Loading...
nl

Het regerende systeem en hoe ermee om te gaan.

Marenubium
Marenubium sep 4 '10
Yep, Ik ga ook eens met vakantie, sinds jaaaaren.

Na in januari dit jaar mijn baan te hebben verloren buiten mijn schuld om (crisis en inkrimping enzo)en na een flinke burnout in 2007, dit jaar besloten in juli eens lekker met vakantie te gaan!
Waarom ook niet? Het kon!
Uh uh.

10 juni. Goed, ik heb al jaren lang geen vakantie meer gehouden met een tent, dus ben al ruimschoots van tevoren bezig met de voorbereidingen.

Dingdong. Gut hee, gerechtsdeurwaarder met een dwangbevel vanuit de KvK; te betalen: 157 euro. Hoe dat zo, meneer? Openstaand bedrag vanaf januari dit jaar, van 43,96. Hierbij onze kosten.
Dat zijn 113 euro's meer, grappig dat ik geen herinneringen en aanmaningen heb ontvangen van de KvK zeg! Gaat dat altijd zo?
Ik geloof niet, dat ik hiermee akkoord ga...
Ja nou eh, zoek het uit en neem even dan even contact op met ons dan.
Ok, kan dat ook per mail?
Ja.
Ok.
Ik mijn huis ondersteboven gehaald: welgeteld 1 nieuwsbrief van de KvK uit januari weten te vinden. Verder 0,0 aan acceptgiro's, herinneringen en aanmaningen.
Erm..goed. Geen post ontvangen. Wat nu? Openstaand bedrag klopt, is gewoon de jaarlijkse bijdrage aan de KvK. Dwangbevel nakijken: och nou ok...KvK heeft 17 euro extra administratie- en incasso kosten in rekening gebracht. Totaal: 60,96.
Nou laat ik dat maar betalen dan, de rest van de kosten ga ik niet mee akkoord, geen post ontvangen namelijk.
Deurwaarder gemaild met bevindingen. Geen reactie.
Nogmaals gemailed een weekje later, geen reactie.
Bedrag overgemaakt van 60,96 2 dagen na laatste mail.
Ach, weer concentreren op de vakantie!
Lekker even van de vakantie genoten smile

Bij terugkomst de volgende dag een frontale aanrijding gehad, buiten mijn schuld om. Auto in de prak, ikzelf stijf van de spierpijn. Verzekering en huisarts op de hoogte gesteld, ach wel, diegenen die hetzelfde hebben meegemaakt kennen dat wel. Geen man overboord, dus njah... materiële schade..nah. Overkomelijk. Spierpijn gaat ook wel weer over toch?

De volgende dag, 30 augustus. Net bekomen van de aanrijding. Dingdong. Deurwaarder weer. Met een beslaglegging op mijn loon, en een rekening van 300 euro.
Erm...he? Heb jullie gemailed hierover, en het was in mijn ogen afgehandeld.
Neuh, KvK ging er niet mee akkoord.
He? hun kosten zijn toch betaald gewoon? Heb echt geen post ontvangen van ze, noch van jullie n.a.v. mijn mails, dus wat lul je nou?
Ja nou, dan had u in beroep moeten gaan..
Hoezo, ik moest contact opnemen met jullie, en dat kon per mail, en dat heb ik gedaan tot 2x toe. Jullie hebben niet gereageerd, dus?
Ja eh, ik ga op kantoor even nakijken of er wel mail ontvangen is dan...
Ja doe dat, dan stuur ik mijn mails nogmaals door.
Ok.
Erm...toen begon het al te stomen bij me.

31 augustus mijn rechtbijstand gecontacteerd met het verhaal.
Weet dat ik gewoon ECHT geen post van de KvK heb ontvangen vanaf januari.
Reactie rechtsbijstand: Ja eh mevrouw, we kunnen u helaas niet helpen, want er ligt al een loonbeslag. HUH? En nu dan? Ja, eh...gewoon maar betalen he?
WTF? Dacht het niet! Wat zijn mijn rechten in deze?
Ja, daar kan ik u niet mee helpen aangezien uw aanvraag verworpen is...
Ok, dankuwel.
Rechtswinkel benaderd. Hetzelfde verhaal, hoewel ze wel iets meer deden dan de rechtsbijstand, en behoorlijk wat tips hebben meegegeven. Maar goed, kwam erop neer: gewoon betalen om verdere kosten te voorkomen.
Ja ZEG eens hee! Ik zag het al helemaal voor me: loonbeslag, daarmee te weinig inkomsten om de rest van mijn rekeningen te betalen, en dus nog verder in de financiele problemen..Gut hee, ik kon me toen heus voorstellen dat mensen in dit soort situaties besluiten eruit te stappen...
Maar ja, enige wat erop zat was een advocaat in handen te nemen Waar geen geld voor was tongue
Grappig.
Erm maar wacht eens...geen post ontvangen...bij hoeveel andere instanties was dat ook gebeurd?
...Even alle brieven openen uit de vakantie en mijn administratie controleren...
Agget en nee he! Pc kapot.
Pfff...dan maar even boodschappen doen.
Rekening geplunderd: ik kreeg 'geen saldo' bij het pinnen, dat terwijl ik zeker nog 1100 euro moest hebben.
Erm...misschien een 'fout' pinautomaat geweest in Frankrijk..?
Crap, kan niks checken want heb geen pc tot mijn beschikking!
De frustratie begon zich nog verder op te hopen bij me.
Even de bank bellen.
Mobiel kaduuk.
Erm...? Ouders bellen. Mobiel deed het weer.
Iemand anders bellen. Mobiel geen gehoor.
GODGODGOD!
Okee, even zuchten maar weer en verder gaan...

Thuis aangekomen.
Brief in de brievenbus. Het volgende incassoburo: ziektekostenverzekering en een openstaand bedrag van 500 euro.
Erm...
Nou, toen sloegen bij mij alle stoppen door, want ik had ook van hen ECHT geen post ontvangen! Mijn ziektekosten werden destijds via mijn loon ingehouden, en per januari dus niet.
Heb ik nooit rekening mee gehouden...
Nu pas realiseerde ik me, dat het gedoe met Essent oooook te maken had met het geen ontvangen van post! (Ik kreeg van hen continu aanmaningen met extra kosten, terwijl ik geen acceptgiro's had ontvangen, dus tig keer klachten ingediend etc etc...vechten tegen de bierkaai dus, als je niet weet wat de oorzaak is). Uiteindelijk ook Essent hier voor de deur gehad met een deurwaarder.
Ja God zeg...
Hee, had ik vorig jaar niet ooook al een incassoburo voor m'n deur aangaande niet ontvangen post?? ja verrek zeg...!

Nu ben ik aan het puinruimen, terwijl de hoop puin zich aan het opstapelen is.
Wat kun je eraan doen?
Helemaal niks. Rechtsbijstand en de rechtswinkel kunnen en willen niet helpen, dus moet je het zelf doen.
TNT post scheept je af met een standaard bericht dat je klacht in behandeling is genomen en intern opgelost zal worden.
De incasso buro's storten zich op jou, ondanks jouw terechte verweren, want zij moeten en zullen hun kosten op jou verhalen.
Daar sta je dan als burger met je goede gedrag, want er is geen sprake van onwil of moedwillige wanbetaling, alleen sprake van overmacht.
Het enige wat erop zit is betalen, teneinde hogere kosten te voorkomen, wordt je door o.a. advocaten geadviseerd.

Goed...ik heb me hier eventjes bij neergelegd..EVENTJES. Daarna werd ik boos. Hoezo, je erbij neerleggen? Dit rechtssysteem klopt van geen kanten, en is alleen maar gebaseerd op angst.
Die incassoburo's hebben het recht achter zich staan, en maken er flink misbruik van. Zij weten heus wel, dat de gemiddelde burger zich er bij neer gaat leggen. Dus ze intimideren je net zo lang totdat je toegeeft.

Nou, ammehoela. Niet als er sprake is van onrecht en overmacht.
Ik ben in de wetgeving gedoken aangaande dit soort dingen, en reken maar dat je ECHT nog wat in te brengen hebt!
Sinds gister, sinds ik dat weer voor ogen heb, begint het recht zich weer een beetje aan mijn kant te scharen. Krijg ik mensen aan de telefoon die hetzelfde hebben meegemaakt, die mij tips geven. Of mensen die mij heel veel succes wensen, en achter mij staan.
Daarnaast heb ik mijn eigen idee over materie en geld nog eens goed onder de loep genomen...En weet je?
Dat is allemaal niet belangrijk meer smile
Na twee dagen in de piepzak te hebben gezeten, nu weer overend gekrabbeld, mede dankzij al die mensen die ik aan de telefoon heb gehad, en via internet berichten van heb mogen ontvangen. Of anderen, die mijn berichten hebben vernomen en mij indirect van kracht hebben voorzien.
Bij deze, mijn dank aan deze mensen...vanuit mijn tenen, hart en ziel.

Dus mensen: mocht dit jullie overkomen, leg je er niet zo snel bij neer, maar bijt van je af, want je hebt wel degelijk rechten! Mocht jij je in een soortgelijke situatie bevinden, geef het dan aan, maak het bekend. Er zijn echt wel mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en je verder kunnen helpen!
Dit rechtensysteem klopt ook gewoon niet, en brengt je alleen nog maar dieper in onnodige problemen. En wie hebben er weer baat bij?
Juist. De wel bekende instanties. Zij vullen hun zakken vanwege de burgerlijke angst en onwetendheid, en lopen lachend heen.
Jij als burger trekt aan het kortste end, en kan diep in de buidel tasten, met alle ellende vandien.
Dat is nou RECHT in Nederland.
Sjonge jonge.
Ikzelf weiger hier nog langer aan mee te doen. En geloof mij, er is heus tegen in te gaan!
Mocht je dus tegen soortgelijke zaken aanlopen en niet weten wat te doen, laat het me weten. 10 tegen 1 dat er wat tegen te doen is!


En dan hoor ik nummers van Louis Armstrong. En krijg ik kippenvel, en weet ik weer waar het allemaal om gaat....
http://www.youtube.com/watch?v=xotoDy5806Y

Liefs van mij
Delen:
1stMoonofMars
1stMoonofMars sep 4 '10
Heavey verhaal, en sterke acties van je smile

ok, bij mij een compleet ander verhaal, maar beetje dezelfde uitkomsten..... (kort door de bocht; net als ik wat bij elkaar heb weten te schrapen...hup weer tegenslagen op allerlei fronten en dan heeft dat idd altijd te maken met hoe 'de systemen/papiermolens/standaard(niet)denkwijsgedoetje' wat toch best veel de boventoon voert in dit NL, oftewel zit de hele tijd weer rond de 0 euro te schomelen, kan ook geen kant op enz....).

Ik zat ook laatst met; tja waarom ben ik eigenlijk verzekerd, waarom heb ik een ziektepolis etc etc (ik ga nooit naar het ziekenhuis, huisarts tandarts etc etc...)
*welke zijn hier trouwens "verplicht" van bovenstaande...?
(ik betaal af en toe trouwens gewoon niet; dan is er nml ook geen geld op mun rekening.... vreemd genoeg nog helemaal niets van gehoord....dus dat is wel zo mooi).

*ik werk trouwens ook veel liever zwart en direct voor een persoon(ikzelf heb nml; tja geld stoppen in dingen via belasting waar ikzelf totaal niet achter sta...das een beetje wack), of anders werk ik dus liever aan iets wat ik zelf heb bedacht/opgezet heb.... maargoed daar is de laatste tijd ook niks uit te halen, en iets opstarten met 0 euro is vrij lastig(eens zien hoe dat gaat lopen...)

Nuja, anyway top voor het posten van je verhaal smile

Weet ik ook weer dat ik niet de enige ben die af en toe totaal overkook, boos is, depri enz is over dit soort zaken(echt, al die zooi staat juist alles in de weg, om dus echt je eigen dingen te kunnen brengen en doen ). En ja, niet te somber etc ervan worden is vaak beter... maarja dat kan ook totaal omslaan (bij mij dan)..... anyway up to the future winksmile,

Grtsz smile
admin
admin sep 4 '10
Serieuzen Boterham, Mare. Klinkt niet leuk om mee te maken.
Het doet me denken aan vroeger in m'n leven. Ik was werkeloos, voor een hele tijd, want ik was terug aan het studeren. Ik deed veel vrijwilligerswerk eveneens.
Maar hoe ik ook mooi, braaf zoals iedereen m'n dopkaart binnenbracht (das in belgie een maandelijks document dat je aan je uitbetalingsbureau geeft, zodat zij jouw werkloosheidsvergoeding kunnen uitbetalen), ze waren het kwijt, of er was iets mis mee. Of ik kreeg m'n uitkering te laat, of gewoon teveel zodat ik de maand daarna weer bijna niets kreeg, want ze trokken het teveel zomaar van het bedrag af. Terwijl ikzelf dacht dat ze eens lief waren geweest en me wat meer hadden gegeven (haha). Of de bewijzen dat ik die dag gaan soliciteren waren ze kwijt zodat ik die dagen niet werd uitbetaald. Of ze betaalden me niet uit omdat ze geen lidgeld hadden gekregen, of te laat hadden gekregen.. Kortom er was telkens wat. Eigenlijk niet alleen met de werkeloosheidsvergoeding, maar met heel het systeem zat ik altijd in de klinch. Toen ik omzegges op een grappige manier, m'n documenten aan m'n dopkaart naaide met naald en een kleurrijk garen,kwam het dat ze - toen ik de dopkaart ook steeds persoonlijk afgaf om me ervan te gewissen dat het weldegelijk in iemand handen kwam - me al smilend "het naaistertje " noemde.
Maar beterde het? nee, ze storten het op een Kristina ipv Martina, en eer ik dat doorhad was de maand al half om.
Ach het was dus telkens wat.
Ook met het loon als ik werkte, was er altijd wat. De ziekebriefjes die ik volgens de secretaresse veels te laat binnenbracht, zodat ik dagen niet werd uitbetaald. Of de tikklok die dit of dat deed. Of het loon dat niet juist werd berekend.

Tot ik dat zo beu was als de pest, en ik wilde dat dit volledig ommekeerde.
Ik ging samen met iemand naar een vorig leven van me, hoe meer ik er over te weten kwam, hoe meer ik me bewust werd dat dit nogaltijd een invloed had op de maatschappij en mij.
Het werd me duidelijk dat er nog een energie hangt dat mocht doorgeknipt worden.
Zonder dat ik het wiste had dat leven nl. een enorme invloed op m'n geld-toekomen van de staat. Hoe kwam dat...
wel, in sicilie was ik een soort van ontvanger van de grote geldkast van alle schepen van de staat langs een bepaalde kustlijn.
De betalingen van de matrozen, en andere zeelieden zaten daar in en die kwamen bij mij voor hun uitbetaling. Ook de gelden die de schepen zich eigen hadden gemaakt kwamen daar in, en het ging dus om miljoenen.
Ik was altijd heel gemoedelijk en vriendelijk en ook joviaal tegen iedereen, en dat ging heel vlotjes. Toen er een bepaald iemand mij vroeg om hem even te helpen, had ik enkele seconde de post verlaten om die man daadwerkelijk te helpen. Op dat moment moet er iemand die kist met die enorme berg geld weggenomen hebben want die was weg toen ik terug kwam.
Ik was al jaren onfeilbaar in dienst, en kon niet geloven dat dit me was overkomen. Maar het strafte was dat een groot deel van m'n kennissen en vrienden dachten dat ik het geld zelf had weggenomen. dat was nog het ergste. Gelukkig geloofde m'n famillie me wel. De staat twijfelde, he was immers onmogelijk die zware kist weg te nemen op zo'n korte tijd (op enkele seconden). In alle geval, ik had het niet gedaan, maar de energie van twijfel was gezaaid, en ging door in dit leven.
Toen in dàt leven heb ik heel m'n leven afbetaald, bijna al m'n inkomsten gingen daar naartoe. Dus heb ik toen een leven gehad waarin ik miljoenen geld heb moeten geven aan de staat.
Doordat ik dat te weten kwam in dit leven, heb ik alles kunnen zuiveren met het systeem van uitbetalen in dit land waar ik nu ben.
Dus op die manier heb ik met het regerende systeem omgegaan. Heb daarna nooit geen last meer gehad van hen, en altijd mooi braaf betaald geweest.
liefs
Tinne

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki