Loading...
nl

Kaart leggen voor 2 zieke geliefden

Ilse1964
Ilse1964 dec 20 '10
Beste mensen, afgelopen jaar was een zeer zwaar jaar. Naast een ingrijpende verhuizing van stad naar dorp, hadden wij de zorgen om een heel lief familielid, die met een zware vorm van kanker te maken kreeg. Eind van het jaar leek alles een beetje tot rust gekomen en toen werd mijn vriend en levenspartner met een hersenbloeding naar het ziekenhuis vervoerd. Hij is inmiddels in het revalidatiecentrum hard aan het werk voor zijn herstel. Wie wil voor (één van beide) zieken een kaart leggen? ook welke rol ik voor hun kan spelen houdt me bezig. Alvast hartelijk dank! Bella
Delen:
karda
karda dec 21 '10
Hoi Bella,

Je hebt het wel erg zwaar gehad het afgelopen jaar, dat is altijd een hele ingrijpende gebeurtenis als er een naaste getroffen wordt door een hersenbloeding. ik wil best een kaart leggen wat een beetje tot steun kan zijn voor de zieken en voor jou, jou vraag en wat voor rol ik kan spelen, volgens mij speel je al een grote rol als liefhebbende vriendin en rots in de branding.ik zal vandaag kaarten leggen.

alvast veel sterkte.

liefs Karda
karda
karda dec 21 '10
doreen virtue magische eenhoorns.

een boodschap voor het zieke familielid.

het gaat om de speciale band met zijn-haar grootouders, met grootmoeder of grootvader of beiden.
ze willen laten weten dat ze erg veel van hun kleinzoon-kleindochter houden en dat de speciale band overal blijft bestaan zelfs vanuit de hemel.
ze zijn ook erg trots op hun kleinkind en als hij/zij hulp wil hoef je er alleen maar om te vragen.
ze zullen al het mogelijke doen misschien nog wel op een betere manier dan je zelf in gedachten had.
hun adviesg voor hun kleindochter/zoon zorg goed voor jezelf!!

--------

kaart voor jou vriend en levenspartner.


licht

zie het licht in jezelf en in alle anderen.

iedereen heeft een prachtig licht binnen inzichzelf, puur licht, als je je focust op het licht in anderen kan het je destemeer helpen gezond en gelukkig te wezen.
je kan jezelf, je gelefden, en je bezittingen in gedachten omringen met licht, deze kaart kan betekenen dat jij of iemand van wie je houdt zich in een situatie met harde energie bevindt en zij hebben extra spirituele steun nodig.
Je kan jezelf omringen met een omhulsel van licht in jou favoriete kleur wit licht er bescherming, groen licht om te helen en paars licht voor een betere nachtrust.

------

en nog een boodschap voor jou Bella.

Wees gewoon jezelf

Je bent geweldig geniet er van jezelf te zijn!

je zult je gelukkiger voelen als je gewoon jezelf bent.

Deze kaart zegt ook dat de dingen beter gaan als je op je intuitie vertrouwt, in je hart weet je wat je moet doen.
vertrouw en gedraag je volgens deze innerlijke waarheid.
jij bent hier om een positief verschil te maken in deze wereld.
en de beste manier om dat te doen is om trouw aan jezelf te blijven.

dus eigenlijk geeft deze kaart het antwoord al van je vraag
welke rol je kan spelen wees gewoon jezelf.

ik hoop dat je hier iets mee kunt.

liefs karda
Ilse1964
Ilse1964 dec 21 '10
Lieve Karda, dank je voor je legging. Het is raar, maar ik ken mijn schoonzusje al zo lang (22 jaar) en we hebben het nog nooit over haar grootouders gehad. Wel veel over haar ouders en over de heimwee die ze naar Java hadden. En over de moeilijke band die zij heeft met haar moeder (die heeft het gezin verlaten toen mijn schoonzus 16 was) en met haar zussen. Wat betreft mijn vriend. weet je dat ik het vanavond met zijn zus er over had dat hij nog steeds sprankelt en humor heeft en warmte uitstraalt? ook al is hij vanwege de afasie alle woorden en begrip nu kwijt?
Veel liefs en alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
karda
karda dec 22 '10
Lieve Bella,

Dat is heel fijn dat je vriend nog de humor heeft en warmte uitstraalt, ik hoop dat jou vriend weer helemaal hersteld en ook voor jullie fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2011

liefs karda
Ilse1964
Ilse1964 mei 29 '11
Beste Karda, we zijn nu een half jaar verder na de bloeding en mijn vriend woont inmiddels bij mij. Het herstel gaat heel langzaam, ik weet niet of hij ooit nog fulltime kan gaan werken bijvoorbeeld. Voorlopig is hij nog in dagbehandeling en help ik hem zoveel ik kan. Mijn allerliefste schoonzus gaat het gevecht tegen de kanker niet winnen. We hopen nu dat ze nog zo lang mogelijk bij ons is, zonder al te veel pijn en dat ze dan rustig over mag gaan. de grootouders waar je het over had, kon ze zich niet veel van herinneren. Het is een lieve vrouw maar zo gesloten als een oester, die liever niet over zich zelf praat. Dus dat is voor ons, als omgeving, soms wel moeilijk. Ook mijn vriend is eigenlijk zo. Hij is van Surinaamse afkomst en ook heel gesloten. Dat is iedere dag een gevecht, omdat ik toch graag zijn behandeling wil volgen.
Momenteel ben ik een beetje aan mijn eind. Nier meer echt vrolijk en tot overmaat van ramp is er nu ook gedoe met mijn buurmeisjes. Vanweg mijn hooggevoeligheid kan ik heel slecht tegen harde geluiden en gisteren vroeg ik, toen ik ziek uit mijn werk kwam, of ze er een beetje rekening mee wilden houden. Ze reageerden heel verontwaardigd. Het zijn 2 Marokkaanse zussen en de oudste is wel aardig, maar de 2e heeft een uitstraling waar ik bang van word. haar stem en lach komt heel erg bij mij binnen. Hoe kan ik me er voor afsluiten? want ik snap best dat zij vriendinnen willen ontvangen thuis en lol willen hebben. Ze zijn een stuk jonger dan ik. Dit probleem heb ik eigenlijk al mijn hele leven. En ik woon hier nu erg prettig dus wil zeker niet weer verhuizen.

met vriendelijke groet,

Bella
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 30 '11
Het is beter om je nergens voor af te sluiten! dit is een levensles, zegmaar...
je zal iets meer verdraagzaam moeten worden, en als je je hier voor gaat afsluiten, kan je de dingen die je nu moet doorstaan, niet meer zo goed 'mee maken' waardoor je de les niet leert, maar het probleem voor je uitschuift...
Laat die 2 Marokkaanse zussen toch gewoon lekker lol maken met z'n 2tjes!?
het is een stukje inzicht wat je zal leren,
en stel je nu eens voor: dat de buren de hele dag ruzie maken...
daarbij kan ik me wel voor stellen dat je het irritant vind!
dat je een rotgevoel krijgt, door hun!
zet anders een muziekje aan, waarbij je meteen jezelf weer kunt opladen, met positieve energie!
misschien ben je langzaam "overspannen" aan het raken! ook omdat je zegt dat je op je eind zit?
Je bent continue met "anderen" bezig! neem je wel voldoende rust?, en kun je je wel tegen iemand uiten?
het is echt zo belangrijk om jezelf, jezelf te gunnen...
jij bent het belangrijkste in je leven!
jij moet zorgen dat je minstens 80 wordt, gelukkig en gezond...
ook de hoofdrol in je leven, wordt "gespeeld" door jou!
als je op deze manier door gaat, ga je er aan onderdoor!
en dat kan niet de bedoeling zijn toch?

dit bedoel ik goed hoor ^^
(ik spreek uit ervaring) tongue

groetjes moonflowertje wink
Groene_heks
Groene_heks mei 30 '11
Hmmm..ik denk dat je een hele redelijke vraag stelde Ilse.
Soms kunnen buren heel vervelend zijn, misschien was je een beetje moe en kwam daardoor je vraag niet lekker binnen bij die meisjes, maar das nog geen reden om zo raar te doen.
Ik zou het gesprek nog eens aan gaan als je je wat beter in je vel voelt, komt het gesprek bij de dames ook anders binnen denk ik smile
Ilse1964
Ilse1964 mei 30 '11
Hoi Moonflowertje, dat is ook precies waar die allergie vandaan komt denk ik. Ik heb n.l. heel lang naast een acoholistische buurman gewoond die veel verkeerde vrienden over de vloer had en waar veel ruzie was. vandaar.
en dat tot rust komen is nu juist het probleem, maar ik doe mijn best.

groetjes, ilse
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 31 '11
na 9 uur s avonds en voor 9 uur s morgens mag er geen overlast zijn!
is dit wel het geval dan zou ik gewoon, ff aanbellen!
als daar geen gehoor aan gegeven wordt, is het tijd om de politie te bellen wink
kun je niet een muziekje op zetten?
groetjes
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 31 '11
ow haha... sorry shocked
maar er zijn iig regels over herrie maken...

oeps... vanaf 18:00 moet je je al gedeist houden :x
50 dB(A) ik weet niet precies hoe hard dat is?

bedankt groene heks wink
Groene_heks
Groene_heks mei 31 '11
Graag gedaan, heb in mijn vorige huis hele vervelende buren gehad, toevallig ook marokaanse mensen, viel niet mee te praten helaas, veel agressie dus ben blij dat ik daar weg ben, vandaar dat ik dit ook wist Moonflowertje wink
Ilse1964
Ilse1964 jun 2 '11
ha beiden, dank voor de info. Ik schrok idd van de agressie waarmee op mijn vraag werd gereageerd. aan de ene kant zeiden ze, toen ik laatst vroeg hoe dat met het feestje zat (op zondagavond tot 1.00 uur, met klappen en dansen): zeg er voortaan meteen wat van. Dus dat deed ik afgelopen weekend en dat werd ook niet in dank af genomen. ik ben er inmiddels wel achter, na jarenlang in een multiculturele wijk (Overvecht in Utrecht) gewoond te hebben, dat sommige culturen andere normen hebben dan hoe ik ben opgevoed. En daar zit hem ook het probleem. Maar ja, wat doe je eraan? Ben al een keer gevlucht voor de buren. En stilte vind ik heerlijk. Feestjes en dansen ook trouwens hoor. Ik ben echt geen tut. Zing zelf bij een bigband en sta altijd als eerste op de dansvloer. Maar stilte heb ik echt nodig om weer tot mezelf te komen. Vandaar dat ik er ook veel op uit trek met mijn hond om te wandelen. Nou, we zullen zien hoe dit zich verder ontwikkelt. Voor nu groetjes en nogmaals dank!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki