Loading...
nl

irritant, mag best anders

Lotusje
Lotusje nov 1 '10
Hey allemaal,

ik heb een btje een struikelblok,
aan de ene kant vind ik het wel logisch andere kant baal ik ervan, dus maar even een topicje maken hiervoor.

Ik heb het de laatste tijd al een aantal keer gehad dat als ik nuchter contact wou maken met mijn gidsen en/of entiteiten er niets gebeurde,
maar ben ik stoned, komen "ze" uit zichzelf naar mij toe.
Nu heb ik veelal gelezen dat het beter is nuchter te zijn en dus wil ik liever niet in stonede toestand contact maken, maar feit is wel dat ik "ze" dan heel goed voel, gister werd hetr zelfs dusdanig "koud" dat we salie gebrand hebben en ik heb even uitgelegd dat ik er geen behoefte aan had.
Ergens is dat natuurlijk niet waar, ik ben heel nieuwsgierig en zou heel graag contact maken alleen is het dan wel wijs te doen?
Ik weet dat ik dan meer open sta omdat ik me in een andere toestand bevindt, maar graag jullie visie en eventueel tips.
Begin bijna te denken dat ik dan wellicht toch maar onder invloed contact maak om te checken wat het plan "van gene zijde" precies is als het contact me bijna overvalt als ik stoned ben?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties laugh
Delen:
Marenubium
Marenubium nov 1 '10
eheh.

Een 'stonede' dan wel benevelde situatie, maakt dat je (kruinchakra) erg open gaat staan (te open). Hierdoor 'trek' je iets minder lieve entiteiten aan. Die voelen vaak koud aan, omdat ze energie wegtrekken.
Ni meer doen ni!
Beter is in totale rust (meditatie wellicht) en zonder invloed van stimulerende middelen contact proberen te zoeken smile
Het vergt wat oefenen, en het contact kan bij iedereen anders zijn. Bij mij is het soms een stemmetje in mijn hoofd die ineens antwoord geeft, een ander ziet daadwerkelijk gidsen, weer een ander voelt ze, etc.
Ze zijn er echt wel Lotusje, kwestie is alleen goed gaan luisteren en stil zijn van binnen.

(dus ni meer doen ni!!!!)

succes wink
Lotusje
Lotusje nov 1 '10
Grappig dit, maar idd, is een lastige voor me.
Ik heb eerder hele mooie en pure contacten gehad, uiteraard zijn die nu weer foetsie, daarom frustreerde het me een beetje waardoor dit topic tot stand is gekomen laugh

Stemmetjes heb ik spontaan, daar herken ik zeker m'n gids in,
wil me gaan richten op het aarden,
maar het goed gaan luisteren en stil zijn van binnen is nogal wat wink

Overigens vind ik het wel apart dat je zegt dat de mindere entiteiten koud(er) zijn, wat ik voornamelijk op i-net tegen ben gekomen is dat bekenden zich kenbaar maken door een koude wind?
Marenubium
Marenubium nov 1 '10
hmzz.
Ik ervaar 'koudte' niet per definitie als 'prettig' of 'goed', of zelfs maar 'welkom'.
Dat zijn in mijn ogen geen gidsen. Eerder entiteiten die op jouw energie afkomen als een motje op het licht wink
Daar kunnen 'goeien' tussen zitten, maar ook minder 'goeien'.
Gewoon ffkes oppassen in deze laugh
Marenubium
Marenubium nov 1 '10
Lily Beau, define 'mindfulness'?

Ik persoonlijk ben ervan overtuigd dat je bij jezelf kunt komen door de meest alledaagse dingetjes. Waar jij je goed bij voelt, en waar jij je rust uit haalt..zoals:

Stofzuigen
Afwassen
Tuinieren
Nagels lakken
Met beestjes bezig zijn
Schilderen
Tekenen
Boekje lezen
Muziekje luisteren
Mediteren
Auto rijden
Douchen
etc.

'Stoned' zijn, en daarme 'onder invloed zijn', is in mijn ogen niet de beleving van het hier en nu. True, je zet daarmee je zintuigen op volle scherpte, maar wat ik al zei: je gaat daarmee te open staan.
Je gaat het daarmee forceren.
Laat het komen wanneer het komt, maar ga het niet opzoeken door middel van geestverruimende middelen. Beschouw het als glaasje draaien.
You never know, what you're gonna (get)experience.

Het gaat inderdaad om het stil zijn in jezelf, en te gaan luisteren naar je inner voice.
Meditatie kan daarbij helpen. Zo niet, dan zoek voor jou een manier waarop je je gedachten kunt afleiden, en met maar 1 ding bezig bent. Zoek rust en stilte in je gedachten, en begin met 10-15 minuten per dag.
Leer stil te zijn.
Leer te luisteren.
Bouw rustperiodes in.
Marenubium
Marenubium nov 1 '10
Lily, met 'geestverruimend' bedoel ik bijv. alcohol, wiet, pillen, paddo's, etc smile
Geestelijk/Lichamelijk stimulerende middelen, "onder invloed zijn van".
Hmzz...kruidenthee, wierrook, olien en edelstenen...beschouw ik als een hulpmiddel...hier kun je niet echt bepaald van onder invloed zijn. Het zijn slechts hulpmiddelen, een 'houvast' wellicht? Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ging trippen op een kristal/olie/thee...*cheese*
Deze zaken kunnen wel invloed hebben op lichaam en geest, maar ik denk niet dat ze net zo'n impact op je hebben als wiet/alcohol.
Maar misschien heb je ook wel gelijk in deze, dat weet ik niet.

Mindfulness: ok ik snap 'm wink
Dat is idd hetzelfde als wat ik hierboven schreef: het hier en in het nu wezen. Je gedachten bij 1 ding houden, en daar volledig mee bezig zijn.
En niet bij voorbaat al weer denken aan het volgende. Want dan kun je niet echt genieten van wat je NU aan het doen bent wink
Het 'niet' zijn, oftewel: 'neutraal' zijn.
Ikzelf beschouw het als: even buiten mezelf stappen, en de wereld en mijzelf vanaf een afstandje bekijken.

Hoe kom je nu opeens bij pendelen?
Please explain smile
Lotusje
Lotusje nov 2 '10
ok het is dus niet goed als ik die kou voel,
moet ook zeggen dat ik salie nodig had voordat de kou verdween,
vond ik zelf minder prettig, heb liever dat ze "gewoon weggaan" als ik dat vraag tongue

beetje lastig om m'n gedachten bij 1 ding te houden,
koppie loopt nogal vaak over van gedachten en gaan ook kris/kras door elkaar dus zal me daar eerst maar eens op gaan richtten laugh
Lin
Lin nov 2 '10
Persoonlijk heb ik de ervaring dat koude windvlaag ook niet altijd negatief hoeft te zijn. Ik denk dat ieder dat op zijn/haar eigen manier binnen krijgt.
Net als dat je bijwijze van ieder zou vragen om te omschrijven als je angst voelt, het word verschillend geinterpreteerd.

Liefs Lin
Richie Richard
Richie Richard nov 6 '10
Grappig, gezien ik dit volledig herken.
Daar in tegen raad ik je het af om stoned te worden terwijl je nadrukkelijk zoek bent naar contact. Dit is een grote vraag naar problemen. Gezien dat activiteit rondom het paranormale altijd zal aantrekken naar entiteiten die er in geïnteresseerd zijn. Wel is waar, is de aard van de entiteit niet per definitie goed.

Ook koude entiteiten hoeven niet per definitie slecht te zijn op dat moment. In het algemeen zijn het de entiteiten waarmee je het beste geen contact mee kan hebben. Al kan het soms zijn goede bedoelingen hebben.

Het forceren van contact, d.m.v. drugs gebruik, met name blowen (wiet, hasj) zorgt voor een extra vatbaarheid van entiteiten. Het werkt het zelfde als je nu buiten in de kou zou staan met virussen/ziektes.
Als je stoned wordt, ben je eerder bereikbaar door entiteiten, en kunnen ze, eventueel, makkelijker gebruik van je maken.
Als je in de kou sta, ben je eerder vatbaar voor virussen en ziektes.

Ik kan met die reden, niet meer tegen wiet of hasj. Zodra ik in mijn trip ga, zal ik direct bad gaan. De reden hier achter is dat ik direct overladen wordt met contacten van entiteiten.
Reden daarvoor, is omdat ik in het verleden verschrikkelijk actief ben geweest qua energie sturing en het maken van contact.

Ik raad je dus nu ook per direct af, om überhaupt op eigen houtje contact te zoeken. Als er contact nodig is, zal dat vanzelf gaan.
Lotusje
Lotusje nov 8 '10
Hoi Richie,

begrijp je stuk tekst maar heb het idee dat je net de verkeerde kant op denkt, ik rook niet om contact te maken en ik ben er op die momenten ook zeker niet naar op zoek,wil vooral lekker chill me choppie roken.
Het "overkomt" me dan echt, en ik wil het ook niet op die manier.
Ik ben gevoelig, heeft lang dicht gestaan en toch kwamen (goede) door het dichtstaan heen om mij dingen duidelijk te maken dus daarom bevreemd mij dit des te meer eigenlijk wink
Natuurlijk heb ik wel beter gekeken of ik echt wel zag wat ik zag, ben zeker geen heilige ofzo, en weet ook dat het niet de bedoeling is op die manier, daarom ook mijn topic laugh

Graag wil ik je vragen je laatste zin uit te leggen,
want ik ben van mening dat je toch ook jezelf open zal moeten stellen om beter of puurder te ervaren.
Mij is vroeger een hoop gegeven, door de jaren heen verandert dat, daarom dat ik je laatste zin ook niet echt kan plaatsen want als ze zelf contact met me maken is dat vooral in hele heftige situaties, iemand was bijv overleden en kwam dat aan mij duidelijk maken zodat ik het door kon geven aan diegene voor wie het belangrijk was.
Heb je het zelf ook aangepakt zoals je mij adviseert en zoja, wat was jouw weg, wat kan/mag je en hoe is dat ontstaan?
Richie Richard
Richie Richard nov 8 '10
Dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen smile.
Waar wat ik bedoel met mijn laatste zin is, als de entiteiten contact met je zoeken, en het is echt nodig. Dan zal het hen waarschijnlijk ook lukken en dan kan je jezelf er voor openen. Anders kan het buiten gewoon gevaarlijk zijn.

Alleen jouw laatste vraag begrijp ik niet?
Lotusje
Lotusje nov 8 '10
laugh
Zo komen we samen toch een stukkie verder wink
Mijn laatste vraag bedoel ik mee te vragen hoe het voor jou gegaan is, je hebt ervaren dat je veel negativiteit kreeg als je onder invloed was, adviseert mij geen contact te maken en dat het vanzelf komt als dat nodig is.
Ik ben daardoor benieuwd geraakt of je het zelf nar die negatieve ervaringen geheel hebt laten gaan, hoe "het"* bij jou vervolgens gegaan is en wat je hebt mogen ervaren of wat je tegenwoordig "tot jou pakketje" mag rekenen.


* "het" jouw ontwikkeling naar de gave/fase waar je nu bent




*Edit, het is ze zoals ik in mijn eerdere reactie schreef ook gelukt, maar dat is wel een hele opgave voor ze geweest en het zou zoveel makkelijker kunnen door me open te stellen en te verdiepen smile
Richie Richard
Richie Richard nov 8 '10
Ik ben zeer vaak actief geweest in het verleden in het communiceren van entiteiten en het sturen van energie, vaak uittredingen gedaan. Dus ik ben nogal bekend in de "andere wereld" met andere woorden. Er zijn er vaak een hoop bij me in de buurt. Zodra ik onder invloed ben van. Al is het alcohol. Dan ben ik eerder vatbaar voor de energieen waarmee ze proberen te communiceren. Zodra ik stoned ben, is alles heel erg open waardoor ik te veel binnen krijgt waardoor ik als het ware dichtklap en een bad trip krijg.
Lotusje
Lotusje nov 8 '10
Maar hoe stel je je tegenwoordig dan open?
Want je geeft aan dat ze willen/proberen te communiceren,
hoe gaat dat tegenwoordig dan en hoe ben je op dit punt gekomen?
Ik ben daar erg benieuwd naar omdat dat voor mij wellicht nog mag komen en dat wil ik graag op een goede manier bereiken wink
Richie Richard
Richie Richard nov 8 '10
Tegenwoordig kan ik mezelf alleen open stellen door meditatie. Pure rust in mijzelf en dan concentratie op de energieen om mij heen. Het is net fietsen, je leert het van zelf tongue

Ik ben op dit punt gekomen, aangezien ik duidelijk zicht bare lichamelijke en geestelijke problemen kreeg, gezien de druk en de stress dat er vandaan kan komen. Ik had toen iets van, ik moet het kunnen afsluiten indien nodig. En het is moeilijk uit te leggen hoe ik het doe.. Maar sinds dien heb ik mijn deurtje als het ware, altijd dicht.
Lotusje
Lotusje nov 9 '10
Dus als ik je goed begrijp heb je je deurtje dicht,
door meditatie gaat ie open en daardoor komen de juiste jouw kant op.
Het is dus wel zo dat het niet alleen slechte oproept,
het deurtje is, ookal is ie dicht, toch open.
Marenubium
Marenubium nov 9 '10
Dat deurtje, is volgens mij hetzelfde als de kruinchakra.
Deze hoort eigenlijk normaal te werken. Zich te openen, als dat moet, en zich ook weer enigszins te sluiten als dat moet. Als de kruinchakra teveel geopend is, of teveel gesloten is, spreek je van een 'verminderde actieve-' of 'overactieve'-kruinchakra.

linkje:
http://www.marjanka.nl/Energie/ch-7.html
Lotusje
Lotusje nov 9 '10
Duidelijke tips,
dat tuinieren is me al eerder gezegd (onder andere)
dus vrees dat ik dat echt ga oppakken eerdaags smile
Lotusje
Lotusje nov 9 '10
leuke site!
moet ik beter voor gaan zitten om het goed door te laten dringen.
Probleem bij mij is voornamelijk het onthouden van dit soort dingen, meditaties, affirmaties enz
Zelfs volgorde's onthouden is lastig, maar als ik het zie is het meteen opgeslagen confused
Ben echt iemand die wat ze ervaart/ziet, het daarna zelf doet/kan.
Moet daar toch echt maar eens iets op gaan verzinnen.

Heb laatst wel ineens weer zin gehad om creatief te zijn,
welliswaar was het een tekening maken met m'n neefje,
maar was sinds lange tijd weer eens leuk en relaxed.
Ook iets wat ik mezelf dus moet gaan gunnen smile
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki