Loading...
nl

welke kleur staat voor intelligentie ?

aquarel
aquarel dec 19 '10
donkerrood

donkerblauw

donkergroen

donkergeel

donkerpaars
Delen:
admin
admin dec 19 '10
Een aurakleur bedoel je, aquarel? Denk donkergeel?
karda
karda dec 19 '10
de kleur blauw staat voor intelligentie, de kleur blauw staat voor de ziel is een primaire kleur

echt op een aura foto wat de kleur dan betekend, kan ik opzoeken, heb wel eens zo´n foto laten maken en dan krijg je er een boekje bij wat het betekend
Emuca
Emuca dec 19 '10
Ik link geel altijd aan intelligentie... Dus donkergeel zou ik zeggen.
Beschermengel
Beschermengel dec 20 '10


Ik dacht ook geel voor intelligentie smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 20 '10
Als je kijkt naar de chakra's dan hoort het 3e oog bij inzicht (paars) en de kruin (wit) voor inspiratie en kennis.

Intelligentie hoort niet echt bij een chakra, maar zou je kunnen zeggen als een combinatie van inzicht en inspiratie. Lichtpaars zou volgens mij dan de kleur zijn.

Vanwaar deze vraag?
Emuca
Emuca dec 20 '10
Maar kennis en intelligentie zijn toch niet hetzelfde? smile
karda
karda dec 21 '10
Ik zag net op een site bij de aurakleuren
dat goud voor intelligentie staat.
Cialara
Cialara dec 21 '10
Allereerst vind ik al die donkere kleuren maar niks lol, ik zie liever licht kleuren wink

Kennis, Intelligentie en Wijsheid zijn drie nogal verschillende zaken in mijn optiek. Kennis kun je leren, Intelligentie is hoe snel je dat kunt leren en Wijsheid is een meervoud van Intelligentie, Kennis en het toepassen ervan op een zodanige manier dat het de juiste is voor iedereen wink

De chakra's van het derde oog en de kruin, dat zijn spirituele intelligenties en wijsheden, die niet persé met kennis of intelligentie op aards niveau te maken hebben, al beinvloeden ze die wel.

Voor mijn gevoel zijn donkere kleuren/tinten in de aura niet echt het licht van de wereld, of itnelligentie kleuren wink

Goud in de aura, staat volgens mij meer voor een zekere spirituele wijsheid, iemand die vele levens heeft gehad en erg ver is in zijn ontwikkeling op spiritueel gebied, kan zo'n kleur hebben.


Maar nogmaals, dit is allemaal in mijn optiek. Heb hier zelf geen boekje of wat dan ook over laugh
aquarel
aquarel dec 21 '10
het heeft niets met chakra's of aura's te maken.

het is gewoon psychologie
karda
karda dec 21 '10
ik heb de uitleg van de aurakleuren op de site gevonden van innerchild<

Betekenis van de kleuren
De kleuren hebben een betekenis, maar ook vormen en grootte van de aura hebben een betekenis. Hieronder een overzicht:

Rood
Assertief, kracht, spontaniteit, hartstocht, werkt ontdooiend op bevroren energie. Is versterkend. Leiding nemend en emotionele intelligentie.
Onhelder rood: Te veel je best doen, jezelf verstoppen in aardigheid, onderdrukte boosheid, spanning en frustratie.

Oranje
Vitaliteit, snelheid, constructief, creatief, plezier, stimuleert verandering en creativiteit, moed en een sociale instelling.
Onhelder oranje: ingehouden creativiteit, jezelf voorbij rennen.

Geel
Intellectuele kwaliteiten, energie, eigen mentale waarneming, optimisme, wilskracht, goede communicatie.
Onhelder geel: onzeker, je te veel laten beinvloeden.

Blauw
Aard, reëel zelfbeeld, rust, vrede, kalmte zelfvertrouwen.
Onhelder blauw: depressie, verwarring, fanatisme, onzeker.

Turquoise
Nieuwe kleur in de aura, water en aarde, groei, opbouwend.
Onhelder turquoise: te vol van zichzelf, narcisme.

Groen
Vriendschap, balans en harmonie, stimuleert evenwicht, sociaal bewogen.
Onhelder groen: stagnatie en jaloezie.

Violet (paars)
Organisatorische kwaliteiten, humaan, spiritueel, verfijnde psychische waarneming, waardig, geeft inzicht, zelfonderzoek, idealisme.
Onhelder paars: weerstand, tegenzin, schuldgevoelens.
Te donker: frictie tussen aardse en gevoelszaken.

Bruin
Aardse en praktische instelling, beide benen op de grond, stevig, levendig, natuurlijk, sereen.
Onhelder bruin: gespannen, opeenhoping.

Grijs
Integer, kalm, fris, neutraliserend.
Onhelder grijs: apathie, bevroren energie, onduidelijk.

Zwart
Verwerking van verdriet, helpt je om je naar binnen te keren, en in je centrum te blijven.
Zwart lopend uit de aura: een gat, wond, blessure of ziekte.

Wit
Nieuw begin, verschillende energieën, onschuld, vermindert pijn.

Zilver
Zelfmacht, helder, veelzijdig, sterke vrouwelijke energie, betrouwbaar oprecht, aanleg voor creatieve communicatie.

Goud
Kennis, wijsheid, reinigend, stimulerend, veelzijdige intelligentie, liefde.

(bovenstaande info gevonden op de site van Paulien van Roon.)
Terug naar boven
admin
admin dec 21 '10
Origineel bericht van: aquarel
het heeft niets met chakra's of aura's te maken.

het is gewoon psychologie


Einstein: "Verbeeldingskracht is belangrijker dan Kennis"
wink
Emuca
Emuca dec 21 '10
Maar zulke lijstjes vind ik ook altijd maar bedacht... kijk eens naar rood, rood kan zooo veel dingen betekenen... dat kan je niet zomaar van een lijstje knippen. smile

donkere kleuren zijn niet naar, die zijn gewoon wat zwaarder geladen smile
admin
admin dec 21 '10
http://www.mediumferry.nl/aura-kleuren1.htm

Mischien geeft dit een beetje aanvulling op de andere info

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki