Loading...
nl

fotolezing van mijn kat

vlindermeisje
vlindermeisje nov 14 '10
Ik zou graag over haar willen weten,
ik heb haar nog maar pas...
En de bedoeling is om met haar te gaan fokken,..
ziet ze er een gezond dier uit met een mooie toekomst?

Delen:
gast
gast nov 15 '10
Zolang je het niet voor het geld doet gaat het helemaal goed komen.
vlindermeisje
vlindermeisje nov 15 '10
Neen, ik doe dit uit liefde,
ik fok op gezondheid, daarom is het voor mij ook heel erg belangrijk,
mijn katten zijn mijn leven, ze betekenen enorm veel voor me..
vlindermeisje
vlindermeisje nov 15 '10
zonder deze schatten voel ik mij slecht..
ik zie ze echt super graag...
Maryssa
Maryssa nov 15 '10
Ik wil wel even kijken wat ik oppik bij jouw kat:

* Een bruine bank krijg ik te zien beetje mokkabruin heb jij ook een soort van schapenvel (wit) daar bij de bank liggen? Ligt ze daar graag? Vensterbank is ook geliefd als hangplek smile

* Het is een pittige tante ook tikje dominant; ze kan heel indringend kijken en echt keihard miauwen als ze iets wil. Het lijkt soms wel een mens..volgens mij denk je dat geregeld.

* Als ik me invoel op eventuele lichamelijke klachten krijg ik een beetje een gevoeligheid aan een voorpootje te voelen. Ik krijg links door (maar soms is het dan juist rechts als ik het links voel) Bij de elleboog? (of hoe heet dat bij een poezenbeest) Het is een plek die makkelijk overbelast kan raken tijdens springen van een muur e.d. Ze heeft er ook niet altijd last van dit is met vlagen. Ik krijg ook te zien dat ze ook vaak wat aarzelt om te springen op een stoel of zo. Je ziet haar soms denken: "Ehm zal ik dat nou wel doen?" Hahhaha

* Ontwormen..ik heb het idee dat dit wel weer mag een kuurtje maar gosh wat heeft deze dame daar een hekel aan! Echt vechten om dat binnen te krijgen bij haar.

* Er zit ook wat gevoeligheid voor kou en tocht. Ze heeft volgens mij snel last van ontstoken oogje / kou op het oogje

* Hmm ik krijg nu haar kopje te voelen aan de achterkant van het linkeroortje (kan ook rechts zijn) loopt wat naar beneden richting nek. Hmm heeft ze hier een verwonding gehad? Iets met een tak waar ze zich aan open gehaald heeft?

* Jouw kat is niet echt van het spelen. Ze vindt het veel fijner om vanuit haar plek de boel in de gaten te kunnen houden en zo nu en dan eens gekroeld te worden. Ze lijkt soms echt op te gaan in haar eigen wereldje..

Nou Vlindermeisje dit is wat ik oppikte uit de foto van jouw kat. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Laat maar weten wat er klopt en wat niet.

Liefs Maryssa
vlindermeisje
vlindermeisje nov 15 '10
Hoi Maryssa,
Wat je zegt over pittige tante klopt helemaal,
Zover ik kan zien heeft ze geen last van haar pootje,ze springt overal op en af,
Sphynxen kunnen in het algemeen al niet tegen tocht en kou,dus dit klopt helemaal,
Wat je zegt over spelen en op afstand klopt niet echt, ze is altijd als 1ste daar als ik met mijn speelstokje afkom, ze is heel wild ervan, en houd van spelen,

Ze heeft een kras aan haar nek, van onze andere sphynx poes.. smile

Ze ligt idd graag kort bij de verwarming, en wij hebben hier thuis wel een bruine zetel,

ook doen ze precies als mensen(kinderen) daarom zijn ze zo geweldig

Dit is wel een iets oudere foto van haar ... toen was ze nog iets jonger,
ik zal even een foto zetten die ik gisteren gemaakt heb, misschien komt er dan meer van te zeggen?
vlindermeisje
vlindermeisje nov 15 '10



Op deze foto lijkt ze wel wat donkerder en volwassener...
Tinne
Tinne nov 16 '10
Origineel bericht van: vlindermeisje
Ik zou graag over haar willen weten,
ik heb haar nog maar pas...
En de bedoeling is om met haar te gaan fokken,..
ziet ze er een gezond dier uit met een mooie toekomst?



Ok, vlindermeisje ik heb wat moeten wennen aan haar..
Ik heb hier twee katten rondlopen die er redelijk anders uitzien!
M'n beeld over hoe een kat moest uitzien sloeg hiermee aan diggelen!! haha laugh
Leuk.. ik heb lang naar haar gezichtje gekeken, wat een schatje!..
voor mij blijft ze vrij ongewoon, bijna buitenaards.. alsof ze intuitief, sensitief is.
Dus kweken..tja.. wil ze dat wel? Niet als het gaat om te kweken om te fokken..om te verkopen!
Daar is ze te bijzonder voor..
Wel zal ze een nestje met heel veel zorg en liefde doen opgroeien!
Ik vind haar zo teder.. met menselijke trekjes in haar gezicht! Zo dicht bij de Cosmos staan, je hebt hier niet zomaaaaar een kat hoor!
Ze is niet ijdel, maar ze weet wel wat ze wil, en dan gaat ze ervoor. Miauw. miauw.. heel doordringend, kan jij dan nog weigeren? laugh
T'is een gezond dier.. maar ze is heel erg op haar privee gesteld! Ze is sociaal, maar wilt geen pottekijkers..
klopt het dat ze zich kan omdraaien als iets haar niet zint?
Nou, je hebt prachtig dier.. alhoewel het wennen blijft voor me hoor, zo zonder pels!
vlindermeisje
vlindermeisje nov 16 '10
Dank je Tinne,
Ik fok met deze katten,( zij zijn enorm belangrijk voor mij)
ik heb mij zo verdiept in dit ras, en ik wil dat dit ras terug GEZOND word,daarom ik haar ook heb, ze heeft ook andere bloedlijnen dan mijn andere sphynxen,
ik werk aan mijn inteelt(zo min mogelijk inteelt) al onze katten worden getest op hun hartje(gezondheid gaat boven alles voor mijn katten)
Ik vind ze zelf ok zo bijzonder, hun karakter is geweldig, hun uiterlijk vind ik ook helemaal geweldig, ik hou enorm van deze dieren,en ik wil altijd het beste voor hun,

Het is zo als het haar niet zint dan zal ze haar omdraaien,eigenwijs meisje,maar daar houd ik van,
ze is ook enorm sociaal,
ze is nog maar even bij mij (ze komt uit rusland)
en ik zat haar bij mijn andere katten,en op 1 dag liep ze al vrolijk rond,


Ik doe alles voor mijn katten,
mijn katten zijn mijn leven
vlindermeisje
vlindermeisje nov 16 '10
Kun je mij misschien ook iets vertellen over haar kleur?
Tinne
Tinne nov 17 '10
wat wil je daar over weten, vlindermeisje?
vlindermeisje
vlindermeisje nov 17 '10
Of het een zachte kleur is of een donkere kleur
Marenubium
Marenubium nov 17 '10
Ja zeg en hee zeg, je hebt dit al aangevraagd in een ander topic, Vlindermeisje! Zie: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php...html#Post104689

Wat wil je nu nog meer weten dan?? Kom eens met gerichte vraagstelling dan, aub, ipv steeds weer andere aanvragen te doen?
Dit is niet echt eerlijk tegenover de lezers.
Tinne
Tinne nov 17 '10
Mare, volgens mij zijn dat twee verschillende poezen hoor!
Kijk eens? deze van dit topic heeft een zwart neusje, en de andere die jij laat zien niet!
Marenubium
Marenubium nov 17 '10
Je hebt gelijk Tinne, my mistake!
Sorry sorry sorry, heb niet goed opgelet!
Excuseer me, Vlindermeisje!

Vraag me af, hoeveel katten er nog komen smile
Marenubium
Marenubium nov 17 '10
Origineel bericht van: vlindermeisje
Of het een zachte kleur is of een donkere kleur


Je bedoelt, of ze vleeskleurig doorgeeft, of een donkere kleur?
In de paardenwereld gaat het om het 'dominante' gen. Ik heb het idee, als ik haar zo zie, dat ze 'gevlekt' doorgeeft (ik weet niet hoe dat in de kattenwereld heet).
Je zou haar stamboom er op na moeten slaan, en het nest moeten zien, waar ze uit komt. Hoe zagen haar vader en moeder eruit? Haar broers/zusjes?
Hoe was het nest verdeeld?
Welke genen voeren de boventoon?

Ik denk...dat ze lichtgrijs en gevlekt zal doorgeven.
Maar dat ligt puur aan de vader en moeder lijn!
Is ze een pure Sphynx Seal Point?
vlindermeisje
vlindermeisje nov 17 '10
beiden fotos zijn vn dezelfde sphynx,
de 1ste foto is toen ze 4 maand was,deze is vn nu 9maand dus
Marenubium
Marenubium nov 17 '10
*was dus toch niet gek*.

ga ook gewoon geen excuses meer aanbieden. Lol.
Dit was de 2e keer al.

Nu jullie weer.
Tinne
Tinne nov 18 '10
vlindermeisje, op deze manier komt het vreemd over, wat je doet door twee topic's te plaatsen.
Het lijkt uit liefde.. maar het voelt nu hebberig aan!
Nu wil je ook al weten welke kleuren de kittens gaan krijgen?
wij zijn hier niet om uw portemonee te spekken he..

Marenubium had overschot van gelijk om je eens op je vingers te tikken!

liefs
Tinne
vlindermeisje
vlindermeisje nov 18 '10
He?? wat zeggen jullie allemaal,
ik heb toch niet de kleur van de kittens gevraagd, dit weet ik zeker zelf wel,
maar mijn meisje haar kleur, daar twijfelen we over,
of ze Choc is of zwart...
Meer vraag ik toch niet,

en hebberig??? Sorry, jullie weten niet hoeveel tijd,geld en liefde ik hier in steek in deze diertjes...

spijtig dat jullie nu zo praten hoor, ik zie mijn dieren supergraag, echt erg gewoon
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki