Loading...
nl

God

karda
karda nov 27 '10
Ik vraag me af of er meerderen hier zijn die ook een tegenstrijdig gevoel ervaren als we het over God hebben.
Ik ben heel kerks opgevoed, met een oordelende god, en over de hel en de hemel. ook over als je niet geloofd dan ga je naar de hel.
dus eigenlijk heb ik een hele nare bijsmaak als mijn familie het heeft over hun God, ik zie hun God niet als mijn God.
Vandaar dat ik niet meer denk aan God, maar meer aan het Al wat is, aan een liefdes energie, en eigenlijk zijn er geen aardse woorden voor. wij hebben allemaal een vonk van God in ons.

hoe zien jullie God?
Delen:
admin
admin nov 28 '10
Mooi dat je God associeert met een liefdesenergie Karda, want zo zie ik het ook.

Ik heb God nooit in mijn jonge jaren nooit als oordelend ervaren. Dit kwam later, omdat mensen woorden gebruikten in Gods naam, dat er iets in je zou zitten wat niet goed zou zijn. God zou oordelen zei de een, de ander zei dat je daar niet een leven voor zou moeten wachten, dus nam het recht in eigen hand. Allebei werd er over oordelen gesproken in negatieve zin. Als je kan doorzien in liefde, weet je dat er geen straffende vinger hoeft te zijn. Ik geloof zelf wel erin dat de dingen die niet zuiver in jezelf zijn, je daar op een liefdevolle manier aan moet werken, maar dan komt er pijn vrij, maar dit komt niet door het oordeel op zich, dat komt door liefde en het inzicht.

Mensen reageren uit angst, misbruiken woorden uit de Bijbel voor hun eigen angsten, tekortkomingen of om het wel op een andere manier aan te pakken.

De appel is niet voor niets uit de Boom der Kennis geplukt, ieder moet zelf ervaren, en mensen kunnen het elkander, maar uiteindelijk voor hunzelf, erg moeilijk maken.
bloempje
bloempje nov 28 '10
god is in mijn ogen ook een energie, iets dat in iedereen zit en iedereen handeld door god maar ís niet god. en ook een moordenaar is geleid door god want mensen moeten sterven en we hebben allemaal ons pad gekozen en onze manier van sterven al voor we geboren worden. wanneer je moeite hebt om op je tijd te sterven dan word je geholpen zodat je het wat makkelijker hebt, dat hoort gewoon bij onze levenslessen. ik geloof ook niet in slecht, het is alleen een andere keuze dan die je zou willen naar de normale maatstaven. wanneer je sterft mag je terug naar die liefde van de goddelijke energie om vervolgens verder te mogen in je ontwikkeling. de bijbel neem ik met een grote pot zout, het is leuk opgeschreven, maar het is de visie vanuit 1 richting en niet gebazeerd op diverse visies en dat vind ik jammer. dus geen bijbel voor mij wel de goddelijke lifdesenergie.
god oordeelt ook niet in mijn ogen maar houdt ons allen bijeen als eenheid.


Liefs Bloempje
admin
admin nov 28 '10
De bijbel is oorspronkelijk geschreven vanuit alleen de spirituele lessen heb ik het idee. Bijna alles kun je vertalen naar het tegenwoordige "New Age". Maar zowel in de New Age, als in de Bijbel en de hierbij behorende teksten komt aanvulling van andere mensen, die herkenbaar is voor velen, en toch inspeelt op angsten, grootsheid, het al-weten en noem maar op wat nog meer. Toetst de waarheid wordt van gesproken - ieder moet die waarheid in zichzelf (door deze Bron) kunnen vinden. Veel obstakels langs de weg waar je aandacht naar toe gaat, leiden uiteindelijk alleen maar af. (Ik hoor ineens het liedje Son of a Preacherman?! hehehe smile)
Marenubium
Marenubium nov 28 '10
Mijn opvatting over het woord 'God', zoals de kerk ons die zo heeft voorgeschoteld, is dat het ontoereikend is voor wat GOD in mijn ogen is.
Het woord beperkt de energie. Zo. Heb ik daarmee ook even het hele communicatieproces in zowel woord als geschrift, als wel in geest en gevoel te pakken.
Cool.

smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki