Loading...
nl

Verkeerd geholpen...

Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Hoi iedereen...Weer terug op dit forum, ben zeer zwaar gaan spitten in mezelf afgelopen tijd, met verwonderlijk resultaat..Vanaf mijn 11 de jaar in de hulpverlening gezeten en de meest idiote diagnoses gekregen en aanverwante therapie (zonder resultaat)....Depressie was al geconstateerd bij mij, maar hier is nooit echt aandacht aan geschonken....Ik heb zeer uitvoerig mijn klachtenpatroon omschreven bij psychiaters en psychologen, daar heeft het niks aan gelegen...Toen ik een post trauma kreeg in 2005 werd het nagenoeg onleefbaar voor mij (post trauma in combi met depressie)...Ik ben afgelopen maanden gruwelijk tekeer gegaan, EMDR therapie (voor post trauma, vreselijk...) samen met een bak Cranio Sacraal therapie (heerlijk !!)...Tevens ben ik mijn klachtenpatroon gaan zoeken in depressie als hoofdoorzaak, dit bleek de ultieme uitkomst waardoor alle diagnoses van tafel konden worden geveegd....Het is zo simpel dat je er bijna dol van word, het blijkt dat ik van geboorte af aan in meer of mindere mate een Atypische depressie heb...En dat er maar 1 soort medicatie voor werkt, een MAO remmer (deze werkt op 3 stoffen in je hersenen, Noradrenaline, Serotonine en Dopamine)...Ik heb een halve apotheek geslikt, maar hier hebben ze het nooit over gehad met mij...(Dit heb ik op een hele zaterdag volledig uit lopen zoeken)...Nadat ik mezelf voldoende had ingelezen ben ik naar de huisarts gegaan en heb MAO remmers gevraagd, omkeerbare MAO en niet onomkeerbare MAO (heb behoorlijk carte blanche bij haar)...Gekregen van de huisarts en het resultaat was verbluffend, na een week was het resultaat al zeer duidelijk merkbaar !! Ik slik het nu 5 weken (Moclobemide heet dit spul) en het lijkt alsof ik na 35 jaar pas ga leven !! Mijn karakter is compleet veranderd en ben nog elke dag bezig parallellen te trekken van Mirko vroeger en Mirko nu....Ik ben de rust zelve geworden en voel nu voor het eerst in mijn leven dat mijn verpakking klopt met de inhoud (had altijd het gevoel dat geest, ziel, lichaam, niet synchroom liepen met elkaar)...Het blijkt dat ik 1 stof expliciet niet voldoende aanmaak in mijn hersenen, Dopamine, waarom ik dit weet is omdat ik tig soorten antidepressiva heb geprobeerd op advies van hulpverlening (maakten alleen of grotendeels Serotonine aan en Noradrenaline nagenoeg geen of niet Dopamine) waar ik nog suffer van werd...Het had mezelf 7 jaar (versnipperd vanaf 11 de jaar) therapie en heel veel ellende bespaart kunnen blijven als er maar 1 psychiater of psycholoog echt had geluisterd na mij...Totaal gebrek aan empathie en vak blindheid, ze hebben gruwelijk gefaald bij mij...Gelukkig ben ik er zelf achter gekomen, er zijn mensen die hun hele leven lang blijven tobben...Net als een suikerpatiënt (moet elke dag ook medicatie) zal de consequentie zijn dat ik mijn leven lang deze antidepressiva zal moeten gebruiken, dat is voor mij niet erg, kwaliteit van leven is belangrijker dan kwantiteit...En zo zijn er veel mensen die totaal niet geholpen worden in de hulpverlening en aan het lijntje worden gehouden, ik heb er jammerlijk genoeg bruut veel ervaring mee, ik heb veel te veel van dat soort mensen gezien...Schandalig, ronduit schandalig...(de goede hulpverleners daargelaten, van de ongeveer 20 psychiaters en psychologen ben ik er geen 1 tegengekomen....helaas....Voor mensen die mij al konden, probeer me in het nu te beoordelen en niet het verleden, dat zou fair zijn...
Delen:
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Dank je Lily !!

Ook voor het ff uitsplitsen in meerdere alinea en ff een stukje groter....Geen idee hoe dat moet, maar kom ik nog wel achter...

Weet je wat het grote probleem was bij mij in de hulp ?
Ik moest elke keer bij een psychiater of psycholoog mijn leven van voor tot achter vertellen.
Mijn jeugd was bar, ik had een brute vader zoals ik al schreef.
Daar staarden ze zich constant blind op (jeugd) en gingen telkens verkeerde parallellen trekken vanuit heden naar verleden.
Ze gebruikten het verkeerde kapstokje, ik mag dan wel een rot jeugd hebben gehad, ik kon me wel veilig terug trekken op mijn kamer.
En werd daar ook met rust gelaten, mijn moeder heb en had ik altijd een zeer sterke band mee.
Dus eigenlijk ben ik weinig tekort gekomen, het verwerken van mijn jeugd heb ik al jaren geleden gedaan.

Het idiote van het verhaal is dat ik in 2005 een contra indicatie gekregen heb van ADHD/ADD (staat bijna haaks op Atypische depressie).
Vanaf dat moment werd het steeds gekker, ik heb alle medicatie gehad tegen en voor ADHD (verschrikkelijk) wat absoluut niet werkte (stortte zelfs in elkaar van Ritalin na aantal maanden) ik ben daar veel te hyper sensitief voor. In het begin zag ik nog wel wat in die diagnose totdat ik over Nieuwetijdskinderen las. Toen was dat ADHD/ADD verhaal direct van tafel (het is ook nooit een zuivere diagnose, gaat slechts op af strepen van een lijstje).
Er zit ook niemand in de familie met ADHD/ADD, wel meerdere met depressie.
Motorische onrust schijnt ook een normaal symptoom te zijn van depressie ben ik achter gekomen (dus geen ADHD) en ook van niet goed gegronde Nieuwetijdskinderen.
Dit is slechts 1 van de diagnoses, ik kan er zo een stuk of 8 uit mijn mouw schudden (en verwerpen met zeer stevige argumenten) vanaf mijn 11 de.

Wat je in je stukje schrijft is helemaal juist, bedankt hiervoor.
Ik moet met terugwerkende kracht alles opnieuw verwerken en ben daar druk mee (verwerk zelf in stukjes).
Dat is de rede waarom ik hier o.a. ben, schrijven is een goede methodiek om alles op een rijtje te zetten.
Tevens lezen over feedback hier en eventueel nog dingen die ik kan leren.

Ja, 1 stofje, Dopamine, kan je hele leven veranderen.
Daarnaast drink ik min. 2 liter water met ongeraffineerd zout (en ook nog ongeveer 1 liter melk), slik multi vitaminen, omega 3-6, extra vit. C (ascorbinezuur) en melatonine (slaap te licht anders).
En train weer fitness 5 keer per week (was ik ff helemaal kwijt).
Als het zo goed blijft gaan binnenkort weer op Thai boxen (zit sportschool vlakbij hier !!) 2 a 3 keer per week (helpt om te gronden, geaard te blijven).

Toekomst begin ik langzaam weer te krijgen, dat was ook helemaal verstoord sinds 2005 post trauma (was succesvol ondernemer, wil nu weer ondernemer worden).

Goede feedback Lily, miss is mijn toevoeging wat lang, het valt ook niet mee om ff 24 jaar hier neer te krabbelen gecomprimeerd !!

Liefs...
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Ok Lily...ben nog wat druk met mezelf, maar zeker dat ik dadelijk meer bezig kan zijn met anderen.

Hoe is het met jou trouwens ??
Heb nog niet gelegenheid gehad me in te lezen hier, moet bijkomen van de kerst die erg druk was....
admin
admin dec 27 '10

Hey vraagbaak

Mag ik vragen,heb jij drugs gebruikt in je leven eigenlijk?
Zo ja, welke?
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Who, vind het niet erg, vertel het wel, niks te verbergen...ja, drank, cocaïne (snuif geen base), speed en XTC...Maar depressief zijn is recidiverende geweest al voor mijn 15 de (toen begon ik met XTC). Dacht al over zelfmoord toen ik 12 was frownIk ben nooit verslaafd geweest, nu blijkt dat XTC, Cocaïne, speed en drank grote of bepaalde hoeveelheden aanmaakt van dopamine (mijn gebrek in hoofd). Het was vrij logisch dat ik op een gegeven moment mijn gebrek aan dopamine ging zoeken in bepaalde middelen...Weet niet waarom je het vroeg, maar miss zit je antwoord er bij ??
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Ik weet ook dat drugs je neurotransmitters ernstig kunnen verstoren zo niet vernietigen in aanmaak (zoal met base Coke kan je na een tijdje gebruik helemaal geen dopamine meer aanmaken)...
admin
admin dec 27 '10

Mijn petje af Vraagbaak
voor jouw eerlijke antwoordt op mijn confronterende vraag.
Er zijn inderdaad diverse redenen om aan die narigheid te beginnen.
Voor mij was/is het een soort 1+1= ........
Dankjewel voor je antwoordt.

Leef je nu wel daadwerkelijk gezond want dat is natuurlijk wel belangrijk in jouw positie vraagbaak?
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Ik drink zelden meer en nog meer zelden gebruik ik drugs (geen behoefte meer aan)...Het enige echt slechte is roken (maakt ook dopamine aan) 20 sigaretten p.d. en koffie 2 bakken p.d. (maakt ook dopamine aan)....Voor de rest leef ik zeer gezond...Slaap 6 a 7 uur p.d., eet prima...In therapie heb ik geleerd om over alles te kunnen praten (was vroeger zeer introvert, therapie heeft dus wel wat geholpen)...Bedankt voor je compliment...Het zit wel in de planning ook nog te stoppen met roken...Stapje voor stapje...
admin
admin dec 27 '10
Als ik het zo lees vindt ik dat je al gigantische stappen hebt gezet, petje af daarvoor.
admin
admin dec 27 '10

Neem mij niet kwalijk Vraagbaak maar nog meer zelden zegt mij
"zo nu en dan" en das niet helemaal niet Kerel.......
Mag ik dat concluderen of vergis ik me dan?

Keurig man,keep up the good thing !!
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Dank je Bart smile
Vraagbaak
Vraagbaak dec 27 '10
Nee, ik gebruik drugs over het afgelopen jaar genomen zeer weinig, met deze antidepressiva vermoed ik dat er voldoende Dopamine aangemaakt word om soms nog trek te hebben (kreeg het wel eens als ik erg moe werd, logisch, dopamine gehalte daalt als je moe bent, ook bij extreme stres kreeg ik wel eens trek, ook logisch, gaat ten koste van dopamine aanmaak)...
admin
admin dec 27 '10
Graag gedaan Mirko !!
Vraagbaak
Vraagbaak dec 30 '10
Gisteren spontaan minder antidepressiva genomen (zat aan max. dosis), volgens mijn gevoel maakte ik teveel serotonine aan...
Je krijgt dan last van verwardheid, overmatige bezorgdheid, enz. (beginselen serotonine syndroom)...
Volgens mij ligt het aan de combi multi vitamine, antidepri en omega 3-6-9.
Multi vitamine met o.a zeer hoge dosis vit. B. gereguleerde afgifte (stimuleert serotonine) en omega 3-6-9 (stimuleert ook serotonine)...

Lijkt vervelend, maar hieruit blijkt dat alles in mijn bovenkamer nog goed werkt....
En ik kan volstaan op grotendeels orthomoleculaire medicatie en een deeltje chemisch.

Vandaag voel ik me perfect, prima in balans, het is ff zoeken wat de beste dosering is, maar heb het nu volgens mij gevonden smile
Vraagbaak
Vraagbaak dec 30 '10
Dank je Lily smileJa, ik loop ook regelmatig met woef in het park hier vlakbij (het hoort bij Rotterdam, maar het is hier net een dorp, ik gruwel van drukte)...

Toen ik nog rijk was (vanuit geld-perspectief gezien dan) had ik thuis een zonnebank...Mijn idee is om in mijn maisonnette een mini sportschool te bouwen (heb nu al behoorlijk wat staan) in een van mijn kamers (dan ook weer zonnebank waarschijnlijk)...

Gebruik je constant antidepressiva net als ik ?? Zo ja, welke ?? (als ik vragen mag)

Binnenkort weer terug naar school om omscholing te vragen als personal trainer (begeleider bij mij thuis fitness)...

Als ik niet depri ben zorg ik prima voor mezelf, in relaties ga ik altijd zwaar aan gort omdat ik mezelf compleet wegcijfer, geef aan mijn partner (en daarna ben ik weer depri)...
Had ik maar nooit aan vrouwen begonnen, dan was ik waarschijnlijk nooit chronisch depri geworden smile
Vraagbaak
Vraagbaak dec 30 '10
Ik vergelijk vrouwen altijd met het eerste glas bier, de eerste denk je ; vind ik het nu lekker of vies ?? De tweede denk je, volgens mij ga ik het lekker vinden ?? Bij de derde kan je niet helder meer denken en maak je jezelf wijs dat je het lekker vind...Bij de vierde ben je verkocht (en een latente verslaafde) en kan je nooit meer stoppen...:) En het is net als met doorzakken, van vrouwen hou ik ook altijd een kater over smile
(ben toevallig ook kat van Chinees sterrenbeeld)...
admin
admin dec 30 '10

Ja of een sufkonijn Vraagbaak
(geintje hoor,ik ben zelf ook konijn/kat)
Vraagbaak
Vraagbaak dec 30 '10
N....n als konijnen en een kater achteraf smile
admin
admin dec 30 '10

Als jij de dames als K.walitatief U.itermate T.eleurstellend ziet dan moet je geen alcohol nuttigen o.a.
Vraagbaak
Vraagbaak dec 30 '10
Ik zie mezelf als proefkonijn die op zoek is naar een poes i.p.v een kater smile
Pagina's: 1 2 3 Volgende
Discussie is gesloten

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki