Loading...
nl

Wie heeft ervaring met....

admin
admin nov 20 '10
Ha ha, nee geen spiritueel onderwerp.
Dit keer graag ervaringsadviezen ivm een aankoop nieuwe auto.
Ik heb nog nooit helemaal in mijn uppie een auto gekocht..
Het is ook de eerste keer dat ik voor een duurdere auto kan kijken, dus geen koektrommeltjes meer, daar ben ik echt klaar mee.

http://www.bosscheautoservice.nl/Voorraad/tabid/57/language/nl-NL/Default.aspx

Mijn oog is op deze auto gevallen, maandag weet ik of ik de financiering rond krijg.
Ik moet een beetje lenen om het bedrag op tafel te kunnen leggen, maar dat zal denk ik geen problemen opleveren.

Wie heeft er nog adviezen of tips?
Delen:
Iverinn
Iverinn nov 20 '10
kijk goed naar de dag waarde van de auto.
gast
gast nov 20 '10
Nou die Nissan heeft iig genoeg ruimte voor 4 kids en een hond wink
Je kan hem altijd door een ander bedrijf laten keuren (ANWB) die zijn onafhankelijk en kunnen je vertellen welke "dingen" je kunt gaan verwachten of niet. Maar mijn eigen ervaring met Nissan is erg positief. Evenals Subaru, super betrouwbaren en robuste auto's.
Tinne
Tinne nov 20 '10
Heb effe aan Dirk gevraagd, en die is heel tevreden over (en ik ook trouwens) over de Daihatsu wagen die wij nieuw hadden gekocht!

Hij zegt me ook dat als je een nieuwe wagen wenst, met goeie garantie's en milieuvriendelijk maar vooral budgedvriendelijk,
kan je opteren voor
1° Daihatsu Cuore ( de ruimtste)
2° Suzuki Alto ( grootste dealersnetwerk)
3° Nissan Pixo. ( de goedkoopste)



admin
admin nov 20 '10
Nou dag waarde zegt niet zoveel heb ik begrepen.
Dagwaarde zegt niets over de staat van de auto.
Bij een garage ben je het duurste uit, dealer iets minder en particulier het goedkoopste.
Maarrrr...particulier vind ik eng, deze man waar ik ben geweest is een oude klasgenoot (toevallig want dat wist ik niet), mijn moeder heeft er afgelopen jaar een prima auto gekocht en deze man is de buurman van mijn zus dus het voelt wel vertrouwd en hij zal zich niet zo gauw ellende op de hals willen halen neem ik dan maar even aan.

Hij zei mij dat ik met deze auto veel minder snel reparaties zal hebben als met andere auto's, het schijnt een enorm degelijke auto te zijn (japanners staan er wel om bekend).
Ook heb ik gewoon garantie (zonder extra te betalen want dat vind ik echt bezopen, zeker als het om zulke bedragen gaat).

Ik heb een erfenisje gekregen en wilde eigenlijk maar tweeduizend euro spenderen maar dan wordt de keuze redelijk beperkt aan gezien er een hoop vlees in de auto moet haha.
Met een klein stukje financiering extra kan ik het wel redden.

Man wat vind ik dit spannend....

Thanks Syl, voor je antwoord, fijn dat je er ervaring mee hebt, daar kan ik wel wat mee.
admin
admin nov 20 '10
Dank je wel Tinne, zo zie je maar die japanners doen het goed.
Ik moet wel een ruime auto hebben ivm de vier kids en klein paardje.
Deze auto heeft ook een hoge instap wat je zichtop de weg echt wel veel fijner maakt en wie weet ga ik nu ook de snelweg op, met deze durf ik dat wel.
Met de koffiemolen die ik nu heb met al die knipperende rode lampjes doe ik dat echt niet!

Deze auto zal in de wegenbelasting ook wel iets duurder zijn maar dat gaat dan om hooguit 15 euro, dus dat valt me mee.
Verzekering dat moet ik nog uitvogelen.

ow en eindelijk weer eens een radio en ramen die open kunnen.
Wat ik wel eng vind is dat ik gelijk *verliefd* word en daar moet ik wel afstand van nemen want anders is mijn mening te gekleurd.
Tinne
Tinne nov 20 '10
als ik op je link klik.. zie ik vier pagina's met tweedehandswagens,
kan je vertellen welke je wenst? want dat haal ik niet uit je verhaal op, Karin.
admin
admin nov 20 '10
ow sorry Tinne, heb ik het verkeerd gedaan?
Ik bedoel de nissan Almera Tino, die zilverkleurige met blauwe stoelen.
gast
gast nov 20 '10
Ik weet niet of het erg is dat je er verliefd op wordt. Ik denk zelf dat het beter is en dat je vertrouwen hebt in de auto. Je wil niet weten hoe die auto's hier mishandeld worden door de slechte wegen (kuilen ed). Ik heb in de afgelopen 3 jaar ervaren dat de Nissan die ik heb heel wat kan hebben. Hij ziet er niet uit, rammeld aan alle kanten maar start iedere keer weer zonder enige vorm van haperen. En ik heb er al het één en ander mee gehad zelfs een riem die er afgelopen is en daardoor even geen stuurbekrachtiging en waterpomp had. Ik met m'n stomme kop gewoon door rijden. aiedere andere auto had het na een halve kilometer al opgegeven maar deze bleef doorgaan. Voelde me achteraf wel een beetje schuldig aan mishandeling van mijn trouwe vier wieler. Maar hij doet het tot nu toe nog perfect.
Ik ben er ook wel van overtuigd dat ondanks het een mechanisch materieel iets is dat er toch een bepaalde connectie is met het menselijk bewustzijn. (call me crazy)
Tinne
Tinne nov 20 '10
Origineel bericht van: Groene heks
ow sorry Tinne, heb ik het verkeerd gedaan?
Ik bedoel de nissan Almera Tino, die zilverkleurige met blauwe stoelen.


oh ok.. ja ik dacht dat je raad vroeg over auto's! En vandaar dat ik het vroeg aan Dirk,
Misverstandje , geef nie!
Nou hier zijn we thuis alleen nog maar vol lof over nieuwe goedkope wagens, en niet over tweedehands, tenzij je daar zelf aan kunt sleutelen!
Iets waar dirk absoluut duizendmaal blij over is, dat ie dat niet (meer) hoeft te doen.
laugh
admin
admin nov 20 '10
heb er even in gereden gast en ondanks dat ik al jaaaren automaat rijd ging dit gelijk zo soepel, echt! (dit is een schakelauto).
het voelt zo stevig, veel beter overzicht, heeerlijk veel ruimte ook.
Ik ben een beetje bang dat verliefdheid me minder objectief maakt, snap je?
Maar heb de laatste twee weken al heeel veel auto's gezien en met deze was het liefde op het eerste gezicht, prijskaartje viel tegen maar als daar tegenover staat dat ik er nog jaren mee kan rijden zonder al te veel kosten is dat ook wel wat waard lijkt me.
Airco hoeft niet voor mij maar is wel een leuk extraatje.

Wauw dat jouw auto nog liep dan zeg...
Maar ja aan de andere kant mijn kofiemolen mitsubishi wordt in maart 22 en start altijd, dus zegt wel wat over de japanners denk ik.
mijn ouders rijden ook altijd Japans en heb ik nooit horen mopperen.
gast
gast nov 20 '10
Een nieuwe, zelfs de goedkoopste, is altijd nog duurder dan een tweede hands. En niet iedere tweedehands is sleutelbaar want al die nieuwe technieken (vooral in de benzine motoren) is niet meer in je eigen garage te doen.
En dan; als je iets meer geld uittrekt voor een tweedehands en hem bij een goede garage koopt is die meestal weer helemaal opgeknapt en kan weer jaren mee. En anders gewoon een mannetje zoeken die niet zo heel veel rekend voor reparaties als bij de merk garage. Daar zijn er genoeg van....
admin
admin nov 20 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Groene heks
ow sorry Tinne, heb ik het verkeerd gedaan?
Ik bedoel de nissan Almera Tino, die zilverkleurige met blauwe stoelen.


oh ok.. ja ik dacht dat je raad vroeg over auto's! En vandaar dat ik het vroeg aan Dirk,
Misverstandje , geef nie!
Nou hier zijn we thuis alleen nog maar vol lof over nieuwe goedkope wagens, en niet over tweedehands, tenzij je daar zelf aan kunt sleutelen!
Iets waar dirk absoluut duizendmaal blij over is, dat ie dat niet (meer) hoeft te doen.
laugh


Ja dat snap ik, daarbij ben ik geen goeie sleutelaar.
Maar aan deze hoeft echt niet gesleuteld te worden gelukkig.
Nieuw goedkoop dan val ik weer in de kleinere auto's en daar heb ik niets aan, teveel kids haha.
Als ik alleen was was de keuze veel makkelijker geweest, maar goed mocht er iemand gaan verhuizen kan ik altijd aanbieden mee te rijden want er kan een berg in hoor..
admin
admin nov 20 '10
Ow ja zulke mannetjes ken ik zat, dat heb je met een koffiemolen haha.
gast
gast nov 20 '10
Hahaha, geef mij maar een Jap. (alleen geen Mazda, wat mindere ervaring mee)
Tinne
Tinne nov 20 '10
Origineel bericht van: gast
Een nieuwe, zelfs de goedkoopste, is altijd nog duurder dan een tweede hands.


Nou, dat vinden wij hier thuis niet... de ervaring leerde ons dat de verhouding tussen wat wij nieuw hebben aangekocht en de tweedehandswagens met de kosten die ze steeds met zich meebrachten door de jaren , deze nieuwe aankoop vele voordeliger is!
we betaalde 6% btw ipv 21% omwille van het groene label van het milieu. En een fikse premie van de waals regering omdat de CO uitstoot 103 gr bedraagt!Plus de vijf jaar garantie op zowel motor als carosserie!
Reken deze wagen ook nog eens in ons bezit voor 8 jaar.. dan kwamen wij toch uit op een mooi voordeel!
Plus je hebt het confort en betrouwbaarheid van een nieuwe wagen en Je bent voor vier jaar vrij van autokeuring.
En je kent exact de geschiedenis van de wagen!
Iverinn
Iverinn nov 20 '10
Oh sorry de dag waarde is inderdaad niet echt belangrijk ik verwarde die met de actuele waarde xD.
Maar ik zie dat er mensen zijn met heel wat meer ervaring hierin dan ik dus laat ik hen hun gang gaan smile
admin
admin nov 20 '10
Ja das waar Tinne, maar jullie hebben met zijn tweetjes voldoende aan een kleinere auto, ik heb gewoon teveel kinderen haha.
Ik denk dat wij geen premie hebben zoals jullie in Belgie, maar ik kan het mis hebben want ik heb nooit een nieuwe auto gehad.

Ik heb op deze auto wel garantie, maar niet voor 5 jaar, maar als de auto zo sterk is heb ik daar wel vertrouwen in.
gast
gast nov 20 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: gast
Een nieuwe, zelfs de goedkoopste, is altijd nog duurder dan een tweede hands.


Nou, dat vinden wij hier thuis niet... de ervaring leerde ons dat de verhouding tussen wat wij nieuw hebben aangekocht en de tweedehandswagens met de kosten die ze steeds met zich meebrachten door de jaren , deze nieuwe aankoop vele voordeliger is!
we betaalde 6% btw ipv 21% omwille van het groene label van het milieu. En een fikse premie van de waals regering omdat de CO uitstoot 103 gr bedraagt!Plus de vijf jaar garantie op zowel motor als carosserie!
Reken deze wagen ook nog eens in ons bezit voor 8 jaar.. dan kwamen wij toch uit op een mooi voordeel!
Plus je hebt het confort en betrouwbaarheid van een nieuwe wagen en Je bent voor vier jaar vrij van autokeuring.
En je kent exact de geschiedenis van de wagen!


Tinne, je gaat hier nu uit van een kleine auto die je ws ook niet op afbetaling hebt. Dan kan het heel goed zijn dat ie na 8 jaar goedkoper is geweest dan nu een 8 jarige kopen.
Mijn ouders reden vroeger altijd twee jaar oude auto's. Dus relatief nieuw met nog een aantal jaar fabrieksgarantie maar wel met de "kop" eraf qua prijs. Maar iedere twee jaar moest er wel weer minstens 10.000 gulden (toen nog gulden) op tafel als ze hem inruilden voor een "nieuwe" twee jarige.
Ik heb in Nederland een auto gehad die 6 jaar oud was, een Subaru Justy, war ik 10 jaar in gereden heb met misschien maar 2000 gulden (800 euro) sleutel kosten in die 10 jaar. En nieuwe banden, accu en uitlaat heeft iedere auto eens in de zoveel tijd nodig. De Justy heeft me in der tijd 6500,- gulden gekost en is het helemaal waard geweest. Je moet ook een beetje mazzel hebben, en weten hoe je er mee om moet gaan winkHad ik deze nieuw gekocht dan was hij 17500,- gulden, dus ik heb min of meer 11000,- uitgespaard.
Ik kon hem nog voor zeker 500,- euro verkopen toen we naar hier gingen maar heb hem weg gegeven aan een vriendin die net haar rijbewijs had. Zij heeft er ook nog 1 1/2 jaar in gereden.

Karin gewoon op je gevoel afgaan en je eigen ervaring. Natuurlijk kun je die van anderen in overweging nemen.
Tinne
Tinne nov 20 '10
Dirk is het aan het uitpluizen wat de wagen betreft die je wil aankopen, Karin.
Hij had bijna 120.000 km zag ie, en is nu gaan google om te kijken wat er dan aan groot onderhoud moet gedaan worden, en wat het je kost!
je moet rekening houden met het fijt dat als je een grotere wagen hebt, meerder malen gezellig met het gezin zult uit rijden gaan! en dat je sneller aan die 120.000 komt dan je vermoed!
Ik zal strakjes schrijven wat dirk heeft gevonden, als je het goed vind te minsten he!
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki