Loading...
nl

Loslaten & keuze mogelijkheden

TamaraButterfly
TamaraButterfly nov 26 '10
Loslaten, hoe doe je dat?

Loslaten is niet iets, wat je zomaar in eentweedrie doet. Het is een proces, dat begint, met te willen loslaten. Daarmee is de belangrijkste stap al gezet, en heb je de helft van het werk al gedaan.
Wàt wil je loslaten? Angst, pijn, verdriet? Een vervelende ervaring? Een intens verlangen naar bijvoorbeeld een fijne relatie, of een kind? Een probleem, of het verleden?

Voor je het kàn loslaten, is het belangrijk dat je eerst al je pijn, verdriet en gekwetste gevoelens verwerkt, die erbovenop kunnen zitten. Het is belangrijk, dat je jezelf toe gaat staan, die te gaan voelen, zònder erin te verdrinken.

Het is eens mens eigen, om juist die emoties te ontlopen, omdat we het verdriet en de pijn niet willen voelen.
Door middel van veel werken, veel sporten, alcohol en drugsgebruik, of door het gewoon heel druk te hebben.

Het is echter essentieel, als men vrij wil worden, om datgeen wat men vreest, in dit geval emoties, niet te ontlopen, maar tegemoet te treden.

Voor je iets kan loslaten, moet eerst datgeen bevrijdt worden, wat erbovenop zit. De emoties.

Als je de behoefte voelt, en tranen voelt van binnen, laat ze vrij, laat ze stromen en zend jezelf liefde. Probeer zelfmedelijden of een slachtoffer-gevoel te voorkomen. Daar help je jezelf niet mee. Daarmee kom je in een negatieve spiraal terecht, en kom je in een depressie.

Hoelang dit duurt, dat is van persoon tot persoon verschillend. Het hangt ook af en van de betreffende ervaring die je wil loslaten. De ene ervaring zal vlot losgelaten kunnen worden, als er niet teveel emotie aan vast zit, terwijl een andere ervaring veel meer tijd en werk heeft, bijv. bij een traumatische ervaring uit je kindertijd.

Meestal is het zo, dat een ervaring die je al lang meedraagt, bijv. al vanaf je vroege jeugd, dat die veel meer tijd en werk kost, als een nare ervaring die nog maar kort geleden is.

Maar als je ervaring van kort geleden, je weer herinnert aan andere soortgelijke ervaringen die zich ook in je leven afspeelden, en er van een herhaling gesproken kan worden, kan er ook weer veel werk te doen zijn! Het blijft dan niet bij die ene ervaring, je zou dan ook eens moeten gaan kijken naar die andere, soortgelijke ervaringen.

Je zou jezelf dan eens kunnen gaan afvragen, wat voor trend zich steeds in je leven afspeelt, door ze eens allemaal naast elkaar te gaan leggen, en ernaar te gaan kijken. Zo kun je wellicht de lijn, de rode draad erin gaan ontdekken, en erachter komen waarom er bij jou steeds weer dezelfde soort ervaringen op je pad komen.

Wat te doen:
Eerst uithuilen, terwijl je zo positief mogelijk tracht te blijven. bijv. blijven denken: dit is maar tijdelijk, en duurt niet eeuwig. Als ik dit verwerkt en losgelaten heb, is er weer meer ruimte in mijzelf voor Licht en Liefde, en zal ik mijzelf een stuk beter en vrijer voelen. Je gedachten erover opschrijven dmv een dagboek kan ook helpen, evenals iets creatiefs doen, zoals tekenen, bloemschikken, kleien, enz.
Zolang jij je emoties er laat zijn, is het al goed.
Als je boos bent, dan ben je boos, als je verdrietig bent, dan ben je verdrietig, maar besef dat het tijdelijk is.

(Wees je eigen beste vriend(in), kraak jezelf niet af, denk geen slechte dingen over jezelf, doe alles voor jezelf en zeg alles tegen jezelf wat je ook voor en tegen je beste vriend(in) zou zeggen.)

Je kunt ook deze visualisatie doen:
sluit je ogen, en zie in gedachten voor je: datgeen wat je los wilt laten, zit met een draadje aan je vast. Neem in gedachten een gouden schaar, en knip het draadje door. (je zou nog de gedachte erbij kunnen zenden: "ik heb je niet meer nodig, en laat je nu los" of iets dergelijks) Zie dan, hoe een Witte Hand, (De Hand van God) het van je overneemt. Voel in jezelf wat dit met je doet. Voel een wit licht in en om je heen, dat je leidt en beschermd. Je bent veilig, geliefd, en alles is goed.
Of je ziet voor je dat het gene wat je wil loslaten, dat je het in een luchtbel plaats, en je ziet de luchtbel heel ver de kosmos ingaan.

Of je schrijft alles op een papier (in gedachten of in het echt) wat je los wilt laten, en je verbrand het, of je gooit de prop heel ver weg.

Als je kunt bidden, bidt dan om hulp, zeg, wat je wilt loslaten en waarom, en vraag hulp erbij. Vergeet dan ook niet, om te bedanken voor de hulp die je al krijgt, om je leven op het goede spoor te krijgen, en alle andere goede dingen in je leven.

Je zult merken, hoe vaker je hiermee aan de slag gaat, dat er op een gegeven moment iets in je veranderd. Door het vrijlaten van de emoties ga je je vrijer voelen. Door het kijken naar je ervaringen in je leven, (dat je steeds gemakkelijker af zal gaan, naarmate je dit vaker gaat doen, en je het grootste stuk emoties erbovenop hebt vrijgelaten), ga je inzicht in jezelf verkrijgen.

En dan zul je op een gegeven moment gaan merken, dat dat stuk wat je zo graag los wilde laten, als vanzelf wordt losgelaten. Je merkt dat je zonder pijn, verdriet en wroeging terug kunt kijken. Je kunt vergeven, wèrkelijk vergeven, vanuit je hart.

En zo ben je echt vrij.

Bron: http://www.dewegvanhethart.com

___

Keuzemogelijkheden :

> Je kunt er zelf voor kiezen elke dag gelukkig te zijn. Geluk zit in jezelf, anderen kunnen ertoe bijdragen
> Je kunt er zelf voor kiezen vrij te zijn. Vrijheid zit in jezelf, je hoeft het alleen maar vrij te laten stromen
> Je kunt er zelf voor kiezen hoe je je leven beleeft. Is dat met een positieve of een negatieve kijk?
> Je kunt er zelf voor kiezen liefde in je leven toe te laten of je er voor af te sluiten
> Je kunt er zelf voor kiezen je bewustzijn te vergroten of je ontwikkeling stil te laten staan
> Je kunt er zelf voor kiezen angst los te laten en te durven leren
> Je kunt er zelf voor kiezen de volledige verantwoordelijkheid vor je eigen leven te nemen
> Je kunt er zelf voor kiezen alleen die keuzes te maken, die goed zijn voor jou zonder het algemeen belang uit het oog te verliezen
> Je kunt er zelf voor kiezen je door anderen pijn en verdriet aan te laten doen. Niemand kan dat doen als jij dat niet toelaat
> Je kunt er zelf voor kiezen hoe je de dingen in je leven ziet en ervaart. Een andere kijk levert en andere ervaring op
> Je kunt er voor kiezen je eigen beslissingen te nemen. Doe je dat niet dan leg je de verantwoordelijkheid voor jou leven in de handen van iemand anders
> Je kunt er voor kiezen jezelf, waar nodig, te veranderen. Niemand anders kan dat voor jou doen
> Je kunt er zelf voor kiezen hoe je met andere mensen omgaat. Elke houding levert zijn eigen reacties op
> Elke verandering geeft ook veranderende reacties
> Je kunt er zelf voor kiezen iemand te vergeven. Vergeven maakt de weg vrij naar universele liefde
> Je kunt er zelf voor kiezen tolerant te zijn en ernaar te handelen. Begrip voor elkaar leidt uiteindelijk naar vrede
> Je kunt er zelf voor kiezen jezelf te ontwikkelen tot een steeds liefdevoller mens
> Je kunt er voor kiezen jezelf te leren kennen en e onderzoeken wie je werkelijk bent
> Je kunt er zelf voor kiezen 'verkeerde' beslissingen te veranderen door nieuwe beslissingen te nemen. Elk moment heb je de keus te doen wat je denkt dat je moet doen. Laat je gevoel hierbij een grote rol spelen
> Je kunt er zelf voor kiezen met de Nieuwe Tijd mee te gaan en je te verdiepen in alle voorhanden zijnde informatie hierover
> Je kunt er zelf voor kiezen je in te zetten voor een betere wereld door bij jezelf te beginnen
> Je kunt er dan ook zelf voor kiezen je eigen rol in de Nieuwe Tijd te gaan spelen
> Je kunt erzelf voor kiezen werk te zoeken dat bij je past i.p.v werk te doen dat het meeste geld oplevert.
> Je kunt er zelf voor kiezen je persoonlijke ontwikling centraal te stellen in je leven
> Je kunt er zelf voor kiezen je met de 'binnenkant' bezig te houden i.p.v met de 'buitenkant'
> Je kunt er zelf voor kiezen de werking van de geestelijke wetten te gaan onderzoeken
> Je kunt er vervolgens voor kiezen die geestelijke wetten te gaan leven
> Je kunt er zelf voor kiezen naar je gevoel te leren luisteren i.p.v alleen naar je verstand
> Je kunt er dan verder voor kiezen dat gevoel te gaan ontwikkelen en daarmee je bewustzijn te vergroten
> Je kunt er zelf voor kiezen in harmonie met jezelf en anderen te leven
> Je kunt er zelf voor kiezen conflicten op te lossen
> Je kunt er zelf voor kiezen in vrede te leven. Vrede zit in jezelf. Zoek en vind de vrede in je hart en accepteer de consequenties
> Je kunt er zelf voor kiezen de essentie van het leven te leren begrijpen. Leer het leven kennen door middel van jezelf. Alle antwoorden vind je binnenin, word stil en luister
> Je kunt er zelf voor kiezen jezelf te ontwikkelen naar een hoger niveau van bewustzijn en je kwaliteiten daarbij te ontdekken
> Je kunt zelf kiezen welke manier om je te ontwikkelen het beste bij jou past
> Je kunt er zelf voor kiezen hoe je kijk op ziekzijn is. Je kunt ook hierin je eigen verantwoordelijkheid nemen
> Je kunt er zelf voor kiezen de oorzaak van je ziekte op te sporten i.p.v alleen de symptomen te bestrijden
> Je kunt er zelf voor kiezen je bewust te worden van je eigen genezende vermogens. Ziekzijn is een signaal van het lichaam om je iets duidelijk te maken. Als je leert luisteren naar deze lichaamstaal zul je veel over jezelf te weten komen en jezelf in vele gevallen kunnen genezen ( Lees bijv. het boek Louise Hay-Je kunt je leven helen)
> Je kunt er zelf voor kiezen je eigen levenskoers te varen en je niet op te laten jagen door wie dan ook
> Je kunt er zelf voor kiezen baas over elk facet van je leven te zijn
> Je kunt overal zelf voor kiezen. Dat is het grondrecht van ieder mens dat recht doet aan onze vrije wil.

Bron : Werkboek van de Nieuwe Tijd - Angel
Delen:
Rie
Rie nov 26 '10
Mooi stuk kende het al mooi hoor.
diebrabander
diebrabander sep 4 '12
Uw Persoonlijk Afweerprofiel

Uw Schatting Uw Score
1. Valse Hoop
4.7

2. Valse Macht
4.5

3. Ontkenning van behoeften
6.4

4. Primaire Afweer
1

5. Angst
1.4

Mooie test, heel bruikbaar voor veel mensen lijkt mij!

Zoals verwacht heb ik idd de ontkenning v behoeften het meeste. Hoe kan je hiervan af komen? Al leidt ik wel een heerlijk leventje moet ik zeggen, want veel negatieve kenmerken van de behoeften-ontkenner heb ik niet & ga ook niet overdreven veel uit de weg voor conflicten & confrontaties.

In mijn ogen dan hè ^^
diebrabander
diebrabander sep 4 '12
En idd een prachtig stuk! Je hebt altijd keuzemogelijkheden, AL-TIJD!
diebrabander
diebrabander okt 16 '12
Ik heb de laatste tijd bij mezelf ontdekt dat ik überhaupt weinig emoties meer aan de oppervlakte komen. Ik maak me eigenlijk bijna nooit ergens druk om en heb ook mijn verwachtingen van alles uitgeschakeld, wat dus ervoor zorgt dat ik minder snel teleurgesteld wordt, maar ook dat ik nergens meer naar uitkijk.

Het 'genieten van kleine dingen' is een van de dingen die in mij weggestopt zijn (zoals ik r in een ander topic over had) en ik wil die bescherming weer opheffen, maar hebben jullie ideeën hoe ik dit kan doen?
obs
obs okt 17 '12
Mooi stuk van je, Tamara butterfly. Het zegt iets over verantwoordelijkheid nemen en acceptatie. Je kan je er tegen verweren of het een plaats geven, aanvaarden. Weet je wat het moeilijkst is? Het vergeven van jezelf. Dat vraagt heel veel moed. Jezelf recht durven aankijken en zeggen (terwijl je eigen ego zich al begint te verweren en allerlei redenen opnoemt waarom het wél goed was) dat je inderdaad niet goed gereageerd of gedaan hebt.
Het volgend moment gebeurt er iets wonderlijks...

Even tegen diebrabander:
Ik geloof dat je in een overgangsfase zit. Momenteel speelt zich alles af in een waas en ben 'jijzelf' afwezig. Niet bang zijn want die dingen komen weer goed.
Vertrouw erop en aanvaard het. Soms is er geen zonnenschijn. Je kan niet altijd vreugde hebben. Zoals je zei dat het allemaal eender is, zal er opnieuw een moment komen dat je het beter begrijpt.

Neem eens tijd voor jezelf. Sluit je ogen en voel. Laat alles los wat in je omgeving gebeurt. Alleen jij en je innerlijk lichaam. In je lichaam voel je jezelf ademen. In het begin onregelmatig. Neem je lichaam gewaar, eventuele pijnen. Voel ze en luister ondertussen naar je eigen ritme van je ademhaling.
Als je het goed doet, merk je dat je veel rustiger word. Je komt weer tot jezelf. Daarin kun je even blijven om eventuele antwoorden te krijgen. Maar je kan het ook kort houden.

Dit is je veilig plekje waarin je helemaal thuis bent en waar je altijd naartoe kan gaan. Onthoud dat goed.

Dus geen paniek, soms zijn er mindere tijden, soms goede tijden. Daar moet je helemaal niet bang voor zijn:)
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 17 '12
Soms loop je helemaal vast op je verleden... terwijl je dacht dat het je niets meer deed neem je het toch met je mee in je "onderbewuste"

dit vormt een blokkade in mijn persoonlijke groei...

Ik heb er voor gekozen om regressie therapie te gaan doen...
Ik ben al 3 keer geweest waar ik ademsessies heb gehad...

3 sessies omdat ik zodra ik emoties voel, mijn adem in ga houden... het is de bedoeling dat ik door adem ook al word ik emotioneel

Ik heb chronisch hyperventilatie
Waarschijnlijk al heel erg lang...
Sinds ik het weet, ben ik bewust van dat ik er vanaf wil
Langzaam vallen stukjes op zijn plaats
Er zit zo'n woede in mij... (opgekropte woede)
die ik nooit heb leren uiten

ik vraag me af of ik er ooit wel afkom... omdat die ademsessies voorlopig doorgaan, en ik daar kwaad om wordt
kwaad omdat het zo veel geld kost, en mijn vriend het betaald
kwaad dat ik zelf niet kan werken omdat ik zoveel nare klachten heb door verkeerd ademen
Kwaad omdat ik het achter me wil laten, maar niet weet hoe?
diebrabander
diebrabander okt 18 '12
Ik mediteer en aard mezelf redelijk regelmatig en het is niet zo dat ik in een vervelende tijd zit hoor, ik voel alleen nagenoeg niks.. Ik kan wel blij zijn, maar echt blij en enthousiast ben ik maar soms. Tegelijkertijd zorgt dit er ook voor dat ik niet in een vervelende tijd zit, want ik heb dus ook zelden negatieve emoties.

Wel heb ik momenten dat ik mijn energieniveau heel hoog breng, of dat het vanzelf gaat & dan een geweldig gelukzalig gevoel heb. Ik moet dan lachen om alles etc, dat heb ik dus wel.

Ik heb dus totaaaal geen vervelend gevoel, ik beschouw mezelf zelfs al (best) gelukkig. Ik heb alleen veel minder (positieve & negatieve) emoties dan anderen en dat is een beperking, dus ik wil er vanaf..

Moonflowertje heb je er wel eens overna gedacht een vechtsport als kickboksen ofzo te gaan doen? Het blijkt rustgevend te zijn, omdat je als het ware je woede eruit kan slaan. En het is gewoon een leuke hobby ^^

In de film Never Back Down vraagt ook een moeder aan de MMA trainer wat hij vindt van alle boze jongemannen die daar sporten. Hij reageert: ''They're a lot less angry when they walk out of here, then when they walk in.''
obs
obs okt 18 '12
Aan diebrabander,

Hoge pieken en enorme dalingen hebben lijkt me ook niet altijd fijn. Volgens mij ben je een heel stabiel persoon en dat lijkt me best. Misschien moet je daar vrede mee nemen? Mensen die wat verder staan, zijn meestal stabieler. Tof dat je aan meditatie doet:-). Ik denk dat je je weinig zorgen moet maken. Het lijkt vaak groener aan de overkant. Mensen overdrijven welleens of doen alsof. Je bent best gelukkig, zeg je zelf... nou dat lijkt me ook zo. Misschien kan je nog een beetje verfijnen en genieten van het 'nu' moment, dus kleine dingen eigenlijk. En daar heb je eigenlijk weinig voor nodig. Als je naar je ademhaling luisterd, kan je niet meer nadenken. En daar zit het hem net... daar zit die gelukzaligheid.
obs
obs okt 18 '12
Moonflowertje, je mag best boos zijn, daar is niets mis mee. Die gevoelens mogen er wezen, daar hoeven we ons bv. niet schuldig over te voelen. Gevoelens zijn er.
Wat je ermee doet is anders:
Je kan ze opvangen en voelen.
Je kan ze voelen en erover beginnen na te denken en DAN ben je vaak al mis.
Omdat je redenen gaat zoeken waarom je net kwaad bent, een ander zoekt om te beschuldigen of jezelf verwijten maakt.
En dat hoeft niet.
Je bent gewoon boos.
Aanvaard het, voel het en dan... zal je merken dat het heel makkelijker zal wegebben.
En ik begrijp je best als je zegt dat therapie geld kost enz. Maar ik weet zeker dat jij het kan. Ik geloof in je! En nu jij in jezelf:) Wees lief voor jezelf zoals je voor ander zou doen.

Dikke knuf!
diebrabander
diebrabander okt 18 '12
Origineel bericht van: obs
Aan diebrabander,

Hoge pieken en enorme dalingen hebben lijkt me ook niet altijd fijn. Volgens mij ben je een heel stabiel persoon en dat lijkt me best. Misschien moet je daar vrede mee nemen? Mensen die wat verder staan, zijn meestal stabieler. Tof dat je aan meditatie doet:-). Ik denk dat je je weinig zorgen moet maken. Het lijkt vaak groener aan de overkant. Mensen overdrijven welleens of doen alsof. Je bent best gelukkig, zeg je zelf... nou dat lijkt me ook zo. Misschien kan je nog een beetje verfijnen en genieten van het 'nu' moment, dus kleine dingen eigenlijk. En daar heb je eigenlijk weinig voor nodig. Als je naar je ademhaling luisterd, kan je niet meer nadenken. En daar zit het hem net... daar zit die gelukzaligheid.


Klopt, ik ben ook blij dat ik zo stabiel ben als ik al die mensen zie die juist instabiel zijn. Bedankt voor jullie advies, dan ga ik ns goed focussen op de momenten ipv de gedachten, zodat de hoge pieken hoger worden maar de ondergrens hetzelfde blijft^^

Seeyah!
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 19 '12
Obs... bedankt voor het vertrouwen smile

waar het mij vooral om te doen is, is regressie-therapie
(voorgoed mijn verleden achter me laten) wat geweest is is klaar nu...
wat ik me afvraag is: waarom kan dat niet gewoon?
Zij zegt dat het beter is om eerst door mijn emoties heen te leren ademen... terwijl ik denk dat tijdens regressie-therapie vanuit je bewustzijn terug gaat naar je verleden...
Vanuit het bewustzijn heb je geen emoties volgens mij... die komen erna pas
en dat is geen verdriet meer, of kwaadheid...
maar gewoon ontlading, de zware last die ik met me meedraag valt van me af, tenminste zo denk ik dat het hoort te gaan...
Maarja... omdat ik er nog helemaal geen ervaring mee heb...
behalve een boek met ervaringsverhalen die ik heb gelezen over de therapie... kan ze me alles wijsmaken...
gelukkig wordt ademtherapie wel vergoed door mijn zorgverzekeraar... tot € 300,- per jaar
en het jaar is bijna om smile
Ik snap het met mijn hoofd wel, alleen mijn gevoel wil niet mee gaan in die gedachten... en dat is niet voor niets laugh

kwaad is niet het goede woord misschien tongue
ik ben gewoon teleurgesteld...

Ik wil dus best een stapje terug doen...
(dingen oprakelen uit het verleden om uiteindelijk weer verder te kunnen)
maar ik word nu gedwongen om eerst te leren ademen vanuit mijn buik, terwijl ik daar mijn emmertje niet mee leeg maak...
integendeel...

Maargoed, uiteindelijk komt het wel goed!
dat weet ik...

geduld is niet mijn sterkste kant, als ik bedenk dat geduld voor eeuwig is shocked

groetjes Moonflowertje tongue
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 19 '12
Ik zit net te denken dat het niet het bewustzijn is, maar het onderbewuste... vandaaruit kan het dus wel zo zijn dat je emoties gaat voelen...
maar snap nog steeds niet waarom ik eerst moet leren ademen
in plaats van tijdens de sessie terug gaan naar het punt waarop ik problemen kreeg met mijn ademhaling...

wink
obs
obs okt 20 '12
Ik krijg meteen een gevoel dat je iets heel hard wil wat je vroeger kon. In een vorig leven had je gaven die je nu terug wilt halen.
Ik snap het dilemma, eigenlijk snap ik de dilemma dat zich alleen in je hoofdje afspeelt.
Want eigenlijk hoeven we niet teveel te willen. Ook niet teveel te verwachten.
Die wil komt uit je hoofd (ego). Ons hoofd, hersenen is een instrument waarmee je kan denken dat vooral bestaat uit: analyseren, vergelijken, interpreteren en wat hij heel goed kan is dingen uit het verleden opratelen en onze verwachtingen van de toekomst opnoemen. Maar wat hij niet kan is in het 'nu' moment zijn. Dat instrument kan je gebruiken maar de gedachten die later gevoel kunnen worden omdat we er ons mee vereenzelvigen. Is gewoon een gedacht en als we het niet als 'ik' zien, hoeft daarbij niet altijd een gevoel te komen. Het zijn opvattingen van je omgeving, oordelingen en veroordelingen die de hersenen maakt om te begrijpen. Kennis te verwerven in de materieële wereld. Dat is goed, dankzij hen zijn we heel bijzonder maar het heeft weinig met onszelf te maken. Kort gezegd hersenen kan evengoed een arm en been zijn. De been is toch ook niet onze 'ik', waarom hersenen wel?
Het 'ik' woord vonden we uit. Er is inderdaad een eigenheid die heel hard verbonden is met het universum. Wij zelf zijn het universum.
Die eigenheid is belangrijk. Eens we onszelf ontdekken weten we waar we staan, onze gaven zijn en wat we kunnen aanbieden. Als je naar dieren kijkt is er ook eigenheid. Ze denken wel niet. Ze vereenzelvigen zich niet met hun hersenen. Dus dieren zijn eigenlijk altijd 'licht'. Dieren leven in het 'nu'. Soms kijk ik wel uren naar mijn kat, ik voel haar, ik voel het 'nu'.

Even praktisch. Over het ademen uit je buik. Ik doe geen meditatie maar wat ik bedoel is daar het beste mee te vergelijken. Ik doe niet meer of minder dan naar mijn ademhaling luisteren. Daarbij denk ik niet na of het uit mijn buik is of elders. Ik geloof wel dat je het automatisch begint te doen. Als ik luister naar mijn ademhaling is mijn hoofd stil en ervaar ik 'nu' en dat is prachtig en veel begripvoller dan analyses, vergelijkingen en theorieën die we in ons hoofd maken. We hoeven niet meer te doen dan 'aanwezig' zijn.
Probeer het eens, je moet niet meer doen dan luisteren. En een extra hulpmiddel kan zijn als je je voorstelt dat er binnen in je slechte energie zit. Je kan het een kleur geven. Ik stel me vaak misselijkmakend groen voor. Adem licht in. En groen komt eruit. Voel hoe je lichaam begint te ontspannen, elk deeltje wordt gezuiverd.

Ik hoop dat ik je hiermee kan helpen.

Zelf heb ik nog geen regressietherapie te gaan maar iets in me zegt dat dit niet hoeft. Ik hoef niet te weten wat ik voordien heb meegemaakt, ik weet het, ik voel het in dagdagelijkse beslomeringen waar ik soms ineens een beeld doorkrijg. Die tekenen vind ikzelf voldoende.
Is mijn persoonlijk idee smile

Liefs obs
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 20 '12
bedankt Obs... laugh

Ik lees net even terug en voel hoe depressief ik was gister shocked
Zo wil ik helemaal niet zijn!!
met mediteren heb ik weinig... Ik ben van nature veel te druk...
En ik heb het niet nodig om bij me zelf te komen, of bij mijn gids.
Dit gaat gewoon vanzelf, al zo lang als ik me herinner!

Omdat ik Chronische hyperventilatie heb, en er vanaf wil...
ben ik al 2 jaar aan het zoeken naar een oplossing!
Om daarbij te komen zal ik eerst de kern moeten vinden, ik had gehoopt dat het tijdens een regressie- sessie naar boven zou komen?

Vorig jaar heb ik 8 sessies gehad bij een psycholoog!
ik kan mijn hele hebben en houden vertellen zonder daar emoties bij te uiten... vanbinnen voel ik ze wel, maar ik uit het niet...

Persoonlijk denk ik dat daar de schoen wringt! ( ik moet me gaan leren te uiten)

Het begint me ook langzaam te dagen dat het wroeten in mijn verleden geen zin heeft,
Dat verteld mijn droom die ik had denk ik (symbolisch)
(Op de plaats waar ik als kind woonde en speelde daar staat nu een torenhoge flat)

eigenlijk (nu ik erover nadenk) heeft Willem (Diebrabander) wel gelijk laugh
Misschien moet ik inderdaad eens op vechtsport gaan...
Maar ik wil ook nog niet opgeven... dus moet doorzetten smile
groetjes Moonflowertje wink
Enigma
Enigma okt 20 '12
Voor mij is "bewust ademen" heel belangrijk smile.
Het helpt mij om spiritueel te reizen en andere dimensies makkelijk en gecontroleerd te ervaren/bezoeken.
Regressie therapie kun je ook op die manier bekijken (interpreteren).
Je gaat op zoek, een ontdekkingstocht (reis) naar wie je werkelijk bent en wat je blokkades zijn.

Adem oefeningen zijn belangrijk om je te ontspannen en te centreren.
Als je gecentreerd bent kun je beter communiceren met je "hogere zelf".
Je "Hogere zelf " is (zoals vele weten) het gedeelte van jou dat alles van jou weet.
Wanneer jij daar contact mee maakt kun je jezelf herinneren welke obstakels (uit vorige levens) jou nu in de weg staan. Als je weet wat die problemen zijn kun je er in de regressie sessies (door de juiste ademhaling) er beter aan/mee werken.
De ademhaling zorgt er dus eigenlijk voor dat je dichter bij je herinneringen kunt komen.

Het gebeurd vaak dat als je de problemen/blokkades weg gewerkt hebt je meer intuitief en/of creatiever word.
Dan staat je minder of niks meer in de weg smile.

Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg, want ik vind soms de dingen die voor mij makkelijk zijn, moeilijk uit te leggen wink.

In de tekst hieronder is de ademhaling heel mooi omschreven smile.

It’s All in the Breath

What is the secret then? Ask yourself this question over and over, and notice what comes to the forefront of your mind before you find the answer. It really is simple—without it you could not live, and you would not have any existence in which you could experience the now, the present, and the inner worlds. Have you guessed it or recognized what the secret is? Everything is in the breath, and within the breath is the secret to life and the inner worlds. Breath is the secret to meet the you that is the real you, the one who exists on all levels and has experienced the many lives that have been the cause of your incarnation now.

The secret of life is in the breath, for everything exists this way. Without it, you would die, and to harness its power brings peace, tranquility, answers, direction, and inner cleansing. The breath has been discussed and practiced in all ancient civilizations, yet its power is often overlooked in the modern day.
To get a deep appreciation for the breath or for breathing properly, you need to understand that the simple act of breathing is what fuels you. It’s what keeps you alive, yet very often most individuals take this for granted. You breathe in air each day and do not see that you are indeed living the miracle that is life itself. You only need to refer to scripture to see how important breath is. It was noted in the beginning of the Bible that God breathed life into man, which was how that indomitable spirit became animated within human creation. So the secret to relaxation is to learn to become aware of the breath, even before you start to learn how to breathe deeply. Deep breathing is a skill in itself and is not that easy to keep going properly—but it most certainly is the key to relaxation. The following breath awareness exercise will allow you to become more in tune with your body and mind as one working unit. To be able to understand anything on a much deeper level requires awareness, and this awareness is the inner knowing of yourself—not just a case of registering your external environment by physical senses and perception.

Exercise: Breath Awareness

Choose a suitable place that you can lie down in relative comfort and ensure that no external distractions exist—remain in complete silence. You may wish to choose your own bed; this is where you will spend almost half of your life, so it would seem a suitable choice where you can contemplate in comfort and safety.

Lie on your bed, and when you have reached an appropriate level of comfort, cross your hands gently on your abdomen. Now close your eyes and begin to take your first breath. As you inhale, you should begin to notice how the air is drawn in by your physical attributes of your body, and become aware of how it really feels. Keep your mouth closed at this point, and only inhale through your nose. You will notice the air you inhale feels almost cold and refreshing; this feeling is clean and comforting as well as life giving. You should also notice that you are able to feel the air rushing through your nasal cavity, almost purifying as it goes. Now exhale and take another breath inward, and this time become aware of how your chest rises and falls with each inhale and exhale. Feel the weight of your hands and notice the air coming in, how it animates the physical movement of your hands up and down, gently without restriction.

Do not force the air in through your nose or mouth, as this will also take you out of your relaxing state of being. You should ensure that you breathe in a deep but gentle way to ensure that you get the maximum effect and that you stay in your relaxed state.
Take one more in-breath, but this time you may open your mouth to experience the inflow of the breath. Repeat the same process, and notice how your physical body feels as you draw the air in through your mouth. How does it feel when you fill your lungs with fresh air? Can you imagine how cleansing the air is as it enters your body and purifies as it goes? Do you feel the freshness of the air? You will also feel your hands moving up and down just the same as before, unrestricted and with ease.

You should now have an awareness of your breath, and this beginning awareness will be added to your subconscious so that you become more in tune with the breath each time. It won’t seem like something you don’t think of and take for granted, and you will come to a recognition of its inherent power the more you carry out the exercise. At this point you will be able to move forward and learn to relax using this breath awareness.

Ik heb deze tekst hier geplaatst, omdat het helemaal overeen komt met mijn eigen gedachten hierover en om het goed uit te kunnen leggen.
Het ademhalen word daarin mooi verwoord.
Er stond geen "bron" vermelding bij.

Voor veel mensen is ademen gewoon een reflex en niet meer dan normaal.
Maar wanneer de verbinding met de hogere niveaus van je "bewustzijn" helder en zonder blokkades zijn, krijgt je lichaam grotere mogelijkheden om zichzelf op natuurlijke wijze te helen.
Denk maar eens als je de volgende keer buiten loopt (of even rustig zit) hoe wonderlijk het eigenlijk is om te kunnen en mogen ademen.
Levensenergie !!! laugh
Voel de verbinding met de Aarde die jou die mogelijkheid geeft.
Zie het als een geschenk dat je aan dit proces mag deelnemen smile.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 21 '12
wow, dit is duidelijke taal, Enigma smile
En het klopt ook wel, ik kom dichter bij me zelf dan ik misschien zou willen...
normaal adem ik via mijn borst
Maar die vrouw van wie ik therapie krijg heeft me geleerd dat je de lucht direct in de buik moet inademen, en dan de borst en dan uitademen...
Als ik dat 10 keer heb gedaan word ik emotioneel, en ga ik huilen
het gaat zo diep... en houd dan mijn adem in...
ze zegt dan: doorademen Cindy!
Ik probeer door te ademen maar dat valt niet mee...
afgelopen keer zei ze iets waardoor ik zo erg moest lachen...
(moet je je voorstellen dat ik daar lig met een ding in mijn mond
(soort flesje zonder dop, zonder bodem) ik kan alleen maar luisteren naar haar en de muziek)
Ik zie dan beelden van mezelf hoe ik daar lig, en moet dan zo lachen, maar ook het lachen veranderd in huilen...
Ik ben me wel bewust dat asem of adem kostbaar is, het gaat automatisch eigenlijk, en als je het niet goed doet... krijg je vage nare klachten...
(door schade en schande word ik wijs) maar zover is het nog niet
Ik ben me net pas bewust van de schade en schande wink
en ook dat ik als ik het netjes blijf volgen het me wijzer zal maken,... Ik denk dat het de regressie therapie zal vermakkelijken, als ik het verhaal goed begrijp, toch?
Omdat ik dan bij de vervelende dingen in mijn verleden durf te komen (wat ik nu heb weggestopt, eigenlijk ben vergeten)
maar het is er wel!

winkbedankt Enigma en Obs...
(ik kom er wel, uiteindelijk laugh)
(voor andermans problemen of vragen is het zo simpel om een oplossing te vinden (waar niet om gevraagd wordt)
maar mijn eigen probleem, haha... soms denk ik wel eens dat ik te dicht bij mezelf ben om het te kunnen zien, ik zou dus eigenlijk een stapje terug moeten gaan, en het van een afstandje bekijken wink

smilegroetjes
diebrabander
diebrabander okt 22 '12
Hmm interessant, ik heb juist geleerd gewoon via je buik te ademen. Niet eerst nog naar je borst en dan uitademen.

En inderdaad daar heb je gelijk in, de mensen in de 'film' (van het leven) weten vaak niet dat ze in een film zitten & zien de problemen niet of anders dan ze zijn. De mensen die lekker in de bios popcorn zitten te eten, zien daarentegen alles en snappen niet dat de mensen in de film het niet zien (omstanders).

Liefde en (foute) relaties zijn hier leuke voorbeelden van (meisjes met een loverboy bijv. zíen de bewijzen van dat de partner een loverboy is maar, of beseffen het niet. Iedereen eromheen ziet het juist meteen, want zij zitten niet in de film).

Een van de grootste motivatie voor sommige mensen om anderen te helpen is omdat het makkelijker te zien is en ze daardoor niet naar zichzelf hoeven te kijken...

Btw lijkt mij dat dingen opschrijven terwijl je die afstand probeert te houden ook een handige manier is, het helpt je objectiever te blijven en zet alles mooi op een rijtje..

Dat je emotioneel wordt van op die correcte manier ademen wil ook zeggen dat je precies goed zit...

Good luck!:)
admin
admin okt 22 '12
Hoe ga jij om met anderen 'helpen' Brabander? Laat je hen ongered en bemoei je je niet met hun les?
diebrabander
diebrabander okt 23 '12
Ik probeer altijd te doorzien wat precies het probleem is en de oorsprong etc. Vanaf daar probeer ik dan altijd diegene de kennis en wijsheid te geven die ze nodig hebben om het zelf te doorzien en er iets aan te gaan doen. Lang niet iedereen wíl daarentegen geholpen worden, ik neem dan ook niet hun verantwoordelijkheid op me. Als ze echt niet mee willen werken en niks voor hun verantwoording nemen, dan laat ik ze los..
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki