Een nieuwe, zelfs de goedkoopste, is altijd nog duurder dan een tweede hands.
Nou, dat vinden wij hier thuis niet... de ervaring leerde ons dat de verhouding tussen wat wij nieuw hebben aangekocht en de tweedehandswagens met de kosten die ze steeds met zich meebrachten door de jaren , deze nieuwe aankoop vele voordeliger is!
we betaalde 6% btw ipv 21% omwille van het groene label van het milieu. En een fikse premie van de waals regering omdat de CO uitstoot 103 gr bedraagt!Plus de vijf jaar garantie op zowel motor als carosserie!
Reken deze wagen ook nog eens in ons bezit voor 8 jaar.. dan kwamen wij toch uit op een mooi voordeel!
Plus je hebt het confort en betrouwbaarheid van een nieuwe wagen en Je bent voor vier jaar vrij van autokeuring.
En je kent exact de geschiedenis van de wagen!
Tinne, je gaat hier nu uit van een kleine auto die je ws ook niet op afbetaling hebt. Dan kan het heel goed zijn dat ie na 8 jaar goedkoper is geweest dan nu een 8 jarige kopen.
Mijn ouders reden vroeger altijd twee jaar oude auto's. Dus relatief nieuw met nog een aantal jaar fabrieksgarantie maar wel met de "kop" eraf qua prijs. Maar iedere twee jaar moest er wel weer minstens 10.000 gulden (toen nog gulden) op tafel als ze hem inruilden voor een "nieuwe" twee jarige.
Ik heb in Nederland een auto gehad die 6 jaar oud was, een Subaru Justy, war ik 10 jaar in gereden heb met misschien maar 2000 gulden (800 euro) sleutel kosten in die 10 jaar. En nieuwe banden, accu en uitlaat heeft iedere auto eens in de zoveel tijd nodig. De Justy heeft me in der tijd 6500,- gulden gekost en is het helemaal waard geweest. Je moet ook een beetje mazzel hebben, en weten hoe je er mee om moet gaan
Had ik deze nieuw gekocht dan was hij 17500,- gulden, dus ik heb min of meer 11000,- uitgespaard.
Ik kon hem nog voor zeker 500,- euro verkopen toen we naar hier gingen maar heb hem weg gegeven aan een vriendin die net haar rijbewijs had. Zij heeft er ook nog 1 1/2 jaar in gereden.
Karin gewoon op je gevoel afgaan en je eigen ervaring. Natuurlijk kun je die van anderen in overweging nemen.