Loading...
nl

Symboliek vogels

admin
admin nov 2 '10
N.a.v. het op een hele opvallende manier van tegen komen van twee Vlaamse gaaien vanmorgen ben ik hiervan de symboliek gaan zoeken. Kwam hierbij ook andere uitleg tegen. Misschien interessant voor diegene die erin geinteresseerd is.

Gr.,
Bart


Adelaar : Inspiratie, moed, heling, geweldige waarneming, verbindingsvogel
Boomklever : Wijsheid toepassen in de natuurlijke wereld, geaardheid en etherisch
Duif : Liefde voor huis en haard, veiligheid, vruchtbaarheid, boodschapper Moeder Aarde
Eend : Moederschap, gratie en troost, bescherming, welbehagen
Ekster : Occulte kennis, poort naar nieuwe dimensies, sluw en wilskrachtig
Gans : Reizen en ontwaken, sprookjes, vruchtbaarheid en trouw, ouderschap
Gier : Zuivering, eeuwige waakzaamheid, bewaker van mysteries, wedergeboorte
Gierzwaluw : Vrouwelijke en occulte krachten, snelheid en behendigheid
Havik : Oerlevenskracht, bescherming, paranormale visioenen, luisteren
IJsvogel : Vredige tijd, vrede en voorspoed, het Noorden, liefde
Kalkoen : Spiritueel verband met Moeder Aarde, gedeelde zegeningen
Kanarie : Helende kracht van geluid, verhoogde gevoeligheid
Koolmees : Werkelijkheid, magie door contact met het collectief onbewuste acrobatisch en beschermend
Kraai : Intelligentie, waakzaamheid, magie, vraagt ons te ordenen zodat het in balans komt, blijf in contact met wat je verlangt, geef niet op
Kraanvogel : Lang leven en creativiteit, geheime kennis en geduld
Kuifmees : Zorgzaamheid, wijsheid zoeken in geaard zijn
Merel : Voorteken en mystiek, de schaduw, het vrouwelijke, de innerlijke roep
Mus : Overwinning, waardigheid, eigenwaarde, bewustwording
Ooievaar : Nauw verbonden met de mens en emoties, water en geboorte
Pauw : Wijsheid en visie, trots, bescherming door oplettendheid, wederopstanding
Pelikaan : Zelfopoffering, geen competitiedrang, veerkracht
Pimpelmees : Behendigheid, geluk en waarheid, aardse oplettendheid
Raaf : Gedaantwisseling, heling, initiatie, boodschapper, voorteken
Reiger : Onafhankelijkheid en zelfbeschikking, schouwen onder het onderbewuste
Roodborst : Nieuwe groei, territorium, pijnverlichter en vruchtbaarheid
Specht : Weerprofeet, tromgeroffel tot andere dimensies, eigen lied ondekken eigen plek, inzicht, liefde
Spreeuw : Gezelligheid, gevarieerde communicatie, kracht en hoop
Staartmees : Sociale warmte, gezelschap, evenwicht, aarden en inventiviteit
Uil : Stille wijsheid, kunnen zien in het onbewuste, helende krachten, magie
Vink : Nieuwe ervaringen en ontmoetingen, een groot bereik, zomerverbinding
Vlaamse Gaai : Het juiste aanwenden van macht, Hemel en Aarde verbinden, grote vindingrijkheid, en aanpassingsvermogen
Winterkoninkje : Stoutmoedigheid, vindingrijkheid, moed, heethoofdig en gevoelig
Wielewaal : Positieve energie, afstemming op innerlijke Zon, natuurgeesten
Zwaan : Gevoeligheid, dromen en mystiek, schoonheid, lang leven en zelfkennis
Zwarte Mees : Behendigheid, ijverig, werkvoorbereider en aardevogel

Bron: http://www.le-papillon.nu/anders.php?id=63
Delen:
admin
admin nov 2 '10
AH dankjewel Bart

Toen mijn vader op sterven lag en ik was even thuis om te douchen e.d.,kwam er altijd een "tamme" raaf op de open deur zitten,heel brutaal beestje,die kwam eten en in de rondte wandelen met een airtje,al "babbelend" en onderzoekend.
Voor mij een teken dat,ookal was ik niet aan het waken bij mijn pa,mijn pa bij mij was..........mooi he?
Gelukkig was mn ma en vriend getuigen hiervan,
wie zou zoiets geloven??
Vandaar mijn affectie met "the raven" van the allan parsons project.

Groetjes Nougnag
admin
admin nov 2 '10
Een mooi verhaal Nougnag, en ja, de raaf is dan wel veelzeggend! Zo is een duif op zich best algemeen, maar je komt ze lang niet overal tegen, net zoals een raaf of Vlaamse gaai, dus het zegt zeker wel iets.

Vaak na een overlijden valt ook zoiets ook nog eens extra op.
Groetjes,
Bart


New Moon
New Moon nov 2 '10
Mooi zeg, Bart en Nougnag.
Ik zag eergister toevallig een documentaire op tv waarin een vlaamse gaai expres bij wat rode bosmieren ging zitten. Hij spreidde vervolgens zn vleugels uit en begon die mieren wat te sarren, waardoor ze gif gingen schieten. Die gaai bleek dat expres te doen om van zijn parasieten af te zijn..

Vind ik best bijzonder, weinig dieren maken zo gebruik van de rode bosmier schijnt. Vandaar die vindingrijkheid onder andere wink

groetjes the moon
admin
admin nov 2 '10
Lachen themoon, geweldig he dat instinct .. smile
Mimosa
Mimosa nov 2 '10
Inderdaad mooi die symboliek. Dank je!
admin
admin nov 2 '10
Vond het plaatje wel grappig smile
admin
admin nov 2 '10
Heb net 4 eksters hierachter in de tuin wink
Viooltje
Viooltje nov 2 '10
Wat leuk, ben net een paar dagen weg geweest en heb daar dus heel veel koolmeesjes, pimpelmeesjes en de boomklever gezien. Ook nog een bonte specht op de foto weten te krijgen. Past ook allemaal wel mooi bij de intentie van mijn dagen weg.
admin
admin nov 2 '10
Mooi is dat Viooltje, dat het allemaal overeen komt, zie dat zelf ook zo!

Denk dat van een dode vogel de energie niet helemaal meer van belang is Lily.
admin
admin nov 2 '10
Netjes gedaan Lily ! Ik denk dat je deze vogels tegen komt, juist wanneer het je aanspreekt. Overal zie je vogels uiteindelijk, maar als je hierbij na gaat denken, en dat is het verschil - gevoel - en denken, dan heeft het bij denken minder tot geen waarde, tenzij je het van binnen voelt dat het deze waarheid heeft.

Hehe nee, gebraden op je bord telt niet mee geloof ik wink
admin
admin nov 2 '10
Vind ik ook Lily, dust to dust zeg maar smile

Zo, dat is een aardige beestenboel bij jou, zowel buiten als binnen winkGaaf verhaal van die vlinders, haha, sta je ook wel even raar te kijken laugh

Zit er stro in die stoere leren stoel van je, of ander organisch materiaal? Ik wil raden, maar eerst vragen of je de stoel nieuw hebt gekocht?!! wink
admin
admin nov 2 '10
Is zeker belangrijk om te leren zorgen voor dieren, en een tuin is mooi meegenomen, ook al is het op een balkon !!

Hehehe, die wieltjes zijn niet altijd handig, ik denk een euro of 50 winkIk geloof je gelijk als je zegt dat de stoel lekker zit laugh
admin
admin nov 2 '10
Whahaha 4 euro, no money tongueDan neem je dat stukje lopen ook maar op de koop toe !

Volgende keer als ik wat nodig heb, vraag ik of jij het voor me koopt okay?! wink
admin
admin nov 2 '10
Hehehehe afgesproken Lily laugh
Alkamari
Alkamari nov 6 '10
Was net een interessat stuk aan het lezen waarin wordt beschreven dat de Lyrianen en de Pleiedanan (schrijf je dat zo in het NL was het stuk in Spaans aan het lezen, haha) zich ook vaak voordoen als vogels of gevleugelde in boodschappers en energie.
admin
admin nov 6 '10
Ik weet niet of je dat zo schrijft Alkamari, ik heb er nog nooit van gehoord. Maar de symboliek/energieen van vogels - gevleugelden lijkt me inderdaad universeel !
Beschermengel
Beschermengel nov 7 '10


Wat een leuk onderwerp, zo heb ik elke lente een moedereend die met al haar jonkies naar mij toe komt en in de tuin gaat zitten ...ze komt ze altijd laten zien.
Maar ook elk jaar worden al haar baby's gedood, vreslijk vindt ik dat ...het krioelt er van de katten dus ze is meestal weer gauw zonder baby's.

Ook een zwaan voor de deur gehad, die kwam ik tegen toen ik in het donker naar huis reed en met de lampen aan van de auto ik op hem scheen, hij spreiden zijn vleugels en keek me best boos aan...ik wachte net zolang tot hij weer wegging, het was een prachtig gezicht zo in het licht de grote zwaan voor mijn deur. smile
Takhihiii
Takhihiii nov 7 '10
Ik was gisteren in de regen aan het fietsen, de dag daarvoor ook al en ik was het wel een beetje zat. Toen zag ik een tortelduif liggen in een plas water met zijn vleugel omhoog gestoken. Ik dacht even dat hij aangereden was maar hij was gewoon lekker aan het badderen.

Boodschap? smirk
Tinne
Tinne nov 7 '10
hmmm.. before enlightment carry water, take a bath,
after the enlightment, carry water, take a bath!
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki