Hee is dat een Sphynx?
Gaaf
Ze ziet er uit als een oude vrouw. Zoveel heeft ze wel meegemaakt, en niet alleen die poliep van nu.
Daarnaast is ze erg kwiek, en heeft ze haar eigen willetje.
Ze heeft erg grote oren, maar dat hoort bij het ras, en dat heeft bijna elke kat
.
Maar het geeft wel aan, dat ze meer 'hoort' dan dat er hoorbaar is. Klopt dat?
Ze is erg gevoelig voor lawaai om haar heen, ik kan het niet anders verklaren dan dat het een 'hardhorende' poes is. Of misschien wel 'helderhorend'.
Slaapt ze misschien dichtbij apparatuur? Waar ligt ze het liefst?
Ze ervaart namelijk een beetje stress door...ehm...een soort gezoem? Je zou wellicht apparatuur uit kunnen schakelen als je naar bed gaat. Echt uitschakelen, en dan niet op stand-by zetten!
Ze houdt van zachtheid en warmte. Een echt dametje
Een mandje aan een kachel vindt ze niks, ze ligt het liefst op een vensterbank, die de warmte van een kachel goed verdeelt.
Of op een * eigen* (!!) dekentje voor de kachel.
Het is een binnenpoes.
En 'haar mensen' zijn haar dierbaar. Ze snapt soms gewoon echt wat je haar zegt he?
Verder heeft ze wat last van schilfers? Ik weet ni...het voelt aan als jeukerigheid. Misschien een allergie?
Misschien kun je haar huidje insmeren met een zachte olie?
Een huidvriendelijke olie. En een wasbeurtje...dat vindt ze lekker
Of haar anders met een warme, vochtige washand afschrubben.
(zachtjes dan, want het is een gevoelig poezebeestje).
Ook moet ze zich niet zo opwinden. Die poliep houdt haar luchtwegen een beetje dicht; ademt ze moeilijk?
Vis en kip. Dat vindt ze lekker. Brokjes ook wel, maar ze heeft de voedingsstoffen van kip nodig, en de erm...vitaminen uit vis.
Ze is ergens allergisch voor, maar ik weet zo gauw niet wat...
Als je haar veel kip of vis voert, zou je dat misschien even achterwege moeten laten, of minderen, ook al vindt ze het lekker.
Het zit volgens mij in haar voer (zeker weten doe ik dat niet).
Dat komt tegenstrijdig over ja, ik weet het...omdat ik net zei dat ze die stoffen nodig heeft. Maar er zitten nog meer stoffen in kip en vis, hmzz... Eiwitten bijvoorbeeld.
Heb je je poes ooit eens op allergenen getest?
Verder ziet en voelt ze aan als een tevreden dametje. Wel erg hard voor zichelf; ze zal niet zo snel laten merken dat er wat aan haar scheelt. Als ze dit laat merken, dan is er echt wat aan de hand.
Vooralsnog, heeft ze het heel erg naar dr zin