Loading...
nl

Dit vond ik als kind leuk

New Moon
New Moon sep 6 '10
Hoi lieve mensen,

De laatste tijd heb ik het met steeds meer mensen over hoe ik als kind was, veel herinneringen zijn meer helder dan wat ik bv een aantal jaar terug heb gedaan. Het leek me leuk een topic te starten en hier iets te plaatsen, foto filmpje of tekst, wat je als kind leuk vond om te doen of naar te kijken, te luisteren enzo. Ik haal hier veel kracht uit.

Wat ik als kind (jaar of 6/7) erg leuk vond om te doen (ik ben van de computerspelletjes generatie) was het spelen van het volgende spel. De sfeer, muziek, kleuren en mystiek van het volgende zoog ik helemaal in me op: vond het heerlijk om te doen en er is daarna nooit meer een spel gekomen die dat zelfde gevoel in me los heeft gemaakt (ben best een computerspelletjesfan dus dat zegt wel wat, jullie begrijpen wel waarom hehe)

"Atlantis, de verloren legende"
(waarbij de bedoeling was om een reeks puzzels op te lossen, waarbij je Seth speelde, een jongen van buiten Atlantis. Je moest met bepaalde mensen te praten om koningin Rhea te redden, want er was corruptie op het eiland (dualiteit) en vervolgens HET geheim van Atlantis te ontdekken. Het einde verklap ik niet, maar dat kunnen jullie denk ik wel raden hehe) *nog anderen die dit hebben gespeeld?


nb er zit een fout in het geluid van het volgende filmpje (het is een oud spel dus niet zo gek :))


Ik schoot altijd in de lach van angst (gekke combi) bij dit stukje:



Een stukje puzzelen. (het hele spel zag er op deze manier uit en wisselde zich af met filmpjes)



Liefs the moon laugh



Delen:
admin
admin sep 6 '10
Pff wat ik als kind leuk vond.

Laatst zag ik een kindje de hand van mam en pap vasthouden en dat deed mij herinneren aan iets wat ik altijd deed. Namelijk hangen aan de handen van mijn pa en ma en dan schommelen. haha

Geloof ik zou ik het nu nog leuk vinden, maar ja ben een beetje te groot geworden. wink
gast
gast sep 6 '10
Paarden. Die vond ik al heel jong erg leuk. Die hadden een grote aantrekkingskracht op mij. (en nog steeds vind ik het mooie dieren) Honden trouwens ook wink
Seven
Seven sep 6 '10
Van de kleuterschool herinner ik me Pluk van de Petteflet, een heel spannend boek waar ik me helemaal in kon meeleven. Verder komt gelijk mijn vader in beeld, waar ik als jong kind op zijn knie zat en paardje reed, hij steeds sneller ging galoperen en ondertussen mij enthousiast vertellen welk soort paard het was, een heel veilig speels en verbonden gevoel gaf mij dat.
gast
gast sep 6 '10
HAha, ik zat liever tussen de benen van een echt paard. Ondanks de doodangsten die mijn moeder uitstond is me nooit iets gebeurd. Er was volledig vertrouwen tussen mij en de paarden.
admin
admin sep 6 '10
Origineel bericht van: Seven
Verder komt gelijk mijn vader in beeld, waar ik als jong kind op zijn knie zat en paardje reed, hij steeds sneller ging galoperen en ondertussen mij enthousiast vertellen welk soort paard het was, een heel veilig speels en verbonden gevoel gaf mij dat.


Haha, ja vroeger werd dat bij mij ook gedaan maar dan in de vorm van dat je over een weg ging en dan zei mijn vader: zandweg zandweg, grindweg grindweg, hobbelweg hobbelweg, gat in de weg.
Nou moet je je zelf voorstellen dat het steeds harder ging en dan ineens viel je omdat hij gat in de weg deed. laugh
1stMoonofMars
1stMoonofMars sep 6 '10
Origineel bericht van: themoon




Liefs the moon laugh





oeh, das wel toevallig, ben de laatste tijd (uhm nuja lees sinds een jaar denk ik) bezig geweest met een idee in mun koppie(en nee niet constant; maar van tijd tot tijd kwamen de beelden weer trug en was het weer gegroeid....)... en dat apparaat lijkt best wel op dat ding hierboven in je filmpje..... Nice smile

Uhm, en dan wat ik als kind leuk vondt; eerste dingen die ik weer voor mij zie; hutten bouwen, bomen klimmen, lezen, padden en garnalen uit de sloten halen tongueeendjes vangen (om er vervolgens weer niks mee te kunnen confusedtongue... eendjes weer trug zetten laugh) blaaspijpen met pijltjes maken (hehe, mini-jagertje wink). *ow bijna nog vergeten maar wel heel belangrijk; veel dagdromen en dingen verzinnen als ik niet met de bovenstaande dingen bezig was winksmile.


---------

Owja en idd pluk van de petteflat was bij mij ook een favoriet winkbtw

Grtsz smile
admin
admin sep 6 '10
Wat ik als kind leuk vond was een groot versleten laken,
in wikkelen met allerlij touwtjes en knopen, en dan in een grote ketel met water en kleurstof aan de kook brengen. Dat deed m'n ma natuurlijk en wij mochten roeren. Dat deden we meestal een uurtje, lieten het ook zo intrekken.. en daarna spoelden we het met zout en koud water heel dikwijls uit. De koordjes eraf, en dan hop nieuwe koordjes eraan op andere plekken, veel meer dan daarvoor, want de vorige kleur moest ook behouden worden. En dan deden we dat in een nieuw kleurbad, hopsakeee... proces herhaalde zich, en daarna, na het uitspoelen hingen we ze op aan de wasdraad. Ik vond het altijd heel erg prachtig. En heel leuk om te doen. Ik vermoed dat ik toen twaalf a dertien jaar was.

Later deden we dat ook heel veel met t-shirts. Hadden we een uniek stuk om dragen. grin

even gegoogled om een sfeer te scheppen van wat we deden.
http://www.bamboo-t-shirts.com/verven/index.html


hadden we geen verf in huis dan deden we het met bleekwater.. en jeansbroek. Dan schilderde ik daar bloemetjes en/of hartjes op met bleekwater. grin
1stMoonofMars
1stMoonofMars sep 6 '10
Ah, ook wel eens gedaan vroegah,

een lap en dan allemaal proppen en knopen erin.... onderdompelen...en dan laten drogen smile

verder nooit wat mee gedaan, maar geeft idd een leuk effect smile
Beschermengel
Beschermengel apr 28 '11
Dat is niet leuk als de nare herinneringen dan ook boven komen, maar de herinneringen die je hier beschrijft zijn erg leuk.

Ikzelf heb ook een hele fijne herinnering aan vroeger ( ik heb er vele maar deze komt steeds weer naar boven )...ik was ongeveer 5 jaar en mocht samen met mijn zusje mee op de motor met mijn vader, we gingen naar de bloembollen in Lisse ...ik voorop en mijn zusje achterop, mijn vader reed heel langzaam maar ik kan me de wind nog in mijn haren en gezicht voelen.

Toen we er aan kwamen en gewandeld hadden kreeg ik van mijn vader een gele bloemenkrans en hij deed hem om mijn nek...zo zijn we naar huis gereden met de prachtige bloemen om mijn nek.

Als ik er aan denk kan ik wel huilen van geluk...zo mooi vondt ik het en ook vol trots aan mijn moeder laten zien....mijn zusje had er ook een.

Mijn vader vertelde mij later ( toen hij nog leefde en ik het vertelde dat ik het toen zo fijn vond) ...dat hij wel aangehouden was en een bekeuring gekregen had omdat ik voorop zat...alleen kan ik me dat niet meer herinneren, maar ook toen mocht dat al niet ...ik praat nu over ongeveer zo'n 55 jaar gelden. Ergens wel logisch natuurlijk.

Maar ik ben blij dat mijn vader dit toch gedaan heeft, hij heeft de beleving van mijn leven gegeven ... smilehaha
knofje
knofje apr 28 '11
wat een mooie herinnering....bijzonder ook...super dat je dit nog weet en je het gevoel nog zo kan voelen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki