Lieve Tinne
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik begrijp het nu. Ik zoek antwoorden van andere mensen, buiten mezelf.
Ik denk dat er genoeg aanwijzingen zijn waar blokkades zitten. Ik denk dan bijv aan het feit dat ik veel keelontstekingen krijg, een lage rugpijn en pijn in mijn schouders en nek heb. Ik neem aan dat er aan de bijhorende chakra's gewerkt dient te worden.
Misschien ook wat meer intuitie toelaten. Dit is nog vrij nieuw voor me, maar het is zich razendsnel aan het ontwikkelen. Ik krijg de laatste tijd veel ingevingen en regelmatig Weet ik gewoon iets. Het woord floept dan gewoon in mijn hoofd.
Zo weet ik dat die tai chi erg goed voor me is. Ik voel de energie dan doorheen mijn hele lichaam stromen en mijn handen worden dan heel erg warm.
Ivm dat spanningsveld dat je opmerkt: ik was sinds ik een klein kind was de enige steun en toeverlaat van mijn moeder. Mijn vader dronk veel. Ik moest mijn moeder rechthouden en dat was heel erg zwaar voor een kind. Ook de goede vrede proberen te bewaren was mijn taak. Dus ervoor zorgen dat ze elkaar niks aandeden. Ik heb de jaren tot ik het huis uit kon afgeteld, geduldig wachtend om uit te breken uit die situatie en eindelijk MIJN leven te gaan leiden. En ik ben er fier op: het is me gelukt!
Schilderen doe ik niet, maar de goede Sint zal dit jaar verf brengen waarmee we samen kunnen werken op een zondag.
En ja, ik zing tijdens het eten maken. Mijn kinderen en ikzelf zingen luidop mee met K3
Ik werk graag met kinderen. Ze zijn zo zichzelf! Vaak vertellen ze me hun grootste frustraties (een vader die een zelfmoordpoging heeft ondernomen of ze worden zwaar gepest) zonder dat ik ernaar moet vragen. Ik denk dat het mijn taak in het leven is om klaar te staan voor mensen, maar ik moet echt nog wel leren waar de grens ligt.
Ik wil jullie bij deze hartelijk bedanken voor de inzichten. Op dit forum heb ik al meer geleerd over mezelf dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Weet dat ik erg dankbaar ben!
Veel liefs aan jullie allemaal en ik wens jullie een heel fijn weekend!