Loading...
nl

Hoe zit het nu met jou...

Tinne
Tinne nov 5 '10
Ik persoonlijk ben iemand die steeds in een groot proces staat, in een golvende beweging..
dat is m'n pad.. zo is die gevormd, ism de Gidsen die dat mede stimuleren.
Daardoor kom ik in die golvende bewegingen. Door beiden afwisselend te beleven, kan ik het best uit mezelf halen.
Mijn punt is dat wanneer ik in de golf ben dat naar beneden ga .. ik soms nood heb aan mensen,
maar mensen die mij niet kennen, en niet herkennen in die groeigolf,hebben (in het verleden en soms nu ook nog wel maar minder.. ) daarin heel erg en heel sterk oordelend geweest ,
en me geplaatst alsof ik alles of nog veel te leren heb terwijl m'n wijsheid op on-hold staat.
Daarom pas ik wel eens op in de openheid te praten rond bepaalde gevoeligliggende thema's die dan aandienen.
Dat is geen vluchten, dat is geen beschermen, het is een weten dat ik naar de juiste personen heb te gaan.. en die personen mogen dan personen zijn,
die weten waar ik me op dit moment in de golfbeweging zit, die me daarin vertrouwen en in me geloven en weten wie ik ben in die totale groei-ontwikkeling.
Dat kunnen, jammer genoeg misschien , niet iedereen..maar wel mensen die spiritueel een zicht hebben en vanuit hun ziel en hun hart het leven ervaren..
Ik begrijp heel zeker dat ook ik toen die golf bewegingen naar beneden gingen de eerste keren, niet besefte wat er gebeurde en dat ik dacht dat ik alles van daarvoor kwijt was.
Eens de golf weer omhoog gaat en de lessen uit het anderen zijn geleerd, is er weer een nieuwe en andere fase die m'n totaal aan kracht en kwaliteiten en gaves uitdrukt! en dan is de ervaring dat alles wat eventjes weg was, terug komt want het is er altijd al geweest.
Dan kan ook het geleerde uit de diepere golf bijgevoegd worden bij de omhooggaande golf..
Ook dàn is er een moment dat er mensen zijn die me dan loslaten..ook dat heb ik te aanvaarden.
de golven zijn bijna vlak en dit zal eens een grote mooie lijn worden.
Dit is zoals het is.. het is ook zoals het is..
Mijn schrijven is even een duidelijkheid van mijnentwegen, die niet persoonlijk naar iemand gericht is,

Het is alijtd mogelijk dat ik niet duidelijk wordt begrepen, en zal anders ingevuld worden naar hoe het persoonlijk binnenkomt bij iemand maar.. dat is m'n les om dit naast me neer te leggen..
Dat is het punt.. dat dit kan en dat het iets van de ander is.
zo dit gezegdzijnde.. ga ik me nog een kop koffie inschenken!
liefs aan allen.




Hoe zit het nu met jou? ( aan iedereen die wenst..)
Delen:
Mimosa
Mimosa nov 5 '10
Dank je Tinne, voor je mooie uitleg. De tranen springen me in de ogen om eerlijk te zijn, het is zo'n herkenbare uitleg.
Ook ik ken die golven met pieken en dalen en tijdens de dalen kon ik me zo wanhopig voelen omdat het inderdaad leek alsof ik alles wat ik geleerd had, alles waar ik zo hard voor gewerkt had, weg leek te zijn. En vervolgens kwam er weer een piekbeweging en merkte ik dat alles wat ik geleerd had er inderdaad nog was en beter nog, dat het ingedaald was en dat mijn hart het ook voelde. Het was weten geworden.
Net als jij merk ik dat mijn pieken en dalen minder heftig zijn. Ik merk nu heel sterk als ik weer in een dalbeweging zit en besef nu ook ten volle dat dit erbij hoort, dat juist die dalbeweging mij helpt om dingen in praktijk te brengen, om wat ik geleerd heb ook in te laten dalen in mijn hart zodat het weten wordt.
Toen ik het zelf nog niet doorhad, kon ik heel onzeker worden van mensen die hier niets van begrepen, van mensen die zich op een totaal andere weg bevonden. Hoe goed ze het ook met me meenden, het voelde niet goed, maar ik kon het ook niet onder woorden brengen waarom niet. Dat zorgde voor veel twijfel, onzekerheid en ook wel wanhoop.
Nu merk ik dat ik zekerder wordt van mezelf, mijn gevoel meer en meer leer vertrouwen en er ook meer en meer naar ga handelen. Het begint minder belangrijk te worden dat andere mensen me begrijpen, sommige dingen zijn niet met woorden uit te leggen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees nov 5 '10
Hoe zit het met mij? Met mij is het zo dat of piek of daal in mijn leven, ik altijd mijn eigen verantwoordelijkheid heb en neem. Ongeacht wie er voor me staat en ongeacht wat er gebeurd. Ik neem anderen niet mee in mijn pieken en dalen en gebeurd dit wel, dan kom ik erop terug en geef aan diegene terug dat ik fout zat. Als iemand mij niet begrijpt, maar hier wel last van heeft, ga ik samen met die persoon werken aan een oplossing, omdat ik dan ook meteen aan mezelf werk. Anders ga ik verder van mezelf staan, omdat ik dan alleen nog maar van piek, naar piek wil lopen en de dalen ga ontlopen en ontkennen.

Zo boven, zo beneden.
Beschermengel
Beschermengel nov 5 '10


Hoe gaat het met mij?...een beetje het zelfde als jij Tinne, pieken en dalen ... maar probeer steeds bewust in mijn kracht te blijven en moet zeggen dat het me aardig lukt smileMaar ik ben er nog lang niet...moet ook nog steeds veel leren, maar heb goeie hoop smile
Being
Being nov 5 '10
Waarom hebben jullie dan wijsheid nodig?
Mimosa
Mimosa nov 5 '10
wink
Being
Being nov 5 '10
Waarom de wijsheid van een ander zijn/haar kennis over Boeddha gebruiken bij deze?
Being
Being nov 5 '10
Waar is dan de mooie geest van fantasie rijke en inspiratie volle zijn?

Wijsheid verlicht je leven van het zijn, maar veroorzaakt geen golven.

Wijsheid is natuurlijk niet verkeerd, maar hoe wij onze wijsheden bereiken?

Voor mij is wijsheid nodig voor het correct begrijpen van het leven en niet het correct zijn in het leven. Het zijn in het hier en nu geeft golven als je kennis gebruikt voor het correct begrijpen van het leven.
Tinne
Tinne nov 5 '10
Origineel bericht van: Mimosa
Dank je Tinne, voor je mooie uitleg. De tranen springen me in de ogen om eerlijk te zijn, het is zo'n herkenbare uitleg.
Ook ik ken die golven met pieken en dalen en tijdens de dalen kon ik me zo wanhopig voelen omdat het inderdaad leek alsof ik alles wat ik geleerd had, alles waar ik zo hard voor gewerkt had, weg leek te zijn. En vervolgens kwam er weer een piekbeweging en merkte ik dat alles wat ik geleerd had er inderdaad nog was en beter nog, dat het ingedaald was en dat mijn hart het ook voelde. Het was weten geworden.
Net als jij merk ik dat mijn pieken en dalen minder heftig zijn. Ik merk nu heel sterk als ik weer in een dalbeweging zit en besef nu ook ten volle dat dit erbij hoort, dat juist die dalbeweging mij helpt om dingen in praktijk te brengen, om wat ik geleerd heb ook in te laten dalen in mijn hart zodat het weten wordt.
Toen ik het zelf nog niet doorhad, kon ik heel onzeker worden van mensen die hier niets van begrepen, van mensen die zich op een totaal andere weg bevonden. Hoe goed ze het ook met me meenden, het voelde niet goed, maar ik kon het ook niet onder woorden brengen waarom niet. Dat zorgde voor veel twijfel, onzekerheid en ook wel wanhoop.
Nu merk ik dat ik zekerder wordt van mezelf, mijn gevoel meer en meer leer vertrouwen en er ook meer en meer naar ga handelen. Het begint minder belangrijk te worden dat andere mensen me begrijpen, sommige dingen zijn niet met woorden uit te leggen.





Dank je wel, lieve Mimosa.. *Hartje*,
met jou heb ik er graag een verder gesprek over, want ik heb het gevoel dat je me er in kunt verstaan,
en heel zeker ik jou ook, en daar ben ik dus naar op zoek juist. Dàt is wat ik naar mezelf toe ook vraag, mensen die eveneens zoals ik, in een bepaalde spirituele ontwikkeling zijn, en die begrijpen dat het pad van die groei voor mij in een golvende, ( noem het bochten van de rivier) beweging gaat.
Waarbij excuses niet nodig zijn.. en virsa versa,
waarbij de ontwikkeling gelukkig niet bekeurd wordt in uitspraken als "fout zijn, of fouten maken" maar die weet dat de ontwikkeling die de golf beweging maakt, juist de kracht geeft, de motor is van het spiritueel pad.
misschien zijn we verschillend in onze groeimomenten, maar we hebben beiden de mogelijkheid om elkaar te ondersteunen in dit proces!

Veel liefs van me,
Tinne.




admin
admin nov 5 '10
Ow die achtbanen zijn zooo herkenbaar Tinne smile
Tinne
Tinne nov 5 '10
*knuf* karin.. I know!
Tinne
Tinne nov 5 '10
Origineel bericht van: NiMS
..... Anders ga ik verder van mezelf staan, omdat ik dan alleen nog maar van piek, naar piek wil lopen en de dalen ga ontlopen en ontkennen.


Dit haal ik eruit omdat ik die dalen helemaal niet kàn ontlopen en ontkennen, integendeel.. ze komen.
Ze zijn een gegeven op m'n pad. En ik wordt van tevoren voorbereidt door m'n Gids, die me dan vertelt dat er weer zo'n bocht (golf) aankomt. En ik voel de meerwaarde van die golven. Toch kan ik daar bij momenten het gevoel hebben eenzaam in te staan of baal ik soms in situatie's, en daarin heeft LiLy heel goed aangevoeld dat ik hierin de juiste momenten aan ontwikkeling en ondersteuning het beste vind!
Tinne
Tinne nov 5 '10
Origineel bericht van: Beschermengel


Hoe gaat het met mij?...een beetje het zelfde als jij Tinne, pieken en dalen ... maar probeer steeds bewust in mijn kracht te blijven en moet zeggen dat het me aardig lukt smileMaar ik ben er nog lang niet...moet ook nog steeds veel leren, maar heb goeie hoop smile


grinwink
admin
admin nov 5 '10
Juist door de achtbaan goed te doorleven komt alles weer terug op zijn pootjes Lily, het is niet fijn maar wel nodig voor je ontwikkeling soms.

Ik noem ze ook wel de *dark nights*, maar ze gaan absoluut voorbij hoor!
Tinne
Tinne nov 5 '10
Origineel bericht van: Lily Beau
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: NiMS
..... Anders ga ik verder van mezelf staan, omdat ik dan alleen nog maar van piek, naar piek wil lopen en de dalen ga ontlopen en ontkennen.


Dit haal ik eruit omdat ik die dalen helemaal niet kàn ontlopen en ontkennen, integendeel.. ze komen.
Ze zijn een gegeven op m'n pad. En ik wordt van tevoren voorbereidt door m'n Gids, die me dan vertelt dat er weer zo'n bocht (golf) aankomt. En ik voel de meerwaarde van die golven. Toch kan ik daar bij momenten het gevoel hebben eenzaam in te staan of baal ik soms in situatie's, en daarin heeft LiLy heel goed aangevoeld dat ik hierin de juiste momenten aan ontwikkeling en ondersteuning het beste vind!

Dank u, maar eigenlijk hoop ik liever dat u zich weer in balans voelt en weer op het goede spoor bent...... van die achtbaan!

Liefs

Hier merk ik dat je me niet echt hebt begrepen.. lieve Lily Beau!
Ik bèn om het goede spoor! de golf IS m'n pad.. het is de juiste weg!

ps, het is Karin die spreekt van een achtbaan. Niet ik..
de ene ervaart een achtbaan, ik ervaar een golf, iemand anders dalen en pieken..




Tinne
Tinne nov 5 '10
laugh
Tinne
Tinne nov 5 '10
wink
Emuca
Emuca nov 5 '10
Het leven trekt en duwt...
Tinne
Tinne nov 5 '10
En weer iemand ervaart het als trekken en duwen! laugh
Mimosa
Mimosa nov 5 '10
Ik denk inderdaad dat we elkaar hierin begrijpen en ik heb ook behoefte om hier over te praten met mensen die het begrijpen. Dat is ook een van de redenen dat ik dit forum gevonden/opgezocht heb.
Ik heb geen idee waar ik ben op mijn weg. Soms heb ik het idee best wel goed op weg te zijn, andere momenten denk ik dat ik nog maar net begonnen ben.
Ik weet dat ik gidsen om mijn heen heb en engelen, maar "echt"contact heb ik er niet mee gehad. Geen reizen met mijn ziel of wat dan ook van dien aard. Misschien ben ik daar nog niet aan toe, ik weet het niet.
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki