Ik stel yoga voor.
Ik heb enorm veel aan de ademhalingsoefeningen gehad in mijn *shit* tijd, hyperventilatie en paniekaanvallen zijn niet leuk!!
Paniekaanvallen zitten tussen je oren, door me dat te realiseren en tegelijk de ademhalingsoefeningen te doen trok ik mezelf er binnen no-time weer uit.
Didgeridoo is geweldig! ik heb er twee in huis, maar daarvoor moet je je ademtechnieken wel enigszins onder controle hebben.
Ik ben het helemaal met Takhihii eens dat je je *drang* om geen medicijnen te willen wel gezond moet gebruiken en daar bedoel ik mee dat je lijf soms ook dingen nodig heeft.
Ik slik al geruime tijd ritalin, niet omdat alle adhd'ers dat nodig hebben, maar omdat ík voelde dat ik het nodig had.
Mijn grootste probleem is dat ik mij heel moeilijk kan focussen, concentreren.
Ik word heel snel uit mijn lijf getrokken en verdwijn dan figuurlijk uit mijn lijf, hierdoor maakte ik enorm veel stomme fouten op mijn werk, zei de gekste dingen, vergat de simpelste dingen en ik kreeg daar uiteraard heel veel last van (laat staan de mensen om mij heen
)( op mijn werk/ kantoor hebben ze zelfs een woord bedacht voor als er iets echt mega mis gaat, dat noemen ze een Karin-stunt...)
Goed, ik ben toen ritalin gaan slikken om te kijken wat er zou veranderen en het werkt voor mij geweldig!
Ik functioneer weer en het fijne is dat ik zelf kan kiezen wanneer ik vind van mezelf dat ik lekker *wakker* moet blijven.
Als ik werk neem ik ze altijd s'morgens, als het erg druk of trubbelig word 's middags dan neem ik er nog 1, maar na 5 uur savonds neem ik niets meer.
In de vakanties en weekenden slik ik niets, dan ben ik gewoon stuiterballetje.
Terug naar de anti-depressiva
Dat moet je wel door-slikken (op tijd en uur), maar niet je hele leven.
Je voelt je watterig, dingen komen minder *hard* binnen.
De eerste tijd voel je je als in een hele lichte roes, dat voelde toendertijd goed(zo voelde ik het) toen ik echt helemaal onder in die zwarte put zat.
Ik kreeg voor mijn gevoel *ruimte*, het drukte allemaal minder zwaar.
Ik raakte er snel aan gewend en het heeft me door lastige tijden heen gesleept.
Toen ik zelf de boel veel beter onder controle had wilde ik weer meer *voelen* en heb ik besloten om te stoppen.
Dat was ongeveer twee/drie jaar later en het gaat nog steeds goed.
Je bent er niet alleen met pillen slikken maar dat heb je al door
Ik spreek uit eigen ervaring nu, ik was en ben nog steeds tegen medicijnen maar ben me er zeker van bewust dat juist antidepressiva (en ik heb ze drie jaar geslikt) mij heeft/ hebben gered.
Begrijp me goed, ik maak zeker geen reclame hoor
en als er iemand liever geen medicijnen slikt...vul maar in.
Enne..ook met medicijnen moet je nog steeds kei hard werken,
Natuurlijk kun je best af en toe een terugslag hebben, zolang je je maar realiseert dat het een terugslag is kun je weer verder, immers er zit een eind aan.
Dat je je leven en je manier van denken onder de loep neemt is keigoed!
Ik ga altijd de hele wereld eerst de schuld, ik maakte mezelf toch zeker niet depressief?
Nou echt wel! Nu ik dat door heb kan ik mezelf beter bewaken en weet ik wat mijn valkuilen zijn.
Dat zal echt niet van de ene op de andere dag lukken, maar met kleine stapjes kom je er ook
Ja Gwen iemand die het heeft meegemaakt weet exact wat het is.
Op dit forum zitten een hoop HSP'ers, die kunnen dus *invoelen*, dus in dit geval denk ik dat mensen die goed kunnen invoelen ook mee kunnen denken
Neemt niet weg dat een flinke rugzak ook veel goeie info heeft
Nou het is een aardig boek geworden, doe ermee wat je wilt, als je er niets mee kan, leg je het lekker naast je neer