Loading...
nl

Foto lezen van mijn liefste Hestia

vlindermeisje
vlindermeisje nov 15 '10
Hallo allemaal,
Vandaag is mijn meisje geopereerd aan een poliep tussen haar keel en neus,
ze heeft er al maanden tot zelfs een jaar last van...
Ze vonden nooit iets, vandaag hebben ze dan eindelijk gevonden wat het was,
ik zou graag willen weten wat jullie zien in haar foto

Delen:
Beschermengel
Beschermengel nov 16 '10

Wat een aparte kat! helemaal geen haartjes ...ze ziet er erg wijs uit en ook een tikkeltje verdrietig ...ik lees geen foto's maar dit straalt ze toch wel uit.

Och arme ....laat je me het wel weten hoe het verder gaat met haar.
karda
karda nov 16 '10
ziet er zo wijs uit, lijkt wel een oude kattenziel, of dat ook kan weet ik niet, net of ze alles begrijpt.
Hopelijk knapt ze gauw weer op

groetjes karda
Marenubium
Marenubium nov 16 '10
Hee is dat een Sphynx?
Gaaf laugh

Ze ziet er uit als een oude vrouw. Zoveel heeft ze wel meegemaakt, en niet alleen die poliep van nu.
Daarnaast is ze erg kwiek, en heeft ze haar eigen willetje.

Ze heeft erg grote oren, maar dat hoort bij het ras, en dat heeft bijna elke kat wink.
Maar het geeft wel aan, dat ze meer 'hoort' dan dat er hoorbaar is. Klopt dat?
Ze is erg gevoelig voor lawaai om haar heen, ik kan het niet anders verklaren dan dat het een 'hardhorende' poes is. Of misschien wel 'helderhorend'.
Slaapt ze misschien dichtbij apparatuur? Waar ligt ze het liefst?
Ze ervaart namelijk een beetje stress door...ehm...een soort gezoem? Je zou wellicht apparatuur uit kunnen schakelen als je naar bed gaat. Echt uitschakelen, en dan niet op stand-by zetten!

Ze houdt van zachtheid en warmte. Een echt dametje laugh
Een mandje aan een kachel vindt ze niks, ze ligt het liefst op een vensterbank, die de warmte van een kachel goed verdeelt.
Of op een * eigen* (!!) dekentje voor de kachel.
Het is een binnenpoes.
En 'haar mensen' zijn haar dierbaar. Ze snapt soms gewoon echt wat je haar zegt he?

Verder heeft ze wat last van schilfers? Ik weet ni...het voelt aan als jeukerigheid. Misschien een allergie?
Misschien kun je haar huidje insmeren met een zachte olie?
Een huidvriendelijke olie. En een wasbeurtje...dat vindt ze lekker laugh
Of haar anders met een warme, vochtige washand afschrubben.
(zachtjes dan, want het is een gevoelig poezebeestje).

Ook moet ze zich niet zo opwinden. Die poliep houdt haar luchtwegen een beetje dicht; ademt ze moeilijk?

Vis en kip. Dat vindt ze lekker. Brokjes ook wel, maar ze heeft de voedingsstoffen van kip nodig, en de erm...vitaminen uit vis.
Ze is ergens allergisch voor, maar ik weet zo gauw niet wat...
Als je haar veel kip of vis voert, zou je dat misschien even achterwege moeten laten, of minderen, ook al vindt ze het lekker.
Het zit volgens mij in haar voer (zeker weten doe ik dat niet).
Dat komt tegenstrijdig over ja, ik weet het...omdat ik net zei dat ze die stoffen nodig heeft. Maar er zitten nog meer stoffen in kip en vis, hmzz... Eiwitten bijvoorbeeld.
Heb je je poes ooit eens op allergenen getest?

Verder ziet en voelt ze aan als een tevreden dametje. Wel erg hard voor zichelf; ze zal niet zo snel laten merken dat er wat aan haar scheelt. Als ze dit laat merken, dan is er echt wat aan de hand.
Vooralsnog, heeft ze het heel erg naar dr zin smile
vlindermeisje
vlindermeisje nov 16 '10
Dank je wel voor de reactie,
het is een zeer pittige dame, ze weet wat ze wil hoor,
de operatie van haar is goed gelukt, ze had last van haar oogje(zenuwen geraakt) maar deze herstelt zich gelukkig ook goed,
ik zie dat ze er nu gelukkiger uit ziet dan voordien!

marenubium: Jeps het is een sphynx
Ja de grote oren,horen bij het ras,hoe groter hoe liever we het zien, ik zou niet weten of ze meer hoort, ze is niet gevoeilig van geluiden,want als ik stofzuig staat ze er gewoon achter, of gaat er op zitten, Ze houd idd van zachtheid en warmte, het is een echte knuffelpoes,
HEstia is niet allergische maar gisteren toen ze geopereerd is, kreeg ze savonds enorm rode puntjes op haar lichaam, wij hebben toen naar de dierenarts gebelt, en idd het kon een allergische reactie zijn op de antibiotica spuit,

Ze ademde moeilijk,(nu sinds gisteren is ze geopereerd en is het probleem pgelost,gelukkig,

Ja ze houd heel erg van vis en kip, dat krijgt ze ongeveer een 4 a 5 keer per week,

En ik denk wel als ze tevreden is,wij geven haar zoveel liefde,net als al onze andere sphynxen,
en het is ook zo, en dat is ook wat eigen aan de sphynx,ze zijn keihard, ze laten niet snel iets merken als er wat scheelt,

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki