Loading...
nl

Opa ging ineens dood

jo
jo apr 7 '06
Hehe is al weer lang gelden dat ik hier ben geweest mijn computer was kapot en moest een nieuwe kon ik de pagina toch niet meer vinden!
Maar ik heb hem weer!!
Een paar dagen geleden heb ik gedroomt dat mijn opa dood ging ineens, zeer plotseling niemand had het verwacht in mijn droom. ik werd wakker en dacht shit dit kan niet waar zijn! Meestal als ik dingen droom droom ik het erger dan dat het zal zijn. Maar nu weet ik niet wat ik er mee aanmoet.. moet ik het zeggen.. moet ik niks zeggen... Soms heb ik het er best wel moeilijk mee en ik ben in het echt niet zo'n open mens..

Wat zouden jullie doen ind dit geval als je dit zou hebben??

groetjes Jo
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 12 '06
Ik zou wat vaker bij je opa langsgaan. Het hoeft niet altijd iets te betekenen, maar het is gezellig en mss valt er nog iets te leren :). Het is altijd moeilijk om te bepalen of het binnenkort gaat gebeuren.
jo
jo apr 12 '06
Nog vaker?? ik ga al 3x in de week!! soms als ik weinig tijd heb 2x
ik vond het best stom en raar gisteren droomde ik dat mijn boven lichaam omder de bulten zat en mijn borst sprong open een ontzettende enge droom. maar ik kwam de ochtend daarna naar beneden en begroete mijn hond ze lag op de bank op haar rug ik aai haar over d'r buikje en bij al haar tepels zaten grote bulten. dan denk ik zou dat het zijn geweest??!
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '06
ha ha, dat is wel vaak ja :). Ik wist niet dat je zovaak ging. Of je droom iets met je hond te maken heeft, dat weet ik eerlijk gezegd niet.
jo
jo apr 17 '06
nee ik ook niet maar was wel weer erg toevallig zal ik dan maar zeggen...
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 18 '06
Wie gelooft er nog in toeval tegenwoordig?
jo
jo apr 18 '06
ik soms als ik er niet uitkom... ;)
Ayasha
Ayasha apr 20 '06
deze droom kan ook uit angst komen, Het kan zijn dat je er onbewust (of bewust?) heel erg mee bezig bent wat er zou gebeuren als je opa dood ging, wanneer je dan gaat slapen en je bent er nog steeds mee bezig kan het altijd zijn dat je er van droomt.
jo
jo apr 21 '06
ja kan ook maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk meestal als ik iets droom dan gebeurt het niet precies zoals ik het droom maar het komt meestal op hetzelfde neer.
ik weet alleen niet wat ik ermee moet...
wat heb ik eraan om te weten dat er iemand bijv een ongeluk krijgt?? moet ik ze waarschuwen?? dan gebeurt het misschien omdat ik het gezegt heb... of worden bang en gaan niet meer weg... en dan heb je nog het soort mens dat naderhand belt van: droom nu eens iets leuks van mij!

groetjes Jojanneke
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 22 '06
Dat is lastig jo, maar bedenk zelf eens waarom je dit soort dromen krijgt. Is dat voor jezelf, of is dat voor de mensen over wie je droomt? Als je droomt dat iemand een ongeluk krijgt, en je kan het door het te vertellen, misschien voorkomen? Is dat dan niet de reden dat je dat droomt? Logisch beredeneerd, waarom zou je zo'n gave hebben, als je er niets mee kan? Lijkt me niet logisch toch?
jo
jo apr 24 '06
ja daar heb je helemaal gelijk in!
maar in dit geval van mijn opa kon ik niks zeggen en is er gelukkig niks gebeurt.. en er gebeurt ook niks want ik heb zitten denken en het heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ie op dit moment niet gelukkig is doordat hij zijn werk niet meer kan doen omdat hij staar had maar is nu daaraan geopereert en kan dan binnenkort weer beginnen.
Riaction
Riaction mei 1 '06
Dromen kunnen iets betekenen over je onder bewuste. Dingen waar je mee zit op dat moment. Dromen kunnen je vertellen welke kant het op gaat.
Zo kun je dromen over dat je aan het rennen bent omdat er een dikke hond achter je aan zit. En onder het rennen bedenk je je ineens dat je het zat bent om weg te rennen. Dus je stopt draait je om en pakt die grote gevaarlijke hond bij zijn keel en knijpt hem net zo hard tot dat hij bang voor je word en begint te piepen. Je laat los en die grote gevaarlijke hond is zo mak als een lammetje.
Dit betekend dus dat je er klaar voor bent om je problemen in te zien en zelfs op te lossen.

Zo kun je ook dromen over andere mensen of dieren. Mensen of dieren die nog leven ,maar ook mensen en dieren die bv. al heen gegaan zijn.

Deze twee soorten van dromen kunnen een mededeling zijn maar ze kunnen ook niets betekenen en dus gewoon een willekeurige droom.

En dat moet je dus proberen uit elkaar te houden. een gewone droom of echt een mededeling. Meestal weet je het wel. Als je wakker wordt weet je gewoon wat een info droom is of dat het gewoon een droom.

Bv. die droom dat je borst kast open vloog. is dat misschien omdat je de avond er voor een film gezien hebt waar dat in gebeurde (Aliens?) of heb je het er in een gesprek met iemand over gehad. Dat zijn allemaal punten die je moet uit pluizen voor dat je je droom kunt aneliseren.

Ik droom heel veel. Mensen aan de gene zijde kunnen veel makkelijker met jou communiceren wanneer je slaapt. Maar heel soms ben ik zelfs wakker en heb het gevoel dat er iets gaat gebeuren. Dat hoeft niet eens een beeld te zijn het kan ook een gedachte zijn.
Zoals bv. In London vorig jaar met die aanslag op die bussen.

Ik ben zelf woon achtig in Dublin (Ierland) hier hebben ze ook van die dubbel dekkers bussen. Ik ging s`ochtends op die dag naar mijn werk en zoals gewoonlijk ga ik altijd boven in zitten. Maar die dag deed ik het ook. En op eens uit het niets bedacht ik mij. Jeetje wat nou als er iets gebeurt en ik zit boven in dan kom ik nooit snel genoeg uit de bus. Misschien moet ik maar de volgende x dichter bij de trap gaan zitten. Zodat ik sneller weg kan komen. Later die dag hoorde ik wat er was gebeurt in London. En toen bedacht ik mij ....wat ik die ochtend met mijn slaperige hoofd dacht!!.

Persoonlijk ben ik er zelf ook niet honderd procent over uit of je het moet vertellen of niet. Aan de mensen waar je over droomt.
Ik droomde bv. heel veel over nieuwe babys. Toen mijn 2 nichten zwanger waren heb ik gedroomt over een meisje 2x. Dus heb ik het aan mijn moeder verteld dat het 2 meisjes waren. Toen mijn Schoonzus zwanger was droomde ik ook over een meisje en ja het werd een meisje. Toen droomde ik over het 2 de kindje van mijn broer en schoonzus en droomde dat het een jongetje was met zwart haar maar dat het problemen zou hebben met adem halen. Ik dacht astma of bronchitus. Uit eindelijk was het een meisje en ze is dood geboren waarschijnlijk omdat ze door de navel string gekropen is. Maar mijn ouders hun buren kregen rond de zelfde tijd ook een zoontje en sinds een maandje terug hoorde ik dat hun zoontje naar het ziekenhuis was gebracht van wege adem halings problemen door een of ander virus. Dus op dit moment probeer ik die droom die ik een jaar geleden had nog steeds te analiseren. Dit was dus wel een jongetje met zwart haar en had adems haling problemen.

Hum....jammer he dat je geen gebruiks aan wijzing mee krijgt. Maar ik zou het absoluut niet blokkeren en ik zou er verder mee gaan. Als dit de weg is die je moet bewandelen dan zou ik deze met 2 handen vast pakken. In deze weg zul je vast en zeker antwoorden krijgen op vragen maar sommige kunnen misschien wel jaren duren voor dat je er uit bent. Bekijk het als een soort studie die je moet doen.

Maar probeer eerst dromen te onder scheiden van echte en gewone dromen. Probeer dat gevoel te vinden van echt en nep wanneer je wakker wordt. Als je dat hebt kun je je dromen beter analiseren.

Misschien een tip: probeer eens te mediteren.

Ik hoop dat je je weg er in vindt!!

Heel veel geluk.

Ria
jo
jo mei 2 '06
Hoi,
Ja mediteren doe ik al veel maar soms lijkt het dan netalsof ik ineens tegen mezelf begin te praten. En met die dromen is het echt heel erg moeilijk soms weet ik echt dit is onzin maar soms twijfel ik eraan net als die van opa en gelukkig was die niet uitgekomen. Maar het moeilijkste is echt om te weten wat ze betekenen. soms gebeurt er iets en dan denk ik oja dat is het geweest. ik ga wel weer proberen om de dromen op te schrijven zodat ik ze langer onthoud en evt terug kan vinden. dat heb ik vroeger wel lang gedaan maar tegenwoordig niet meer. misschien moet ik ook mezelf een beetje meer open stellen voor deze dingen. omdat het in de loop der jaren wat vervaagt is en ik er bang voor was.

groetjes Jo
jo
jo jul 6 '06
hallo allemaal,

Die droom over mijn opa he!
Hij moet nu naar de cardioloog omdat er iets niet goed is met zijn hart.
misschien was dat het wel??!!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 7 '06
Hoi Jo, het lijkt me niet dat deze droom zozeer ging over het bezoek aan de cardioloog. Mss raar, maar: Heb je er wel eens over nagedacht, dat je het misschien gedroomd had, om deze website terug te vinden?
jo
jo jul 7 '06
Ja kan ook toen mijn laptop kapot was moesten we hem helemaal leeg gooien en alles was weg! dus ook al mijn favorieten pagina's waar deze ook bij stond. ik heb toen gekeken welke ik zo terug kon zetten maar deze site kon ik niet vinden ook niet bij google. toen steeds ff gekeken of er enig spoor was van de site maar neej. en toen ineens stond hij ertussen ik denk dat ik er de eerste keer overheen heb gekeken ofzo

Waarom denk je dat ik dat droomde om deze site terug te vinden?

groetjes Jo
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 7 '06
Omdat je zonder die droom misschien niet meer op zoek was gegaan naar deze site misschien? Ik weet het niet hoor.
jo
jo jul 7 '06
Ja daar kan ik niks op zeggen of dat waar is of niet! ik ben iig blij dat ik hem weer heb

Groetjes Jo

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki