheden en zich daar dan naar gedraagt, in de overtuiging dat het juist en waar is.
Ieder voor zich kan werken aan die te ontdekken, en die te herkennen als onwaarheid, en ze los te laten, en alleen de oprechte, waarheid toe te laten..
Een leugen geeft niets dan pijn.. een waarheid niets dan vreugde.
Alles wat pijn doet is een leugen die je als een waarheid aanvaart en dat heb je zelf gedaan, alles wat waar is, is vol vreugde en vol liefde en dat IS. zo kan je het ontdekken...
Engel Michael staat me bij in deze momenten om de grote overtuigingen te doorbreken in mij.. en hij is er voor iedereen die van zijn/haar eigen leugenaar af wil
engel Michael is er voor ieder mens op aarde! wink

Alles wat liefde is, is waarheid, is Liefde en pijnloos!!
Namasté..
In liefde, en respekt!
Tinne
Delen:
nibel
nibel jan 2 '11
al is de waarheid nog zo erg ik heb hem liever dan een leugen , liefde is pijn soms een zoete pijn
als je leugens geloofd of wil gelven , ik volg niet goed ???
hou je goed
gast
gast jan 2 '11
Uit "de Profeet"van Kahlil Gibran:

En een vrouw sprak, zeggende: Vertel ons
iets over pijn.
En hij zei:
Je pijn is het breken van de schaal die je
inzicht omsluit.
Zoals de steen van de vrucht breken moet, opdat
haar hart in de zon moge staan, zo moet jij pijn
kennen.
En zo je in je hart de verwondering levendig kon
houden om de wonderen in je dagelijks leven, zou je
pijn je niet minder wonderlijk voorkomen dan je vreugde;
en je zou de seizoenen van je hart aanvaarden, zoals
je steeds de seizoenen hebt aanvaard die over je
velden gaan.
En je zou met gelijkmoedigheid de winter van je
verdried gadeslaan.
Veel van je pijn heb je zelf gekozen.
Zij zijn de bittere drank, waarmee de heelmeester je
zieke zelf geneest.

Heb dus vertrouwen in de heelmeester en drink zijn
geneesmiddel in stilte en rust:
Want zijn hand, al is zij zwaar en hard, wordt geleid
door de tere hand van de Ongeziene.
En de beker die hij brengt, ook al brandt zij je
lippen, is gevormd uit de klei die de pottenbakker
bevochtigd heeft met zijn eigen heilige tranen.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar jan 2 '11
Een mens wil van nature pijn vermijden.

De kracht is het omarmen van de gebeurtenis. Loslaten en laten zijn. Daarmee verdampt alles en iedere emotie.
Vari
Vari jan 5 '11
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Een mens wil van nature pijn vermijden.

De kracht is het omarmen van de gebeurtenis. Loslaten en laten zijn. Daarmee verdampt alles en iedere emotie.


Ik vind loslaten niet zo gemakkelijk. Maar misschien is het de weg van de minste pijn.
Tinne
Tinne jan 6 '11
De vraag die je kunt stellen is dan " wat moet ik loslaten. "

Als een druppel vb, je pijn doet, laat je dan de hele oceaan los?"

Nee, tuurlijk niet!
Doch welke druppel wel, is dan de vraag.
en dan ga ik, vanuit het inzicht en de ervaring die ik nu heb, kijken naar wat me pijn deed.
Wat kwetst is onwaarheden/Illusie's/ leugens aanzien als waarheid.
Dàt..waar je gekwetst door wordt , is de illusie.


Op subtiele manier kan dit gebeuren. Maar in de buitenwereld zie je dat uitvergroot..
Maar het gebeurt eigenlijk innerlijk met jezelf! En dat inzicht is het grootste geschenk wat een mens kan geven aan zichzelf.
Telkens naar "pijn" gaan en het herbeleven is geen definitieve oplossing.
Je heelt dan wel een pijn , maar je lost niets op want pijnen komen terug. Zeker als je de ilusie hebt dat pijn een oorzaak heeft tussen jij en de ander.

Je kan voorbeelden aanhalen in je eigen leven, op een forum, gelijk waar..
En als mensen starten met "eerlijk naar hunzelf te gaan kijken, in hunzelf" zal er in de kortnabij toekomst heel veel opgelost, en losgelaten worden!

Natuurlijk, de allereerste stap is " loslaten van de relatie tot de ilusie, die er is met de buitenwereld ". Daarvoor is al een hele resem aan ilusie's te doorbreken.
En weten dat Liefde de enige weg is. Maar vele mensen 'rillen " al bij het woord Liefde. Niet omwille van het woord, maar omwille van de ilusie die ze hebben aangemaakt als waarheid, van wat daar allemaal bij kan komen kijken dat hun eventueel zou kwetsen.
De tittel " pijn of liefde " is niet zomaar een tittel uit de lucht gegrepen.
LIEFDE is Liefde zijn.



Tinne
Tinne jan 6 '11
En....Denk niet " dit gaat niet over mij , maar over de ander" laugh
Vari
Vari jan 6 '11
Je hebt gelijk. Alles start bij jezelf. Je moet eerst naar je innerlijke zelf kijken en zien of er daar iets te 'rapen' valt. Eerlijk zijn met jezelf. Maar ook dat is moeilijk. Soms is geloven in een droom minder pijnlijk en veel mooier dan een moeilijke beslissing nemen.
Maar ik geloof ook in de goedheid van de mensen; het geloof dat alles wel goedkomt als er een beetje goede wil van beide kanten getoond wordt. Maar zelfs daar loop ik al af en toe met m'n kop tegen de muur. Soms weet je dat je alles gedaan hebt wat er in je macht lag om te doen, om fouten recht te zetten,... maar toch krijg je het deksel op je neus. Dan heb ik het heel moeilijk om dit los te laten. Ik heb dan het gevoel gefaald te hebben.
Tinne
Tinne feb 10 '11
Altijd fijn wat te ontdekken dat aansluit bij m'n eigen inzichten.

Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '11
Tuurlijk, en dat is logisch...

Maar probeer verder te zien....
Niemand heeft de wijsheid voor jou. Dat zit in jezelf.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '11
Sorry, dit is niet duidelijk. Ik zal het linken Excuus.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '11
Origineel bericht van: Vari
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Een mens wil van nature pijn vermijden.

De kracht is het omarmen van de gebeurtenis. Loslaten en laten zijn. Daarmee verdampt alles en iedere emotie.


Ik vind loslaten niet zo gemakkelijk. Maar misschien is het de weg van de minste pijn.


Tuurlijk, en dat is logisch...

Maar probeer verder te zien....
Niemand heeft de wijsheid voor jou. Dat zit in jezelf.

Vette knuf van mij!

_________________________
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '11
[quote=Tinne]De vraag die je kunt stellen is dan " wat moet ik loslaten. "

Als een druppel vb, je pijn doet, laat je dan de hele oceaan los?"

Nee, tuurlijk niet!
Doch welke druppel wel, is dan de vraag.


Ik snap het wel. Weetje, als je spiritueel bezig bent, moet je vooral op aarde blijven. Want we zijn hier...
En alles is goed. Wat je ook doet of kiest. of niet. Als je er met gevoel niet achter staat moet je het niet doen. Dan kan je de gevolgen niet dragen...

Ik weet niet wat ik hier doe, mss kpi alleen dit doorgeven?

Beste voor jullie.

Liefs.
Vari
Vari feb 10 '11
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Origineel bericht van: Vari
Origineel bericht van: Hemelwandelaar
Een mens wil van nature pijn vermijden.

De kracht is het omarmen van de gebeurtenis. Loslaten en laten zijn. Daarmee verdampt alles en iedere emotie.


Ik vind loslaten niet zo gemakkelijk. Maar misschien is het de weg van de minste pijn.


Tuurlijk, en dat is logisch...

Maar probeer verder te zien....
Niemand heeft de wijsheid voor jou. Dat zit in jezelf.

Vette knuf van mij!

_________________________


Ik probeer echt altijd te kijken wat de opties zijn. Ik wil best voor iets vechten als het de moeite is. Ik kies soms de weg van de meeste weerstand aangezien de keuze die ik maak voor me belangrijk is. Een keuze die voor me de moeite waard is, misschien quasi onmogelijk om te realiseren. Ik ben ervan overtuigd dat ik soms een veel eenvoudiger leven zou hebben moest ik kiezen voor de gemakkelijke oplossing. Maar die zou me zeker geen voldoening geven. Je moet weten wanneer je de dingen moet loslaten. Maar je moet niet alles loslaten. De dingen die je koestert,... daar moet je toch kunnen tonen dat ze voor je belangrijk zijn. Te snel loslaten kan toch ook niet goed zijn.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '11
Hoe vaak heb ik niet verzucht dat het zo prettig zou zijn dat ik gewoon niets zou weten? Gewoon dom? Heerlijk toch?
Helaas, ben ik niet.
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 10 '11
Loslaten betent ook houden van...
Kan je zo breed trekken als je wenst...
Tinne
Tinne feb 11 '11
@Vari ik heb even deze zin uit je tekst gehaald : De dingen die je koestert,... daar moet je toch kunnen tonen dat ze voor je belangrijk zijn.


wat is koesteren?
en wat is het belang van te kunnen tonen dat de koesteringen voor je belangrijk zijn.
Kan je een voorbeeld geven?
Vari
Vari feb 11 '11
Oei het wordt moeilijk smile
Koesteren betekent voor me een aantal dingen. Het is houden van; het gevoel hebben niet zonder te kunnen, de ander is een stukje van jezelf, ...
Ik wil gewoon aan de persoon in kwestie laten zien dat hij belangrijk voor me is en dat hij op me kan rekenen.

Bv. je kent iemand waar je je goed bij voelt; iemand die veel voor je betekent. Maar om de één of andere reden gebeurt er iets tussen julle waardoor de andere persoon zich minder toegankelijk toont, afstand van je neemt, misschien van je weg vlucht. Dan zou ik die persoon een signaal geven om aan te geven dat ik hem leuk vind en hem niet kan missen. Ik ga me voor hem open stellen. Op dat moment ben ik ook heel kwetsbaar, maar voor iemand die me dierbaar is heb ik dat gerust over. Die iemand zal er geen misbruik van maken omdat hij op dat moment waarschijnlijk juist dezelfde gevoelens heeft.
Moest ik hem loslaten dan zou ik het gevoel hebben dat ik tekort geschoten ben.

Ik weet niet of ik m'n gevoelens correct uitdruk. Het is nogal moeilijk.
Tinne
Tinne feb 12 '11
Origineel bericht van: Vari
Oei het wordt moeilijk smile
Koesteren betekent voor me een aantal dingen. Het is houden van; het gevoel hebben niet zonder te kunnen, de ander is een stukje van jezelf, ...
Ik wil gewoon aan de persoon in kwestie laten zien dat hij belangrijk voor me is en dat hij op me kan rekenen.

Bv. je kent iemand waar je je goed bij voelt; iemand die veel voor je betekent. Maar om de één of andere reden gebeurt er iets tussen julle waardoor de andere persoon zich minder toegankelijk toont, afstand van je neemt, misschien van je weg vlucht. Dan zou ik die persoon een signaal geven om aan te geven dat ik hem leuk vind en hem niet kan missen. Ik ga me voor hem open stellen. Op dat moment ben ik ook heel kwetsbaar, maar voor iemand die me dierbaar is heb ik dat gerust over. Die iemand zal er geen misbruik van maken omdat hij op dat moment waarschijnlijk juist dezelfde gevoelens heeft.
Moest ik hem loslaten dan zou ik het gevoel hebben dat ik tekort geschoten ben.

Ik weet niet of ik m'n gevoelens correct uitdruk. Het is nogal moeilijk.


Lieve Vari, ik lees tegenstrijdigheid in wat je schrijft.
Enerzijds een afhankelijkheid van gevoelens en houdingen van anderen die je dierbaar zijn, en moeilijkheden om los te laten,en ruimte te geven.
En anderzijds er willen zijn voor mensen vanuit openheid en ruimte en liefde.. maar toch met de ondertoon dat je dit doet omwille van een gevoel dat je niet wil voelen, nl Iemand missen! of te kort bent geschoten..

En dat is nu net wat koesteren naar mijn gevoel ook is : nl knuffelend vasthouden omwille van het feit dat je iets niet wil/durft/kunt loslaten, omwille van het idee dat je het dan gaat verliezen! Hierbij zie ik een bepaald soort roze, donkerroze.. en je kan ruimte aan de plek geven waarin roze het meest tot zijn recht komt nl Groen!
Groen de kleur van de openheid, vrijheid en er komt een liedje " If you love(roze) somebody, set him free(groen) "..

Vari
Vari feb 13 '11
Ja Tinne, heel juist. If you love somebody set him free, if he comes back to you, he'll never leave you smile
Dat is een waarheid als een koe. Maar het is niet altijd even gemakkelijk om dit in de praktijk om te zetten. Ik heb er de laatste maanden tegen gezondigd. En ik denk dan ook aan een liedje smileWhen I'm feeling blue, all I have to do, is think about you
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki