Loading...
nl

vreemde droom

karda
karda nov 26 '10
Ik droomde over een oud collega van mij, zij was altijd zwaar van de kerk en is getrouwd met iemand van de zware kerk, en werkt er niet meer en heb haar niet meer gezien, ik ontving in mijn droom een trouwkaart van haar, ze ging trouwen met een vrouw en zag er opeens heel opzichtig uit met zwarte lippenstift boven en onder witte lippenstift heel anders. dus ik dennk wat zou die droom kunnen betekenen?
iemand een idee
Delen:
Iverinn
Iverinn nov 26 '10
Ik ben geen exper maar wil het toch porberen:

Ik vermoed een symboliek, oog de kerk en het vrij komen van de indenteit. Opdat de kerk soms mensen weg kan houden van hun ware indentiteit.
karda
karda nov 26 '10
denk je dat het betekent dat ik me steeds vrijer zal gaan voelen?
admin
admin nov 26 '10
Zwart/Wit heeft met dualiteit te maken: goed/slecht. Je vast houden aan hoe het hoort, of hoe je kan zijn als je je werkelijke passies-verlangens-dromen vrij laat. Heb je vroeger een "strenge" opvoeding genoten?
Iverinn
Iverinn nov 26 '10
Dat zou het inderdaad kunnen betekenen, maar dan denk dat er bedoelt wordt vrijer in het voelen en het zijn. Meer een zijn met je ware ik.
admin
admin nov 26 '10
De weg naar je ware ik kan vele fases hebben smileEen verlangen kan ook bij je ware ik horen, maar neem aan dat het de spirituele ik moet zijn. Hoewel de droom zich in een "relatie-vorm" uit.
Iverinn
Iverinn nov 26 '10
Ik typte me berichtje tegelijker tijd en zag daardoor de jouwe niet Bart, ik doelde op wat Karde zei, maar zoals je het zegt in je laatste bericht lijkt de puzzel goed opgelost smile.
karda
karda nov 26 '10
ja best wel, ook wel met de kerk
karda
karda nov 26 '10
dank jullie wel voor de uitleg.
admin
admin nov 26 '10
Helemal okay Iverinn, goede samenwerking zo... graag gedaan!
Cialara
Cialara nov 26 '10
Origineel bericht van: karda
Ik droomde over een oud collega van mij, zij was altijd zwaar van de kerk en is getrouwd met iemand van de zware kerk, en werkt er niet meer en heb haar niet meer gezien, ik ontving in mijn droom een trouwkaart van haar, ze ging trouwen met een vrouw en zag er opeens heel opzichtig uit met zwarte lippenstift boven en onder witte lippenstift heel anders. dus ik dennk wat zou die droom kunnen betekenen?
iemand een idee


Wauw interessante droom. Ik kijk niet naar de anderen en wil zelf mijn eigen uitleg eraan proberen te geven...
Dus iemand die je een tijd niet hebt gezien stuurt je een uitnodiging en blijkt opeens totaal veranderd te zijn, iets wat je niet had verwacht! Een hele transformatie van het zware mannelijke kerkelijke naar opeens het vrouwelijke en lesbische, dat is opvallend. Ook haar kleding die van waarschijnlijk conventioneel, naar opeens heel opvallend gaat en voora het zwart/wit valt je op.

Het hele thema van de droom is transformatie. Er zijn twee zaken gaande, namelijk van mannelijk naar vrouwelijk en daarnaast van bescheiden in zichzelf naar zeer expressief. Is er in jouw leven ook zo'n transformatie gaande? Ga je meer je vrouwelijke kant leven? Meer op je intuitie en je vrouwelijke gaven afgaan... Gevoel, zorgzaamheid, liefde en intuitie zijn daarin belangrijk.
Van in jezelf/conventioneell naar meer expressief; mogelijk dat je meer naar buiten komt met je vrouwelijke kanten, je spirituele kant ook. Zoals jij dat bij haar ervaart als volkomen onverwacht, misschien zelfs wel shockerend, zo kunnen anderen dat bij jou misschien ook wel ervaren. Maar toch mag je best jezelf naar buiten brengen, je ware zelf, zoals je echt bent, dus je ware vrouwelijke kant met al haar schoonheid.

Het laatste is het zwart witte lippenstift. Zwart en wit zijn elkaars tegenpolen, maar komen samen in de lippen. Zodoende komt er balans, want zwart kan niet zonder wit en andersom. Dualiteit bestaat, maar als het in balans komt en in harmonie is dat niet iets om van te schrikken, maar alleen maar prachtig om te leren en om te ervaren. Immers, zonder duisternis ook geen licht, en andersom (op aards niveau gesproken wink) Denk ook aan Yin Yang, dat kwam al direct bij me op.

Je kunt uiteindelijk alles van de uitersten naar balans brengen en je wordt ertoe uitgenodigd zo blijkt, je wordt uitgenodigd om je vrouwelijke en je expressieve kant meer naar voren te brengen en zodoende in je uitingen meer balans te vinden, ook voor jezelf.

Dit was mijn uitleg van zoals de droom op mij inwerkt.
Nu ga ik even lezen wat de anderen hebben geschreven laugh
Liefs Jorine.
karda
karda nov 26 '10
Lieve Jorine,

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg van de droom.
Dat klopt wel dat ik nog meer naar buiten mag treden, mijn ware zelf laten zien (is moeilijk maar ben er mee bezig, ook ten opzichte van mijn kerkelijke familie). ik vind het wel heel treffend uitgelegd.

Gelukkig onthoud ik mijn dromen makkelijk, ik heb een tijdje dromenschriftje bijgehouden.

dankje wel Jorine.

liefs Karda
Cialara
Cialara nov 26 '10
Graag gedaan Karda smile

Ik kom zelf ook uit een zeer kerkelijke familie en weet dat het niet altijd meevalt.

Liefs Jorine.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki