Loading...
nl

Droom met wesp

admin
admin nov 10 '10
Hallo.

Vannacht had ik een droom en ik die wilde ik met jullie delen om te vragen of er iemand is die misschien meer kan vertellen erover.

Ik werkte in een soort van boerderij met dieren. De persoon die er niet was, moest ik volgens mij vervangen, maar dat weet ik niet zeker. Deze man kwam terug en het ging gesprek ging over een paard. Hij had iets op zijn gezicht, maar kon dit niet goed zien. Ik wist dat ik geschikt was voor deze baan, dus vroeg aan hem een bepaalde evaluatie. Hij zei dat ik er deels voor geschikt was, maar dat het dier dingen van mij had over genomen, wat eigenlijk niet de bedoeling was. Hij noemde enkele dingen op, maar weet niet meer wat. Ik had ook twee kettingen of iets in deze richting gekregen, wat de zogenaamde symboliek van dit spritiuele oord moest symboliseren. Maar hier gebeurde elke keer iets mee. Het viel van mijn nek, of ik bleef ergens achter hangen, of het viel bijna in de put zodat het weg was. Hier werd over gepraat, en ik voelde me niet totaal comfortabel. Ik kwam aan in de lobby en alle medewerkers zaten op de bank. Hun hoofd getooid in mooie bloemen, maar ze waren negatief aan het praten. Dit strookte niet met alles zoals het voorgespiegeld werd. Ik zag dat de man die iets op zijn gezicht had, maar nu zag ik duidelijk dat hij een piercing van een insect, een wesp vlak boven zijn lip had aan de rechterkant. Ik hoorde mijn naam noemen en wist dat er negatieve praatjes waren. Ik vroeg me af of ik weg zou lopen en niet meer terug zou komen, of toch er naartoe te gaan om te vragen wat er te vertellen was. Ik draaide om en ging de confrontatie aan. Het was ineens stil en wist dat er niet uit kwam waar ik om vroeg. Toen was de droom beeindigd.

Misschien iemand een idee?

Dank en groetjes,
Bart
Delen:
admin
admin nov 10 '10
Ik heb het woord wesp even moeten opzoeken in een dromendagboek:

"Als je droomt over een wesp, duidt dit op kwade gedachten en gevoelens. Wanneer je in je droom wordt gestoken door een wesp, staat dit symbool voor jaloezie of haat naar jouw persoon. Als je de wesp doodt, duidt dit erop dat je niet bang bent om vijanden van je af te slaan en op durft te komen voor je rechten."

Maar voor de rest, lijkt me dit over een sollicitatie te gaan, die niet helemaal verliep of gaat verlopen zoals je hoopt.
admin
admin nov 10 '10
Dank je zilveren spin, voor de uitleg. Ik weet bijna zeker dat het niet met kwade gedachten en gevoelens te maken heeft. Het was ook geen levende wesp. Ik heb inderdaad ook op internet gezocht en kwam een andersoortige verklaring tegen:

Wespen
Dromen over wespen voorspelt dat jouw tegenstanders je in een kwaad daglicht zullen stellen. Als je wordt gestoken door een wesp zul je de gevolgen van afgunst en haat ondervinden. Ze doden wijst erop dat je je tegenstanders de baas zult zijn en vasthoudt aan jouw opvattingen.


In samenhang met de droom komt dit meer overeen. De hele setting van de droom komt inderdaad over als een sollicitatie, maar denk dat er meer achter zit.
admin
admin nov 10 '10
Ja zo, had ik het ook gelezen, dat anderen naar jou toe kwade gedachten of gevoelens hebben.. en je dus proberen in een kwaad daglicht te stellen.

Gezien de wesp dood (uhh nou ja, piercing dan) is, duidt dit misschien op iets uit het verleden ?

Misschien dat het ook een "innerlijke strijd" is, en de mensen uit je droom delen zijn van je onbewuste, maar ik zou het persoonlijk toch lezen als een soort van waarschuwing.
admin
admin nov 11 '10
Zal waarschijnlijk een combinatie met het verleden zijn. Dank je wel voor je uitleg !!
Cialara
Cialara nov 11 '10
Die kettingen intrigeren mij Bart... Je raakt ze kwijt maar blijft er ook aan hangen... ze staan symbolisch voor die plek zeg je. Een plek waar jij werkt. Maar als jij die kettingen steeds kwijt raakt, of er te veel aan blijft hangen... kan ook een waarschuwing zijn. Ook jouw gevoelens blijven hangen aan het paard (zo vertaal ik het tenminste) en dat is niet gewenst door de anderen.

Het lijkt op die manieren ook een waarschuwing, alsof je niet op je plek bent ergens, en dat je vooral moet loslaten. Dat loslaten is denk ik belangrijk in de droom. Het loslaten van controle, van het materiele, van het beinvloeden, van .... vul zelf maar in, want ik weet het niet precies smile

De collega's die er mooi uitzien, maar van binnen dat niet zijn... misschien is dat ook iets wat je moet loslaten. Kan zijn dat je misschien te graag het goede in hen ziet, maar als dat er niet is, of ze houden een schijn op...

Misschien had je meer verwachtingen van de baan waar je nu in zit en valt het tegen? Hoog gespannen verwachtingen kunnen aan twee kanten bestaan, net zo goed bij jou als bij de mensen op je werk. Het kan dus ook een soort verwerkingsdroom zijn.

Ik hoop dat je er iets mee kan smile
Liefs Jorine.
admin
admin nov 11 '10
Het heeft inderdaad in alle opzichten te maken met het loslaten van de negativiteit, zowel de sfeer als de mensen die zich op een prachtige manier konden presenteren. Omdat ik soms moeite heb met bepaalde manier van handelen kan ik dit op een bewuste of onbewuste manier uiten, wat men voelt.

Daarom het overslaan op het paard, heb dit net opgezocht:
Paarden vertegenwoordigen sterke, fysieke energie. Je dient je ongetemde kracht te kanaliseren.

Ik zat niet als een wild paard te steigeren ofzo winkmaar men zal het hebben aangevoeld dat ik het met sommige dingen niet eens was, en dit werd niet helemaal gewaardeerd. Meegaan in de flow is natuurlijk wel zo gemakkelijk, dan heeft men ook geen last van de invloed van uitspraken en/of handelingen.

Heldere uitleg, dank Jorine laugh
Tinne
Tinne nov 11 '10
Bart mag ik hierover iets aan je vragen, ivm met wat ik lees hier?
admin
admin nov 11 '10
Natuurlijk mag dat Tinne !
Tinne
Tinne nov 11 '10
Ik zou het willen hebben over deze zin met je! " aangevoeld dat ik het met sommige dingen niet eens was, en dit werd niet helemaal gewaardeerd. Meegaan in de flow is natuurlijk wel zo gemakkelijk, dan heeft men ook geen last van de invloed van uitspraken en/of handelingen.

Graag .. omdat ik met hetzelfde onderwerp als jij zit! en dus ook het gevoel niet helemaal gewaardeerd te zijn (geworden, geweest) omdat ik het niet met sommige dingen eens was!
Hoe ga jij bv. om met het gevoel dat je erbij krijgt? of kreeg?

En kan je die laatste zin van je even verduidelijken of anders formuleren, ik lees hem en de zin zou ook van mij kunnen komen (figuurlijk gezien he) maar wil weten of de woorden die er staan, ook gevormd zijn door dezelfd inhoud van de betekenis daaraan!

admin
admin nov 11 '10
Het gevoel wat ik erbij krijg, daar ga ik nu anders mee om dan eerst. Personaliseerde sommige dingen teveel, maar dat vond ik logisch, want het ging ook om mij. Zakelijke opmerkingen, gecombineerd op de persoon zelf vind ik goedkoop, tenzij het opbouwend is, maar dat was het niet. Met deze handelingen duw je iemand weg, wordt gegeneraliseerd tot een hokje en zet je in een hoek. Zoals men, toen men jonger was, beter wil zijn als de ander, of een ander wil straffen om dat een ander te laten voelen omdat ze dat zo gewend zijn, daar ga ik niet in mee. Nu kan ik het van me afschudden, en het gelijk terugkoppelen zonder me persoonlijk aangevallen te voelen. Ja, hoe doe je dat? Weten dat het kinderspelletjes zijn waar niemand mee gebaat is.

De laatste zin:

Zonder woorden, dus met houding, kun je bepaalde dingen uitstekend overbrengen. Dit zijn universele houdingen, en die herkent men. Mensen die denken dat ze boven een ander staan dulden geen tegenspraak (zwart-wit gezegd) en komen gewoon weg met de manier waarop ze communiceren en handelen, omdat mede-collega's uit angst meepraten/doen, maar als je met ze alleen bent je wel degelijk geven, en duidelijk aangeven dat het niet aan jou ligt en eigenlijk in je recht staat. En nu gaat het mij niet om gelijk krijgen, maar gaat het om "rechtvaardigheid" in de menselijke zin van het woord.
Tinne
Tinne nov 11 '10
Origineel bericht van: Bart
Het gevoel wat ik erbij krijg, daar ga ik nu anders mee om dan eerst. Personaliseerde sommige dingen teveel, maar dat vond ik logisch, want het ging ook om mij. Zakelijke opmerkingen, gecombineerd op de persoon zelf vind ik goedkoop, tenzij het opbouwend is, maar dat was het niet. Met deze handelingen duw je iemand weg, wordt gegeneraliseerd tot een hokje en zet je in een hoek. Zoals men, toen men jonger was, beter wil zijn als de ander, of een ander wil straffen om dat een ander te laten voelen omdat ze dat zo gewend zijn, daar ga ik niet in mee. Nu kan ik het van me afschudden, en het gelijk terugkoppelen zonder me persoonlijk aangevallen te voelen. Ja, hoe doe je dat? Weten dat het kinderspelletjes zijn waar niemand mee gebaat is.

Dank je wel Bart.. je verwoord exact hetgeen ik ook vind en voel wanneer ik hiermee wordt geconfronteerd naar mij toe! De volwasse Tinne, de spirituele Tinne kan het ook juist inschatten, en het op die wijze naast zich neerleggen en niet in meegaan!
Het innerlijk kind in mij is daar nog wèl gevoelig aan, en wil dit ten koste van de disbalans die ze voelt ook nog eens op haar eigen kinderlijke wijze in balans trekken.
Gelukkig neem ik ook tijd om dit te healen, en weet ik wat aan de grondslag ligt ( dus volg daarin ook jouw zicht over kindertijd)


Tweede deel van je tekst zal ik vanavond bekijken,
dank Bart!
admin
admin nov 11 '10
Graag gedaan Tinne! Ik wacht je volgende reactie af !!
Tinne
Tinne nov 11 '10
Origineel bericht van: Bart
De laatste zin:

Zonder woorden, dus met houding, kun je bepaalde dingen uitstekend overbrengen.

Dit zijn universele houdingen, en die herkent men. Mensen die denken dat ze boven een ander staan dulden geen tegenspraak (zwart-wit gezegd) en komen gewoon weg met de manier waarop ze communiceren en handelen, omdat mede-collega's uit angst meepraten/doen, maar als je met ze alleen bent je wel degelijk geven, en duidelijk aangeven dat het niet aan jou ligt en eigenlijk in je recht staat. En nu gaat het mij niet om gelijk krijgen, maar gaat het om "rechtvaardigheid" in de menselijke zin van het woord.


Ja ik begrijp je, nu je het uitlegt! En ik herken het..
Iemand die me bv apart neemt( kan ook op forum, tijdens pb hooor..) en dan zegt " je hebt gelijk of ik ben vol bewondering of iets anders moois.." maar dit niet openlijk in groep laat merken, juist het tegendeel eigenlijk insinueert.
En dan was ik wel eventjes blij omdat ik dat hoorde (net als jij niet om het gelijk krijgen, maar het gevoel van ik ben gehoord en begrepen)Maar algauw snapte ik niet dat diezelfde persoon in de groep al weer gelijk ruw deed naar me! Om een imago hoog te houden? zoiets denk ik..
Maar Bart.. weet je, ik denk dat in het diepste van hun wezen, zulke mensen eigenlijk bang zijn voor iets! Misschien wel bang zijn, om gevoelen te voelen die ik zo rijkelijk kan voelen..
Of bang om alleen te komen te staan.. zullen we dat ooit weten waar ze zo bang voor zijn? hoeft misschien niet..

admin
admin nov 11 '10
Eerlijk gezegd maakt het ook verder niet uit wat er bij een ander zit. Dat is niet jouw en ook niet mijn probleem en daar hoef en kun je toch niet aan werken. Kijk naar jezelf en werk daar aan zo ver aan als nodig, dat is mijn ervaring. Want wat jij en ik beschrijven zijn ook jouw gevoelens, en die kunnen gekwetst worden of niet .. een ander doet toch zijn ding, daar heb je geen controle over. Als je je eigen handelingen en jezelf goed kent, dan heb je meer dan de helft al gewonnen !

En natuurlijk ben je geraakt als blijkt dat de ander ineens een ander gezicht laat zien als hij/zij zich omdraait. In het leven kom je niet altijd mensen tegen die het goed met je voor hebben, maar dat hoort soms ook bij het "volwassen" worden. De "goedkeuring" of "erkenning" zoeken bij een ander is niet de oplossing, dan zul je altijd berooid achterblijven, wat de ander kun je niet sturen in hoe hij of zij naar jouw gevoel toe moet reageren. De enige die je die liefde en erkenning kan geven uiteindelijk, ben jijzelf. Dat is soms een harde weg, maar zeker niet onmogelijk!!
admin
admin nov 11 '10
Vaak is het ook een momentopname, de reactie van deze persoon, en niet altijd persoonlijk bedoeld. Als je je gekwetste gevoelens vast houdt, en gaat reageren op een moment wat allang voorbij is, ga je weerstand kweken. Reageer dus op het moment, en houdt niet vast, anders werkt het in tegengestelde richting wat je wil bereiken, en dat is toch een bepaalde harmonie.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki