Loading...
nl

Lees dit eerst: Over het dromendagboek

JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 6 '06
Dit forum heb ik gemaakt omdat ik het idee heb gekregen dat de laatste tijd er veel informatie zal worden doorgegeven via de dromen. Ik heb het idee dat er veel overeenkomstige dingen gedroomd zullen worden bij verschillende mensen. Ik hoop daarom ook, dat iedereen een dromendagboekje wil bijhouden, en de droom in dit forum plaatst. Geef het onderwerp wel een passende naam waarin je iets over de droom zegt, anders wordt het lastig terugvinden.

Ik ben erg benieuwd of ik patronen erin kan herkennen. Daarnaast kan je misschien ook droomuitleg krijgen, zeker nu de oude methode van droomverklaring niet meer werkt!

Hier enkele tips:
1. Leer de gewoonte aan om je dromen op te schrijven.
2. Leg een schrijfblok / schrift naast je bed klaar.
3. Het is aan te raden om de dag en datum alvast op te schrijven. Hiermee geef je aan te willen dromen. Plus je kan meteen beginnen met schrijven.
4. Schrijf altijd in de tegenwoordige tijd, dus niet "Ik liep....". Wanneer je dit doet, wordt de droom levendiger tijdens het opschrijven, en zal je het ook beter kunnen herrinneren.
5. Probeer zoveel mogelijk details op te schrijven die je herrinnert. Was de auto rood? Schrijf het op. Welke richting ging het op? Was de persoon aantrekkelijk of niet?
6. Bekijk meerdere dromen samen. Het kan best zijn dat een boodschap over meerdere dromen is verspreid, of dat ze elkaar aanvullen. Zoek verbanden. Als je een vorige droom fout interpreteert, is de kans groot dat de volgende droom deze fout hersteld.
Delen:
ferrero
ferrero feb 11 '11
Hallo,

Ik droomde dat ik een heftige ruzie had met mijn zusje die ik in geen jaren gezien of gehoord heb. Tijdens de ruzie zaag ik me zelf in die droom. NA deze heftige ruzie kreeg ik een hartaanval, wat zou dit betekenen. Of moet ik nou wel heel erg op letten op mijn gezondheid. Wie kan mij helpen..... dit baat mij wel enige zorgen. Ik wens u allen een goede nachtrust toe....
anastasia
anastasia mrt 2 '11
hallo allemaal,
Ik droomde dat ik naar een heel mooi imposant groot paard aan t kijken was t paard stond in n wei achter n hek. Toen t paard mij opmerkte kwam ie heel voorzichtig naar me toe, we maakten oogcontact.....mooie diepbruine ogen keken in de mijne t was doodstil...totdat er twee mannen op ons af liepen die t paard wilden vangen!! T paard rende schichtig alle kanten op en werd vreselijk bang en angstaanjagend!!! Ik was ook erg bang en verstopte mij ergens om n hoekje en probeerde heel stilletjes af te wachten in twijfel dat wel... ik zou m moeten helpen dacht ik maar ik was ook erg bang voor die mannen die schreeuwend bezig waren......wie heeft n idee wat t te betekenen zou kunnen hebben??? ik ben dankbaar voor uw uitleg!! Namaste

anastasia
isa 1982
isa 1982 apr 30 '11
ik heb vannacht mijn overleden vader zien liggen in een ziekenhuis samen met mijn zus (Die leeft maar ik geen contact mee heb) Ze lagen beide in de zelfde zieken huis kamer en ik stond op de gang en zag ook dat mijn nicht, in een bruidsjurk bij hun staan en ze waren met een dansje bezig handen op het hoofd of zoiets en toen liep ik naar binnen en ik negeerde mijn zus en vroeg aan een andere zus op welke kamer mijn zoontje lag want ik was verdwaald in het ziekenhuis , heeeel bizar !!! want mijn zus was half kaal en had vlechten
juniors mom
juniors mom mei 14 '11
ik heb ook zo telkens dezefde droom, al enkele jaren nu.
ik heb me zo een droomboek gekocht en daar stond ook in leg een schrift naast je en schrijf het op.
nu raar maar waar als ik mijn schrift op mijn nachtkastje heb liggen droom ik niet!!
dan neem ik het terug mee naar beneden en enige tijd (soms weken laten maar soms ook maanden later) krijg ik die droom opnieuw!
kan ik hier iets aan doen?
melissa1983
melissa1983 mei 20 '11
Ik droom al zeker 10 jaar lang dezelfde droom. zeker 1x per maand. soms vaker
Ik stap in een vliegtuig en wil op vakantie gaan, alleen kom ik nooit aan omdat het vliegtuig elke keer neer stort of in de lucht in brand vliegt.
Dan word ik met een schok wakker altijd. Omdat ik deze droom al zolang heb en het steeds weer terug komt wil ik heel erg graag weten wat het betekent.

liefs melissa
HeiligHart
HeiligHart okt 20 '11
zou iemand kunnen vertellen wat het in inhoud als je een deja-vu in een droom hebt.???
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc okt 20 '11
Droom van afgelopen nacht, 20 okt.2011

Ik droom dat ik met een roltrap naar beneden wil. Naar de kapper.
Halverwege gaat die roltrap ineens terug naar boven, dus tegen de richting in. Mijn verklaring: ik probeer vooruit te komen op diverse gebieden maar "iets" stagneert me
Weer terug boven besluit ik de technische dienst dit mede te delen.
Een man zegt: goed dat u dit meldt. Het wordt genoteerd en ik moet een handtekening plaatsen. Maar verbaas mij als ik dit moet doen op een soort plastic plaatje (iets groter dan een bankkaart). Het schrijft heel moeilijk en mijn handtekening lijkt nergens op.Mijn verklaring: ik moet voorzichtig zijn met ergens mijn handtekening onder te zetten, zeker zonder het te (kunnen) lezen
Dan ineens staat de kapper voor m'n neus maar ik bezin mij dat ik pas (echt) vorige week naar de kapper ben geweest en hij dus waarschijnlijk mijn haren veel te kort zal knippen......terwijl hij knipt word ik wakkerEr gebeurd weer iets tegen mijn zin EN......ik laat het weer gebeuren!.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 20 '11
Origineel bericht van: kim maria
zou iemand kunnen vertellen wat het in inhoud als je een deja-vu in een droom hebt.???



Als je in je droom ineens jezelf bewust wordt, dat je het eerder hebt gedroomt/ of meegemaakt...
Eigenlijk het zelfde als een "wakkere" Dejavu...

groetjes moonflowertje wink
mercedes
mercedes nov 30 '12
oke dan heb ik een vraag, ik droom alles spiegelbeeld, ik zal een voorbeeld geven, mijn collega had gecolliciteerd naar een andere baan, ik droom ze krijgt de andere baan, dit betekent voor mij ze krijgt de baan niet, en dat is dan ook zo, dit is met alles, maar met visioenen die overdag komen ook al ben ik aan het werk, speelt af als een tv programma, is precies zo als ik het voorspelde, maar omgekeerd dromen, als vanaf een kind is het altijd zo geweest. zo weet ik ook uitslagen en derg. dus als iemand zegt ik heb de griep, dan droom ik zij heeft de griep, maar dat is niet zo. ik droom athans wat ik onthoud minimaal 6 keer, dus ik weet wanneer iemand ziek wordt, als iemand zwanger is weet ik of het een jongen of een meisje wordt, ga zo maar door. weet iemand hier een verklaring voor? ik ben er benieuwd naar.

mvg whitelight...........
Jennifer
Jennifer jan 10 '13
Ik droom vaak dat ik de weg niet meer kan vinden in een straat of als ik op de trein wil stappen dan is de trein altijd net weggereden. Ik loop dat doelloos door een straat en weet niet waar ik ben op dat moment.
NikkiDiamond
NikkiDiamond jan 29 '13
Denk niet te moeilijk na en luister meer naar je gevoel.

Misschien weet je niet meer welke kant je opgaat doordat je druk bent met denken hoe je er gekomen bent of je bent bang om iets nieuws te doen.
Je voelt je veilig in een vertrouwde omgeving en wijkt hier niet vanaf.
In jou geval, dat de trein net wegrijdt is een gemiste kans.
Je kan de trein zien als een reis door je leven.

Ik krijg het gevoel dat je teveel over zaken nadenkt die niet meehelpen aan het doel in jouw leven en je daardoor laat beinvloeden op de weg die je wil nemen.
Het is tijd om een nieuwe stap te ondernemen en die trein wel te halen!
Enigma
Enigma jan 29 '13
Leuk om uit te proberen ^^ wink

http://www.world-of-lucid-dreaming.com/


[video:youtube]http:///...ed&v=GxLiP6PA_B0![/video]

Informatie over dromen smile

http://www.crystalinks.com/dreams.html
Marieke
Marieke jun 19 '13
Kan iemand mijn droom uitleggen?

Buiten de droomwereld had ik een seksuele relatie met een man enkele maanden lang. We wilden beiden geen liefdesrelatie en waren ook niet verliefd op elkaar. Sinds half april zit die man in de gevangenis en zie en spreek ik hem niet meer.

Vannacht droomde ik dat die man een situatie had opgezet waar ik kennis maakte met zijn moeder en zus, buiten mijn weten om. Ik ging dus een gesprek aan met die moeder en zus, terwijl ik niet wist dat zij de moeder en zus van die man waren. Daarbij waren die moeder en zus blank, terwijl die man zwart is. De moeder werd gebeld op haar mobiele telefoon en ik hoorde aan de stem dat het die man was, dus toen had ik door dat die vrouw zijn moeder was. De man gaf een soort van instructies/opdrachten die de moeder met mij moest doen. Dit zei ik in eerste instantie nog niet, maar op een zeker moment confronteerde ik hen met het feit dat ik dit gehoord had. De moeder zei dat die man nog niet klaar met me was en veel plannen met me had. Ik wist niet goed te interpreteren of dit positief of negatief bedoeld was, ik was bang dat hij me voor zijn karretje wilde spannen om misschien criminele dingen te doen. Maar het kon evengoed positief bedoeld zijn, dat hij bijvoorbeeld wel een liefdesrelatie wilde.
Dit stuk van de droom vond ik het meest opmerkelijk. Ik liep weg van de moeder en zus en ging naar een soort evenement dat plaats vond in de gevangenis. Daar werd ik 'gesnapt' door de moeder en zus, die er ook heen waren gegaan, en ik probeerde me steeds te verbergen voor hen.
Daarna liep de droom over in een soort andere droom, waar op het evenement een balspel plaats vond. De man en zijn moeder en zus, kwamen daar niet meer in voor.
Snowysandy
Snowysandy jan 17 '14
Wat betekent het als je droomt dat een treinwagon in brand vliegt?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 18 '14
Waarschijnlijk dat je een deel van je leven mag loslaten
brand heeft meestal te maken met "iets wat ophoud"
de rails kan staan voor: levensweg
De trein voor degene die over de levensweg loopt
omdat het een wagon betreft, of deel van de trein is het logischer wijs waarschijnlijk een deel van je leven...
of van jou zelf... misschien stop je ergens mee?
roken, sporten ofzo

groetjes Moonflowertje wink
Snowysandy
Snowysandy jan 19 '14
Ok dankjewel
nataschalemmens
nataschalemmens jan 23 '14
ik droom altijd heel levendig alsof dit echt gebeurd.
meestal gaat het over mijn vriend dat hij me niet meer wilt en het uitmaakt en ik er alles aan moet doen om hem terug te krijgen. en het maakt niet uit hoe maar in iedere droom is het anders bij de een word ik opgesloten bij de ander heb ik een telefoon en ik kan niet bij zijn naam komen. en in alle dromen is het mijn moeder of zijn moeder die het veroorzaakt. ook word ik huilend wakker en voel ik me down.
en toen mijn schoonvader pas dood was droomde ik dat hij in de gang stond en ik werk wakker en ik zag hem in de gang staan, ik schrok hier van
kan iemand mij helpen met deze dromen
Loi
Loi jan 23 '14
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent toen je je schoonvader in de gang zag staan. Waarschijnlijk was het een ietwat onhandige manier van hem om jou nog een groet te brengen.
Mijn zusje heeft iets soortgelijks meegemaakt toen 1 van mijn oma's was overleden, mijn zusje is zich toen ook rot geschrokken..... Het was typisch iets voor die oma, ze bedoelde het goed, maar bracht het onhandig, zo was ze in het leven ook wink
Pagina's: 1 2 Volgende
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki