Loading...
nl

Raar gevoel

Nyssa
Nyssa okt 8 '10
Misschien kent iemand een antwoord op deze vraag:

Ik heb vaak het gevoel dat ik buiten mijn lichaam ben. Mijn lichaam handelt, maar het lijkt automatisch te gaan. Mijn bewustzijn lijkt dan niet in mijn lichaam te vertoeven maar er buiten. Het zweeft precies mee met mijn lichaam.

Als ik bijv. aan het autorijden ben, weet ik dat mijn voet de gaspedaal indrukt en dat mijn handen het stuur vasthouden. Maar alles gaat dan aan me voorbij, precies dat ik niet in mijn lichaam zit maar dat ik mijn eigen acties waarneem van buiten mijn lichaam.

Als ik wandel door de winkelstraat heb ik hetzelfde gevoel. Ik besef dat ik wandel door middel van mijn benen te bewegen, maar ik heb dan het gevoel dat ik langs mezelf loop. Ik voel mezelf dan bijna onzichtbaar voor andere mensen.

Ja, moeilijk om uit te leggen. Hopelijk begrijpen jullie deze uitleg.

Ik zou graag willen begrijpen wat dit is, want het ooit wel moeilijk om in twee werelden tegelijk te leven. Op je werk en in de auto moet je je nu eenmaal kunnen concentreren he.

Zou het een probleem met aarden kunnen zijn? Of herkent iemand dit?
Delen:
gast
gast okt 8 '10
We doen heel veel dingen op de automatische piloot en daar is niets mis mee. Het is juist veel effectiever want het reageert precies zoals het moet en er zit geen denktijd tussen. Het zijn vaak handelingen die we onszelf eigen gemaakt hebben door vaak te doen en daardoor ervaring. Autorijden, en dan heb ik het over de technische handelingen zoals gasgeven en schakelen, hoef je op een gegeven moment niet meer bij na te denken het gaat automatisch. En dat is maar goed ook. Test het eens uit; zodra je er wel bij na gaat denken wat je moet doen dan gaat het geheid mis. Dan trap je je rem in i.p.v. je gas, je schakeld op de verkeerde manier etc. Dit merk je vooral als degene die naast je zit ineens aan je vraagt een handeling te verrichten. Bij mij werkt het zo iig, misschien bij jou is het anders. Ik kan ook gewoon als passagier mee rijden en toch aan het stuur zitten. Ik geef me dan helemaal over aan die "automatische" piloot en hogere zelf. Gek genoeg gebeuren er dan nooit echt rare dingen en de momenten dat het niet helemaal ging zoals het moet gaan waren de momenten dat ik teveel zat te denken wat ik moest doen.
Ik kan me wel wat voorstellen bij je gevoel van niet in je lichaam te zitten. Maar ik denk dat het niet je lichaam is waar je op dat moment niet in zit maar dat je niet in je denken/hoofd zit. Je hebt even de controle over gegeven onbewust. En dat is misschien niet zo'n fijn gevoel in het begin maar wel iets dat steeds meer zal gebeuren als je naar die 5de dimensie gaat. Het is dan niet meer je "ik" die de dienst uitmaakt maar je hogere zelf die samen werkt met en onderdeel is van het universum.
Nyssa
Nyssa okt 8 '10
Bedankt voor je reactie. Je hebt me stof tot nadenken gegeven, want op die manier had ik het nog niet bekeken.
Het is inderdaad een raar gevoel omdat je het gevoel hebt de controle kwijt te zijn. Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat er vreemd genoeg niks fout gaat. Ik zal proberen om het toe te laten.

Mercikes!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 8 '10
Het kan ook betekenen dat jij hooggevoelig bent, waardoor je eigenlijk uit je lichaam treed vanwege de hogere energie. Dat kan heel vervelend zijn, als je hierdoor het aardse verliest en zogenaamd: "Zweverig" wordt. Want hierin zit ook het risico, dat je een keer op de automatische piloot, toch ergens tegenaan rijdt.

Om dit uit te sluiten, zou ik je aanraden om wat aarde-oefeningen te gaan doen, waarmee je kunt testen hoe je het leven ervaart als je dit doet.

Ik raad je aan om dit te proberen: http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/97991/Hele_Simpele_aarde_oefening.html#Post97991

En je ervaringen te delen als je dit probeert.
Nyssa
Nyssa okt 9 '10
Ik ben bij een consulente langs geweest. Eigenlijk waren we daar voor ons zoontje, maar ze zei dat ik zeer hoogsensitief ben. Dus dat klopt wel.

Ik zal de aarde-oefeningen doen en tegelijk in bepaalde situaties het gevoel proberen toe te laten. Zo rij ik veilig en kan ik in veilige situaties leren de energie toe te laten. Lijkt me een goeie deal smile

Bedankt voor de tips!
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 10 '10
Graag gedaan en ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Mimosa
Mimosa okt 11 '10
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar mijn ervaring van de laatste jaren komt in de buurt. Ik ben niet uit mijn lichaam, maar heb wel het gevoel afgescheiden te zijn. Ik hoor, voel en ruik alles, maar heb dan totaal geen controle over mijn lichaam. Ik kan op die momenten ook helemaal niet reageren, zelfs niet op pijnprikkels. Soms heb ik dan ook het gevoel dat ik maar iets verder hoef te gaan om niet meer terug te kunnen. Het voelt niet eng, zelfs heel vertrouwd en prettig. Gelukkig zijn dit aanvallen die ik niet dagelijks heb. Maar in mindere mate heb ik het ook en inderdaad tijdens het autorijden is het vreselijk gevaarlijk als je niet kunt reageren.
Nou heb ik meer van die vage klachten. Aarden helpt niet bij mij, maar wel heb ik heel sterk het gevoel teveel in mijn hoofd te zitten. Reageer ik heel sterk op drukte, veel prikkels en alles wat maar een beetje afwijkt van het dagelijkse.
Mediteren en hartcoherentie oefeningen helpen in elk geval wel om mijn hoofd rustig te houden en meer in mijn lichaam te zitten.
Sinds kort krijg ik het gevoel dat het met de hogere trilling van de aarde te maken kan hebben, met het naar de 4e en 5e dimensie gaan. Aan de ene kant lijkt het me erg ver gezocht, aan de andere kant is het wel wat mijn gevoel me zegt. En leer ik ontzettend veel doordat opeens weinig meer kon.
Ik denk dicht bij jezelf blijven, bij je gevoel hier misschien wel bij kan helpen. Pas in elk geval wel op, want een ongeluk zit in een klein hoekje.
aquarel
aquarel okt 12 '10
gwen dat is een normaal natuurlijk proces dat iedereen van ons vroeg of laat meemaakt/doormaakt.
ikzelf heb dat gevoel ook steeds meer en meer..
je zit vaak in andere dimensies en dat zijn 1 van de gevolgen.
je ziet jezelf niet meer als een invidue maar meer als een éénheid, je hoeft je er niet de nodige angsten bij te ontwikkelen want dit is een puur natuurlijk proces als je naar een hogere dimensie gaat.
jouw lichaam en geest moet nog wennen aan die hoge frequentie en in jouw diepe slaap als je gaat slapen past deze frequentie zich vroeg of laat aan je aan.
het gevoel van de blauwe sterrekinderen voelt vaak vreemd aan dat is waar maar leg je bij de stand van zaken neer en binnenkort in de maand november krijg je een rustperiode waarin alles hersteld als je goed slaapt.
(langzaam maar zeker nodigen wij jou uit zodat je weet hebt van jzelf als invidue/éénheid)
Mimosa
Mimosa okt 12 '10
Ik ben dan wel geen Gwen, maar wil je toch bedanken voor je reactie. In mijn reactie eerder schreef ik al dat ik het gevoel kreeg dat mijn klachten/verschijnselen hiermee te maken hadden. Na lang er tegen gevochten te hebben, voel ik nu heel sterk me er aan over te geven. Niet in de zin van opgeven, maar meer in de zin van vertrouwen hebben in het proces, vertrouwen hebben in mij zelf. Ik heb het gevoel hiermee al een grote stap genomen te hebben en heb er vertrouwen in dat vele stappen nog gaan volgen.
aquarel
aquarel okt 12 '10
De energieën zijn veranderd. Je zal 'symptomen' ervaren die je herinneren aan voorgaande ascensie-ervaringen nu je de Vijfde dimensie binnentreedt. Je beweegt opnieuw, een nieuw niveau kiezend en ervaart de symptomen van deze verschuiving.

Deze energieën zullen het volgende inhouden:

1. Op sommige momenten vreemde gevoelens in het lichaam, elektrische vibraties, stromingen en energiebewegingen door het lichaam heen. De Elektrische Blauwe energie van de Blauwe Sterrenkinderen voelt vaak vreemd aan. Je lichaam moet zich aan deze nieuwe energie aanpassen.

2. Misselijkheid, duizeligheid en een vreemd 'draaikolkgevoel' in de Zonnevlecht. Wellicht samengaand met een gevoel van opwinding. Dit is je zenuwsysteem dat reageert op de nieuwe energieën.

3. Intense emoties en gevoelens. Deze kunnen positief en liefdevol zijn, je kan diepe liefde en verbondenheid ervaren. Ook kan je negativiteit, boosheid, verdriet en depressie ervaren. Dit gaat over. Het is slechts oude 'rommel' die opkomt om gezuiverd te worden.

4. Vreemde dromen en vele dromen. Deze zullen geen waarlijk significante waarde hebben. Vaak reflecteren zij oude onderwerpen, die losgelaten moeten worden. In het bijzonder onderwerpen met betrekking tot minderwaardigheidsgevoelens en gehechtheid aan oude valide systemen. Het is de manier van je psyche om opruiming te houden en zich gereed te maken voor de nieuwe energieën.

5. Gevoelens van uitputting en de behoefte veel te rusten en te slapen. Je lichaam ondergaat veranderingen...luister naar deze behoeften.

6. Verandering van eetgewoonten en minder willen eten. Het lichaam verfijnd opnieuw zijn behoeften.

bron : www.merudi.net
Nyssa
Nyssa okt 12 '10
Ik denk dat vertrouwen het sleutelwoord is. Het is niet echt een onaangenaam gevoel, het voelt alleen onbekend aan. Het is in elk geval fijn om te horen dat ook jullie dit doormaken. Ik dacht al dat ik wat gek aan het worden was smile

Ik vraag me stiekem af wat de volgende stap zal zijn.

Mercikes!
aquarel
aquarel okt 12 '10
wel gwen, wat onbekend is voor een mens worden vaak de meest ongelofelijke verhalen voor bedacht.
dat is eigen aan deze tijd en de geschiedenis leert ons ook dat mensen altijd hebben gelooft in onmogelijke wonderen als ze iets meemaakten dat ze niet in woorden konden vatten.
als jezus zou hebben bestaan had hij schizofrenie :-)
psychoses en schizofrenie (schizofrene mensen hebben hun hele leven verscillende psychoses, dat is niet een gespleten persoonlijkheid zoals wel eens wordt gezegd) bestaan al zolang de mens bestaat, het heeft in de loop der tijden alleen maar andere benamingen gekregen.
10% onder de 30 jaar krijgt vroeg of laat met een psychose te maken, een psychose is voor mijzelf een bewustzijnproces en niet een ziekte.
tis maar dat je het weet :-)
voor het geval dat jullie mij een stempel willen geven. hehehe
aquarel
aquarel okt 12 '10
de volgende stap gwen is het éénheidsgevoel dat je zult ervaren
diepe verbondenheid en liefde, het "weten" en het leren "voelen"
ruiken, smaken, horen en zien.
aquarel
aquarel okt 12 '10
andere mensen die dit herkennen hebben geen vragen want zij "weten"
New Moon
New Moon okt 12 '10
Ja, dat "rare" gevoel klinkt herkenbaar... mijn psychiater kon het niet verklaren, en heeft op dit "talent" ingespeeld om me aan te leren dat ik altijd naar een fijne plek kon gaan als ik negatieve gevoelens of gedachten had, gewoon om het voor me te zien en dan zoef, weg ging ik smile
Wel ben ik erachter gekomen dat (vooral vroeger) uit mijn lichaam ging als het ware, als ik de situatie niet meer aan kon, of als ik hier niet meer wilde zijn. Als wegvlucht gedrag dus. Dit gebeurde automatisch. Nu ben ik me meer bewust van als ik wegvlucht, dan zeg ik tegen mezelf: "hier blijven!" en concentreer ik op me voeten of voel ik bewust aan mijn been oid. Wel ga ik bewust weg uit mijn lichaam, maar nu om terug te gaan naar mijn bron, zoals mn psychiater me dat heeft geleerd (hij gebruikte de term zelf-hypnose)

Mooie inbreng heb je in dit topic, aquarel. Ik heb me altijd al iets afgevraagd, of eigenlijk gevoeld... als je dit te privé vindt, voel je vrij om mn vragen naast je neer te leggen en er niets mee te doen smileKlopt het dat mensen die last hebben van psychoses als het ware hun klepje waarbij alle kosmische info binnenkomt, heel erg open staat? Alsof deze mensen hypersensitief zijn voor alle dimensies tegelijk? Dat lijkt me erg verwarrend, zeker in deze al ingewikkelde 3d wereld. Als ik de plank missla, zeg het gerust smileHeb nooit zo in stigma's als "psychoses" en "schizofrenie" geloofd. Wel denk ik dat bv cannabis en drugs het klepje nog meer kunnen openen (en dus in die zin bij mensen "psychoses" kunnen triggeren)....

Liefs, the moon
New Moon
New Moon okt 12 '10
Origineel bericht van: E.t.H.
ik was 1keer net voor mijn bewustwording zweverig en uit mijn lichaam.... ik was echt niet aanwezig in mijn lichaam kon moeilijk mijn armen bewegen en praten...mijn dokter zei dat ik dan met water mijn gezicht,handen en polsen moest wassen om dan weer terug te komen; op dat moment gaat er iets niet goed in je hersenen en raken ze overprikkeld en dat kan lijden tot.......(weet ik niet meer prescies) niet geaard zijn /psychose .
Nou en dat help wel hoor als je me weer helemaal overprikkeld voelt en van te voren aanvoel "..nou dit gaat even mis" dan doe ik dat ook!!

ETH


Goede tip, Eth.
Ik heb hetzelfde geleerd van mn TZ.

Misschien een idee voor Gwen om eens een plantenspuit mee te nemen in de auto? Kinkt raar, maar dan kan je op je pols spuiten op bv de snelweg rijdt, en niet even je auto aan de kant kan zeggen. (als je merkt dat je wegzweeft, spuit een keer en je bent weer terug. zorgen dat je genoeg aardevoedsel; noten, fruit, of wat jij fijn vindt, meeneemt. Van eten aard je. Persoonlijk zweef ik weg van suiker, ik weet niet hoe jij dit voelt).
Takhihiii
Takhihiii okt 13 '10
Ik herken dit, maar ik ga toch wat vragen stellen, aquarel. Gwen, waarom denk je dat het jou in de auto overkomt en in de winkelstraat? En hoe kom je weer terug?
aquarel
aquarel okt 13 '10
je komt vanzelf terug, het duurt bij mij maar een paar seconden dat gevoel.
en wat betreft noten deze zijn goed voor mij, ik weet niet hoe het bij jullie zit :
-zonnebloemzaad
-pijnboompitten
-cashewnoten
-rozijnen
-sesamzaad
-soyabonen
-pompoenzaad

die psychose is verleden tijd voor mij, maar kan altijd terugkomen.
Nyssa
Nyssa okt 13 '10
Om terug te komen concentreer ik me op het NU-moment. Ik beschrijf voor mezelf hoe de zetel onder mijn achterste voelt, wat ik ruik en welke kleuren ik zie.

Dan is het onder controle. En verder blijf ik rustig achter een vrachtwagen rijden smile

Ik heb dit meer en meer. Maar het stoort niet meer zo erg. Ik kan er zelfs van genieten omdat ik dan echt ontspannen ben. Het voelt aan alsof ik dan in het niets verkeer. Ik laat het gewoon toe.

Op de momenten dat ik alert moet zijn, zoals in de auto, pas ik dat NU-moment toe. Heb er de laatste week mee geexperimenteerd en het werkt prima!

Ik begin het eigenlijk fijn te vinden smile
Nyssa
Nyssa okt 13 '10
@Aquarel
Ik geloof ook dat een psychose het opruimen van oude energie betekend. Ikzelf ben net genezen van een ernstige depressie en nu voel ik me beter dan ooit! Heb geen last meer van mijn moeilijke jeugd en de zaken die ik heb meegemaakt. Het lijkt wel alsof het in een vorig leven gebeurd is en het doet er gewoon niet meer toe.
Mijn verleden doet me nu geen pijn meer.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki