Loading...
nl

Verwarrende droom

HappyGirl
HappyGirl aug 30 '10
Hallo allemaal,

Als iemand het voor elkaar krijgt onderstaande droom uit te leggen, neem ik mijn pet af voor diegene..
Ikzelf vind hem echt heel erg verwarrend nl.

Het volgende gebeurd,

Het is 31 december...'s avonds en ik ben in de stad. Het is koopavond.
Ik ben met mijn buren en hun baby (meisje is in het echte leven al 4 daar nog echt een baby) verstoppertje aan het spelen,
Ik moet hun gaan zoeken.
Er wordt mij voorgezegd dat ze in kast 7 zitten. Maar toch kan ik ze niet vinden.

Tijdens mijn zoektocht kom ik een oud-collega tegen. Tijdens het praten zeg ik de verkeerde naam. Niet die van haar maar van een vriendin van mij (met wie ik momenteel ruzie heb)
Even later voegt haar (oud-collega) blinde zusje zich bij ons. Heel gezellig. Het valt me op dat iedereen ineens harder gaat praten.
Ik aai haar blindegeleide hond. Die niet aan een tuig loopt maar in een rugzak zit die het meisje op haar buik draagt. Het hondje is heel enthousiast en dat schijnt heel vreemd te zijn want dat is ze normaal nooit als ze aan het "werk" is.

Mijn voormalig hartsvriendin (een andere dan hiervoor genoemd) komt aangelopen met haar ouders. Ze kijken naar me, stoppen en gaan zitten.
Ik loop dan door.

Ik kom bij een zwembad aan en zie een kennisje van mij zitten. Ik wens haar een gelukkig nieuwjaar en ze zegt dat ze nu niet kan zwemmen aangezien ze zich eerst moet scrubben.
Vervolgens kleed ik me om om te gaan zwemmen. Terwijl ik op de rand sta met mijn broek op mijn knieën en mijn trui omhoog om hem uit te gaan doen. (zit dus nog over mijn hoofd en armen. Ik zie niks en kan niet bewegen) hoor ik hoe mijn kennisje in het water wordt geduwd. Niet veel later wordt ik er zelf ook in geduwd.
Ik kan niet bewegen en niet boven komen. Mijn kinderen zijn ook het water in geduwd, die hebben gelukkig genoeg bewegingsvrijheid in het water.
Ik ben bang om te verdrinken en word op dat moment wakker van mijn eigen geschreeuw...

Wie kan hier wijs uit?

Lieve groetjes HappyGirl
Delen:
New Moon
New Moon aug 30 '10
Hai lieve Happy Girl,

Heb je alles al geprobeerd om erachter te komen wat je droom is?
Dwz loslaten en meer met je hart voelen dan in je hoofd iets logisch van je droom proberen te brouwen? smile
Dromen spelen zich af in je onderbewustzijn, als je daar alleen bewust over na gaat denken (=op een ander niveau dan dromen zich afspelen) loopt je verklaring niet synchroon en kom je er niet uit... smile

Misschien een beetje flauw hoe ik het nu zeg maar ik heb het gevoel dat je daar (uit je onderbewustzijn) nog iets kan uithalen voor jezelf (iets wat als ik mn lezing hier opschrijf niet werkt... moeilijk uit te leggen..) Laat het maar een beetje borrelen en pruttelen "in je", en geniet verder van je mooie dag.

Aan het eind van deze dag zal ik proberen je droom te verklaren okej? Ik heb al wat ideeën. Misschien kan je ook wat met de reacties die eventueel onder de mijne komen smile

Liefs en succes. the moon
HappyGirl
HappyGirl aug 30 '10
Heej themoon,

Ik heb al een hele hoop geprobeerd om er achter te komen.
Heb toen ik van de schrik bekomen was de droom opgeschreven in steekwoorden. En later uitgewerkt tot wat het nu is met de informatie die ik nog wist..

Ik heb wel wat ideeën, maar wou eigenlijk weten wat een ander hier uit zou halen...

Mijn ideeën zijn dat ik verstoppertje speel op oud en nieuw te maken heeft met de angst dat ik mijn kinderen niet zal zien op oud en nieuw (vorig jaar waren ze ook bij hun vader)
Het getal 7 kan ik niet verklaren...behalve dat mijn zoontje nu 7 jaar is...verder niks...

Dat stukje over die oud-collega die ik aanspreek met de naam van een vriendin en dat blinde zusje met het harde praten heb ik als volgt verklaard.

Ik ben al maanden bezig proberen mijn vriendin te overtuigen van het feit dat ze niet goed bezig is. Ze heeft een vriend die zijn ex verschrikkelijk heeft bedrogen en er ronduit voor uitkomt dat hij niet trouw kan zijn aan 1 vriendin. Ik heb haar meerdere malen gezegd dat ze blind is als ze niet ziet dat dit niet goed voor haar is. Ze luistert niet naar wat ik zeg..
Althans dat idee heb ik. Of ze hoort het niet of ze wil het niet horen. En ondanks het feit dat ik boos ben over wat ze gezegd heeft tegen mij (over mij en anderen) mis ik haar verschrikkelijk.

Dat laatste over dat zwembad zegt me dan weer helemaal niks. Nou ja, misschien dan het feit dat ik momenteel het gevoel heb met mijn rug tegen de muur te staan en niks kan door toedoen van derden.. Gelukkig merken mijn kinderen er weinig tot niks van dat ik het met sommige dingen zo vreselijk moeilijk heb. (dat zou weer hun bewegingsvrijheid in het zwembad kunnen verklaren...)

Ik zou het heel fijn vinden als je jouw visie over deze droom met me zou willen delen... :-)

Liefs HappyGirl
Seven
Seven aug 30 '10
Hoi HappyGirl,

Mooi dat je je droom zo gedetailleerd herinnert en opschrijft.

Je droom eindigt in water, wat symbool kan staan voor gevoel, je geeft daarbij aan dat je je in je droom verlamd voelde in dat water (gevoel), angstig om te verdrinken waarop je in paniek wakker werd.

De datum, de laatste dag van het jaar, kan symbool staan voor een overgang van oud naar nieuw.

Wellicht biedt dat een ingang om op je in te laten werken, samen met de mensen die je in je droom ontmoette.

Groetjes 7 ;-)
HappyGirl
HappyGirl aug 30 '10
Heej Seven...

Ik heb gelukkig heel vaak dat ik mijn dromen zo gedetailleerd kan onthouden. Nog gelukkiger is dat ik vaak wel een betekenis kan geven aan een droom. Mijn idee is echt dat als je een droom zo kan onthouden moet het wel wat betekenen nl.

water= gevoel...angst om te verdrinken..
Misschien de weggestopte angst om te diep en te veel van hem te gaan houden en teleurgesteld te worden. Hoewel ik heel goed weet dat dat niet nodig is... ;-)

De overgang van oud naar nieuw en dat dan combineren met die vriendinnen...zou dat dan betekenen dat ik me neer moet leggen bij hoe het nu is. Omdat wat was niet meer zal komen? Hmmm...klinkt logisch..

Thnks..

Liefs HappyGirl
New Moon
New Moon aug 30 '10
Heej Happy Girl!

Hmm nu pas proef ik dat je heel erg geschrokken bent, en snap ik ook meer de reden waarom je hulp vraagt. Naar dat je zo geschrokken bent.. Daarom wil ik zeker nu ook mn visie geven smile

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt en voor jezelf kan invullen, want ik interpreteer methaforen en symboliek.
Je hebt misschien wel door dat er "andere tijden" zijn aangebroken. Het is wat onrustig, ongemakkelijk, er gebeuren veel goede dingen maar de slechte ervaringen zijn ook meer intens. Dit heeft voor mijn gevoel te maken met het aankomende aquariustijdperk, we sluiten het vissentijdperk nu af en we zitten dus in een soort overgangsfase. (Het voelt bijna als een zandloper, en dan op het x punt).
Ik voel heel erg aan je droom dat je erg bezig bent met zoeken (op dat x punt) welke kant je opmoet, want het is in feite een moment van keuzes maken omdat het een kruispunt is wink. Je wil graag andere mensen betrekken in je proces en je helpt graag anderen, klopt dat *ik voel een heel lief mens die veel te bieden heeft*? Kom ik later op terug, ik begin stap voor stap met de droom zelf.

Over dat verstoppertje.. het enige wat ik kan zeggen is dat je buren en hun kindje ergens zijn waar jij heen wil. Die buren zijn niet zó belangrijk.Dat kindje wel smileDat kindje is in deze droom een symbool voor het kind in jou, happy girl. Een kindje van pure liefde, speelsheid maar vooral echtheid. Een wezentje dat niet nadenkt, maar handelt vanuit puur het wezen. (zie je nu een verband met wat ik eerder zei in mijn eerste post?) Dat is de sleutel naar de poort waar je doorheenmoet. Klinkt wazig, inderdaad. Poort 7 = in feite dimensiepoort 7 (= een poort/toegang naar een andere manier van leven voor jezelf, zodat het bergopwaarts met je gaat. Je bent al heel ver dus dit is slechts het volgende stapje)
Wel kan ik dieper ingaan op het getal 7, want dat is belangrijk heb ik het gevoel. Het volgende wat ik nu opschrijf over symbool 7, is in feite de sleutel van deur 7, of de kaart naar de plaats waar deur 7 is wink

(bron: http://www.smart-rhythm.com/nl/symbool_7 )

Symbool 7 - Testen en Leren
Zoeken naar antwoorden - Helder denken - Je eigen weg gaan
[energie]
Het is tijd om op je gemak te testen en te leren. Deze energie is als een zaadje onder de grond. Aan de oppervlakte lijkt het alsof er niets gebeurt, maar ongezien groeit het als vanzelf.

In deze tijd kun je het beste je eigen weg gaan. Sociale contacten zijn even minder belangrijk. Wacht rustig af tot de dingen op je afkomen en neem alleen met het beste genoegen. Besteed tijd aan (zelf)bespiegeling, ga op zoek naar voeding voor je geest en ontdek zo nieuwe mogelijkheden. Zie materiële zaken en bezit voor wat ze werkelijk waard zijn. Analyseer alles wat je op je weg tegenkomt en heb vertrouwen. De natuur geeft je nieuwe energie.
Advies: Een fase van geestelijke groei en innerlijke voorbereiding. Ontspan en kijk goed naar jezelf en de dingen om je heen. Wat is werkelijk van waarde?
Sterkste punten
power
# Je eigen weg gaan
# Scherp nadenken
# Intuïtie


Mogelijke valkuilen
pitfall
# Afstandelijkheid
# Grootheidswaan
# Eenzaamheid

-----

Je komt tijdens je zoektocht een oud collega tegen. Zie je hem happy girl? Jouw zoektocht naar deur 7 = jouw zoektocht naar het volgende "level". Daarbij zeg je de verkeerde naam, van je vriendin, waarbij je haar in feite ook door deur 7 wil hebben, omdat je van haar houdt en haar graag helpt. Dit is echter haar eigen keuze, of ze naar deur 7 wil zoeken. Anders was je haar wel tegen gekomen in je droom.
Toen ik over dat blinde zusje had werd ik opeens heel vrolijk. Ze is een wijs persoon. Haar hondje voelt heel lief, puur een vrolijk aan. De blindegeleidehond is een gids van een blind iemand op het pad van de blinde. Je begrijpt hem al, die hond staat in je droom symbool voor "gids" op je pad. Daarbij wordt hier duidelijk gemaakt dat gidsen het leuk en fijn vinden om gezien te worden en je te helpen. Heb het gevoel dat als je daar open voor staat, er een (nieuwe) gids op je staat te wachten om je deur 7 te helpen vinden smile
Je voormalige hartsvriendin is ook opzoek/op pad (als je je zoektocht ziet als de avondvierdaagse zijn jullie beiden gestopt bij de liefde/hulp post...)

Dan kom je aan bij het zwembad.
Dit is een blik in de toekomst heb ik het gevoel.
Aquariustijdperk = WATERmantijdperk. Dat wordt dus zwemmen. Een duik in het onbekende. Een overgangsfase. En je wordt nog geduwd ook dus de nieuwe tijd komt heel onverwachts winkJe wilt terecht je kleren eerst even uit doen, zodat je goed voorbereid bent, en het zwemmen zometeen minder zwaar wordt. Diegene die duwt heeft geen boodschap aan of je er klaar voor bent. Je moet wink. Dat kleren uitdoen staat hier symbool voor een transformatie (zie het als vervellen van een slang, die verliest ook zijn kleding, omdat hij eruit groeit) Je bent aan het veranderen! Ik heb het gevoel dat die kleren ook als een soort "oude bagage" zijn, die je niet kan gebruiken in de "nieuwe tijd/aquariustijdperk". Raad is dus: laat los wat je niet meer bij je wil dragen... Die kennis wil ook zichzelf voorbereiden voordat ze gaat zwemmen maar doet dit met behulp van een scrub om haar oude huid eraf te halen zodat er weer een zachte nieuwere huid tevoorschijn komt. Hieruit blijkt maarweer dat ieder mens op haar/zijn eigen manier groeit en transformeert/verandert (positief).
Het heeft me geraakt in je stukje dat je "gelukkig nieuwjaar" zegt tegen je kennis. Je wenst haar eigenlijk een fijne tijd in het zwembad/het diepe/het onbekende. Gelukkig nieuwjaar - het zegt het al - luidt een nieuwe tijd in, een nieuw jaar waarin niets nog bekend is en je agenda leeg is. Oftewel het zwembad/AQUAriustijdperk. Een tijdje terug was er op merudi een topic over kerstliedjes, en ik heb het gevoel dat "we wish you a merry christmas" nu is, en "gelukkig nieuwjaar" daarna. Daarom wist ik ook dat het stuk in het zwembad de toekomst is.
Dan worden jullie - zoals gezegd - geduwd. En je kinderen ook. Je kinderen hebben genoeg levensvrijheid en lijken er meer moeite mee te hebben dan jij, happy girl, onder water... Je raakt in paniek, omdat je niet weet wat er komt en wie je heeft geduwt...

Dit was het voor even lieve Happy Girl.
Als ik je een raad mocht geven, raad ik je aan verdriet los te laten en terug gaan naar wat je echt heerlijk vindt om te doen. Wees lief voor jezelf (ben ook met dat proces bezig trouwens..), dan komt je intuïtie vanzelf en alles wat daarbij hoort, en dat opent een hele nieuwe wereld voor je. Je zal anders gaan kijken. Maar eerst dus door deur 7... (daarbij zou je bv wat ik heb opgeschreven als interpretatie bij getal 7 kunnen gebruiken, ik heb het gevoel dat dat het startpunt is.) smile

Liefs the moon






Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki