Tijd geleden dat ik dit gedaan heb, maar ik wil reacties hebben..
Ik ben aangemeld bij Antrea (soort GGZ achtig iets) en bij de GGZ: Gelderse Roos
Hier heb ik al wat gesprekken gehad, en binnen kort gaan ze mij uittesten op enige psychische afwijkingen, trauma's e.d.
Dit is met name aangemeld jegens problemen in de thuis situatie die ik des tijds had. Om herhaling te voorkomen zijn de 2 instanties ingeschakeld.
In het begin kregen ze direct sterke vermoeddens wat het zou zijn.
Ik zou een vorm van ADHD kunnen hebben, een soort autisme en een trauma van vroeger (Alcoholische Agressieve Vader).
Natuurlijk zijn we nu een heel stuk verder en hebben we welliswaar wat antwoorden gevonden.
Autisme kunnen we bijna uitsluiten (zegt de mevrouw van Antrea.) Ik zou inpreciepe geen afwijking hebben in die trent, welliswaar is er een ander mogelijkheid.
Volgens haar zou ik mogelijk hoogbegaafd kunnen zijn. Nu zie ik daar wel de ironie/humor in gezien 't niveau school dat ik doe, mijn prestaties op school en andere scholen. (Al had ik de beste examen cijfers met het middelbaar. Laagste was een 8, buiten tekenen, dat een 6.5 was.)
Nou heb ik ongeveer een jaar geleden een "IQ" test afgelegd, deze was op internet en dat vind ik dus niet betrouwbaar. Wel is waar was de score 147. Ik heb geen idee of dat hoog is.
Dekend naar ver terug, was mijn Cito score (basisschool score dat aangeeft welk niveau je kan doen voor het middelbaar) 543. Hoogste score mogelijk was 550. Nu weet ik dat, dat wel hoog is, maar dat hoeft niets te zeggen.
Volgens mijn mentrix leef ik in een wereld, dat anders is van deze wereld. Tenminste zo ervaart zij het. Ik zou niet bewust onderpresteren. Ook zij heeft het idee, gezien mijn gedrag e.d. dat ik hoogbegaafd zou zijn.
Nu weet ik niet of dat uberhaupt positief is voor mij en mijn omgeving. Wel weet ik, dat als dat zo zou zijn, dat het veel zal verklaren.
Nu heb ik niet per direct het idee, dat ik hoogbegaafd zou zijn.
Maar dan vraag ik me af, wat houd hoogbegaafd dan in? Is het alleen gebaseerd op een nummer (IQ) of zit er meer achter?
Enigste wat ik weet van hoogbegaafd heid, is dat je slim schijnt te zijn.
Nu is autisme uit de zaak, zo goed als. ADHD echter, niet.
Nu kan ik dat wel in mijzelf zien. Al is het aan de buitenkant niet erg merkbaar, is het binnen mij wel.
Volgens de mevrouw van Antrea, kan ik erg goed doordacht uitleggen. Elk puntje en gaatje vul ik direct. Nadat ik wat gezegd heb, zou men vragen hebben. 5 Seconden (gemiddeld) nadat ik mijn verhaal heb gedaan, vertel ik verder. En beantwoord ik direct alle vragen, zonder de vragen te "weten".
(Nogmaals, dit zei zij.)
Dus vroeg ze, of ik druk ben in mijn hoofd.
Ik antwoorde daar ja op. Vertellend dat ik eigenlijk discussieer in mijn eigen hoofd, tegen mij zelf en met mij zelf. Mogelijkheden uitdenk, uitkomsten uit denk. Dat op een rij zet, en daar gebruik van maken.
Nu heb ik niet concreet een vraag voor jullie, maar wil ik weten wat jullie hier over denken.