Loading...
nl

Ben benieuwd

Geshe
Geshe sep 19 '10
Dag lieve mensen,

ik zou graag eens willen horen wat jullie kunnen aflezen van mijn foto. Zeer recent genomen, dus ben benieuwd. Excuses voor de wat slechte kwaliteit.




Alvast bedankt!
Delen:
Vlinder
Vlinder sep 21 '10
Hoi Geshe,

Ik ga je vertellen wat er bij mij doorkomt als ik naar je foto kijk....
Je hebt een open persoonlijkheid , spontaan en gezellig maar wel bij mensen die je goed kennen... bij nieuwe kennissen hou je jezelf wat op de achtergrond en komt wat los als je ze beter leert kennen...
Ik zie ook dat je nogal wat verdriet hebt gekend, dit heeft een flinke knauw gegeven in je zelfvertrouwen.
Je bent erg op zoek naar jezelf en het voelt voor jou of je in kringetjes rondloopt en maar niet verder komt... neem je rust om niet alleen maar na te denken over je leven maar neem ook rust om te voelen wat je lichaam je wil zeggen...
ik voel dat jij ook erg benieuwd bent naar je eigen gaves op spiritueel vlak, je bent een zorgzaam persoon en kan je goed inleven in anderen (deden ze dat maar meer bij mij... zeg je wel eens). Empathie is al een gave op zich en wanneer je je gaat ontwikkelen zou ik er niet van staan te kijken dat je meer aanvoelt van mensen dan ze jou vertellen en dat je daar iets mee kan om hen te helpen. je hebt veel wijsheid in je en dat weet je ook maar het ontbreekt je soms aan de moed ervoor uit te komen...
Heb je in de afgelopen periode last van je keel gehad of heb je moeilijke gesprekken moeten voeren?
Je ondervindt nogal wat last van je verleden wat je steeds maar lijkt te achtervolgen, weet dat jij de keuze hebt om daar afstand van te doen om verder te gaan op je eigen weg...
Heb je ook wel eens last van je nek en hoofd? Ik voel heel gespannen spieren in je nek en bovenrug, deze geven je ook de hoofdpijn.
Ik zou nog willen vragen of je een probleem hebt met je vader want die komt erg sterk door....
Hier laat ik het voor nu bij...ben benieuwd of het een beetje klopt....

Lieve groetjes Vlinder
Maryssa
Maryssa sep 21 '10
Hallo Geshe,

Ik wil wel even kijken naar jouw foto..

* Ik voel verdiet bij je. De gedachte "Nou dit is het dus, hier moet ik het mee doen" komt in me op. Je bent iets kwijtgeraakt en bent bezig weer wat op te krabbelen.Alsof je op jezelf bent teruggeworpen nu..het alleen moet doen.

* Jouw hart krijg ik door. Zijn er wat ritmestoornissen zo nu en dan? Alsof je hart soms een slag overslaat?

* Het symbool van een kikker krijg ik te zien bij jouw foto. Het staat voor vruchtbaarheid, zowel op lichamelijk als op geestelijk vlak. Misschien is het tijd om creatief aan de slag te gaan? De kikker kan ook de boodschap brengen dat je emoties of gedachten misschien wat stagneren, dat het tijd is om eens een geestelijke frisse douche te nemen en misschien vastgeroeste gewoontes onder de loep te nemen.
De kikker symboliseert het tot ontwikkeling komen van de eigen inherente scheppingskracht. Hij staat voor metamorfose.

* Ik krijg je te zien op een soort pont. Leunend en in de verte kijkend. Neem jij geregeld de pont met je fiets om aan de overkant te komen?

* Ik heb het gevoel dat je in je jeugd veel hebt moeten incasseren. Alsof er geen ruimte was voor jouw dingen en verhalen, die van anderen altijd voor gingen en je het dan maar binnen hield.

* Ik krijg een kussentje te zien met de kleuren oranje, rood en geel. Aan de hoeken zitten een sort van kwastjes. Heb jij zo'n kussentje?

* Je hebt oog voor dingen waar anderen aan voorbij gaan/ Je legt verbanden tussen mensen, dieren en gebeurtenissen die heel scherp en bijzonder zijn. Het maakt je dankbaar voor het leven van alledag al heb je het niet altijd even makkelijk. Ik voel een groot respect voor de natuur bij je en sjamanisme komt ook in me op als passend bij jou.

* Je houdt misschien niet van de kleur roze maar toch krijg ik het door bij je. Het is voor jou een heel helende en koesterende kleur. Heb het gevoel dat je die koestering goed kunt gebruiken. Over koestering gesproken...je kunt volgens mij heel goed een mega knuffel gebuiken op dit moment. Dat je even mag leunen op iemand, niets hoeft en de warmte voelt. Je lijkt me een type die heel gevoelig is maar moeite heeft om zich te over te geven aan een omhelzing/knuffel. Laat je anders eens masseren, dat is ook heel koesterend.

* Ik heb het gevoel dat er wat speelt op werkvlak. Onrust, voor jezelf op moeten komen op een manier die je niet als prettig ervaart maar die je wel moet toepassen omdat de omstandigheden er om vragen.

* Ben jij een hardloper? Ik krijg je te zien in een wit t shirt met blauwe korte sportbroek.

* Heb je last van je knieën? Ik krijg een zwaarte te voelen in mn knieën en het gevoel alsof je wat vocht vasthoudt daar.

* Tijdens de fotolezing speelde er steeds een liedje door mijn hoofd het is van Chris de Burgh -Sailing Away
http://www.youtube.com/watch?v=lTEMVkbRph8
En ook even de tekst erbij:
Waiting at the water's edge,
Watching all the ships as they are heading for the harbour wall,
I was just a boy, I was just a boy,
Dreaming of the wide world, dreaming of the wide world;

Watching as they disapper,
Reading out the names of all the places I hav never been,
Looking out to sea, staring out to sea,
Dreaming of a wide world, dreaming of the wide world,

I wish I was sailing away, sailing away,
Sailing away, with you tonight, with you tonight;

Walking down another street,
Underneath the red light, I am watching where the shadows fall,
Looking at the girls, listening to the girls,
Dreaming of a new world, dreaming of that new world,

I wish I was sailing away, sailing away,
Sailing away, in your arms tonight,
In your arms tonight;

I wish I was sailing away, sailing away,
Sailing away, with you now, with you now...

Dit was mijn lezing voor jou, ik hoop dat je er wat mee kunt. Laat je me weten wat er klopt en wat niet?

Groetjes Maryssa
Nyssa
Nyssa sep 21 '10
Zou je mijn foto ook eens willen lezen? Enkel als je nog wil hoor.

Gwen
Geshe
Geshe sep 21 '10
Hoi Geshe,

Ik ga je vertellen wat er bij mij doorkomt als ik naar je foto kijk....
Je hebt een open persoonlijkheid , spontaan en gezellig maar wel bij mensen die je goed kennen... bij nieuwe kennissen hou je jezelf wat op de achtergrond en komt wat los als je ze beter leert kennen... –Ik maak erg makkelijk contact met nieuwe mensen, (veel in de horeca gewerkt, dan moet je wel), maar dat beperkt zich tot ‘lekker ouwehoeren, lachen en dollen’. Ik heb inderdaad gauw een muur om me heen als het dieper gaat.

Ik zie ook dat je nogal wat verdriet hebt gekend, dit heeft een flinke knauw gegeven in je zelfvertrouwen. – Dat klopt, zelfvertrouwen is op een dieptepunt op het moment. Maar daar word aan gewerkt. smile

Je bent erg op zoek naar jezelf en het voelt voor jou of je in kringetjes rondloopt en maar niet verder komt... neem je rust om niet alleen maar na te denken over je leven maar neem ook rust om te voelen wat je lichaam je wil zeggen... – Haha, ja ik ben weer terug bij af. Ik heb mezelf verloochend en ben mezelf compleet kwijtgeraakt. Denk daar inderdaad (te) vaak over na, maar ben weer begonnen met mediteren om bij mezelf te komen. Bedankt voor de tip, erg bruikbaar.
ik voel dat jij ook erg benieuwd bent naar je eigen gaves op spiritueel vlak, je bent een zorgzaam persoon en kan je goed inleven in anderen (deden ze dat maar meer bij mij... zeg je wel eens). Empathie is al een gave op zich en wanneer je je gaat ontwikkelen zou ik er niet van staan te kijken dat je meer aanvoelt van mensen dan ze jou vertellen en dat je daar iets mee kan om hen te helpen. je hebt veel wijsheid in je en dat weet je ook maar het ontbreekt je soms aan de moed ervoor uit te komen... - Benieuwd naar gaves…. ja op zich wel. Niet omdat ik dat zo graag wil, maar omdat mij meerdere keren is verteld door verschillende mensen dat ik ze heb, maar er nog niet klaar voor ben. Wat empathie betreft, dat klopt. Mensen kunnen me niet voor de gek houden, ik voel intuïtief wat er speelt en haak daar makkelijk op in. Wat wijsheid betreft, ik kom niet graag betweterig over. Vroeger knalde ik alles er zomaar uit wat me soms in de problemen heeft gebracht, ongeacht of het waar was. Het ontbrak me aan tact.
Heb je in de afgelopen periode last van je keel gehad of heb je moeilijke gesprekken moeten voeren? -Genoeg moeilijke gesprekken……
Je ondervindt nogal wat last van je verleden wat je steeds maar lijkt te achtervolgen, weet dat jij de keuze hebt om daar afstand van te doen om verder te gaan op je eigen weg... – Ik weet het, en al een hele tijd. Maarja, het weten en er werkelijk iets aan doen…. Blijft moeilijk voor me. Zal tijd nodig hebben. Maar een bevestiging van iets kan wonderen doen. Bedankt.
Heb je ook wel eens last van je nek en hoofd? Ik voel heel gespannen spieren in je nek en bovenrug, deze geven je ook de hoofdpijn. – Erg veel last van mijn nek en schouders, al jaren lang en ben bij verschillende mensen geweest hiervoor, geen succes. Denk toch echt dat het meer tussen de oren zit.
Ik zou nog willen vragen of je een probleem hebt met je vader want die komt erg sterk door.... – Pfoe….. Dat ligt gevoelig. Mijn biologische vader was erg gesloten, ben wel door hem opgevoed maar had hem graag beter willen leren kennen. Heb het gevoel dat ik niet mijn best genoeg gedaan heb. Inmiddels 6 jaar dood, overleden aan kanker. En dan is er nog een tweede vader, heb een hele tijd geleden in de VS gewoond bij een gezin. Met die man kon ik alles delen. Ben weer terug gegaan naar NL en kreeg van hem te horen dat hij ziek was (ook kanker). Na dat telefoontje….. Heb ik niks meer van me laten horen. Hij is dood. Ik kan er met mijn verstand echt niet bij waarom ik dit gedaan heb en heb het mezelf nooit vergeven……. De tranen stromen nu weer langs mijn gezicht…… Zal me voor altijd blijven achtervolgen, die arme man had beter verdiend.Voel me zo schuldig. Had er zo graag voor hem geweest in die moeilijke tijd....

Hier laat ik het voor nu bij...ben benieuwd of het een beetje klopt....

Ik ben je erg dankbaar, wat mooi dat je dit kan, en wilt doen. Ik heb expres uitvoerig geantwoord om ook mezelf te confronteren. Het is vaak moeilijk voor me om zo open te zijn. Het voelt goed, en is een mooie stap vooruit.

Nogmaals bedankt lieve Vlinder. smile

Namasté

Geshe.
Geshe
Geshe sep 21 '10
Origineel bericht van: Maryssa
Hallo Geshe,

Ik wil wel even kijken naar jouw foto..

* Ik voel verdiet bij je. De gedachte "Nou dit is het dus, hier moet ik het mee doen" komt in me op. Je bent iets kwijtgeraakt en bent bezig weer wat op te krabbelen.Alsof je op jezelf bent teruggeworpen nu..het alleen moet doen. - Spijker op zijn kop.... Voel me eigenlijk best eenzaam( erg moeilijk om toe te geven). Ik had een erg grote vriendenkring en een geweldig sociaal leven, maar alles is weg. Deels mijn eigen schuld, denk ik, maar sommige dingen heb je gewoonweg niet in de hand. Heb 1 echte maat nog ( ken hem al 30 jaar), een echte soulmate die het zelf erg zwaar heeft. Voel me genoodzaakt hem te helpen waar ik kan, en ja, ook al betekent dat dat ik mezelf compleet weg cijfer. Met mij komt het wel goed. Dat weet ik en dat voel ik.
* Jouw hart krijg ik door. Zijn er wat ritmestoornissen zo nu en dan? Alsof je hart soms een slag overslaat? - Klopt, is iets van de laatste tijd en is 1 van de redenen dat het roer drastisch om moet. Genoeg is genoeg.
* Het symbool van een kikker krijg ik te zien bij jouw foto. Het staat voor vruchtbaarheid, zowel op lichamelijk als op geestelijk vlak. Misschien is het tijd om creatief aan de slag te gaan? De kikker kan ook de boodschap brengen dat je emoties of gedachten misschien wat stagneren, dat het tijd is om eens een geestelijke frisse douche te nemen en misschien vastgeroeste gewoontes onder de loep te nemen.
De kikker symboliseert het tot ontwikkeling komen van de eigen inherente scheppingskracht. Hij staat voor metamorfose. - Je wilt niet weten hoe blij ik ben dat je dit zegt. Metamorfose is hier het toverwoord. Heb lang genoeg getreuzeld, en zoals zo vaak pak ik het misschien iets te drastisch aan. Ik heb 20 jaar elke avond een paar jointjes gerookt, vorige week gestopt. Ik ga deze week stoppen met roken, en heb mijn baan zomaar opgezegd. Het voelde allemaal niet goed meer. En het vreemde is, het zou een hoop stress met zich mee moeten brengen maar het voelt goed. Natuurlijk is het moeilijk, maar ben mijn leven compleet aan het omgooien. Volle kracht vooruit! Dat de kikker me hierbij mag helpen! Mag ik vragen waar je dat van die kikker vandaan hebt?

* Ik krijg je te zien op een soort pont. Leunend en in de verte kijkend. Neem jij geregeld de pont met je fiets om aan de overkant te komen? - Nee, ik heb op het moment geen fiets. Ik woon wel in de buurt van een mooi meer met veel natuur waar ik de laatste tijd vaak even ga uitwaaien op een steiger. Heerlijk.
* Ik heb het gevoel dat je in je jeugd veel hebt moeten incasseren. Alsof er geen ruimte was voor jouw dingen en verhalen, die van anderen altijd voor gingen en je het dan maar binnen hield. - Ik heb in mijn jeugd astma gehad( ben er gelukkig overheen gegroeid), en haatte het om ziek te zijn. Ik wilde niet ziek zijn en deed er alles aan om niet tot last te zijn. En ja, dat hield ook in dat ik waarschijnlijk aandacht zelfs vermeed? Ik denk dat dat een groot probleem van me is. Ik wil niemand tot last zijn met mijn eigen problemen, maar gek genoeg lijkt er wel een uithangbord boven me te hangen met : Problemen? Moet je hier zijn! Dat laatste is op zich helemaal geen probleem. Ik hou ervan om mensen te helpen. Ik moet wel zeggen dat mijn oudere zus meer in de aandacht stond, maar achteraf gezien is dat mijn eigen schuld, ik wilde niks van aandacht weten als ik ziek was.... Iets om over na te denken. Bedankt.*
Ik krijg een kussentje te zien met de kleuren oranje, rood en geel. Aan de hoeken zitten een sort van kwastjes. Heb jij zo'n kussentje? - Dat is grappig. grinIk heb van de week zo'n soort kussentje gezien dat ik graag wil hebben. Een soort meditatiekussen.

* Je hebt oog voor dingen waar anderen aan voorbij gaan/ Je legt verbanden tussen mensen, dieren en gebeurtenissen die heel scherp en bijzonder zijn. Het maakt je dankbaar voor het leven van alledag al heb je het niet altijd even makkelijk. Ik voel een groot respect voor de natuur bij je en sjamanisme komt ook in me op als passend bij jou. - Wat mooi dat je dat ziet. Naar mijn gevoel klopt dat helemaal. Ik zie verbanden in de gekste dingen. Hoef er niet over na te denken, ik zie het gewoon. Alles is in verband met elkaar te brengen. Waarom? Omdat alles één is. En dan bedoel ik ook echt alles. En dat is ook mijn voornaamste doel: één worden met alles.En ja, sjamanisme heeft me altijd al geboeid. Ik voel me erg aangetrokken tot Noor en Zuid Amerikaans sjamamisme. Als ik in de put zit dan zoek ik de natuur op. Ik kan immens genieten van de natuur. Een tijdje geleden zag ik een Kip met kroost lopen en tot mijn verbazing liep er een klein eendje tussen. Dat eendje sprong het water in en de moeder kip had het niet meer, ze was zo bezorgd! Dan krijg ik kippevel en huil ik tranen van geluk. Zo mooi.... We kunnen zoveel leren van dieren.

* Je houdt misschien niet van de kleur roze maar toch krijg ik het door bij je. Het is voor jou een heel helende en koesterende kleur. Heb het gevoel dat je die koestering goed kunt gebruiken. Over koestering gesproken...je kunt volgens mij heel goed een mega knuffel gebuiken op dit moment. Dat je even mag leunen op iemand, niets hoeft en de warmte voelt. Je lijkt me een type die heel gevoelig is maar moeite heeft om zich te over te geven aan een omhelzing/knuffel. Laat je anders eens masseren, dat is ook heel koesterend.- Ik ben super gevoelig, wat de meeste mensen niet weten want ik heb een aardige babbel wat anders doet vermoeden. Een knuffel...... Pffff.... Je zou eens moeten weten. En daar komen de waterlanders weer..... Erg confrontered dit..... Ik heb héél veel mensen bij elkaar gebracht, heb daar echt een oog voor. Behalve voor mezelf. Zoals ik al eerder zei, ik ben eigenlijk erg eenzaam. Heb het gevoel dat het erg dramatisch overkomt als ik zeg dat ik zelf echte liefde in de vorm van relaties niet eens ken. En toch is het zo. Ik ben 37, heb een handvol relaties gehad waarvan de langste 3 maanden...... Dit slaat ook eigenlijk op de eerste regel die je zei ( nou dit is het dus, hier moet ik het mee doen ), alleen wilde ik dat eigenlijk niet toegeven. Ik ben niet wanhopig. Ik heb me er een soort van in berust, dat wel. Maar het doet pijn. Eigenlijk best wel heel veel pijn. Gek genoeg komen er zat mensen naar me toe met relatie problemen. Erg moeilijk voor me, maar laat me meestal niet kennen. Mijn directe omgeving is weer een ander verhaal, sommige mensen denken dan ik homosexueel ben, maar dat ben ik niet..... De kleur roze..... Pff, das lekker na die laatste zin zeg haha! Ik sta open voor suggesties om de kleur te integreren in mijn leven maar ga niet verwachten dat ik als een suikerspin ga rondlopen.

* Ik heb het gevoel dat er wat speelt op werkvlak. Onrust, voor jezelf op moeten komen op een manier die je niet als prettig ervaart maar die je wel moet toepassen omdat de omstandigheden er om vragen. - Dat klopt. Ik heb mijn baan opgezegd. Ik ben manager in de IT en voel me niet meer op mijn plek. Teveel elleboogwerk enzo, ik kan daar niet tegen, ben te eerlijk. Dan maar drastische maatregelen en gewoon opzeggen. Nog 1.5 week en dan ben ik er klaar mee. Heb nog niet eens een andere baan. Ja ik maak het mezelf niet makkelijk in deze tijd, maar het is nodig. Ben er niet bang voor, komt allemaal goed.

* Ben jij een hardloper? Ik krijg je te zien in een wit t shirt met blauwe korte sportbroek. - Nee het is alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb. Zit er wel aan te denken.
* Heb je last van je knieën? Ik krijg een zwaarte te voelen in mn knieën en het gevoel alsof je wat vocht vasthoudt daar. - Waarschijnlijk een oude blessure die ik vroeger heb opgelopen waar ik van tijd tot tijd ineens last van heb. Kan dan echt moeilijk lopen.
* Tijdens de fotolezing speelde er steeds een liedje door mijn hoofd het is van Chris de Burgh -Sailing Away
http://www.youtube.com/watch?v=lTEMVkbRph8
En ook even de tekst erbij:
Waiting at the water's edge,
Watching all the ships as they are heading for the harbour wall,
I was just a boy, I was just a boy,
Dreaming of the wide world, dreaming of the wide world;

Watching as they disapper,
Reading out the names of all the places I hav never been,
Looking out to sea, staring out to sea,
Dreaming of a wide world, dreaming of the wide world,

I wish I was sailing away, sailing away,
Sailing away, with you tonight, with you tonight;

Walking down another street,
Underneath the red light, I am watching where the shadows fall,
Looking at the girls, listening to the girls,
Dreaming of a new world, dreaming of that new world,

I wish I was sailing away, sailing away,
Sailing away, in your arms tonight,
In your arms tonight;

I wish I was sailing away, sailing away,
Sailing away, with you now, with you now... - Ken het liedje niet. Ik ben wel gek op varen, en reizen. Mijn droom was vroeger om de wereld rond te reizem ( heb wel al aardig wat gezien ) met de vrouw van mijn dromen, maar... tsja..... Underneath the red light, I am watching where the shadows fall,
Looking at the girls, listening to the girls, <--- ben niet het type van de betaalde sex, ben veels te idealistisch en romantisch ingesteld daarvoor. Ondanks dat ik geen noemenswaardige relaties heb gehad weet ik dat wel heel erg zeker. Vandaar de pijn, waarschijnlijk.....

Dit was mijn lezing voor jou, ik hoop dat je er wat mee kunt. Laat je me weten wat er klopt en wat niet?

Groetjes Maryssa


Maryssa, ik wil je vanuit mijn hart bedanken voor je lezing. Ongelovelijk gewoon. Voor jou waarschijnlijk gewoon 'een lezing', maar voor mij van onschatbare waarde. Het helpt me te transformeren, en deuren van mijzelf te openen die lang, erg lang gesloten waren. Hier kan ik wat mee. De emoties liepen hoog op bij de twee lezingen. Precies wat ik nodig heb. Ik wil me ook excuseren voor de misschien wat lange uitleg. Maar ik moet dit gewoon allemaal kwijt. Het klinkt allemaal dramatisch wat ik heb geschreven, maar heb altijd een soort van vrede behouden. Het leven is leren, en dat doe je het meeste van mindere momenten. Hoort er allemaal bij. Karma.

Dank je wel lieve Maryssa.

Namasté,

Geshe.
Geshe
Geshe sep 22 '10
Godsamme wat lucht dat op! laugh
Lin
Lin sep 22 '10
Heb je foto "gelezen"met m'n handen en ik moet erbij vertellen dat ik het weer een beetje probeer op te pakken...

Allereerst voel ik een geslotenheid bij jou , daarna ik ook openheid voel. Als ik van mijn gevoel uit mag gaan vertaal ik de geslotenheid naar vreemden, mensen waarbij je niet de "klik'voelt, mensen die heel hard over komen ...
De openheid vertaal ik in de mensen die dicht bij je staan, waar je de "klik"mee voelt, mensen waar je empathie voor voelt.
Een troostend woord, of een schouder om op te huilen, kalmerend en vertrouwd.

Heb ook heel erg het gevoel alsof je je ookheel erg ontvermt over je moeder ..ook het zorgen maakt over haar gezondheid ...

Wil het hierbij laten in afwachting van je reactie

Liefs Lin
Nyssa
Nyssa sep 22 '10
Beste Lin

Ik weet het niet zeker, slaat je laatste bericht op mij?

Want dat ik EXACT de situatie waarin ik mij bevind.

Het klopt inderdaad dat ik veel moeite heb met harde karakters. Daar sluit ik me voor af, simpelweg omdat ze me anders pijn doen.

Het klopt dat ik enorm veel liefde voel voor mensen die dicht bij me staan. Ik sta bekend om 'het luisterend oor' en sta elke dag tot hun beschikking tot ze hun emotioneel probleem overwonnen hebben. Ik kan hun daarin begeleiden zonder dat ze het doorhebben. Maar ik heb toch hun toestemming omdat ze zelf naar me toe komen om hun verhaal te doen. Vaak vinden ze het zelf raar dat ze het gevoel hebben dat ze hun verhaal aan mij willen doen. Soms komen ze helemaal overstuur binnen, hoewel ik hun in geen maanden heb gezien, en zeggen ze dat ze niet anders konden dan bij ons langs te komen. Vroeger putte het mij uit, voelde ik me na hun vertrek even slecht als zijzelf, maar dat is niet meer het geval. Vreemd genoeg voel ik eerder een diepe kalmte en rust in me en dat heb ik nog nooit meegemaakt!

Bij mijn moeder is vorig jaar een lelijke spierziekte vastgesteld. Ze zal binnen de 4 jaar in een rolstoel terechtkomen en ze zal ook heel vroeg dement worden. Ze is 52 jaar jong, maar het is nu al erg merkbaar. Dus ja, ik maak me erg zorgen om haar en ook om mijn vader die er alleen voor komt te staan. Omdat we vrij ver van mijn ouders wonen, kan ik niet zomaar elke dag even binnen springen of helpen in het algemeen en dat baart me zorgen.

Ik hoop dat je inderdaad mijn foto gelezen hebt en niet die van iemand anders, want dat zou wel een afgang zijn smile

Maar zoals gezegd: het bovenstaande klopt volledig! Dus het zou nogal vreemd zijn als je iemand anders bedoelde.

Mijn oprechte dank voor de moeite!

Groetjes!
admin
admin sep 22 '10
Ik denk dat het bericht voor Geshe is, hij is dit topic begonnen met de vraag om zijn foto te lezen...
Zijn foto is de enige die hier staat.
Maar misschien zitten jullie wel op 1 lijn smile
Geshe
Geshe sep 22 '10
Origineel bericht van: Lin
Heb je foto "gelezen"met m'n handen en ik moet erbij vertellen dat ik het weer een beetje probeer op te pakken...

Allereerst voel ik een geslotenheid bij jou , daarna ik ook openheid voel. Als ik van mijn gevoel uit mag gaan vertaal ik de geslotenheid naar vreemden, mensen waarbij je niet de "klik'voelt, mensen die heel hard over komen ... - Dat klopt, ik respecteer elk mens dat voor me staat, maar hou absoluut niet van mensen die kwetsen. Ik vraag me altijd af waarom mensen dat doen. Er is al ellende genoeg. Kan wel met ze omgaan hoor, maar dat beperkt zich tot koetjes en kalfjes.
De openheid vertaal ik in de mensen die dicht bij je staan, waar je de "klik"mee voelt, mensen waar je empathie voor voelt.
Een troostend woord, of een schouder om op te huilen, kalmerend en vertrouwd. - Klopt, alleen het laatste, ik geef dat graag aan een ander, andersom ligt dat wat moeilijker voor me. Als iemand problemen heeft dan wil ik ze niet met die van mezelf opzadelen.

Heb ook heel erg het gevoel alsof je je ookheel erg ontvermt over je moeder ..ook het zorgen maakt over haar gezondheid ... - Het lieve mens heeft een moeilijk leven gehad, en probeer er inderdaad voor haar te zijn. Ze heeft nogal wat aan aandoeningen, Ik ben bang dat haar tijd gauw is aangebroken..... Ik maak me daar inderdaad erg veel zorgen over. En ik weet dat zij zich daar ook zorgen over maakt. Maar echt erover praten hebben we nog niet gedaan. Bedankt voor dit. Ik weet wat ik moet doen.

Erg fijn dat je dit hebt willen doen, het klopt allemaal, en je hebt me wat duidelijk gemaakt. Stel ik zeer op prijs.

Bedankt lieve Lin. Namasté.


Wil het hierbij laten in afwachting van je reactie

Liefs Lin
Geshe
Geshe sep 22 '10
Origineel bericht van: Gwen


Bij mijn moeder is vorig jaar een lelijke spierziekte vastgesteld. Ze zal binnen de 4 jaar in een rolstoel terechtkomen en ze zal ook heel vroeg dement worden. Ze is 52 jaar jong, maar het is nu al erg merkbaar. Dus ja, ik maak me erg zorgen om haar en ook om mijn vader die er alleen voor komt te staan. Omdat we vrij ver van mijn ouders wonen, kan ik niet zomaar elke dag even binnen springen of helpen in het algemeen en dat baart me zorgen.



Lieve Gwen,

Wat onze moeders betreft zitten we in hetzelfde schuitje. De angst om mijn moeder te verliezen is erg aanwezig, en weet zeker dat jij dat ook hebt. De onmacht die je voelt.... Kon je er maar wat aan doen. Het enige wat ik je wil meegeven is praat er met haar over, over alles, ook over jezelf. Wees overal open over. Ik heb mijn vader al verloren en heb dat niet gedaan. Voelt alsof ik niet echt goed afscheid heb kunnen nemen, en dat knaagt nog steeds aan me.

Ik wens je alle moed en sterkte toe in deze waanzinnig moeilijke tijd. Ik hoop dat je band met je moeder nog hechter word in de tijd die er nog rest, en dat je familie en jij er op één of andere manier berusting in kunnen vinden.

Namasté.

Geshe.
admin
admin sep 22 '10
Sterkte jullie twee..
Ik kan me goed indenken hoe dat voelt.
Mijn vader is 1 mei dit jaar overleden.
Mijn ouders woonden ook ver weg, in Spanje.
Twee dagen voordat ik met mijn kinderen erheen zou vliegen is hij overleden.

Probeer het voor jezelf zo goed mogelijk op te pakken, er is geen perfecte manier van afscheid nemen.
Het doet altijd zeer, maar als je het aan ziet komen neem dan inderdaad de tijd om dingen door te spreken, zet ze desnoods op papier als je het niet direct durft te zeggen.

Ik heb de gave om contact te maken met overledenen, daardoor is het voor mij veel minder zwaar als voor iemand die dat niet kan/ nog niet kan.
Ik zie aan mijn moeder en zusje dat zij er veel meer moeite mee hebben.
Zij geven aan dat ze graag dit of dat nog hadden willen doen.
Probeer te voorkomen dat er dat soort dingen gaan rondspoken, en gebeuren ze wel realiseer je dan dat je dat waarschijnlijk toch niet had kunnen voorkomen.
Ga je nooit schuldig voelen achteraf, dingen lopen zoals ze lopen moeten smileecht!

En wat het allerbelangrijkste is, blijf vooral jezelf.
Lin
Lin sep 23 '10
@ Gwen ik had je berichtje niet zien staan en had idd de foto van Geshe gelezen zoals Karin al eerder zei. Wel heel erg frappant dat het zo dicht bij elkaar ligt.
Je ontmoet de mensen die je op dat moment "nodig "hebt en kunnen jij en Geshe veel aan elkaar hebben in deze moeilijke periode.
En zoals Karin al zei deze tijd juist te gebruiken om die dingen tegen elkaar te zeggen/te voelen en te ondernemen die een waardevol moment voor jullie beiden oplevert.


@Gesha: bedankt voor de terugkoppeling. Heb ik nog wel een vraag aan je , want zag namelijk een oudere vrouw op de grond liggen voor de keukenkastjes en heb het idee dat jij haar toen hebt gevonden met veel pijn ...als dit is gebeurt was dit ook het moment dat er begonnen is aan onderzoeken via het ziekenhuis ?

Liefs lin
Maryssa
Maryssa sep 26 '10
Hallo Geshe,

Wat fijn dat je er wat mee kan!!

Even reageren op een aantal dingen die je zegt:
Ik ga deze week stoppen met roken, en heb mijn baan zomaar opgezegd. Het voelde allemaal niet goed meer. En het vreemde is, het zou een hoop stress met zich mee moeten brengen maar het voelt goed. Natuurlijk is het moeilijk, maar ben mijn leven compleet aan het omgooien. Volle kracht vooruit! Dat de kikker me hierbij mag helpen! Mag ik vragen waar je dat van die kikker vandaan hebt?
Ik zag ineens een kikker voor me toen ik naar jouw foto keek. De betekenis kwam als vanzelf uit mn vingers toen ik ging typen.

De kleur roze..... Pff, das lekker na die laatste zin zeg haha! Ik sta open voor suggesties om de kleur te integreren in mijn leven maar ga niet verwachten dat ik als een suikerspin ga rondlopen.
Hahaha wat dacht je van een bos bloemen in huis met veel roze bloemen erin? Een deken in het roze om je lekker onder te nestelen op de bank? Een muur roze schilderen? (hihi of is dat te veel familie Knots?)Tja roze ovenhandschoenen of theedoek kan bijvb ook

Ik heb mijn baan opgezegd. Ik ben manager in de IT en voel me niet meer op mijn plek. Teveel elleboogwerk enzo, ik kan daar niet tegen, ben te eerlijk. Dan maar drastische maatregelen en gewoon opzeggen. Nog 1.5 week en dan ben ik er klaar mee. Heb nog niet eens een andere baan. Ja ik maak het mezelf niet makkelijk in deze tijd, maar het is nodig. Ben er niet bang voor, komt allemaal goed.
Zo is dat! Als het niet jouw plek is en het staat je zo tegen dan kies je voor jezelf. Ik denk dat gene zijde en jouw gids(en) je zeker zal helpen als je een hulpvraag uitstuurt.Vertrouw erop en buig je gedachten om als je neigt naar doemdenken.

Ken het liedje niet. Ik ben wel gek op varen, en reizen. Mijn droom was vroeger om de wereld rond te reizem ( heb wel al aardig wat gezien ) met de vrouw van mijn dromen, maar... tsja..... Underneath the red light, I am watching where the shadows fall,
Looking at the girls, listening to the girls, <--- ben niet het type van de betaalde sex, ben veels te idealistisch en romantisch ingesteld daarvoor. Ondanks dat ik geen noemenswaardige relaties heb gehad weet ik dat wel heel erg zeker. Vandaar de pijn, waarschijnlijk.....

Ik bedoelde meer het refrein inderdaad.. Niet het gedeelte dat jij aanhaalt. Het gevoel dat je weg wilt, wilt reizen inderdaad.

Maryssa, ik wil je vanuit mijn hart bedanken voor je lezing. Ongelovelijk gewoon. Voor jou waarschijnlijk gewoon 'een lezing', maar voor mij van onschatbare waarde. Het helpt me te transformeren, en deuren van mijzelf te openen die lang, erg lang gesloten waren. Hier kan ik wat mee. De emoties liepen hoog op bij de twee lezingen. Precies wat ik nodig heb. Ik wil me ook excuseren voor de misschien wat lange uitleg. Maar ik moet dit gewoon allemaal kwijt. Het klinkt allemaal dramatisch wat ik heb geschreven, maar heb altijd een soort van vrede behouden. Het leven is leren, en dat doe je het meeste van mindere momenten. Hoort er allemaal bij. Karma.

Dank je wel lieve Maryssa.

Even blozen hier hoor bij jouw woorden! Graag gedaan, het is je van harte gegund en ik wens je alles toe wat je wenst. Heel veel succes met alles!

Liefs en knuf,

Maryssa

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki