Loading...
nl

Sorry

Mee
Mee okt 22 '10
Hoi, een paar jaar geleden, was ik hier op het forum en er waren stevige discussies. Op het forum en daarbuiten.
Er was een lid van het forum, wat iedereen in het harnas jaagde en soms had hij gelijk. Dat heb ik ook altijd laten blijken.
Ondertussen gingen er ook over allerlei onderwerpen en oorzaken discussies en heeft het bij ieder wel wat los gemaakt. Ook bij mij. Andere hadden problemen en maar ik zelf ook. En waar ik andere beweerde zelf blind voor te zijn, deed ik net zo. Allemaal maken we dingen mee in ons leven en zeggen we dingen tegen andere, terwijl we het heel vaak op ons zelf eerst toe moeten passen. In die tijd dat ik hier op het forum was, was ik me er niet van bewust.

Ik die tijd was ik net als andere opzoek naar mezelf en naar mijn eigen weg. Wat we vaak ons hele leven lang doen. We zijn nooit uitgeleerd. Ik was zoekend omdat het spirituele niet mij bracht was ik zocht of nodig had. Ik ben verder gegaan op mijn zoek tocht.
Na een studie psychologie, kreeg ik meer duidelijkheid over de wereld en over mij zelf. Niet dat alles nu verklaarbaar is. Ik blijf nog steeds met een stukje over, wat niet te verklaren is, voor mezelf, dat ik toch toe schrijf aan iets tussen hemel en aarde.

Ik heb in die tijd mensen best wel hard benaderd of toe gesproken, daarvoor bied ik ook mijn excusses aan. Maar ik wil wel zeggen, dat ik toen ook veel heb geleerd van de mensen hier op het forum. Zelfs van degene, die beweerde een god te zijn. Ik heb met hem later nog prive gesproken en toen ben ik er achter gekomen, dat God, zoals hij zei te zijn, eigenlijk iemand was, die een bepaald denkbeeld in zijn hoofd had, wie hij dacht te zijn.
Maar dat God een psychiater nodig had, vond ik wel een beetje vergezocht, vandaar dat vanaf moment het contact verbroken werd. Waarschijnlijk omdat ik hem niet meer op dat voetstuk plaatse, waar hij dacht op te staan.

Ik ben nu een stuk verder en heb geleerd, om beter te luisteren naar andere en verder te kijken dan mijn neus lang is. We gaan vaak in de tegenaanval als we geraakt worden en dan zijn emoties en gevoelens, die het voor ons bepalen. Door trainen en ervaringen, heb ik geleert eerst te luisten, na te denken en dan pas, mijn mening, gedachten te delen.

Ik heb mijn weg nu gevonden, ik ben nu een coach en help andere met problemen. Ik maak de combinatie van psychologie en toch het stukje spirituele,het aanvoelen en het opstaan voor meer, dan alleen de hokjesgeest. Dat er soms wel eens iets is, wat niet verklaarbaar is en dat iedereen daar zijn eigen gedachten over heeft. Dat het aan ons allemaal ligt, om de ander vrij te laten, in wie of wat hij gelooft. Zolang je niemand benadeeld, pijn of verdriet doet, is jou geloof,jou beleving, jou prive. Delen is oke, opdringen niet.

Heel veel succes allemaal en vind je weg, in jou leven, met jou beleving.

Groetjes
Mee
Delen:
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Dat vind ik zeer te prijzen. Schijnbaar is het voor veel mensen heel erg moeilijk sorry te zeggen. Schijnbaar voelt dat voor veel mensen als een afgang (zeker niet mijn beleving). Dat iemand denkt dat hij God is kan ik nog niet eens gek vinden. We zijn namelijk allemaal kinderen van God. Dus een deeltje van God. Je word pas gek als je jezelf boven God verheft (onderdrukking, haat, onderwerping, elke vorm extremistische). Luisteren en leren (praktisch toepassen van verworven kennis) is eveneens een probleem, er zijn mensen die wel 30 keer aan dezelfde steen stoten...Heel moeilijk om soms tot die stopverf door te dringen (enkele fouten blijf ik ook maken, ben ik nu druk mee). Houden van is ook loslaten, als iemand niet wil is hij of zij er nog niet aan toe...Kunst is dan iemand de rug toe te keren (ook al ben je miss gekwetst door die persoon). Jou reactie geeft een reflectie van een volwassen persoon, zeer te waarderen !! wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 22 '10
Ha Mee, welkom terug smile.

Ik heb even het bewuste topic opgezocht en kan het me nog goed herinneren.

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/16128/op_de_achtergrond.html#Post16128

Wat heeft jou de weg naar Merudi weer doen vinden?
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Amen...Iedereen die niet in God geloofd vind ik gek...Logisch verhaal oorzaak en gevolg. God is de oorzaak en wij het gevolg...Zoals alles op deze aardkloot is gemaakt middels oorzaak en gevolg...
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Who..heb het oude stukje gelezen en dat was alles behalve lief...Kon er nauwelijks iets positiefs uit halen. Zo kan het dus ook. Ik vond het behoorlijk veroordelend en kattig.. Dat is nog zacht uitgedrukt. Ik ben juist blij dat er zoiets als deze site bestaat. Heb zelf een historie (in verleden) met psychiaters en psychologen, ik vind ze zeer koud en niet betrokken over komen (enkeling daargelaten)...Eerlijk gezegd kan ik zeggen dat ik nauwelijks wat van die figuren heb geleerd...
New Moon
New Moon okt 22 '10
@ Mee

Wat een mooie reactie, bedankt daarvoor smile
Ik sluit me bij Ondergrond aan.
"it's human to mistake, it's devine to forgive". Onder vergeven versta ik vooral ook loslaten van een persoon die je (ergens) gekwetst of geraakt heeft, dat kan heel helend werken (voor jezelf en voor die persoon). Oprecht sorry zeggen - incl tegen jezelf - is ook een kunst.. ik kan me het voorstellen dat mensen te weinig sorry zeggen, omdat een "oprechte sorry" mensen met hun fouten confronteert, en ze hiermee deze fouten openlijk laten zien aan anderen. Dat kan heel eng zijn. Iedereen maakt fouten, maar omdat we in een wereld zitten waarin succes en welvaart een grote rol spelen, durft niet iedereen dit te laten zien. Zoals je zegt: door goed te luisteren, verder te kijken (en eerst stil te blijven), weet je dat het moment van sorry zeggen of vergeven daar is. Zo kunnen conflicten worden opgelost, door goed naar (de intentie) van de ander te luisteren. Ik vind het mooi dat je een les die je hebt geleerd teruggeeft aan de bron waar het ontstaan is: dit forum. de circel is nu rond. smileHet maakt veel bij me los, omdat ik vaak heel streng voor mezelf ben en ik te weinig sorry zeg tegen mezelf, en de neiging heb mezelf te veroordelen.
(ook qua toekomstperspectief motiveer je me, want ik studeer ook psychologie en wil later net zoals jij gaan coachen en dit combineren met spiritualiteit/levenslessen, grappig!)

The moon
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Vanuit mijn mening is iedereen in staat zijn of haar beoogde doelen te bereiken (mits de voorwaarden hiervoor aanwezig zijn, het moet op realiteit gebaseerd zijn). Ik heb mezelf volledig om gekat, mijn persoon was vroeger niet om naar huis te schrijven..Veel mensen vinden het geweldig om overdag ook te slapen. Terwijl hier niemand voor zijn lol op de aarde rondloopt. Dit is een leerschool voor iedereen, afgezien van mensen die hier zijn gekomen om anderen wat te leren....
admin
admin okt 22 '10
Origineel bericht van: ondergrond
Amen...Iedereen die niet in God geloofd vind ik gek...Logisch verhaal oorzaak en gevolg. God is de oorzaak en wij het gevolg...Zoals alles op deze aardkloot is gemaakt middels oorzaak en gevolg...


Nou dan lopen er een hoop gekken rond...
Een beetje respect voor een ander mag best Ondergrond, ook al heeft deze persoon een andere mening en visie wink
admin
admin okt 22 '10
Ah ben jij dezelfde persoon als Ondergrond dan?
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Humm...laat ik het anders zeggen dan. Je kan net zo min bewijzen dat God wel bestaat als niet. Als je zegt dat je in jezelf geloofd geloof je impliciet in God. Als je zegt helemaal niet te geloven en atheïst bent dan lieg je. Want ieder mens geloofd wel ergens in...en alles is door God gemaakt. Dus ook in dat deeltje waarin je wel geloofd. Volgens mij is de cirkel hiermee redelijk rond...Of vind je het leuk dat ik het verder beargumenteer Karin ??? crazy
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Je kan alleen maar aan ongelovige zielen (niet in God gelovend) laten zien door middel van gave dat er meer is tussen hemel en aarde...ik heb meerdere mensen verbaasd en verwonderd achter gelaten.....
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Het mag duidelijk zijn dat ik niet van loze kreten in de ruimte hou....
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Respect vind ik prima, maar iemand moet dat wel verdienen of mij ervan overtuigen dat hij of zij dat verdiend met een bepaalde visie...ik ben redelijk ingelezen durf ik te zeggen...Try me.... wink
gast
gast okt 22 '10
Sorrie even mee bemoeien; als jij iedereen ziet als onderdeel van God, waarom moet iemand dan respect van jou verdienen en heb je niet uit jezelf voor alles en iedereen respect?
admin
admin okt 22 '10
Verdienen?
En waarom zou ik dat minder verdienen dan jij Ondergrond?
Als mijn zoon zegt niet te geloven in God liegt hij niet, hij verteld mij wat hij wel of niet gelooft.

Wat bedoel je met loze kreten?

Nee ik heb geen behoeft aan uitleg, ik ga ervan uit dat je gewoon iedereen respecteert wat voor geloof ze ook hebben.
admin
admin okt 22 '10
Origineel bericht van: ondergrond
Het mag duidelijk zijn dat ik niet van loze kreten in de ruimte hou....


En daarmee bedoel je?
gast
gast okt 22 '10
Origineel bericht van: E.t.H.
"het zij zo" wat een ander denk, geloofd of nastreeft

Dat bedoel je toch ermee gast?

ETH


Ik bedoel er mee dat het mij vreemd in de oren klinkt als je aan de ene kant zegt dat iedereen God is, of iig deeltje van God is maar aan de andere kant vind dat mensen jouw respect moeten verdienen door iets te zijn wat jij wil. Komt bij mij over als geen respect hebben voor God (creator van het universum dus vul maar in hoe je die noemen wilt).
Mee
Mee okt 22 '10
Hoi Nims
Wat mij terugbracht naar merudi, is het af en toe achterom kijken naar het verleden, wat je niet kan veranderen, alleen accepteren. Dat je daar soms fouten in maakt, bewust of onbewust, is menselijk. Sorry zeggen, is een kleine moeite, maar betekent vaak zoveel.

Mee
admin
admin okt 22 '10
helemaal mee eens Mee, sorry zeggen is niets mis mee, en ik heb respect voor mensen die dat oprecht kunnen zeggen.
Fijn dat je er weer bent Mee.
ondergrond
ondergrond okt 22 '10
Ik ga sowieso niet een discussie aan met iemand die wil beweren dat God niet bestaat of dat iemand daar wel of niet in geloofd. Ik zal constant mijn eigen visie geven en ben onwrikbaar voor tegen argumenten. Ik zal daar net zolang in blijven volharden totdat iemand God wel erkend. Respect krijgt iemand niet van mij die niet in God geloofd. Er is dus niet eens sprake van een discussie omdat ik overtuigd ben. Impliciet krijgt iemand dus niet respect voor zijn of haar standpunten die tegen God zijn. Ik vind dat God verloochenen en vanuit mijn visie een vorm van Godslastering. Klinkt redelijk extreem maar dat is het absoluut niet. Het is een standpunt wat onbetwistbaar is van mijn kant. Try me bedoel ik mee, hoe lang wil je doorgaan over dit onderwerp. Loze kreten in de ruimte vind ik mensen die het wonder van God zelf niet erkennen, de mens zelf. Het mag duidelijk zijn dat het niet mogelijk is hier mij een andere gedachte over te laten krijgen....dat verdiend God niet...
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki