Hallo Geshe,
Ik wil wel even kijken naar jouw foto..
* Ik voel verdiet bij je. De gedachte "Nou dit is het dus, hier moet ik het mee doen" komt in me op. Je bent iets kwijtgeraakt en bent bezig weer wat op te krabbelen.Alsof je op jezelf bent teruggeworpen nu..het alleen moet doen.
- Spijker op zijn kop.... Voel me eigenlijk best eenzaam( erg moeilijk om toe te geven). Ik had een erg grote vriendenkring en een geweldig sociaal leven, maar alles is weg. Deels mijn eigen schuld, denk ik, maar sommige dingen heb je gewoonweg niet in de hand. Heb 1 echte maat nog ( ken hem al 30 jaar), een echte soulmate die het zelf erg zwaar heeft. Voel me genoodzaakt hem te helpen waar ik kan, en ja, ook al betekent dat dat ik mezelf compleet weg cijfer. Met mij komt het wel goed. Dat weet ik en dat voel ik.
* Jouw hart krijg ik door. Zijn er wat ritmestoornissen zo nu en dan? Alsof je hart soms een slag overslaat?
- Klopt, is iets van de laatste tijd en is 1 van de redenen dat het roer drastisch om moet. Genoeg is genoeg.
* Het symbool van een kikker krijg ik te zien bij jouw foto. Het staat voor vruchtbaarheid, zowel op lichamelijk als op geestelijk vlak. Misschien is het tijd om creatief aan de slag te gaan? De kikker kan ook de boodschap brengen dat je emoties of gedachten misschien wat stagneren, dat het tijd is om eens een geestelijke frisse douche te nemen en misschien vastgeroeste gewoontes onder de loep te nemen.
De kikker symboliseert het tot ontwikkeling komen van de eigen inherente scheppingskracht. Hij staat voor metamorfose.
- Je wilt niet weten hoe blij ik ben dat je dit zegt. Metamorfose is hier het toverwoord. Heb lang genoeg getreuzeld, en zoals zo vaak pak ik het misschien iets te drastisch aan. Ik heb 20 jaar elke avond een paar jointjes gerookt, vorige week gestopt. Ik ga deze week stoppen met roken, en heb mijn baan zomaar opgezegd. Het voelde allemaal niet goed meer. En het vreemde is, het zou een hoop stress met zich mee moeten brengen maar het voelt goed. Natuurlijk is het moeilijk, maar ben mijn leven compleet aan het omgooien. Volle kracht vooruit! Dat de kikker me hierbij mag helpen! Mag ik vragen waar je dat van die kikker vandaan hebt?
* Ik krijg je te zien op een soort pont. Leunend en in de verte kijkend. Neem jij geregeld de pont met je fiets om aan de overkant te komen?
- Nee, ik heb op het moment geen fiets. Ik woon wel in de buurt van een mooi meer met veel natuur waar ik de laatste tijd vaak even ga uitwaaien op een steiger. Heerlijk.
* Ik heb het gevoel dat je in je jeugd veel hebt moeten incasseren. Alsof er geen ruimte was voor jouw dingen en verhalen, die van anderen altijd voor gingen en je het dan maar binnen hield.
- Ik heb in mijn jeugd astma gehad( ben er gelukkig overheen gegroeid), en haatte het om ziek te zijn. Ik wilde niet ziek zijn en deed er alles aan om niet tot last te zijn. En ja, dat hield ook in dat ik waarschijnlijk aandacht zelfs vermeed? Ik denk dat dat een groot probleem van me is. Ik wil niemand tot last zijn met mijn eigen problemen, maar gek genoeg lijkt er wel een uithangbord boven me te hangen met : Problemen? Moet je hier zijn! Dat laatste is op zich helemaal geen probleem. Ik hou ervan om mensen te helpen. Ik moet wel zeggen dat mijn oudere zus meer in de aandacht stond, maar achteraf gezien is dat mijn eigen schuld, ik wilde niks van aandacht weten als ik ziek was.... Iets om over na te denken. Bedankt.*
Ik krijg een kussentje te zien met de kleuren oranje, rood en geel. Aan de hoeken zitten een sort van kwastjes. Heb jij zo'n kussentje? - Dat is grappig.
Ik heb van de week zo'n soort kussentje gezien dat ik graag wil hebben. Een soort meditatiekussen.
* Je hebt oog voor dingen waar anderen aan voorbij gaan/ Je legt verbanden tussen mensen, dieren en gebeurtenissen die heel scherp en bijzonder zijn. Het maakt je dankbaar voor het leven van alledag al heb je het niet altijd even makkelijk. Ik voel een groot respect voor de natuur bij je en sjamanisme komt ook in me op als passend bij jou.
- Wat mooi dat je dat ziet. Naar mijn gevoel klopt dat helemaal. Ik zie verbanden in de gekste dingen. Hoef er niet over na te denken, ik zie het gewoon. Alles is in verband met elkaar te brengen. Waarom? Omdat alles één is. En dan bedoel ik ook echt alles. En dat is ook mijn voornaamste doel: één worden met alles.En ja, sjamanisme heeft me altijd al geboeid. Ik voel me erg aangetrokken tot Noor en Zuid Amerikaans sjamamisme. Als ik in de put zit dan zoek ik de natuur op. Ik kan immens genieten van de natuur. Een tijdje geleden zag ik een Kip met kroost lopen en tot mijn verbazing liep er een klein eendje tussen. Dat eendje sprong het water in en de moeder kip had het niet meer, ze was zo bezorgd! Dan krijg ik kippevel en huil ik tranen van geluk. Zo mooi.... We kunnen zoveel leren van dieren.
* Je houdt misschien niet van de kleur roze maar toch krijg ik het door bij je. Het is voor jou een heel helende en koesterende kleur. Heb het gevoel dat je die koestering goed kunt gebruiken. Over koestering gesproken...je kunt volgens mij heel goed een mega knuffel gebuiken op dit moment. Dat je even mag leunen op iemand, niets hoeft en de warmte voelt. Je lijkt me een type die heel gevoelig is maar moeite heeft om zich te over te geven aan een omhelzing/knuffel. Laat je anders eens masseren, dat is ook heel koesterend
.- Ik ben super gevoelig, wat de meeste mensen niet weten want ik heb een aardige babbel wat anders doet vermoeden. Een knuffel...... Pffff.... Je zou eens moeten weten. En daar komen de waterlanders weer..... Erg confrontered dit..... Ik heb héél veel mensen bij elkaar gebracht, heb daar echt een oog voor. Behalve voor mezelf. Zoals ik al eerder zei, ik ben eigenlijk erg eenzaam. Heb het gevoel dat het erg dramatisch overkomt als ik zeg dat ik zelf echte liefde in de vorm van relaties niet eens ken. En toch is het zo. Ik ben 37, heb een handvol relaties gehad waarvan de langste 3 maanden...... Dit slaat ook eigenlijk op de eerste regel die je zei ( nou dit is het dus, hier moet ik het mee doen ), alleen wilde ik dat eigenlijk niet toegeven. Ik ben niet wanhopig. Ik heb me er een soort van in berust, dat wel. Maar het doet pijn. Eigenlijk best wel heel veel pijn. Gek genoeg komen er zat mensen naar me toe met relatie problemen. Erg moeilijk voor me, maar laat me meestal niet kennen. Mijn directe omgeving is weer een ander verhaal, sommige mensen denken dan ik homosexueel ben, maar dat ben ik niet..... De kleur roze..... Pff, das lekker na die laatste zin zeg haha! Ik sta open voor suggesties om de kleur te integreren in mijn leven maar ga niet verwachten dat ik als een suikerspin ga rondlopen.
* Ik heb het gevoel dat er wat speelt op werkvlak. Onrust, voor jezelf op moeten komen op een manier die je niet als prettig ervaart maar die je wel moet toepassen omdat de omstandigheden er om vragen.
- Dat klopt. Ik heb mijn baan opgezegd. Ik ben manager in de IT en voel me niet meer op mijn plek. Teveel elleboogwerk enzo, ik kan daar niet tegen, ben te eerlijk. Dan maar drastische maatregelen en gewoon opzeggen. Nog 1.5 week en dan ben ik er klaar mee. Heb nog niet eens een andere baan. Ja ik maak het mezelf niet makkelijk in deze tijd, maar het is nodig. Ben er niet bang voor, komt allemaal goed.
* Ben jij een hardloper? Ik krijg je te zien in een wit t shirt met blauwe korte sportbroek.
- Nee het is alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb. Zit er wel aan te denken.
* Heb je last van je knieën? Ik krijg een zwaarte te voelen in mn knieën en het gevoel alsof je wat vocht vasthoudt daar.
- Waarschijnlijk een oude blessure die ik vroeger heb opgelopen waar ik van tijd tot tijd ineens last van heb. Kan dan echt moeilijk lopen.
* Tijdens de fotolezing speelde er steeds een liedje door mijn hoofd het is van Chris de Burgh -Sailing Away
http://www.youtube.com/watch?v=lTEMVkbRph8
En ook even de tekst erbij:
Waiting at the water's edge,
Watching all the ships as they are heading for the harbour wall,
I was just a boy, I was just a boy,
Dreaming of the wide world, dreaming of the wide world;
Watching as they disapper,
Reading out the names of all the places I hav never been,
Looking out to sea, staring out to sea,
Dreaming of a wide world, dreaming of the wide world,
I wish I was sailing away, sailing away,
Sailing away, with you tonight, with you tonight;
Walking down another street,
Underneath the red light, I am watching where the shadows fall,
Looking at the girls, listening to the girls,
Dreaming of a new world, dreaming of that new world,
Sailing away, in your arms tonight,
In your arms tonight;
Sailing away, with you now, with you now...
- Ken het liedje niet. Ik ben wel gek op varen, en reizen. Mijn droom was vroeger om de wereld rond te reizem ( heb wel al aardig wat gezien ) met de vrouw van mijn dromen, maar... tsja..... Underneath the red light, I am watching where the shadows fall,
Looking at the girls, listening to the girls, <--- ben niet het type van de betaalde sex, ben veels te idealistisch en romantisch ingesteld daarvoor. Ondanks dat ik geen noemenswaardige relaties heb gehad weet ik dat wel heel erg zeker. Vandaar de pijn, waarschijnlijk.....
Dit was mijn lezing voor jou, ik hoop dat je er wat mee kunt. Laat je me weten wat er klopt en wat niet?
Groetjes Maryssa