Loading...
nl

zingen

TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 15 '10
Hier een probeersel van mij hahaha



en hier nog 2 oudere, maar m'n webcam deed een beetje haperen toen, dus wil ze nog wel opnieuw maken eigenlijk.




En ehm ja ik rook (A).. heb soms niet zoveel lucht meer met zingen dus dat is niet zo leuk, maar ik ga stoppen smile
Delen:
admin
admin dec 15 '10

Ow WAUW Dame,
Het ligt inderdaad een beetje aan je ademhaling,
of dat ligt aan stoppen met roken weet ik niet,altijd beter om te stoppen natuurlijk(!!!), maar het klinkt geweldig!!

Groetjes!
Marenubium
Marenubium dec 15 '10
Zanglessen gaan volgen!
Krijg je ook hele goeie ademhalingstechnieken!
Stem is wel goed en zuiver, maar dat 'luchtprobleem' ligt niet zozeer aan het roken. Zingen vanuit je buik, heet dat.
Als ik je zo hoor, heb je zowieso een beetje moeite met je ademhaling.
Ademhaling tip:
'Vierkant' gaan ademen: starten met 4 seconden inademen, 4 seconden stoppen, 4 seconden uitademen, 4 seconden stoppen.
3x achter elkaar, 3x per dag.
En DIEP inademen/uitademen, tot in en uit je tenen. Echt met je buik, en niet alleen met je borstkas/middenrif.
Uiteindelijk die 4 seconden opbouwen naar wat je maar aankunt.

Het zingen zou dan ook makkelijker moeten gaan uiteindelijk. Je 'moet' vanuit je buik gaan zingen, en niet vanuit je keel.
Je bent jong genoeg, dus aan je longen hoeft het nog niet te liggen wink
Probeer wat meer voor in de mond te zingen. Veel mensen zijn geneigd om vanuit de keel te zingen. Het is lastig uit te leggen, maar het lijkt op uitademen (vanuit de keel met open mond; doe je vanuit je longen), en uitblazen (voor in de mond met getuite lippen; doe je vanuit je buik).
Probeer maar eens: bij uitademen heb je lang niet zo'n lange 'adem' als met uitblazen.
Er zijn trouwens ook heel wat goede stemoefeningen voor, om voor in de mond te leren zingen.
admin
admin dec 15 '10

Here Here,Marenubium!!!
admin
admin dec 15 '10

Of is het Hear Hear Marenubium!!(?)
Mimosa
Mimosa dec 16 '10
Vooral de eerste vond ik heel goed, kwam ook helemaal binnen bij me.
Misschien is inderdaad zangles iets voor je. Een mooie stem heb je en met wat technieken en oefening zou je er veel mee kunnen doen.
Volgens mij is zingen voor jou wel een manier om je te ontspannen, je te uiten. Je kan er ook andere mensen diep mee raken. Ga door dus!
admin
admin dec 16 '10
Ja, je hebt zeker een mooie stem! Wat gezegd wordt: zanglessen !!! Laat je nog wat nummers horen?! laughSucces smile
TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 16 '10
Hey hey,

Ik heb wel al zangles gehad, maar dat is alweer 2 jaar geleden ofzo.
Wil dr ook wel weer een x keer mee beginnen, ben ondertussen de technieken wel vergeten haha, maar ademhalingsoefeningen heb ik toen niet echt gehad eigenlijk.
En het heeft ook wel met het roken te maken want heb lichte astma, "licht", heb dr best wel last van, ik ben heel snel buiten adem etc.
Ik ga het is proberen Marenubium, en anders zal ik zoiets ook wel leren tijdens zanglessen denk.

Dankjewel hoor jongens, ik zal is kijken of ik nog een ander nummertie kan doen smileen dan proberen meer vanuit m'n buik te ademen etc.
Raida
Raida dec 16 '10
en als het wat hoger gaat moet je gewoon de billen samen knijpen, dan geraak je hoger en of lager met je stem...

Klinkt mss ff stom maar het helpt echt enorm
TamaraButterfly
TamaraButterfly dec 16 '10
Mimosa, ja ik kan nu wel ietsje beter mijn gevoel erin leggen, voorheen vond ik dat wel moeilijk omdat ik toen nogal in de knoop lag met mijn gevoelens.
maar het ligt denk ook aan het stuk tekst wat ik zing, want als ik me ermee kan 'verbinden' dan kan ik het ook echt vanuit me zelf zingen natuurlijk
maar dankjewel hoor!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki