Loading...
nl

Werelden in Een Leven

soul
soul nov 4 '10
Dag lieve mensen,
ik wist niet waar ik mijn vraag moest plaatsen op dit mooie forum
dus plaats ik het bij wonderen!

in mijn hoofd speelt zich een vraag dat NU naar een antwoord zoekt vanuit het materiële Rijk...
één van jullie mij leren, mij verduidelijken in mooie woorden...

Ooit zei een Wijs man dat je Ziel één is met het Leven
dit zette Ons aan te voelen, te denken, te begrijpen
Hij leerde velen dat Ziel onafhankelijk is van dit materiële Rijk op aarde, Lichaam.
Hij leerde Ons VRIJ zijn

Ik vraag mij af hoe dat voelt. als je verdwijnt, is fysiek onmogelijk seen?
Het leven rijkt veel verder dan wetenschap, maar ik zou het leuk vinden moesten er enkelen hier eens over willen denken en mij iets vertellen... daaruit leren begrijpen.

veel dank
maarten
Delen:
admin
admin nov 4 '10
Hoi Soul,

Welkom op Merudi smileDaar stel je me nogal een vraag, en het leven is inderdaad een wonder, daar heb je gelijk in !!

Wat bedoel je met: ik vraag me af hoe dat voelt, als je verdwijnt, is fysiek onmogelijk "seen"?

Het leven reikt zeker veel verder dan wetenschap.. er is heel veel op het forum terug te vinden. Ga eens lekker je gang en lees wat topics .. misschien heb je daarna een goede, duidelijke gerichte vraag die zeker beantwoord wil worden !!

Groetjes,
Bart
soul
soul nov 4 '10
dag bart
danku ik kheb al eens wat gelezen
danku voor je reactie ook
maar eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die mij hier iets over kan zeggen..

Ken je Johnathan Livingston Zeemeeuw?
Ken je de strips van de Blanke Lama
Ken je Siddharta..
Ken je de alchemist..
dit zijnvoorbeelden. maar ze komen wel uit verhalen.
Ze verlaten hun lichaam en gaan op in het eeuwige leven, het oneindige leven, worden één met het leven, worden het leven, worden de liefde, door de staat die ze bereiken. Boeddha, Allah, God, kqsmjgdfqzs,..

dit is erg moeilijk te begrijpen
waarom? omdat wij met onze aandacht in dit materiële Rijk zitten.

altijd hoe? waarom? verklaren, wetenschap...

Mijn vraag kan niet duidelijk gestelt worden.
Hoe het voelt mkqsgmjgqsf te zijn moet je vinden en niet zoeken.
toch zou ik het fijn vinden moesten er gedachten voort vloeien uit die gevoelens daarond, en schrijf ze maar neer.
Heel mooi om te lezen.

Love and Understanding
admin
admin nov 4 '10
Hoi Soul,

Dank voor je reactie. Ik begrijp wat je bedoelt. Ik praat zelf niet met "wij" omdat ik namelijk niet altijd een ander kan peilen of kan weten hoe ver of hij is op zijn pad, maar over het algemeen wordt er inderdaad veel verklaart en wordt er gezocht naar verklaringen, zodat het "echte" minder gezien wordt. Maar ik denk dat in deze tijd minder mensen er om heen kunnen, maar dat wil niet zeggen dat men hier ook naar leeft. Er moet soms heel wat afgepeld worden om hier te komen.

Er zijn verhalen over het "Ego" en deze loslaten. Daarnaast is er jezelf overgeven aan het grotere geheel, of het luisteren naar je innerlijke stem. Jezelf vergeten en leven naar het "Goddelijke". Dus verder kijken dan je neus lang is. Liefde kunnen en durven ervaren. Durven kijken en handelen zonder oordeel enzovoort. Er zijn zoveel handvatten overal.

Jonathan Livingston Seagull ken ik, net zoals de Alchemist en Siddharta, dat komt allemaal neer op het los breken van een kortzichtige visie en vertrouwen op jezelf en je innerlijk !!

Groetjes,
Bart
New Moon
New Moon nov 4 '10
Hoi Soul :-) *welkom hier*

Ik denk dat je het over dimensiereizen hebt, connectie maken met de bron en haar vele "representaties". Dat kan in principe iedereen, maar de ervaring hangt af van de hoeveelheid afval/karma (hoe je het ook wil noemen) je nog in je hebt. Ook hangt het af van of je de "tools" al hebt verzamelt om toegang te krijgen met één worden met het leven/de liefde worden. Die tools kan je dus ook gebruiken om dat karma/afval even naast je neer te leggen/van je af laten glijden (door bijvoorbeeld meditatie, sport, maar ook bv een intuïtieve wandeling kan je dat oefenen. Dicht bij jezelf blijven is hier een sleutel. De sleutel ligt dus niet in de wereld om je heen, maar in jezelf :))

Je zou het ook zo kunnen bekijken: bij je persoonlijke groei graaf je steeds dieper in jezelf en verkrijg je steeds meer inzicht, je ruimt je lessen/angst/verdriet op en komt uiteindelijk bij de bron. Dit is het ideaal. Maar binnenkort (vraag me niet precies wanneer) kunnen we daar "makkelijker" toegang tot verkrijgen omdat energieën veranderen en de 3d "opgeruimd" wordt. Dan wordt ook duidelijker hoe die "nieuwe wereld" er uit ziet.

Het is eigenlijk ook tijdreizen. Je reist terug naar kind-zijn en nog verder terug. Kinderen zijn heel puur in hoe ze zijn en fantasierijk. Die verwonderen zich over eenvoud, zonder zich af te vragen hoe dat precies in elkaar zit. (dat komt pas op een latere leeftijd). Het voelt als opstijgen en vanuit een breder perspectief zien, voelen, horen.

Ik hoop niet dat ik als warrig over kom.
Concreet kan je dus nu (als je geen geduld hebt) oefenen met mediteren, gewoon ergens lekker gaan liggen, en alles wat je hebt op aarde even loslaten. Vooral niet bang zijn, concentreren op je ademhaling smile

En vooral geduld hebben, begrip komt vanzelf! (ga uit je hoofd in je hart, heel diep in je hart, want in ieders hart zit het leven, de liefde en de bron)

the moon
New Moon
New Moon nov 4 '10
Ha gaaf Bart, je reactie past precies in waar ik niet uit mn woorden kwam smile
Bedankt.
admin
admin nov 4 '10
Ze sluiten mooi aan themoon zie ik, jij ook bedankt smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki