Loading...
nl

spasticedarm

corrine
corrine dec 27 '10
hay

ik heb mijn leven lang al last van mijn darmen.
Kan bijna niet naar de wc.
De huisarts weet niks meer en het ziekenhuis ook niet.
Er schijnt een vertraging te zitten aan de rechterkant van mijn darm. en geen enkele medicatie werkt.
Daarnaast heb ik ook best veel last van hoofdpijn en veel moe.

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

groetjes
corrine
Delen:
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Cranio Sacraal therapie ?? Heeft me (en helpt nog steeds) enorm veel geholpen...Is wel redelijk duur, maar als je aanvullend verzekerd bent krijg je het volledig vergoed van ziekenfonds...Ik mag volgend jaar € 650, declareren...Ik krijg last van mijn maag en darmen als ik stres heb, hoofdpijn bij erge stres...Miss is dat bij jou ook zo ?
admin
admin dec 27 '10
Hoi Corrine,

Wat vervelend voor je, het is niet niets om daar last van te hebben. Zoals hier op het forum is aangegeven kunnen er op Merudi geen medische adviezen worden gegeven, maar misschien dat iemand handvatten/tips voor jou heeft waar je eventueel iets aan hebt.

Ben je iemand die misschien wat angstig is, of dingen vasthoudt? Misschien uit het verleden. Ik weet niet wat je voedingspatroon is, en hoeveel water je drinkt. Eet je vezels/fruit. Ontbijt je, eet je op vaste tijden. Dit heeft allemaal invloed op je gestel en je stoelgang.

Zijn er dingen waar je al langer over piekert of mee zit, ben je wel eens naar een psycholoog of gesprekstherapeut toegeweest?

Heel wat vragen, maar zo wordt het plaatje weer iets completer!

Groetjes,
Bart
admin
admin dec 27 '10
Mirko, wat houdt Cranio-sakraaltherapie in, en welke werkwijze wordt hierbij gehanteerd?
yves
yves dec 27 '10
eerst en vooral heel veel water drinken,dit maakt de stoelgang minder vast. daarnaast veel vezels om de darmen te stimuleren.
Wat ook heel goed is dat is 'tempocol' , dat zijn capsulles waar etherische pepermunt-olie in zit. het is pijnstillend en bevordert de werking van de darmen.
Volgens mij kan reiki je ook ondersteunen hierbij.

vriendelijke groeten,yves.
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Cranio Sacraal therapie ligt een beetje in het verlengde van Reiki, dat is meer bekent...Je moet liggen op een bed en door middel van zachte aanraking op bepaalde plekken geeft ze je als het ware jou energie (is erg lekker !!)...Hierdoor word negatieve energie afgebroken en komt er positieve energie voor in de plaats...In pure vorm besta je na dood alleen nog uit energie, vandaar dat dit werkt...Stres is negatieve energie evenals b.v. een post trauma...Je moet wel iemand treffen die goed gegrond is anders krijg je rommel van iemand binnen...Ik heb op intuïtie 2 vrouwen gevonden die erg goed en lief zijn...Je kan op Google kijken, Nederlandse Cranio Sacraal Vereniging...Daar staat een wat meer uitgebreidere uitleg...Neem iemand die daarbij is aangesloten, dan is de kans dat je bagger treft klein...
admin
admin dec 27 '10
Inderdaad, een erkende vereniging zoeken is van belang. Dank voor je uitleg !
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
En nog een tip, kamille thee werkt erg goed, dat drink ik ook als ik last heb...Dat verzacht en geneest...
corrine
corrine dec 27 '10
ok bedankt voor het advies
naia
naia dec 27 '10
hallo Corrine,
Ik ben net lid geworden,en zat je verhaal te lezen.
moeilijk naar toilet kunnen of obstipatie KAN inderdaad te meken hebben met het moeilijk los kunnen laten van oude patronen/gedachten.
Zelf ben ik Reiki-masteren kom dit probleem nogal es tegen..
Voeding is inderdaad erg belangrijk..Ben je een denker??
Een goede meditatie kan wonderen doen,,,,(het is maar een tip)
Liefs Naia

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki